Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
F_Orumster schreef:Tendance schreef:Maar rust in de topsport is vast geen rust zoals bij ons. Ik denk, dat dit een afleidingsmanoeuvre is...
Gewoon achter de schermen doortrainen en zeggen, dat hij rust heeft.
Misschien wel heel slim! Krijgen ze eindelijk de tijd om een combi te vormen.
Ieder ander ruiter zou eerst goed hebben getraind en elkaar afgetast voor met grote bombarie in de ring te verschijnen.
Fitzroy schreef:Alleen is het op dat niveau wel belangrijk om je paard 300 % voor elkaar te hebben voor je gaat, dan kun je je op wedstrijd nog wat permitteren. Dit soort dingen blijven de juryleden toch bij. En de GP is nou niet bepaald een klasse om voor de ervaring te gaan rijden
. Ik denk niet dat dit in de GP anders is.
.
Active schreef:F_Orumster schreef:[
Ieder ander ruiter zou eerst goed hebben getraind en elkaar afgetast voor met grote bombarie in de ring te verschijnen.
Hij moet niets, hij mag dat helemaal zelf weten.
bruceandnoon schreef:Misschien vergis ik me maar was het niet zo dat Rath wel met Toot moest starten om zich nog te kunnen kwalificeren voor Londen 2012 ?
_San87_ schreef:tjoppie schreef:correctie, hij heeft een keer 80% gereden!
Dus rijdt hij geen 80+%?.
joyce B schreef:_San87_ schreef:
Dus rijdt hij geen 80+%?.
Ik zou het moeten opzoeken, maar hij heeft al eerder in het seizoen internationale wedstrijden hoger dan 80% gescoord als ik het goed onthouden heb...
En 80% rijden doen meer weinig combinaties, dus eerst verder oefenen vind ik ook wat overtrokken. Je kunt niet verwachten dat hij Totilas (al) rijdt zoals Edward Gal, en volgens mij is het maar een kleine top in de wereld die 80% kan rijden op een internationale Grand Prix wedstrijd, dus wanneer zou hij zich mogen vertonen? Wanneer hij onverslaanbaar is? Dat is toch niet realistisch?
We mogen wel uitkijken voor de concurrentie als hij nu al 80% kan rijden, hoeveel punten rijdt hij dan straks wanneer hij wel de juiste klik heeft gevonden en die enkele foutjes in de wissels en communicatie foutjes er uit zijn...
. bigone schreef:Ik zeg nergens dat PS slecht voor zijn paarden is, absoluut niet, hij is er juist heel erg goed voor(Ben er wel eens geweest). Moet ook wel anders word je niet zo groot, zijn paarden zullen het echt aan niets ontbreken maar dat wil niet zeggen dat er geen brood op de plank moet komen. Als de sportprestaties niet meer op het niveau komen wat Edward ermee kon dan heeft dat ook zijn weerslag op het aantal dekkingen en de eerste veulens zullen extra bekeken worden als ze de sport ingaan, doen ze het goed, niets aan de hand, komen er geen absoluut potentiele dekhengsten of dressuurtoppers uit dan heeft Toot gewoon veel minder waarde voor PS.
Dat bedoel ik met handelaar en het woord handelaar heeft in mijn ogen geen negatieve klank, mijn beste paarden haalde ik vroeger bij handelaren. Al die zin/onzin die hier soms op bokt word geschreven over handelsstallen met daarbij behorende problemen kunnen grotendeels voorkomen worden door goede keuringen en gezond paardenverstand.
Fitzroy schreef:Dat is natuurlijk onzin, wat jullie nu beweren. Feit is dat in de basissport juryleden niet zo gul zijn als in de topsport. Bij 210 (=70%) houdt het echt wel op en dat heeft niet te maken met het feit dat er nu zoveel minder gereden wordt.
Ik vind zeker dat er combinaties overgewaardeerd worden binnen de topsport en daar is Toot en MAR en één van. Als je ziet hoeveel fouten er nog in de proeven zitten en dan toch bijna 80 % scoren gaat het natuurlijk helemaal nergens over.
merel_gomez schreef:Cayenne schreef:Edward wilde de kur niet zien, maar wilde Totilas wel even gedag zeggen:
http://lockerz.com/s/132154752
En Matthias komt er wel
het doet hem nog steeds veel pijn... als ik het zo lees
Fitzroy schreef:Dat is natuurlijk onzin, wat jullie nu beweren. Feit is dat in de basissport juryleden niet zo gul zijn als in de topsport. Bij 210 (=70%) houdt het echt wel op en dat heeft niet te maken met het feit dat er nu zoveel minder gereden wordt.
Ik vind zeker dat er combinaties overgewaardeerd worden binnen de topsport en daar is Toot en MAR en één van. Als je ziet hoeveel fouten er nog in de proeven zitten en dan toch bijna 80 % scoren gaat het natuurlijk helemaal nergens over.
. Of ze moeten de andere onderdelen zo goed doen dat het de onvoldoendes weer op trekt. En ik moet zeggen dat Toot ook wel mooie stukken had.