manubres schreef:En ook ik zit met een probleem met die ellelange herfstregen...de hele dag op stal of de modder in...En nu met de vorst komt het volgende probleem...hoe houd ik het water drinkbaar. Iemand nog tips???

Zo'n geïsoleerde drinkbak (de rood/gele op de foto) kan je op een waterleiding aansluiten maar ook gewoon met jerrycans vullen. Water bevriest niet en wordt van bovenaf afgesloten met 2 drijvende isolerende ballen die door de paarden opzij weggeduwd kunnen worden zodat ze kunnen drinken. In de zomer blijft het water ook heerlijk koel.
maar als dieren staan de verkommeren dan schiet iedereen plots in de verdediging en moet de overheid zich niet aanstellen want het zijn tenslotte paarden?!
ja ja moeilijk woord he?
Het beestje is zo hoefbevangen als maar kan, dit gaat lang duren om weer goed te krijgen. Volgens die mensen was de DB er ook al eens geweest omdat er melding was gemaakt van te lange hoeven.... blijkbaar vond de DB het niet nodig om een oogje in het zeil te houden
Hij liep tot voor 2 dagen lekker in de modder, heerlijk zacht aan zijn zere voetjes. Hij mag absoluut niet op een volle weide staan nu hij zo hoefbevangen is, dus krijgt hij een ruifje met oud schraal hooi. Voor hem ideaal...de hele dag in de blub. Nu moet hij over de harde grond strompelen. Ik zit eraan te denken hem op pijnstillers te zetten, hij kan wel op de vlakke stelcontegels en de glad bevroren rijbak maar hij is hard voor zichzelf en loopt met de grote paarden mee over de blubberbrokken. Zoooo zielig!!