Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:55

toch ook even een reactie en nee, ben niet jaloers, vind de duitsers tof en de nederlanders dom dat ze niet met de centen kwamen om een syndicaat of dergelijks op te zetten om toot in nederland te houden en Rath lijkt me aardig(al lacht ie wel weinig hoor ;-))

maar deze eerste keer, is toch niet wat het moet zijn..kan je lang kletsen wat je wil...alles is wel gezegd maar hij heeft zn handen vol aan toot en kan het alleen maar eens zijn met de kritiek... Waarom heeft Rath gewoon niet een jaartje gewacht?..het is niet zo dat ie al zo oud is, had Rath en toot in alle rust kunnen trainen..maar goed, het lijkt het ze allemaal ook wel om te doen, met Rath en Toot als speelbal....

daarbij heb ik een stukje gelezen over Rath, dat Toot natuurlijk is gereden op een heel andere manier als hij doet en dat toot dat wel moest leren en dat dat tijd kost, nou dat kost ook tijd..en in 5 maanden ga je dat niet redden...maar waarom van systeem veranderen als het andere o zo goed werkte!!....

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:59

Ik verloor halverwege de aandacht.

Het feit dat hij nu minder fans heeft zal hij echt niet wakker van liggen. :D

Er zijn mensen die niet van hun systeem willen/ kunnen afwijken Jasmijn76.

Jasmijn76

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:04

als je een paard van 10 miljoen onder je kont heb, zou ik me persoonlijk heel erg verdiepen in het systeem...maar je heb gelijk..sommige willen dat niet!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:11

Dit blijft een mooi gezicht...

Afbeelding

Gribaldi ( Trak) 1 en 3 :D
en Totilas uit het Ausland. *D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:14

Hoe was het debuut van Edward Gal met Totilas?
Voor Edward had ook iemand anders hem gereden.
Het is altijd even wennen met een nieuw paard.
Persoonlijk vind ik Nederlanders kinderachtig, dat ze zich vast blijven houden aan de combinatie Edward Gal x Totilas. Hoeveel zeer goede paarden zijn er wel niet uit Duitsland naar Nederland gekomen? Zouden zij ook zo gezeurd hebben, toen Gribaldi naar Nederland vertrok?
Laat Edward maar laten zien, dat het niet bij een paard blijft. Neem een voorbeeld aan Anky. Die presteert met al haar paarden.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:14

Tja, weet niet zo goed wat ik er van zeggen moet. De magie is er voor mij af en halverwege het filmpje had ik het wel gezien eigenlijk. Vond het geen fijn beeld, te gehaast, weinig expressie. Persoonlijk vind ik Rath ook niet zo'n bijzondere ruiter, komt mss door zijn starre gezicht waar blijkbaar nooit eens een lachje af kan, weet niet exact waar het aan ligt. Ik mis het plezier wat Edward en Totilas samen leken te hebben. Kan zijn dat Rath te weinig tijd heeft gehad, de toekomst zal het leren.

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:15

Best een aantal mensen verloren de aandacht tijdens het kijken naar de proef. Wij ook. Matthias haalt nog niet de procenten die Edward met hem haalde. Logisch, maar hierdoor mis je ook de magie. Een 7,6 gemiddeld is zeer netjes en goed. Een 8 of 9 is magisch. Daarom missen de mensen de 'magie van Edward'. Bovendien vind ik ook dat hij te vroeg gestart is...Maar goed. He did it, zullen we maar zeggen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:35

Het korte geheugen van de mens..

Citaat:
Den ersten großen Erfolg konnte Gal mit Totilas feiern, als sie die niederländischen Meisterschaften im Sommer 2009 mit durchschnittlich 81,394 % (davon 86,700 % in der Grand Prix Kür) gewannen.

Citaat:
Totilas befand sich im Besitz der niederländischen Moorlands Stables, der Hauptsponsoren Edward Gals. Im Jahr 2006 bekam dieser die Möglichkeit, Totilas zu reiten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:38

Johanna59 schreef:
Hoe was het debuut van Edward Gal met Totilas?
Voor Edward had ook iemand anders hem gereden.
Het is altijd even wennen met een nieuw paard.
Persoonlijk vind ik Nederlanders kinderachtig, dat ze zich vast blijven houden aan de combinatie Edward Gal x Totilas. Hoeveel zeer goede paarden zijn er wel niet uit Duitsland naar Nederland gekomen? Zouden zij ook zo gezeurd hebben, toen Gribaldi naar Nederland vertrok?
Laat Edward maar laten zien, dat het niet bij een paard blijft. Neem een voorbeeld aan Anky. Die presteert met al haar paarden.

Gribaldi werd als veulen verkocht, kan me niet voorstellen dat iemand daar iets van gemerkt heeft, daarbij bleef hij ter beschikking van de Duitse fokkerij. Van Anky kan ik ook een aantal paarden noemen waar het niet mee klikte.
Toen Edward met de toen 9 jarige Totilas debuteerde werden ze meteen kampioen

Zoals je ziet houden jouw argumenten geen steek, ze slaan als de bekende K op dirk.

Toot heeft zijn magie verloren zo als het er nu uitziet
Ik ga met de mensen mee die vinden dat ze beter hadden kunnen wachten. In deze 3e rangs wedstrijd waar niemand van enige importantie zijn nummer 1 paard startte was eenoog even koning, maar eigenlijk is dat zon wereldkampioen niet waardig.

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:39

ceasario schreef:

Citaat:
Den ersten großen Erfolg konnte Gal mit Totilas feiern, als sie die niederländischen Meisterschaften im Sommer 2009 mit durchschnittlich 81,394 % (davon 86,700 % in der Grand Prix Kür) gewannen.

Citaat:
Totilas befand sich im Besitz der niederländischen Moorlands Stables, der Hauptsponsoren Edward Gals. Im Jahr 2006 bekam dieser die Möglichkeit, Totilas zu reiten.

En wat wil je hier nou precies mee zeggen? Ik snap je niet helemaal.

lucybakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:43

Stel dat de combi Totilas en Edward er nooit geweest was en dat deze jongen hem nu voor het eerst had uitgebracht zou er dan ook zo afgegeven worden op hem en zijn manier van rijden etc.....Denk het niet, dan had iedereen gezegd, wat een prachtig paard en wat een combi. Mensen zoeken nu gewoon naar foutjes en hopen (hoe gemeen) dat er fouten gemaakt gaan worden. Ik vond het prachtig om te zien en vond Totilas er goed uitzien. Natuurlijk zie je liever Edward Gal op Totilas maar geef deze jongen de voordeel van de twijfel..... ik heb geen twijfels meer na het zien van zijn prestatie.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:44

lucybakker schreef:
Stel dat de combi Totilas en Edward er nooit geweest was en dat deze jongen hem nu voor het eerst had uitgebracht zou er dan ook zo afgegeven worden op hem en zijn manier van rijden etc.....Denk het niet, dan had iedereen gezegd, wat een prachtig paard en wat een combi. Mensen zoeken nu gewoon naar foutjes en hopen (hoe gemeen) dat er fouten gemaakt gaan worden. Ik vond het prachtig om te zien en vond Totilas er goed uitzien. Natuurlijk zie je liever Edward Gal op Totilas maar geef deze jongen de voordeel van de twijfel..... ik heb geen twijfels meer na het zien van zijn prestatie.

Nou nee, want ook dan is dit geen team. Dan was het voor mij iig een doorsnee GP Paard geweest ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:47

ceasario schreef:

Citaat:

Citaat:

Na 3 jaar het eerste grote succes, en hier verwachten mensen van Rath dat hij het na een half jaartje allemaal maar even doet :')

Marjo

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:48

Adil: volgens mij zijn de meesten het er over eens dat ze hadden moeten wachten. Dus niemand zegt hier dat ze het na een half jaar al moeten doen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:48

Met Rath heb ik geen medelijden, hij wist waar hij aan begon toen hij ja zei. Ze hebben met veel toeters en bellen Totilas naar Duitsland gehaald. PS stond kwijlend voor de camara's om zijn koop aan de wereld te laten zien. Als ze het wat subtieler hadden aangepakt en niet zo'n circus van die koop hadden gemaakt dan waren de reacties waarschijnlijk een stuk milder geweest.
Ik heb het filmpje gezien van EG op Totilas als 8 jarig paard met nog weinig wedstrijdervaring, daar zie ik een paard wat plezier in zijn werk heeft en foutjes maakt, maar er zitten ook hele mooie stukken in en het ziet er heel ontspannen en blij uit.
In het filmpje van MR op Totilas zie ik een "gewoon" dressuurpaard met weinig uitstraling, toch behoorlijk veel fouten, onrustige hand van de ruiter, onrustige hoofdhouding van het paard, maar ook een paard wat zijn werk doet omdat het moet en niet meer omdat hij het leuk vindt.
MR kan dan wel spanning hebben omdat hij voor het eerst voor het grote publiek een proef moet rijden maar zo te zien was hij er nog lang niet klaar voor.
Ik begrijp ook die hoge punten niet want op de belangrijke onderdelen, waar EG negens haalde, maakte hij behoorlijke fouten en volgens mij worden die het hoogst gepunt.

lucybakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:50

een doorsnee grand prix paard....... met zulke bewegingen????

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:51

lucybakker schreef:

Dan had MR nooit die hoge punten gehad want dan zagen we gewoon een Duitser met een zwart paard wat veel fouten maakt. Nu weet de jury wat het paard kan en misschien daarom hoger gepunt?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:54

Adil schreef:
Na 3 jaar het eerste grote succes, en hier verwachten mensen van Rath dat hij het na een half jaartje allemaal maar even doet :')

Je vergeet hier wel even dat MR nu een klaargestoomd paard heeft die alles al gewonnen heeft wat er te winnen valt, als hij er nog niet klaar voor was, en dat vinden er velen, had hij thuis door moeten trainen tot hij wel een nette proef kon laten zien.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:55

Marjoow schreef:
Adil: volgens mij zijn de meesten het er over eens dat ze hadden moeten wachten. Dus niemand zegt hier dat ze het na een half jaar al moeten doen.

De meesten? Vanwaar dan al dat gemene speculeer toen Rath en Toot hun eerste debuut moesten verschuiven? Iedereen wilde Toot zien!

Bovendien hoort denk ik ook wedstrijdervaring bij het creëren van een team.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:57

Adil schreef:
Marjoow schreef:

De meesten? Vanwaar dan al dat gemene speculeer toen Rath en Toot hun eerste debuut moesten verschuiven? Iedereen wilde Toot zien!

Bovendien hoort denk ik ook wedstrijdervaring bij het creëren van een team.

Natuurlijk wil iedereen Toot zien! Maar ze moeten pas gaan denken aan een debuut wanneer ze er klaar voor zijn! Dat ze hun eerste debuut hebben verschoven, daar waren ze al fout, díe hadden ze al niet moeten plannen dan was er veel minder gespeculeer geweest.

Als Rath en Totilas volgend jaar waren gestart, en ze hadden dit met een verpletterende proef gedaan, had hij meer fans gehad. Geloof me.

Adil

Ikima schreef:
Adil schreef:

Je vergeet hier wel even dat MR nu een klaargestoomd paard heeft die alles al gewonnen heeft wat er te winnen valt, als hij er nog niet klaar voor was, en dat vinden er velen, had hij thuis door moeten trainen tot hij wel een nette proef kon laten zien.

ja joh, op een GP-paard zitten alle knopjes er ook zo even op en het maakt niet uit wat voor ruiter je erop zit, je moet alleen maar knopje "piaffe" drukken en hij doet het!

Tuurlijk, een rasechte machine! :D

Adil

Marjoow schreef:
Natuurlijk wil iedereen Toot zien! Maar ze moeten pas gaan denken aan een debuut wanneer ze er klaar voor zijn! Dat ze hun eerste debuut hebben verschoven, daar waren ze al fout, díe hadden ze al niet moeten plannen dan was er veel minder gespeculeer geweest.

Als Rath en Totilas volgend jaar waren gestart, en ze hadden dit met een verpletterende proef gedaan, had hij meer fans gehad. Geloof me.

Denk je echt dat Rath daar veel te zeggen heeft....?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:58

Adil schreef:
Ikima schreef:

ja joh, op een GP-paard zitten alle knopjes er ook zo even op en het maakt niet uit wat voor ruiter je erop zit, je moet alleen maar knopje "piaffe" drukken en hij doet het!

Tuurlijk, een rasechte machine! :D

Euh, Edward heeft de knopjes erop gezet en Rath hoeft ze alleen maar op te zoeken. Big difference.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:58

Ikima schreef:
Adil schreef:

je bent me net even voor, had precies dezelfde gedachte. het opleiden naar GP duurt ff wat langer dan het combinatie worden van een GP-ruiter en GP-toppaard.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:59

Adil schreef:
Marjoow schreef:

Denk je echt dat Rath daar veel te zeggen heeft....?

Ik heb geen idee, weet jij het?
Mag toch verwachten dat een ruiter nog wel iets inspraak heeft in de paarden die hij rijd.