Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:03

horseyfries schreef:
Wat dacht je van: niet vierkant stilstaan, stoppen en scheef gaan in de piaffe, teveel voorwaarts gaan in de volgende piaffe, hoofd kantelen, uitgestrekte stap taktfouten, onrustig in de aanleuning en zelfs dan een doorgeslagen stang, enorme missers in de series, stoppen en volkomen scheef tegen het been in gaan in de galoppirouette, zig-zagappuyementen totaal verknoeien, en dan hebben we het nog niet over de takt, regelmaat, rechtgerichtheid en durchlassigkeit die ver te zoeken is.
Als je zo goed je theorie kent, pas het dan nu ook toe in de praktijk!

Lijkt me een goede samenvatting. Als ik de proef zo bekeek, was er vrijwel geen onderdeel waar weinig op aan te merken was.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:05

Ayasha schreef:
Oh nu reed ie er ineens zo mee weg? Daar waren de meningen thans ook over verdeeld. Over draaien en keren met de wind gesproken.

Als je het vergelijkt met wat we nu zien reed hij er toen inderdaad zo mee weg ja

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:06

Tja maar dat is hier heeltijd zo met die klassiekers hier; ze weten het zooo goed. Maar als puntje bij paaltje komt heb ik nog geen klassieke ruiter 92% zien scoren in de Kur, en vraag me af of ze zelf verder komen dan een Z proef ;)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:06

easygoing schreef:
Lauren_ schreef:
.Sinds wanneer heeft het paard het denkvermogen van een mens? Er wrden hier emoties toegedicht aan een dier die niet eens weet wat het betekent. Kom op zeg! Gal en Rath vergelijken gaat nergens over, als je dat over anderhalf jaar doet prima, maar nu is dat gewoon niet fair.

Denken dat een dier geen emoties heeft en niet kan genieten is pas vreemd.En inderdaad Rath en Gal vergelijken gaat mank, omdat het (wellicht nu nog) een behoorlijk niveauverschil is wat beide heren bezitten. :o Al vind ik niet dat Rath en Gal hier vergeleken worden maar wel dat de combinatie gal/Toot en Rath/Toot vergeleken word.

een paard heeft zeker emotie, maar: "schande voor het paard en afgang voor het dier" dat zijn geen emoties die je aan een paard kunt toedichten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:07

easygoing schreef:
Ayasha schreef:
Oh nu reed ie er ineens zo mee weg? Daar waren de meningen thans ook over verdeeld. Over draaien en keren met de wind gesproken.

Als je het vergelijkt met wat we nu zien reed hij er toen inderdaad zo mee weg ja

Nah zo gaan we niet beginnen :n Wel eerlijk blijven jongens. Of je hebt toen onterecht Rath afgekraakt of je hemelt nu onterecht Gal op. ;)

IK denk dat het Toot een zorg zal zijn of ie 60% loopt of 90 eerlijk gezegd. :+

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:08

sarabande schreef:
Annet555 schreef:
Oh en ik bepaal wat ik plaats, niet jij.

Ik denk dat jij nog even moet wennen aan Bokt

Maar je weet dus niets over het dekken en de dekaantallen je roept maar wat

Jawel hoor, zoekt en gij zult vinden. Of vraag het normaal :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:09

Lauren_ schreef:
easygoing schreef:

Denken dat een dier geen emoties heeft en niet kan genieten is pas vreemd.En inderdaad Rath en Gal vergelijken gaat mank, omdat het (wellicht nu nog) een behoorlijk niveauverschil is wat beide heren bezitten. :o Al vind ik niet dat Rath en Gal hier vergeleken worden maar wel dat de combinatie gal/Toot en Rath/Toot vergeleken word.

een paard heeft zeker emotie, maar: "schande voor het paard en afgang voor het dier" dat zijn geen emoties die je aan een paard kunt toedichten.

Ben ik niet met je eens, vind jouw mening meer de arrogantie van die de mensheid zich eigen heeft gemaakt. Maar goed dat is ieder zn eigen mening.

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:09

horseyfries schreef:
Wat dacht je van: niet vierkant stilstaan, stoppen en scheef gaan in de piaffe, teveel voorwaarts gaan in de volgende piaffe, hoofd kantelen, uitgestrekte stap taktfouten, onrustig in de aanleuning en zelfs dan een doorgeslagen stang, enorme missers in de series, stoppen en volkomen scheef tegen het been in gaan in de galoppirouette, zig-zagappuyementen totaal verknoeien, en dan hebben we het nog niet over de takt, regelmaat, rechtgerichtheid en durchlassigkeit die ver te zoeken is.
Als je zo goed je theorie kent, pas het dan nu ook toe in de praktijk!

Heel kort door de bocht: het corrigeren van een paard dat volgens de 1-hulp-theorie gereden is, valt niet mee.

Juist op grotere concoursen waar er behoorlijk spanning staat op paard en ruiter wil de dosering van de hulpen weleens leiden tot dit soort storingen, waarbij het paard terugvalt in het systeem van africhting. Dat zie je niet alleen op dit niveau maar ook vele niveaus lager. Waarom zou dit nu anders zijn? Ik roem louter al de goede poging dit DIER met behoud van lijf en psyche te willen rijden.

Rath wordt derde met de fouten die je opnoemt, Gal werd eerste met de fouten die ik opsomde, wat is kwalijker?

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:10

horseyfries schreef:
[

Het ene moment dekt hij elke dag heel veel volgens jou en vervolgens zit het hem na 2 maanden nog in de benen??
Tsjongejonge wat moeten hengsten die écht elke dag springen en in de sport lopen dan wel niet??

Voor andere hengsten is het ook een aanslag, maar die deden dat van jongsafaan, dat is het grote verschil, vraag veeartsen en hengstenhouders, een oudere hengst die op oudere leeftijd pas gaat dekken, daar is het een enorme aanslag voor in het lijf.

Zelfs Anky zegt het nog.
Laatst bijgewerkt door Annet555 op 12-06-11 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:10

Ik ben benieuwd of iedereen net zo had gereageert als dit Edward was overkomen.. Tuurlijk mogen deze fouten niet gemaakt worden maar he iedereen verwacht alles wat matthias omdat het TOTILAS is. Als hij op een ander had gezeten weet ik zeker dat iedereen zei jeetje wat jammer zonde blabla maar volgende keer beter

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:11

Ayasha schreef:

Nah zo gaan we niet beginnen :n Wel eerlijk blijven jongens. Of je hebt toen onterecht Rath afgekraakt of je hemelt nu onterecht Gal op. ;)

IK denk dat het Toot een zorg zal zijn of ie 60% loopt of 90 eerlijk gezegd. :+[/quote]

Waarom? Rath reed er zo mee weg, Gal heeft m dus goed opgeleid. Dat Rath dmv training er een andere Toot van maakt, is een ander verhaal. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar hier.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:11

Ach ja, uiteindelijk is het toch gewoon pisnijd dat dit paard naar een duitser gegaan is. :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:12

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

IK denk dat het Toot een zorg zal zijn of ie 60% loopt of 90 eerlijk gezegd. :+

Heeft niets met het ophemelen of afkraken te maken maar het is wel een feit dat het er toen zoveel beter uitzag. Eerlijk is eerlijk was er toen ook al niet van gecharmeerd maar had nog ergens een niet uitgesproken hoop dat het zou verbeteren maar die hoop is echt op helemaal niets uitgedraaid.
Je kan toch niet menen dat het nu beter gaat dan toen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:13

Lauren_ schreef:
Ach ja, uiteindelijk is het toch gewoon pisnijd dat dit paard naar een duitser gegaan is. :D

Filmpje niet gezien???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:14

Nee hoor, ik herinner me de topics juist. ;)

EG: Toen werd er niet veel getoond. Showen en oefeningen uitvoeren waar en wanneer je wil is heel anders dan ze op de letter te moeten uitvoeren. Dus sowieso al amper te vergelijken. Buiten dat vind ik dat Rath zelf fijner zit nu. :) ik blij erbij, geef ze een jaartje. Kijk dan hoe het gaat. Nu kán je nog niet oordelen als je eerlijk bent.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:14

S__L schreef:
Ik ben benieuwd of iedereen net zo had gereageert als dit Edward was overkomen.. Tuurlijk mogen deze fouten niet gemaakt worden maar he iedereen verwacht alles wat matthias omdat het TOTILAS is. Als hij op een ander had gezeten weet ik zeker dat iedereen zei jeetje wat jammer zonde blabla maar volgende keer beter

Precies. En wie heeft Totilas zo gemaakt? Juist. Als Toot bij Rath was begonnen was er geen ophef over geweest omdat t dan al niet zon wereldpaard geworden was.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:15

sarabande schreef:
Lauren_ schreef:

Filmpje niet gezien???

_/-\o_ _/-\o_

Ayasha
Blogger

En die conlusie kán je niet maken. Dat weet niemand.
Voor hetzelfde geld was ie nog beter geweest, of hij zat al in de worst, dat kan niemand weten hoe het dan gegaan zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-06-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn76

.. ondanks dat het een goede ruiter is....to much horse under his ass.

je moet van jezelf weten waar je grenzen zijn en ik denk dat ie overschat zijn...niet ten nadele van Rath, zal best een fijne vent zijn....maar heel veel ruiters en amazones wilde niet hun handen aan toot branden, zij wisten het wel...

ik hoop dat het helemaal goed gaat komen..zeker voor toot!...want wat kon dat beest knallen zeg!...maar goed, misschien over een jaartje?...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:16

Waarom is die hoop nu volledig op niets uitgedraaid? Wat voor gel*l is dit nu. Ze zijn nog niet lang een combi, je kan niet op 3 proeven een harde mening vormen over het feit of ze het wel of niet zullen halen.

Ik heb gelijktijdig met de verkoop van Toot ook een dressuur paard gekocht. Ook ik worstel er nog altijd mee omdat het paard 7 jaar onder een andere ruiter heeft gelopen. Ik geef mijn hulpen totaal anders, dit moet het paard ook gewoon worden. Toot en Rath zijn nog geen combi, hebben nog veel misverstanden, maar ik ben ervan overtuigd dat we binnen 2 jaar wel anders gaan piepen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:16

Ayasha schreef:
Nee hoor, ik herinner me de topics juist. ;)

EG: Toen werd er niet veel getoond. Showen en oefeningen uitvoeren waar en wanneer je wil is heel anders dan ze op de letter te moeten uitvoeren. Dus sowieso al amper te vergelijken. Buiten dat vind ik dat Rath zelf fijner zit nu. :) ik blij erbij, geef ze een jaartje. Kijk dan hoe het gaat. Nu kán je nog niet oordelen als je eerlijk bent.

Misschien kan je nog niet oordelen maar voor mij blijft het toch van belang dat de combinatie in een relatief korte tijd enorm achteruit gegaan is.
En wat foutje maken in de oefeningen omdat het op de letter moet oke dat is tot daar aan toe maar dit soort zeer grote fouten moet toch niet mogelijk mogen zijn.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:18

Waarom niet? Het is een mens en een dier. Die kunnen fouten maken en die mogen dat ook, zonder fouten geen leer-proces. De 1e maanden zijn vaak het moeilijkst voor nieuwe combinaties, zelfs in de basis al. Waarom zou dat voor dit niveau niet zo zijn? 2 geheel verschillende ruiters met een andere rijstijl. Ik snap niet dat mensen het niet verwacht hadden dat het niet meteen knallen ging zijn.. Dan ben je IMO gewoon blind en zelfs een tikkeltje kortzichtig. :)

JessicaD88

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:19

Haha nee hoor! Had het ook niet verwacht ;)

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:20

Het blijft een hoog nivo stuurlui en wal gehalte! Wie doet Rath het na?

Ik niet :D

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:20

sarabande schreef:
Lauren_ schreef:

Filmpje niet gezien???

Ja hoor. Maar gal zagen we pas na jaren trainen. Ik gun het Rath van harte dat hij over een paar jaar beter presteert met dit paard dan Gal.