Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:19

russel schreef:
Ik krijg steeds de raad om nog even te wachten met hooi, dat er nog genoeg komt en dat dat de prijs wel doet dalen. Als je zo leest zijn er al genoeg die hun voorraad hebben en er zijn er nog genoeg die nog over hebben...

De hooihype is wel plaatselijk lees ik zo. heb zo het idee dat Gelderland de top met hooiprijzen heeft....

Hier regio Zuid-Limburg *\o/*
Ik heb zaterdag nog 60 pakjes van het land afgekregen (van de 500 die ze in totaal hooiden).Ik kreeg meteen te horen dat dit de laatste snee was die ze afdeden dit jaar. De andere snedes hebben ze allemaal ingewikkeld of ingekuild omdat het te vochtig was voor goede pakjes. Ik weet dus niet of het verstandig is om te wachten.

Ik kreeg ook al PB van iemand of ze het adres mochten hebben van "mijn" boer, want ze hadden nog nergens wat kunnen krijgen en hadden een paar honderd pakjes nodig .
Tja....ben ik dan erg egoistisch als ik het adres niet geef? Ik ben er gewoon voorzichtig mee, want voor ik het weet kan ik een andere boer zoeken voor mijn hooi, omdat hij niet meer genoeg heeft voor mij. Voel me er wel een beetje l*llig bij, maar ja.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 05-09-11 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Re: Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:23

Dat heb ik ook een beetje Isabonny :o

Dan help je een ander maar ben je zelf de Sjaak doordat het hooi ineens een heel stuk duurder wordt...of helemaal op is :=

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:27

O gelukkig, ben ik toch niet de enige die er zo over denkt.

Als ik nou wist dat ze altijd heel veel over hadden aan het einde van het seizoen, maar dat is dus niet zo.
In juli (toen ze dus nog geen kleine pakjes hadden kunnen maken) kreeg ik te horen dat ze nog maar 20 kleine pakken van vorig jaar op voorraad hadden.
Pffff, das ook net niks!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:30

Dat was hier ook , ik ging vragen of hij alweer hooi had (voor oude eigenaresse van weidegenootje van Rena , daar heb je het al :P ) en toen had hij nog maar 40 pakjes liggen...allemaal voor zichzelf....en nog geen zicht op de 1e snede vanwege de nattigheid.

Afgelopen winters waren de normale pakjes hooi hier 4 euro. De laatste winter begon het ook met die prijs. Maar eind van de winter werden de pakjes 5 euro.... graszaadhooi toen 4 euro.

Nu dit jaar is de prijs voor het nieuwe 1e snede graszaadhooi al 6 euro !! En voor het normale hooi nog niet bekend....

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:31

Ik denk dat het zeker wel regio gebonden is.
Gelderland en zuid-oost nederland hebben weinig dagen aaneengesloten zonder regen gehad.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:42

ditano schreef:
suffie schreef:
Het is idd streekgebonden, want hier in onze omgeving (Achterhoek, Duitse grens) ligt nog veel stro op het land te verrotten en staat er nog veel graan.

Dit kan ik beamen ...ik rijd dagelijks langs dit soor velden .

Onze vaste hooiboer heeft ook dit jaar weer verhoogd , waar we in 2009 25 Euro voor een 400 kg baal
hooi betaalden , afgelopen jaar 30 , en dit jaar 40 Euro .
Zoals in dit topic reeds genoemd , het voorjaar te droog , de zomer te nat , en ja ook al krijgen we nog een mooie na
zomer /herfst misschien haald hij er nog een snede silage uit .
Dus gewoon 1 snede minder dan anders per veld .
Gras staat er overal genoeg , het is nat en warm dus het groeit , alleen de nachten zijn op het moment te koud en te vochtig
om er mooi droog hooi vanaf afkrijgen .
Wij zelf schrokken eerst van 40 Euro per hooi baal , maar ik heb al veel hogere prijzen gehoord .
We hebben op het moment 36 grote hooi balen van super kwaliteit op stal dus we kunnen /hoeven niet te klagen .
Ons boerke heeft een goede timing van oogsten gehad .

Nou dat zijn nog goeie prijzen!! onze paarden staan in Wyler(bij Kranenburg) en we betalen gewoon 65 euro voor een baal van 400kg! Wel super goed hooi normaal gesproken en we hoeven niets op te slaan wij hoevne maar te bellen als er in een groep de ruif leeg is en hij komt het hooi dan brengen de service is dus prima maar ik vind het wel een mega prijs vooral als je dn hoort dat even verder op het dus 25 euro goedkoper is.(Komt jullie boer het ook per baal brengen? wij kunnen helaas niets opslaan?

Groetjes genja

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:17

Onze boer brengt ook, zeven euro per x

Gelukkig heb ik mn hooi gedeeltelijk op stal opgeslagen en de rest ligt bij mn schoonpa,ook in plastic want kregen het net niet Droog Genoeg, ook gelderland idd

Ik zit meer met het stro, geen opslag ruimte over meer en prijzen zijn nu al flink duurder

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:04

stro is nu wel te krijgen, maar duurder dan voorgaande jaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:11

Waarom willen jullie zo graag stro? Het ziet er niet uit, kan vol schimmel zijn.

Mijn paard heeft op pension zo een leuke chronische bronchitis opgelopen door slechte kwaliteit stro...ze staat erop, lopen er door waardoor het stof en schimmelsporen op stuift, ze liggen erop waardoor ze het direkt inademen.

Ik wil alleen droog, goed geel stro in de stal en dat is er maar weinig ook als het mooi weer is geweest. Stro is al gauw niet goed meer voor paarden....zie wagens voorbij rijden, dat lijkt wel kokos tot gewoon grauw/grijs, dat wat ik altijd weggooide als ik zo een deel in het pak er bij had zitten.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:14

Bij ons ziet het stro er best goed uit. Heeft lange stengels, goed droog, niet stoffiger als dat van vorig jaar. Misschien iets donkerder, maar echt niet slecht.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:15

Ik heb nog steeds voor 4 euro per baal (goede kwaliteit, al moet ik voor dit jaar nog zien natuurlijk).
Hij gaat wel omhoog met de prijs, maar we hadden 4 euro afgesproken dus daar krijg ik ze voor. En dat is mijn hele wintervoorraad in 1 x, want heb ruim 100 pakken besteld :D:D (en heb nog over van vorig jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:15

Hier is het vrezelijk, ook kort en grauwgrijsbruin...verdort, verlept..zie pakken voorbij komen die zou je recht door naar de stort rijden.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:21

Ik heb ze gelukkig op vlas, al wordt dat nu ook duurder, meer mensen gaan op vlas vanwege slechte stro en bizarre prijzen natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:24

Vlas wordt heel duur, die oogst is ook mislukt zeggen ze... weet niet of dat waar is, want vlas groeit snel. maar met veel gebruik wordt het wel duurder...ben al van de vlas af, vind dat de laatste jaren ook minder van kwaliteit, hoorde dat er veel papier door zit.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:21

@Genja, voorheen bracht onze boer 't hooi ook per baal (alleen in de buurt, kwam ie met de trekker langs), maar nu 't zo schaars is kan ie alleen z'n vaste grote klanten nog bedienen. Ik wil geen risico lopen, vandaar dat ik gewoon een complete wagen zo van 't land af bestel (32 grote rechthoekige balen). Per jaar verbruiken we zo'n 38-40 balen met 3 paarden (die 24/7 buiten staan met schuilstal en niet bijgevoerd worden).

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:23

vlas is hier al erg duur, heb vorige maand pakken ingeslagen voor €9,- per stuk (en dan de pallet prijs)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:28

Dat grauwgrijze stro is inderdaad niet gezond voor paarden, zit vol met schimmels. Ben blij met een schuur vol mooi geelstro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:31

Het stro dat hier bij huis voorbij kwam, leek mooi geel, en dat was vorige week. Het vlas is hier echt nog geen 9 Euro, maar 6,50 palletprijs gebracht.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:10

russel: waar staat jouw paard op dan?

wij hebben nog gewoon mooi geel stro, al heb ik inderdaad ook grauwe balen zien liggen bij die boer.
Vlas zit hier op 7.10 per pak pallet prijs en ze verwachten dat het nog gaat steigen, vlas komt van granen en granen zijn er dit jaar ook beduidend minder, de vraag word hoger omdat stro duur word dus ook dat zal steigen

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:13

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:40

mij is verteld wat de vrouw bij die vouragehandel zei: dat als granen tegen vallen vlas duurder word omdat vlas restafval van granen is

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:42

dan is de vrouw van de fouragehandel je in de maling aan het nemen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:03

blijkbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:09

vlas is vlas, een plantje...

Mijn paard staat op houtvezel

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:26

Wij hebben vandaag 40 balen hooi ingeslagen voor 2,50 :D Kwam het bij toeval tegen op marktplaats en heb gelijk gebeld. Anders voeren we kuil.