Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:37

piepenfiets schreef:

Heel leuk, en ook heel waar. En dat vind ik niet erg . Het is een spelletje. En dat spelletje/ sport heeft alleen bestaansrecht omdat er fans zijn.

Dit is een moeilijke zaak.
Ik denk dat onze nederlandse bondscoach Bert van Marwijk, ook niet een paar Duitse voetballers erbij zou mogen trainen van de KNVB.
Dus is snap wel dat de bond dat neit zo'n goed idee vind.
Wel jammer voor de combinatie van Rath en Toot. Want hoewel ik hem veel liever bij Edward zie zie ik hem nog altijd liever met Rath, getraind door Sjef de sterren van de hemel lopen, dan zoals het nu lijkt te gaan.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:06

Ik snap werkelijk de ophef niet. Er is toch ook niemand, inclusief KNHS, die er een probleem van maakt dat Sjef Kittel & Scandic traint? Waarom is het met MAR & Totilas dan ineens wel een probleem? Het komt op mij een beetje over als willekeur.

Ik dicht Kittel & Scandic meer medaillekansen toe dan Rath & Totilas, om heel eerlijk te zijn. Al zal Sjef waarschijnlijk heel veel verbetering aan kunnen brengen in de combinatie, hij is een uitmuntend trainer.

Totilas is natuurlijk aangekocht voor de topsport. En tot nu toe haalt de combinatie niet de resultaten die bij de aankoop verwacht zijn. Dus dan vind ik het persoonlijk niet zo'n vreemde zet van het team rondom MAR om aan te kloppen bij (1 van) de beste trainer(s) ter wereld. Niks om lullig over te doen. Ik ben ook niet weg van de combinatie en had Totilas duizend keer liever onder Edward zien blijven, maar dat is nu eenmaal niet zo. MAR is blijkbaar bereid om zijn licht op te steken bij anderen, om zo het beste uit zijn Nederlandse paarden te halen. Dat vind ik alleen maar prijzenswaardig van hem.

Getup

Re: Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:12

Logische stap,toch?
Ik vind, dat ze best ballen hebben.....Vereist toch wat realistisch inzicht en moed om Sjef te vragen. En t is gewoon n super trainer, en zij willen gaan scoren met die beesten. En ze kunnen zich van te voren indenken,dat er veel kritiek zal komen vanuit (vooral) nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:14

MissJ schreef:
Ik snap werkelijk de ophef niet. Er is toch ook niemand, inclusief KNHS, die er een probleem van maakt dat Sjef Kittel & Scandic traint? Waarom is het met MAR & Totilas dan ineens wel een probleem? Het komt op mij een beetje over als willekeur.

Ik dicht Kittel & Scandic meer medaillekansen toe dan Rath & Totilas, om heel eerlijk te zijn. Al zal Sjef waarschijnlijk heel veel verbetering aan kunnen brengen in de combinatie, hij is een uitmuntend trainer.

Totilas is natuurlijk aangekocht voor de topsport. En tot nu toe haalt de combinatie niet de resultaten die bij de aankoop verwacht zijn. Dus dan vind ik het persoonlijk niet zo'n vreemde zet van het team rondom MAR om aan te kloppen bij (1 van) de beste trainer(s) ter wereld. Niks om lullig over te doen. Ik ben ook niet weg van de combinatie en had Totilas duizend keer liever onder Edward zien blijven, maar dat is nu eenmaal niet zo. MAR is blijkbaar bereid om zijn licht op te steken bij anderen, om zo het beste uit zijn Nederlandse paarden te halen. Dat vind ik alleen maar prijzenswaardig van hem.

PK is niet sinds pas komen aankloppen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:16

MissJ schreef:

Totilas is natuurlijk aangekocht voor de topsport. En tot nu toe haalt de combinatie niet de resultaten die bij de aankoop verwacht zijn. Dus dan vind ik het persoonlijk niet zo'n vreemde zet van het team rondom MAR om aan te kloppen bij (1 van) de beste trainer(s) ter wereld. Niks om banketstaaf over te doen. Ik ben ook niet weg van de combinatie en had Totilas duizend keer liever onder Edward zien blijven, maar dat is nu eenmaal niet zo. MAR is blijkbaar bereid om zijn licht op te steken bij anderen, om zo het beste uit zijn Nederlandse paarden te halen. Dat vind ik alleen maar prijzenswaardig van hem.

Amen ! _/-\o_

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:16

Wuis schreef:

Ja? Dus? Waarom is het tijdstip een argument? Je bent toch topsporter? Dan doe je er toch alles aan om op de belangrijkste evenementen te vlammen? En het lijkt mij dat de OS een belangrijk evenement zijn :P

Daarnaast heeft PK Scandic ook al aardig wat langer onder de kont. Totilas en Bretton Woods staan nog niet zo lang bij MAR.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:20

Weet niet of het ergens al gezegd is, maar Sjef gaat Rath niet meer trainen.
Bron: http://www.horsus.nl/?p=nieuws&i=970-sj ... h-afgezegd

edit: ben net klaar met lezen, het is niet zo'n lang artikel. In ieder geval gaat hij dus tot de OS Rath niet trainen, daarna is nog onduidelijk.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:24

Dat was gisteravond al bekend Eefj33 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:25

Ooh oke :) Zag het voorbij komen op twitter en aangezien de laatste 2 pagina's er niet uit zagen alsof het al bekend was, dacht ik, laat ik het posten ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:29

Het staat dikgedrukt in de beginpost :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:30

Hij mag dan wel niet helpen met de training van Totilas maar indirect pikt Rath er wel een graantje van mee naar mijn idee.

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:51

MissJ schreef:
Wuis schreef:

Ja? Dus? Waarom is het tijdstip een argument? Je bent toch topsporter? Dan doe je er toch alles aan om op de belangrijkste evenementen te vlammen? En het lijkt mij dat de OS een belangrijk evenement zijn :P

Daarnaast heeft PK Scandic ook al aardig wat langer onder de kont. Totilas en Bretton Woods staan nog niet zo lang bij MAR.

Sjef is coach van het Nederlandse TEAM, het Zweedse team doet zeer waarschijnlijk niet mee voor het eremetaal.
Totilas die 85+ scoort door toedoen SJ is natuurlijk een ander verhaal, die zouden het nederlandse team behoorlijk pijn kunnen doen.
Kittel traint al een tijd in Erp, misschien zelfs wel voor dat Sjef teamcaptain werd, maar dat weet ik niet zeker.

Denk overigens dat een trainerswissel weinig uithaalt, ze hebben het geprobeerd volgens hun eigen "systeem" dat werkte niet, nu proberen ze hun eigen rijderij aan te passen aan het paard, maar die duitser is geen Gal dat gaat ie nooit worden ook, is geen schande.

Totilas had de mythe moeten blijven die hij was. Die duitsers hebben hem eigenhandig van de hoogste trede afgetrapt en nu moet een hollander hem er weer opzetten.
Laatst bijgewerkt door DePaardenman op 01-02-12 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:54

Citaat:
Bundestrainer Holger Schmezer hat allerdings weniger die Youngster im Visier, wenn er sagt, „das Pferd ist holländisch gezogen, ist holländisch ausgebildet worden und hat holländisch gewonnen“. Er könne mit dem Gedanken leben, dass der Bundestrainer einer anderen Nation einen deutschen Reiter unterstütze, „falls die Ausbildung pferdegerecht und erfolgreich“ sei.

Mit Blick auf den Sport, kann Holger Schmezer den Schritt der „Toto-Connection“ nachvollziehen: „Die Richter haben sich ja an diesen Anblick gewöhnt: keine Biegung mehr, Hauptsache, der Hals ist krumm“.

www.st-georg.de

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:55

antje_vip schreef:
:') Moet dan alles uit Nederland komen

Echt wel, zonder NL stond Duitsland er lang niet zo goed voor op het Hippische gebied. Jammer dat NL niet mag pronken! Goed van de KNHS EN SJEF dat ze pas na de OS willen gaan trainen! :j

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:09

DePaardenman schreef:
Sjef is coach van het Nederlandse TEAM, het Zweedse team doet zeer waarschijnlijk niet mee voor het eremetaal.
Totilas die 85+ scoort door toedoen SJ is natuurlijk een ander verhaal, die zouden het nederlandse team behoorlijk pijn kunnen doen.
Kittel traint al een tijd in Erp, misschien zelfs wel voor dat Sjef teamcaptain werd, maar dat weet ik niet zeker.

Denk overigens dat een trainerswissel weinig uithaalt, ze hebben het geprobeerd volgens hun eigen "systeem" dat werkte niet, nu proberen ze hun eigen rijderij aan te passen aan het paard, maar die duitser is geen Gal dat gaat ie nooit worden ook, is geen schande.

Totilas had de mythe moeten blijven die hij was. Die duitsers hebben hem eigenhandig van de hoogste trede afgetrapt en nu moet een hollander hem er weer opzetten.

Helemaal mee eens!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:18

DePaardenman schreef:

Kletskoek...Ze moeten bij de "zakkenvullers" Visser en Gal zijn...Die hebben de zaak ( Totilas) verkwanseld..
Net als toen der tijd de kat in de zak "Lingh". Gal/van Uytert :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:26

Denk dat Gal er weinig over te vertellen had ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:27

ceasario schreef:
DePaardenman schreef:

Kletskoek...Ze moeten bij de "zakkenvullers" Visser en Gal zijn...Die hebben de zaak ( Totilas) verkwanseld..

Als ik 10.000.000 geboden krijg voor een paard dat de volgende dag met zijn pootjes omhoog in de stal kan liggen, zou ik het ook wel weten hoor. Bovendien had Gal er niets over te zeggen. Die verdiende ook genoeg met Totilas en zal vast niet zoveel te zien hebben gekregen van het verkoopbedrag.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:36

Heb je allemaal gelijk in...Maar het feit blijft...dat die 2 "bokken" nooit meer werden zoals ze geweest zijn..
en dat komt niet door de nieuwe eigenaren maar door de hebzucht..GELD en daar is ook niks mis mee...daar was ieder bij..
Maar ik zie die toneelspelende jankers nog voor me Visser en Gal...Totie nooit !!! :+

En bij Lingh liep het gerotzooi uit de hand waarbij Schockemohle niet waar kon maken om Lingh door te verkopen aan die engelse omdat later bleek dat hij haar Weltmeier moest inruilen..De eigenaar Zadelhof stond er "jankend" bij en keek er naar..hoe hij gemangeld werd... ;( en tenslotte maar aan de Amerikaanse "soccer" verkocht werd..om later in Duitsland zijn laatste sperma te verschieten. :(:)
De Engelse had het meeste verstand en ging verder met Lancet. *\o/*

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:46

ceasario schreef:
De eigenaar Zadelhof stond er "jankend" bij en keek er naar..hoe hij gemangeld werd... ;(

oh ging dat werkelijk zo?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:05

ceasario schreef:
Heb je allemaal gelijk in...Maar het feit blijft...dat die 2 "bokken" nooit meer werden zoals ze geweest zijn..

En dat is de schuld van Visser & Gal? Vreemde gedachtengang.. Leg eens uit? Als MAR beter zou rijden, zouden ze dat nog wel kunnen laten zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:20

Tjuppie schreef:
ceasario schreef:

En dat is de schuld van Visser & Gal? Vreemde gedachtengang.. Leg eens uit? Als MAR beter zou rijden, zouden ze dat nog wel kunnen laten zien.

En gezien de keuze voor Sjef is MAR daar volop mee bezig.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:21

Ja prima ook toch? Maar vind de opmerkingen van Ceasario zo raar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:41

ceasario schreef:
DePaardenman schreef:

Welnee, Lingh was eigenlijk al over zijn beste moment heen en zijn fokkerijresultaten waren ook teleurstellend. Daarom is hij verkocht.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:50

Tjuppie schreef:
Ja prima ook toch? Maar vind de opmerkingen van Ceasario zo raar.

Amen _/-\o_ .

Voor een topsporter is winnen het belangrijkste en de kans op Goud op de OS was zo reeel, dat is voor een topsporter als Edward belangrijker dan het geld. Wanneer een paard niet in jouw eigendom is loop je het risico dat het paard bij een goed bod verkocht wordt, of je het nu leuk vind of niet. Edward is hier goed ziek van ( geweest ), dag gouden plak, dag jaren training.