Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:31

Ik zeg nergens dat PS slecht voor zijn paarden is, absoluut niet, hij is er juist heel erg goed voor(Ben er wel eens geweest). Moet ook wel anders word je niet zo groot, zijn paarden zullen het echt aan niets ontbreken maar dat wil niet zeggen dat er geen brood op de plank moet komen. Als de sportprestaties niet meer op het niveau komen wat Edward ermee kon dan heeft dat ook zijn weerslag op het aantal dekkingen en de eerste veulens zullen extra bekeken worden als ze de sport ingaan, doen ze het goed, niets aan de hand, komen er geen absoluut potentiele dekhengsten of dressuurtoppers uit dan heeft Toot gewoon veel minder waarde voor PS.
Dat bedoel ik met handelaar en het woord handelaar heeft in mijn ogen geen negatieve klank, mijn beste paarden haalde ik vroeger bij handelaren. Al die zin/onzin die hier soms op bokt word geschreven over handelsstallen met daarbij behorende problemen kunnen grotendeels voorkomen worden door goede keuringen en gezond paardenverstand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:33

F_Orumster schreef:
Tendance schreef:
Maar rust in de topsport is vast geen rust zoals bij ons. Ik denk, dat dit een afleidingsmanoeuvre is...
Gewoon achter de schermen doortrainen en zeggen, dat hij rust heeft.
Misschien wel heel slim! Krijgen ze eindelijk de tijd om een combi te vormen.

Ieder ander ruiter zou eerst goed hebben getraind en elkaar afgetast voor met grote bombarie in de ring te verschijnen.

íedere andere ruiter? Heel zeker van? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:45

Fitzroy schreef:
Alleen is het op dat niveau wel belangrijk om je paard 300 % voor elkaar te hebben voor je gaat, dan kun je je op wedstrijd nog wat permitteren. Dit soort dingen blijven de juryleden toch bij. En de GP is nou niet bepaald een klasse om voor de ervaring te gaan rijden ;)

Je zal toch routine moeten krijgen om bepaalde spanningen te kunnen laten afvloeien en om af te tasten hoe ver je kan gaan in een proef. :). Ik denk niet dat dit in de GP anders is.

En waar hebben we het eigenlijk over, hij rijdt verdomme 80+% _/-\o_ .

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:08

tjoppie schreef:
Er WIL geen andere ruiter op toot.

Is het iemand opgevallen dat MAR als ENIGE losrijd MET helm?
@ Adil het is tJJJJoppie :+

Goed lezen,dat schrijf ik :+ .

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:38

Citaat:
En waar hebben we het eigenlijk over, hij rijdt verdomme 80+% _/-\o_ .

Nou inderdaad!
Petje af voor zo'n jonge combinatie, met zo'n grote druk op de schouders.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:41

correctie, hij heeft een keer 80% gereden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:48

tjoppie schreef:

Dus rijdt hij geen 80+%? :?.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:55

tjoppie schreef:
Is het iemand opgevallen dat MAR als ENIGE losrijd MET helm?.

JA, hij wordt namelijk gesponsord door... Casco. Dit is dus reclame (en het werkt).

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:19

ghehe, ik hoop dat het goed gaat komen, ze kunnen natuurlijk ook niet verwachten dat ze bij elke deelgenomen wedstrijd kunnen winnen, het maakt niet uit, hoe goed en hoe duur je paardje is, theeft áltyd tijd nodig om te wennen, en aangezien ze pas 9maanden een team vormen...
als het na 2 jaar ofso nog niet lukt, zou je denk ik toch serieus moeten denken aan een andere ruiter, lijkt mij...
want Totilas, this en blijft toch een geweldig betoverend paardje <3 <3

Chen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:00

totilas en edward hadden nou eenmaal een chemie, misschien komt dit nog bij de nieuwe combinatie maar ik ben bang van niet...

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:18

Active schreef:
F_Orumster schreef:
[
Ieder ander ruiter zou eerst goed hebben getraind en elkaar afgetast voor met grote bombarie in de ring te verschijnen.

Hij moet niets, hij mag dat helemaal zelf weten.

Misschien vergis ik me maar was het niet zo dat Rath wel met Toot moest starten om zich nog te kunnen kwalificeren voor Londen 2012 ?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:28

bruceandnoon schreef:
Misschien vergis ik me maar was het niet zo dat Rath wel met Toot moest starten om zich nog te kunnen kwalificeren voor Londen 2012 ?

nee, denk het niet. Anders had Hans-Peter tango wel gestart. Daarnaast zou het dan weinig zin hebben voor Nederland om nu nog naar paarden te zoeken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:46

_San87_ schreef:
tjoppie schreef:

Ik zou het moeten opzoeken, maar hij heeft al eerder in het seizoen internationale wedstrijden hoger dan 80% gescoord als ik het goed onthouden heb...
En 80% rijden doen meer weinig combinaties, dus eerst verder oefenen vind ik ook wat overtrokken. Je kunt niet verwachten dat hij Totilas (al) rijdt zoals Edward Gal, en volgens mij is het maar een kleine top in de wereld die 80% kan rijden op een internationale Grand Prix wedstrijd, dus wanneer zou hij zich mogen vertonen? Wanneer hij onverslaanbaar is? Dat is toch niet realistisch?

We mogen wel uitkijken voor de concurrentie als hij nu al 80% kan rijden, hoeveel punten rijdt hij dan straks wanneer hij wel de juiste klik heeft gevonden en die enkele foutjes in de wissels en communicatie foutjes er uit zijn...

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:29

Persoonlijk denk ik dat je als jury ook moeilijk een paard zoals TOOT 60 kunt geven.
Als een ander paard die fouten had gemaakt denk ik toch echt dat ie lager gescoord had.

Maar goed :p dat kan ok aan mij liggen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:48

Ayasha schreef:
F_Orumster schreef:

íedere andere ruiter? Heel zeker van? :D

Ja, Anky houdt haar nieuwe troef voorlopig nog thuis totdat het goed genoeg gaat om op wedstrijd te gaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:52

ja, goed genoeg voor op wedstrijd, om niet verkeerd voor de dag te komen, maar ook goed genoeg om gelijk boven in rond de 80% te rijden? Je hoeft toch niet op je top te beginnen? Je mag toch ook ergens naar toe groeien? En had 3/4 van het Nederlandse team dan ook maar thuis moeten blijven? Die reden toch maar rond de 70%?

Jongens, waar hebben we het over! Als je in de basissport 2x 80% scoort kun je zo ongeveer promoveren naar een hogere klasse...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:17

joyce B schreef:
_San87_ schreef:

Ik zou het moeten opzoeken, maar hij heeft al eerder in het seizoen internationale wedstrijden hoger dan 80% gescoord als ik het goed onthouden heb...
En 80% rijden doen meer weinig combinaties, dus eerst verder oefenen vind ik ook wat overtrokken. Je kunt niet verwachten dat hij Totilas (al) rijdt zoals Edward Gal, en volgens mij is het maar een kleine top in de wereld die 80% kan rijden op een internationale Grand Prix wedstrijd, dus wanneer zou hij zich mogen vertonen? Wanneer hij onverslaanbaar is? Dat is toch niet realistisch?

We mogen wel uitkijken voor de concurrentie als hij nu al 80% kan rijden, hoeveel punten rijdt hij dan straks wanneer hij wel de juiste klik heeft gevonden en die enkele foutjes in de wissels en communicatie foutjes er uit zijn...

Precies :D.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:20

bigone schreef:
Ik zeg nergens dat PS slecht voor zijn paarden is, absoluut niet, hij is er juist heel erg goed voor(Ben er wel eens geweest). Moet ook wel anders word je niet zo groot, zijn paarden zullen het echt aan niets ontbreken maar dat wil niet zeggen dat er geen brood op de plank moet komen. Als de sportprestaties niet meer op het niveau komen wat Edward ermee kon dan heeft dat ook zijn weerslag op het aantal dekkingen en de eerste veulens zullen extra bekeken worden als ze de sport ingaan, doen ze het goed, niets aan de hand, komen er geen absoluut potentiele dekhengsten of dressuurtoppers uit dan heeft Toot gewoon veel minder waarde voor PS.
Dat bedoel ik met handelaar en het woord handelaar heeft in mijn ogen geen negatieve klank, mijn beste paarden haalde ik vroeger bij handelaren. Al die zin/onzin die hier soms op bokt word geschreven over handelsstallen met daarbij behorende problemen kunnen grotendeels voorkomen worden door goede keuringen en gezond paardenverstand.

Onzin, Sandro hit heeft de wereld gedekt en nooit wat gepresteerd en zo nog vele anderen bij Schockemohle op stal.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:21

tjoppie schreef:

Hoevaak heb jij dat gereden in zo´n sterk deelnemersveld?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 05:19

Dat is natuurlijk onzin, wat jullie nu beweren. Feit is dat in de basissport juryleden niet zo gul zijn als in de topsport. Bij 210 (=70%) houdt het echt wel op en dat heeft niet te maken met het feit dat er nu zoveel minder gereden wordt.
Ik vind zeker dat er combinaties overgewaardeerd worden binnen de topsport en daar is Toot en MAR en één van. Als je ziet hoeveel fouten er nog in de proeven zitten en dan toch bijna 80 % scoren gaat het natuurlijk helemaal nergens over.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 05:57

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 05:59

Fitzroy schreef:
Dat is natuurlijk onzin, wat jullie nu beweren. Feit is dat in de basissport juryleden niet zo gul zijn als in de topsport. Bij 210 (=70%) houdt het echt wel op en dat heeft niet te maken met het feit dat er nu zoveel minder gereden wordt.
Ik vind zeker dat er combinaties overgewaardeerd worden binnen de topsport en daar is Toot en MAR en één van. Als je ziet hoeveel fouten er nog in de proeven zitten en dan toch bijna 80 % scoren gaat het natuurlijk helemaal nergens over.

Klopt helemaal. Je kan mij niet wijsmaken dat Mar de punten niet deels heeft gekregen op de reputatie van Toot, helemaal gezien de dingen die dus misgingen. Als die dingen bijv. bij een Marlies van Baalen fout gaan, wordt zij veel strenger gestraft.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 06:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 06:59

merel_gomez schreef:
Cayenne schreef:
Edward wilde de kur niet zien, maar wilde Totilas wel even gedag zeggen:
http://lockerz.com/s/132154752

En Matthias komt er wel :)

het doet hem nog steeds veel pijn... als ik het zo lees :(:)

yep, liep samen met HP meteen weg na proef van adelinde. Ik zou het er ook moeilijk mee hebben

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:38

Fitzroy schreef:

Dat is idd waar, zo had ik het niet bekeken. Maar als ik zulke fouten rijd in een M1 proef haal ik echt geen winst :(:) . Of ze moeten de andere onderdelen zo goed doen dat het de onvoldoendes weer op trekt. En ik moet zeggen dat Toot ook wel mooie stukken had.