Paard verbrijzelt hoofd van aanrander

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:52

Chaos schreef:
Als hengst op een niet-hengstige merrie wilt springen vangt ie toch ook klappen???

Ik snap je probleem niet zo.

Ik quote mezelf maar even. :P

Het is geen buitensporig gedrag van de merrie!!!!!!!!!!!!!!!!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:53

daffodil schreef:
Heeft niets met dommigheid te maken, ik blijf zeggen dat die man gestraft moet worden voor wat hij deed, jullie kunnen een hoop zeggen maar ik praat niet goed wat ie gedaan heeft. Ik vind alleen de actie van de merrie buitensporig.

Jessix, mijn paard is voor iedereen te zien en blijkbaar goed opgevoed.....

Als dat het geval is dan ben ik alleen maar blij dat die van mij het niet zien en zo'n vieze kerel als dat net zo goed de vernieling in trappen! Maar hey, als jij blij bent met een paard die zoiets over zich heen laat komen, dan heb je de juiste getroffen blijkbaar.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:54

Wil je werkelijk zeggen dat die pink van die vent voor zo'n reactie kan zorgen??? Kijk ik weet niet wat ie verder uitgevreten heeft, dus wellicht dat iets anders deze reactie heeft veroorzaakt, daar kan ik niet over oordelen maar als het het eerste geval is, blijf ik de reactie buitensporig vinden......dan denken we daar verschillend over ;)

Jessix, wat een rare reactie, ik heb een prima opgevoed paard wat echt niet over zich heen laat lopen zoals je nu stelt. Ook dat is weer een menselijke emotie die een paard niet heeft.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:56

Ik denk dat zo'n merrie prima aanvoelt wat zo'n man op zo'n moment verwacht, en ik denk dat madame daar heel terecht geen zin in had. Er staat nergens dat ik zeg dat ze reageerde op zijn duim. Ik denk op de actie in zijn algemeenheid. :D

Simpeler kan volgens mij niet hoor.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:00

daffodil schreef:
Jessix, wat een rare reactie, ik heb een prima opgevoed paard wat echt niet over zich heen laat lopen zoals je nu stelt. Ook dat is weer een menselijke emotie die een paard niet heeft.

Noem het zoals je het wilt. Van mijn knollen kun je een rot schop verwachten als je wat bij ze probeert in de wei en daar ben ik alleen maar blij mee. Hoe verdedigd jouw paard zich dan? Hinnikt die boos? ;)

funnyhorses

Re: Paard verbrijzelt hoofd van aanrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:22

Feit blijft dat wanneer je zulke achterlijke idieeën wilt uitvoeren dat er gevolgen aan vast zitten.
Feit blijft dat die gozer niet spoort,nu was het een dier de volgende keer een mens!
Feit blijft dat we veelste soft zijn met de wetten,er staat immers dat het niet de eerste keer dat ie het geprobeerd heeft bij dat paard.Hij had al op slot kunnen zitten.
Feit blijft dat ik dan kan GENIETEN als zo ene uitgeschakeld word!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:39

judith370 schreef:
Billy, ik kan 'aanranden' echt niet vergelijken met achter een paard langs lopen en brandmerken :n

Ja, maar dat paard heeft die associatie niet :)*

daffodil schreef:
Oh dus als je je merrie wilt laten insemineren en je merrie schopt die persoon helemaal naar het andere eind van de wereld is dat ook normaal? Beetje bijzondere redenatie. Jullie vermenselijken dat paard en gaan er van uit dat dat dier besef heeft van "aanranding", dat is dus echt volstrekte onzin!

Dat dus.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:51

Billy schreef:
Funnyhorses, ik heb geen close encounter met een paard gehad, en ik heb geen pilletjes nodig.
Feit is, dat er vroeger honderden paarden gebrandmerkt zijn, die sloegen ook niet van zich af. Toen mijn paard gebrandmerkt werd, bleef hij gewoon staan, niks aan de hand.
En als iemand dicht achter een paard komt, en het paard kletst hem meteen vol raak, is het normaal gedrag? Kom nou, ik durf te wedden dat, als jouw paard zoiets deed als je vlak achter hem stond, dat je dat ook geen normaal gedrag vond. Dat knakworstje van die kerel is echt niet indrukwekkend genoeg om daar zo op te reageren...

Bah wat een misselijke reactie.. ongelooflijk dat mensen zo denken :n

Ik ben blij dat paarden wat meer voor zichzelf op komen, dat zou nog veel meer mogen vooral onder het rijden.
Net als brandmerken, dat doet een paard pijn dus waarom zou hij daar niet op mogen reageren?
Arme dieren...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:01

Moderatoropmerking:
Ik heb een paar berichtjes verwijderd, die niet bijdragen aan het topic en ook niet erg vriendelijk waren.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:03

Ik kan alleen maar zeggen: mooi zo en goed gedaan van die merrie _/-\o_ !

Apostrof

Heb in eerste instantie niet veelzeggend op dit bericht gereageerd, enkel met de opmerking dat meer vrouwen dit zouden moeten doen. Wil nu toch even ergens op reageren...

maybe2 schreef:
de merrie moet gehuldigt worden,gewoon afblijven,als hij dan wat wil moet hij maar naar een vrouwtje van lichte zeden gaan die zijn er voor.
...heb een tijdje bij een tankstation gewerkt aan een weg waar ook een aantal bordelen zaten. Tankstation was min of meer de dichtsbijzijnde supermarkt, vooral op zondag, dames kwamen dus regelmatig voorbij. De meesten spraken niet of zeer gebrekkig Nederlands. Dit gegeven doet al vermoeden dat die dames lang niet allemaal daarvoor bedoeld zijn, oftewel zelf niet de bedoeling hadden hier in die sector terecht te komen.

Ik begrijp dat dat heel weinig te maken heeft met het feit dat dit paard aangerand is en of de man in kwestie naar behoren gestraft is, of teveel of misschien wel te weinig. Ook probeer ik zelf zoveel mogelijk situaties zwart/wit te benaderen, dat houdt het leven een stuk eenvoudiger en vooral ook duidelijker...

...maar ik denk dat een hoop mensen die in dit topic gereageerd hebben iets langer na zouden moeten denken voor ze reageren.

Wat mij betreft steekt heerschap 'm liever in een paard dat er nauwelijks wat van meemaakt dan in een buitenlandse dame die hier een onderdrukt leven moet leiden. Dat heerschap dat moet bekopen met een trap in z'n smoel is zijn risico.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 15-06-11 13:09, in het totaal 3 keer bewerkt

belle_boef

Boontje komt om zijn loontje
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten

Net goed voor de viespeuk *\o/*

CenturyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:32

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de man niet spoorde en zijn actie walgelijk en volledig af te keuren is. Laten we dus dat niet voortdurend blijven roepen, want dat vinden we allemaal, dat is geen discussiepunt.

Een forum is bedoeld om te discussiëren, dus laten we dat ook vooral doen. Wel zou ik het persoonlijk fijn vinden als er minder (= geen) persoonlijke aanvallen zijn, er geen dingen bijgehaald worden die er niets mee te maken hebben, en uitspraken en argumenten doordacht zijn (= niet zomaar van alles roepen, zoals HLPhoto ook indirect aangeeft), dat maakt het denk ik een stuk leuker. Er is niet voor niets al een moderator langs geweest. En bovenal, lief zijn voor elkaar hier, de wereld vergaat niet! ;)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:36

Boontje komt om zn loontje zeggen ze hier,

net goed

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:36

vindt het geweldig om te lezen dat een paard zo reageert en dat moet veel vaker gebeuren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:40

wat een braaf paard :j ...net goed voor die smeerlap

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:11

Graag zou ik ook nog even willen reageren, naar mensen die zeggen dat dat paard er maar weinig van mee krijgt. Dat is natuurlijk onzin, want anders had het paard niet getrapt. Ik snap niet dat mensen zeggen dat het paard maar naar worst gefabriceerd moet worden, omdat ze een trap heeft uitgedeeld. Hoe denk je dat die naar binnen is gegaan dan? Netjes de pony even vast gezet, een trappetje gepakt en er achter gaan staan terwijl die rustig de pony toesprak? Lijkt me dat ie er van achter gewoon bovenop is gesprongen, en ik kan me heel goed voorstellen dat die merrie daar niet van gediend was en misschien wel dacht dat ze een leeuw op de achterkant had waar ze heel snel vanaf moest komen.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:15

daarom hou ik van merries :D

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:24

paard heeft iets te hardhandig aangegeven dat ze geen zin had :+ :')

net zoals ze hier meer zeggen : eigen schuld... wat een smeerkees..

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:26

Millanka schreef:
Graag zou ik ook nog even willen reageren, naar mensen die zeggen dat dat paard er maar weinig van mee krijgt. Dat is natuurlijk onzin, want anders had het paard niet getrapt. Ik snap niet dat mensen zeggen dat het paard maar naar worst gefabriceerd moet worden, omdat ze een trap heeft uitgedeeld. Hoe denk je dat die naar binnen is gegaan dan? Netjes de pony even vast gezet, een trappetje gepakt en er achter gaan staan terwijl die rustig de pony toesprak? Lijkt me dat ie er van achter gewoon bovenop is gesprongen, en ik kan me heel goed voorstellen dat die merrie daar niet van gediend was en misschien wel dacht dat ze een leeuw op de achterkant had waar ze heel snel vanaf moest komen.

Ik denk dat die van mij ook zo slaan moest ik achteraan op zijn kont gaan zitten... Je hebt er wel die braaf zijn. Maar die van mij zou het ook niet appreciëren, eender wat je daar zit te doen. Hij ken er evenwel al lang op gezeten hebben, en de merrie leek het beu ofzo. Wie weet, wij kunnen enkel speculeren. Het is nu eenmaal zo dat bepaalde paarden wel trappen, andere dan weer helemaal niet. Ze horen niet te trappen, maarja waarom zouden ze dit niet doen? Net zoals Millanka zegt, het blijven toch dieren die instinctmatig reageren? Zou me ook rot schrikken als iemand aan mijn kont hing vastgeklampt.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:27

ben even benieuwd of jullie allemaal vinden dat de veearts het ook verdient := mij lijkt een arm tot aan de elleboog in m'n achterste namelijk ook alles behalve fijn.
just curious.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:29

HLPhoto schreef:
ben even benieuwd of jullie allemaal vinden dat de veearts het ook verdient := just curious.

Ja, daar kan je wel even bij stilstaan... Maar wie gaat zeggen dat die man enkel het paard wou verkrachten? Sloeg hij het niet etc? Het kan veel verder gegaan zijn dan dit. En als dit meermaals gebeurd kon het wel zijn dat het paard dit echt niet leuk vond. Als je ze dagelijks zo optasten, zouden ze dan na al die tijd nog even rustig zijn?
Ik denk dat niemand hier op bokt weet hoe vaak deze man dit deed, en hoe de omstandigheden precies waren. Misschien deed hij het paard wel pijn, misschien ook niet. Wie zal het zeggen waarom ze zo reageerde?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:44

Met een veearts geeft de eigenaar toestemming om die handelingen te doen. Een eigenaar geeft geen toestemming aan een malle idioot om in de nacht zijn worst in het paard te gaan steken. Dus sowieso, wat alle meningen ook zijn, er is geen toestemming van de eigenaar geweest, dus vind ik dat het sowieso niet mag, dus heeft meneer de 'aanrander' zijn verdiende loon.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:55

HLPhoto schreef:
ben even benieuwd of jullie allemaal vinden dat de veearts het ook verdient := mij lijkt een arm tot aan de elleboog in m'n achterste namelijk ook alles behalve fijn.
just curious.

Dat gebeurt bv. met koliek. Paard heeft dan als het goed is al een spierontspanner/ pijnstiller gekregen, zodat hij geen last meer heeft van de koliek en stil staan. DA gebruikt glijmiddel en paard heeft dus pijnstillers en/of spierontspanners gekregen waardoor een paard er veel minder last van heeft. Bovendien heeft de DA verstand van paarden en weet hij wat hij doet, dus geen onverwachte bewegingen en geluiden, en als een paard heel lastig blijkt te zijn gaat er een praam of, kluisteren, opvoelbox etc. Best wat methode om dat veilig te kunnen doen.
Deze man is waarschijnlijk die merrie komen besluipen in de schemer, en zal er vrij onhandig achter gestaan hebben (je kunt er immers niet zomaar bij). Imo een heel ander verhaal, mijn paard slaat eigenlijk nooit, was braaf toen hij koliek had en de DA tot aan zijn ellenboog erin moest achter, maar als een vreemde zijn wei inloopt en tegen zijn billen aan gaat lopen duwen, springen etc. dan durf ik ook niet te garanderen dat hij niet uithaalt.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:04

@Fleurtje100 spierontspanner, pijnstiller, je kan me nog meer vertellen, maar als een paard een trauma oploopt van zo'n kerel gebeurt is dat niet per definitie anders dan wanneer een veearts dat doet. misschien is de dader in kwestie wel een paardenkenner en is dit de eerste keer in een hele serie waarbij het fout ging? misschien was het paard wel gesedeerd. we zijn er allemaal niet bijgeweest, wel?

@ElineS wat heeft toestemming van de eigenaar met de beleving van het paard te maken...

we zien een paard allemaal als eigendom. een paard is een dier met gevoel en een brein, maar dat vergeten we hier een beetje zo nu en dan. of we onderstrepen het juist wanneer het ons goed uitkomt en we een heldenverhaal kunnen ophangen :D

deze man deed iets ontzettend doms en ranzigs, liep daarmee een risico (net als de veearts, al pakt die het misschien wat slimmer aan) en moet nu op de blaren zitten. laten we er vooral niet meer van maken dan het is en 'm nog 10x zoveel toewensen (of erger nog - dames die mogelijk ongewenst in de prostitutie terecht gekomen zijn aanwijzen als beter alternatief).