Blessure voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Blessure voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:13

Nee hoor, dat heb ik niet gezegd, alleen is dit nu al zooooo vaak uitgekauwd, ik begrijp niet dat het maar door blijft gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:20

Mindfields schreef:
Nee hoor, dat heb ik niet gezegd, alleen is dit nu al zooooo vaak uitgekauwd, ik begrijp niet dat het maar door blijft gaan.

Ben er ook wel klaar mee eerlijkgezegd. Snap ook niet waarom zoiets op de voorpagina komt terwijl Anky's overwinning met Salinero gewoon bij overig nieuws wordt neergekwakt. Is iets wat veel meer mensen boeit, denk ik zomaar (mij in ieder geval wel).
Zodra Totilas ook maar een scheet laat komt het op de voorpagina van bokt. Beetje onzinnig imo.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:29

Dan meng je toch niet meer in de discussie als je er mee klaar bent. Simpele oplossing lijkt mij dat dan toch.

Ik blijf van mening dat er meer aan de hand is, de vorige keer was het ook maar een hoefzweer. Ze zullen toch niet het achterste van hun tong laten zien.
Een rad lopend paard ga je niet op totaal andere ijzers zetten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:33

Mindfields schreef:

Beide kanten zijn uitgekauwd. De mensen die het allemaal zo geweldig vinden blijven ook in herhaling vallen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:36

Schangah schreef:
Ik blijf van mening dat er meer aan de hand is, de vorige keer was het ook maar een hoefzweer. Ze zullen toch niet het achterste van hun tong laten zien.
Een rad lopend paard ga je niet op totaal andere ijzers zetten.

Snap sowieso niet wat de toegevoegde waarde is om alle paarden op speciaal beslag te zetten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:03

Hoe het zit met toot en zn blessures ik was er niet bij dus oordelen kan ik er ook niet over elk paard kan een blessure krijgen, het filmpje was wel leuk om te bekijken maar vind persoonlijk ook dat hij zich iets op wil drukken beter gezegd je ziet zn onderhals steeds meer spannen.

Nou ben ik geen gp ruiter dus ga zeker niet vertellen hoe MAR het wel moet doen wennen aan de nieuwe rijstijl zal voor toot ook wel lastig zijn.

Het enige in het filmpje waar ik ??? bij zet is het geruite deken/laken/plaid die onder zn witte dekje ligt als je zo'n paard kan kopen is een goed passend zadel toch ook wel te bekostigen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:47

Matthias Rath is het denk ik ook zat, want zijn Gastenboek staat al een hele tijd dicht met als smoes (lijkt mij) dat de lay-out wordt veranderd.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:22

Seven schreef:
Het enige in het filmpje waar ik ??? bij zet is het geruite deken/laken/plaid die onder zn witte dekje ligt als je zo'n paard kan kopen is een goed passend zadel toch ook wel te bekostigen.

Toen ik bijna 25 jaar geleden (ai) bij een Duitse Grand Prix stal werkte, werden er altijd plaids (van die geruite) onder het shabrak gedaan. Ze werden doormidden geknipt, zodat het 2 extra laagjes werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:00

Ik herinner me dat we vroeger altijd wollen dekens onder het zadel deden. Werkte net als een bontje, zacht voor de rug en nooit drukkingen.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:50

Ik vind het hoe langer hoe grappiger, dus nu heeft de hoefsmid het weer gedaan. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor Matthias zelf op Bokt gaat posten. Een topic met de titel: "Wat doen wij verkeerd met Totilas?" :+

Citaat:
Beste Bokkers,
Een tijd geleden kochten wij een paard. In een klein jaar tijd heeft mijn paard twee keer een probleempje gehad. De eerste keer had hij een hoefzweer en moest daardoor even op rust. Nu heeft hij zich vorige week verstapt. Nu zijn dit wel hele gewone paardse problemen hoor. Ik zie in de mediscjhe topics hier veul ergere dingen voorbij komen. Maar omdat alle expertise van de top hier op dit forum samen klit, wil ik jullie graag vragen wat ik fout doe. Moet ik les nemen van iemand van dit forum, of hier een bijrijder zoeken? (liefst wel ouder dan 16 jaar) Of moet ik een claim indienen bij mijn smid?

Of moet ik een topic openen onder transport en afspraken met de titel wie nog meer slechte ervaringen hebben met Visser. Wat ik ook nog kan doen is dat we Visser bellen en vragen of we het paard kunnen inruilen tegen het paard van Sinterklaas. Mag met bijbetaling <:) Wie weet of dit nog onder de garantie valt?

Liefs van Matthias en hoefjes van Toti
:D :+ *\o/*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:06

In_Black schreef:
Ik vind het hoe langer hoe grappiger, dus nu heeft de hoefsmid het weer gedaan. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor Matthias zelf op Bokt gaat posten. Een topic met de titel: "Wat doen wij verkeerd met Totilas?" :+

Citaat:
Beste Bokkers,
Een tijd geleden kochten wij een paard. In een klein jaar tijd heeft mijn paard twee keer een probleempje gehad. De eerste keer had hij een hoefzweer en moest daardoor even op rust. Nu heeft hij zich vorige week verstapt. Nu zijn dit wel hele gewone paardse problemen hoor. Ik zie in de mediscjhe topics hier veul ergere dingen voorbij komen. Maar omdat alle expertise van de top hier op dit forum samen klit, wil ik jullie graag vragen wat ik fout doe. Moet ik les nemen van iemand van dit forum, of hier een bijrijder zoeken? (liefst wel ouder dan 16 jaar) Of moet ik een claim indienen bij mijn smid?

Of moet ik een topic openen onder transport en afspraken met de titel wie nog meer slechte ervaringen hebben met Visser. Wat ik ook nog kan doen is dat we Visser bellen en vragen of we het paard kunnen inruilen tegen het paard van Sinterklaas. Mag met bijbetaling <:) Wie weet of dit nog onder de garantie valt?

AMEN _/-\o_ _/-\o_

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:11

In_Black schreef:

Citaat:
Beste Bokkers,

Haha :D
We hebben hier nog een leuke jonge schimmel staan <:) , dus laat Visser maar zitten, we willen best ruilen hoor!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:50

s0173957 schreef:
En waar haal jij die kul vandaan??

Het is niet omdat het een Duitser is dat hij niet met een paard kan rijden...

Misschien kun je eerst OBJECTIEF gaan leren lezen, alvorens conclusies te trekken met een discriminerend randje...

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:30

Equimotion schreef:
Ze reed iets behoudend maar dit was wel weer de Salinero zoals we hem kennen. Niks meer te zien van aanleuningsproblemen of andere ellende. Hij was juist extreem stil in de aanleuning en voor alle mierenneukers: voor de loodlijn.

Oh ja, Equimotion?
Nu misschien nog wat aandacht geven aan de ontspanning, want die was ver te zoeken (en de Lossgelassenheit was er al helemaal niet). En wat te denken van al die taktfouten in de passage??
Anky hing zover achterover dat als de teugel zou knappen, ze achterover zou vallen!
Ja, wel spektakel, ... in het voorbeen, want het achterbeen doet níet mee in de uitgestrekte draf!
Maar ja, het is Anky en dan kunnen we het hebben, he.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:35

murphy102 schreef:
Equimotion schreef:
Ze reed iets behoudend maar dit was wel weer de Salinero zoals we hem kennen. Niks meer te zien van aanleuningsproblemen of andere ellende. Hij was juist extreem stil in de aanleuning en voor alle mierenneukers: voor de loodlijn.

Oh ja, Equimotion?
Nu misschien nog wat aandacht geven aan de ontspanning, want die was ver te zoeken (en de Lossgelassenheit was er al helemaal niet). En wat te denken van al die taktfouten in de passage??
Anky hing zover achterover dat als de teugel zou knappen, ze achterover zou vallen!
Ja, wel spektakel, ... in het voorbeen, want het achterbeen doet níet mee in de uitgestrekte draf!
Maar ja, het is Anky en dan kunnen we het hebben, he.

Ach Murphy102, we weten inmiddels wel hoe je erover denkt. Maar hou eens op met zo denigrerend te doen, je verstoort inderdaad zo elk feestje.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:45

Murphy heeft anders gedeeltelijk wel gelijk; ook mij viel het achterover zitten op, en het achterbeen dat minder mee kwam in de uitgestrekte draf. Verder vond ik Salinero er wel ontspannen uitzien.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:55

Ik ben heel beniewd naar foto's van Murphy :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:09

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over Totilas en niet over Anky. Vanaf hier graag weer on topic, off topic berichten zullen worden verwijderd.

nancybooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:04

zonde was zoon mooi paard om tezoien lopen /3 echt zonde

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:00

Yamcha schreef:
manic schreef:
Ik denk niet dat Totilas zijn biksjes er minder om smaken.

Nee, dat geloof ik ook niet.

Alsof dat paard dat beseft :D

Ik denk hierover na en weet het eigenlijk nog niet.
Het kan best dat Totilas in deze situatie minder goed in zijn vel zit.
Hij moet erg veel piaffe en passage doen wat ik heb begrepen en vaak 2 x per dag hard werken.
Kan best dat dat allemaal invloed heeft op zijn gevoel en dat zijn biks inderdaad minder smaakt omdat hij minder happy voelt.
Is maar een gedachte......

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:48

grace1989 schreef:
Yamcha schreef:
Nee, dat geloof ik ook niet.

Alsof dat paard dat beseft :D

Ik denk hierover na en weet het eigenlijk nog niet.
Het kan best dat Totilas in deze situatie minder goed in zijn vel zit.
Hij moet erg veel piaffe en passage doen wat ik heb begrepen en vaak 2 x per dag hard werken.
Kan best dat dat allemaal invloed heeft op zijn gevoel en dat zijn biks inderdaad minder smaakt omdat hij minder happy voelt.
Is maar een gedachte......

Word hij twee maal per dag gereden dan?? Want dan kan ik idd goed begrijpen dat er blessures van komen := Beest hoefde bij Edward lang niet zovaak hard getraind te worden wat ik ervan begreep, werd meer buiten gereden, omdat hij alles al kon.

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:00

pffff, heb alle pagina's door zitten worstelen en wat een mening hebben we allemaal weer! zinnige en ook vele onzinnige heb ik voorbij zien komen'.
Mijn mening (ja, heb er ook 1) is dat ik voor Totilas hoop dat ie ooit weer kan schitteren in de ring, sommige paarden lijken daarvoor geboren!!!
wil ook nog een kanttekening zetten bij de beoordeling/aanname over Gal, dat Lingh en Totilas wellicht door hem kapot zouden zijn gereden omdat ze daarna niet meer zo presteren....wellicht dat het zou kunnen zijn dat Gal zoveel in zijn mars heeft (al is het niet volgens het idee van een aantal) dat die paarden daarna alleen maar MINDER kunnen presteren! Als laatste vind ik het artikel van Arnd schrijnend, ook ik heb Totilas zien lopen in Rotterdam en ook ik vond de vreugde bij het paard ver te zoeken..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:19

Norway_girl schreef:
Word hij twee maal per dag gereden dan?? Want dan kan ik idd goed begrijpen dat er blessures van komen := Beest hoefde bij Edward lang niet zovaak hard getraind te worden wat ik ervan begreep, werd meer buiten gereden, omdat hij alles al kon.

Dat is ook juist het hele probleem,het paard kan het wel en heeft niet zoveel training nodig om beter te worden,
maar zijn huidige ruiter wel,dat krijg je wanneer je een amateur op een topper zet,dan wordt het een leerpaard ten koste van!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:20

Paddenpad schreef:
Norway_girl schreef:

Dat is ook juist het hele probleem,het paard kan het wel en heeft niet zoveel training nodig om beter te worden,
maar zijn huidige ruiter wel,dat krijg je wanneer je een amateur op een topper zet,dan wordt het een leerpaard ten koste van!

Dood en dood zonde zeg ik, en dat alleen om elkaar de loef af te steken, nee not done.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:26

Geld is macht.