Er zijn nu nog wel vliegen, maar dat zijn de simpele stalvliegen, die zorgen niet voor maden in wonden. Daarvoor heb je die mooie groen glazende jongens (vleesvliegen) voor nodig, en die zijn er nu niet meer..
Ja is misschien beter, maar ook met een steriel verbandje kan de merrie gewoon naar buiten. Bovendien is de wond zo op de foto's te zien al ontstoken, alles inpakken en zo een fijn vochtig en warm klimaat creëren voor de Bacteriën is niet altijd de beste oplossing.
Vienna2007
Geplaatst: 14-11-11 17:15
stef schreef:
Weet jij wanneer de verzorging begonnen is dan?
Te laat, zoals ik al schreef, dit gebeurd niet in 1 nacht.
Maar wellicht weet jij wanneer de verzorging exact begonnen is?
nee, maar ik suggereer ook niks. Er zijn een aantal mensen in het topic die aangeven dat zoiets wel degelijk in 1 nacht kan ontstaan, die liegen dan kennelijk?
Allereerst vind ik het persoonlijk een schande hoe het BLID heeft gereageerd: 1. Er wordt wat op internet geplaatst zonder dat ze de moeite doen nader te bekijken wat er aan de hand is. 2. Ze beweren dat de eigenaar "bekend" bij hun zou zijn, des te meer ook hun schuld als hier inderdaad sprake zou zijn van mishandeling e.d. 3. Reacties van mensen die meer willen weten over hun werkwijze over dit ondewerp worden verwijderd als het hun niet aanstaat en lees zelfs dat er boos gereageerd is naar mensen.
Dat moet dan als een betrouwbare bron worden gezien ???
Ik persoonlijk vind het been ook een rot beeld geven, ik schrok ook van het been. Maar juist door alle vage berichten wil ik eerst de feiten afwachten van wat hier werkelijk aan de hand is. Uiteraard moet de merrie behandeld worden.
Er wordt hier in het topic behoorlijk bot en kinderachtig op elkaars reacties gereageerd, erg jammer. Heb tot nu toe nog niemand horen zeggen dat ze het leuk vinden voor de merrie oid en alleen de mening met vaak een onderbouwing. Laten we elkaar een beetje in elkaars waarde, en hopen dat het snel beter zal gaan met de merrie en veulen.
xDeena_
Geplaatst: 14-11-11 18:52
Arm beestje, hoe kan dit gebeuren? Ik hoop dat de merrie en het veulen snel opknappen en dat die eigenaar snel gevonden wordt!
jamiroquai
Geplaatst: 14-11-11 18:54
De eigenaar is toch bekend? Dan moeten ze daar maar eens even wat vragen gaan stellen en een onafhankelijke dierenarts een diagnose laten geven......