Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindfields schreef:Nee hoor, dat heb ik niet gezegd, alleen is dit nu al zooooo vaak uitgekauwd, ik begrijp niet dat het maar door blijft gaan.
Schangah schreef:Ik blijf van mening dat er meer aan de hand is, de vorige keer was het ook maar een hoefzweer. Ze zullen toch niet het achterste van hun tong laten zien.
Een rad lopend paard ga je niet op totaal andere ijzers zetten.
Seven schreef:Het enige in het filmpje waar ik ??? bij zet is het geruite deken/laken/plaid die onder zn witte dekje ligt als je zo'n paard kan kopen is een goed passend zadel toch ook wel te bekostigen.
Citaat:Beste Bokkers,
Een tijd geleden kochten wij een paard. In een klein jaar tijd heeft mijn paard twee keer een probleempje gehad. De eerste keer had hij een hoefzweer en moest daardoor even op rust. Nu heeft hij zich vorige week verstapt. Nu zijn dit wel hele gewone paardse problemen hoor. Ik zie in de mediscjhe topics hier veul ergere dingen voorbij komen. Maar omdat alle expertise van de top hier op dit forum samen klit, wil ik jullie graag vragen wat ik fout doe. Moet ik les nemen van iemand van dit forum, of hier een bijrijder zoeken? (liefst wel ouder dan 16 jaar) Of moet ik een claim indienen bij mijn smid?
Of moet ik een topic openen onder transport en afspraken met de titel wie nog meer slechte ervaringen hebben met Visser. Wat ik ook nog kan doen is dat we Visser bellen en vragen of we het paard kunnen inruilen tegen het paard van Sinterklaas. Mag met bijbetalingWie weet of dit nog onder de garantie valt?
Liefs van Matthias en hoefjes van Toti
In_Black schreef:Ik vind het hoe langer hoe grappiger, dus nu heeft de hoefsmid het weer gedaan. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor Matthias zelf op Bokt gaat posten. Een topic met de titel: "Wat doen wij verkeerd met Totilas?"
Een tijd geleden kochten wij een paard. In een klein jaar tijd heeft mijn paard twee keer een probleempje gehad. De eerste keer had hij een hoefzweer en moest daardoor even op rust. Nu heeft hij zich vorige week verstapt. Nu zijn dit wel hele gewone paardse problemen hoor. Ik zie in de mediscjhe topics hier veul ergere dingen voorbij komen. Maar omdat alle expertise van de top hier op dit forum samen klit, wil ik jullie graag vragen wat ik fout doe. Moet ik les nemen van iemand van dit forum, of hier een bijrijder zoeken? (liefst wel ouder dan 16 jaar) Of moet ik een claim indienen bij mijn smid?
Of moet ik een topic openen onder transport en afspraken met de titel wie nog meer slechte ervaringen hebben met Visser. Wat ik ook nog kan doen is dat we Visser bellen en vragen of we het paard kunnen inruilen tegen het paard van Sinterklaas. Mag met bijbetalingWie weet of dit nog onder de garantie valt?
Liefs van Matthias en hoefjes van Toti![]()
![]()
In_Black schreef:Ik vind het hoe langer hoe grappiger, dus nu heeft de hoefsmid het weer gedaan. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor Matthias zelf op Bokt gaat posten. Een topic met de titel: "Wat doen wij verkeerd met Totilas?"
Liefs van Matthias en hoefjes van Toti![]()
![]()
Equimotion schreef:Ze reed iets behoudend maar dit was wel weer de Salinero zoals we hem kennen. Niks meer te zien van aanleuningsproblemen of andere ellende. Hij was juist extreem stil in de aanleuning en voor alle mierenneukers: voor de loodlijn.
murphy102 schreef:Equimotion schreef:Ze reed iets behoudend maar dit was wel weer de Salinero zoals we hem kennen. Niks meer te zien van aanleuningsproblemen of andere ellende. Hij was juist extreem stil in de aanleuning en voor alle mierenneukers: voor de loodlijn.
Oh ja, Equimotion?
Nu misschien nog wat aandacht geven aan de ontspanning, want die was ver te zoeken (en de Lossgelassenheit was er al helemaal niet). En wat te denken van al die taktfouten in de passage??
Anky hing zover achterover dat als de teugel zou knappen, ze achterover zou vallen!
Ja, wel spektakel, ... in het voorbeen, want het achterbeen doet níet mee in de uitgestrekte draf!
Maar ja, het is Anky en dan kunnen we het hebben, he.
Yamcha schreef:manic schreef:Ik denk niet dat Totilas zijn biksjes er minder om smaken.
Nee, dat geloof ik ook niet.
Alsof dat paard dat beseft
grace1989 schreef:Yamcha schreef:Nee, dat geloof ik ook niet.
Alsof dat paard dat beseft
Ik denk hierover na en weet het eigenlijk nog niet.
Het kan best dat Totilas in deze situatie minder goed in zijn vel zit.
Hij moet erg veel piaffe en passage doen wat ik heb begrepen en vaak 2 x per dag hard werken.
Kan best dat dat allemaal invloed heeft op zijn gevoel en dat zijn biks inderdaad minder smaakt omdat hij minder happy voelt.
Is maar een gedachte......
Norway_girl schreef:Word hij twee maal per dag gereden dan?? Want dan kan ik idd goed begrijpen dat er blessures van komenBeest hoefde bij Edward lang niet zovaak hard getraind te worden wat ik ervan begreep, werd meer buiten gereden, omdat hij alles al kon.
Paddenpad schreef:Norway_girl schreef:Word hij twee maal per dag gereden dan?? Want dan kan ik idd goed begrijpen dat er blessures van komenBeest hoefde bij Edward lang niet zovaak hard getraind te worden wat ik ervan begreep, werd meer buiten gereden, omdat hij alles al kon.
Dat is ook juist het hele probleem,het paard kan het wel en heeft niet zoveel training nodig om beter te worden,
maar zijn huidige ruiter wel,dat krijg je wanneer je een amateur op een topper zet,dan wordt het een leerpaard ten koste van!