Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:42

Bij het CVB topic waren er ook mensen die het eea probeerden goed te praten over hoe Power gelongeerd werd. Maar al laat je me 3 dikke boeken lezen over zijn theorie, dan nog kan ik die grove ophoudingen op zo'n bit op geen enkele manier waarderen... :n

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:42

ja hoor ze gaan de dressuur ruiter er weer bij halen.
Ookal spring je, dressuur je, doe je western whatever. Zo hoor je niet met een paard om te gaan. Er zijn ook andere manieren om te trainen. En als dit over een dressuur ruiter zou gaan die dit deed zouden er nu net zo veel reacties zijn!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:43

wie dan ook op deze manier zn doel wil behalen zou afgestrafd moeten worden..al is het springen,dressuur of dit.ik heb me echt zitten verwonderen hoe er daar mensen op die hoge stoelen zitten ter controle en niets doen! het is dus normaal,geaccepteerd... en dan nog iemand die dit normaal vind ook :o? sorry hoor maar om op deze manier je paard in zn mond te harken of tegen de muur laten knallen of te laten spinnen en dan nog lekker slapen snachts ? het kan dr bij mij niet in _-:( deze ruiters zouden geen ruiters mogen zijn,en moeten zich heel diep schamen dat ze dit hun dieren aandoen...brave,arme brave paarden :(:) ik heb laatst een stuk gelezen over learned helpness en ik geloof het hier te herkennen
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 26-05-11 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:45

Ik weet nu niet of ik meer kots van die vent op het paard of de "westernbokkers" die dit gedrag goed praten :r :r :r :r :r :r :r :r

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:46

weer een reden waarom we met de reining sport helemaal niet bij een FEI ed moeten willen horen. brengt alleen maar problemen met zich mee.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:46

Nou Graig krijgt mijn steun in ieder geval niet! Wat een getrek en gesjor, NIET normaal. Kan ie best een leuk verhaaltje ophangen op een clinicje maaruh zo ga je niet met een paard om!!! Maar zo bereik je blijkbaar de top wel!! Ik denk dat veel van de "topwesternruiters" op deze manier traint en dat is erg jammer want er zijn ook topruiters in Nederland die niet zo rijden, ook niet als er geen camera's aanwezig zijn! Het ergste van het hele verhaal is waarschijnlijk nog wel dat hij hier op een 8 jarige zit, maar waarschijnlijk zijn 2 jarigen (of 1,5 jarigen zelfs) ook zo rijdt! En dan allemaal apegapen "goh wat loopt ie mooi op de futurity...en dat voor een 4jarige!" Schandalig! Weet ik in ieder geval dat ik geen honderden euro's hoef neer te leggen om daar een clinic van te volgen. En als meneertje " terecht(????)" zijn paard zo in de mond zou moeten trekken zou hij er ook niet bang voor hoeven zijn dat het op internet zou verschijnen!!! Slecht geweten van de heer Schmeerpoets dus!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:47

Sappos schreef:
Ik weet nu niet of ik meer kots van die vent op het paard of de "westernbokkers" die dit gedrag goed praten :r :r :r :r :r :r :r :r

Nou, dat zat ik me ook al te bedenken

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:52

Walgelijk deze filmpjes, topsport of niet, zo hoort níemand met zijn paard om te gaan. Als je nu echt in de top rijd,
hoor je dat ook 'top' te kunnen, en dit is vérre van paardvriendelijk of prettig. Ziek :n

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:53

quarterH schreef:
weer een reden waarom we met de reining sport helemaal niet bij een FEI ed moeten willen horen. brengt alleen maar problemen met zich mee.

Die problemen maken die 'ruiters' toch zelf. Als je normaal met je beest omgaat is er niks aan de hand.
Precies hetzelfde als te hard rijden dan krijg je een boete, rijd je niet te hard krijg je geen boete.

Goh zeker nooit geweten dat het zo simpel in elkaar zit zeker??

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:54

ik VIND het westernrijden er sowieso al niet zo lekker uitzien.. maar dat is mijn mening, maar ik zeg daarbij ook eerlijk dat k er ook niet heel veel verstand van heb.

maar dit ziet er idd niet lekker uit zeg..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:54

YankeeBoy schreef:
Sappos schreef:

Inderdaad. Als dit is zoals het hoort, dan mogen de voorstanders hiervan zich wel eens achter de oren krabben
wat mij betreft... Ik kan ook niet geloven dat dít de western is zoals het bedoeld is...
Laatst bijgewerkt door Siets op 26-05-11 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:55

Toch jammer dat een aantal mensen de Westernruiters over 1 kam scheren....
Verder vind ik het een afschuwelijk filmpje, het bewijst maar dat t voor veek mensen het paard er voor de sport is en het geld, ipv het plezier.....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:55

YankeeBoy schreef:
Sappos schreef:

:j _/-\o_

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:59

Ik ben het helemaal met Melanthe0396 eens.
Jammer dat gelijk bijna iedereen maar denkt dat alle western ruiters zo rijden.
Ook ik ben het zeker niet eens met het eerste filmpje en ik ben ook een western ruiter.
Laten we vooral iedereen hun mening respecteren.

Sugar_glider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:00

Afschuwelijk.

Geen andere woorden voor.

Nooit verwacht dat Reining so gruwelijk kon zijn. En dat onder toeziend oog van officials.

Die paarden zien er vreselijk unhappy uit, miserable, geen leven in hun ogen en volledig "surrendering" tot hun ruiter.

Schande!!!

For shame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:02

quarterH schreef:
ik zie niks verkeerd in de filmpjes.
heeft iemand van jullie de moeite genomen naar zijn clinic opw estern experience te gaan kijken? en luisteren wat zijn theorie is?

ik vind het werkelijk waar schandelijk dat een stel penny's met een camera en montage-cursus dit soort ophef kunnen veroorzaken. ze maken de topsport kapot. eerst dressuur en nu is western aan de beurd?

en dan al die reacties hier van mensen die werkelijk geen idee hebben waar het over gaat en waar ze het over hebben maar wel de grootste schande spreken over een filmpje van 3 minuten....

ik wordt misselijk van deze onterechte stemmingsmakerij. craig heeft mijn steun!

Ophef veroorzaken door een stel penny's? Er zitten hier vast mensen die er prima verstand van hebben, jij oordeelt dat dat niet zo is, zonder dat je dat weet. Ik zie genoeg op deze filmpjes en ik denk dat ik dan nog voor zijn doen vrij vriendelijke beelden zie. Ik durf me amper af te vragen hoe hij traint zonder publiek.

Wat zijn theorie is zal me mijn reet roesten eerlijk gezegd, zo ga je niet met je paarden om, zeker niet als je aan de top rijdt. Wat weet jij er allemaal van dan, behalve zijn theorie die je op de western experience hebt gehoord?

Ik lees dat je horse-less bent, nou ik hoop voor een eventueel paard dat je hem niet zo traint als hij dat doet. Wat jij doet is je kop in het zand steken, omdat het waarschijnlijk je eigen tak van sport betreft en je je ogen er maar voor sluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:05

Nu weet ik pas waarom die westernpaarden altijd zo ongelukkig kijken...

Dit valt niet goed te praten. Topsport is dierenmishandeling, dat is nu dus ook wel goed te zien, en QuarterH pleaaaase leg mij uit via pb waarom dit goed zou zijn, daar ben ik dan erg nieuwsgierig naar...?

Melanthe0396

Mindim schreef:
quarterH schreef:
ik zie niks verkeerd in de filmpjes.
heeft iemand van jullie de moeite genomen naar zijn clinic opw estern experience te gaan kijken? en luisteren wat zijn theorie is?

ik vind het werkelijk waar schandelijk dat een stel penny's met een camera en montage-cursus dit soort ophef kunnen veroorzaken. ze maken de topsport kapot. eerst dressuur en nu is western aan de beurd?

en dan al die reacties hier van mensen die werkelijk geen idee hebben waar het over gaat en waar ze het over hebben maar wel de grootste schande spreken over een filmpje van 3 minuten....

ik wordt misselijk van deze onterechte stemmingsmakerij. craig heeft mijn steun!

Ophef veroorzaken door een stel penny's? Er zitten hier vast mensen die er prima verstand van hebben, jij oordeelt dat dat niet zo is, zonder dat je dat weet. Ik zie genoeg op deze filmpjes en ik denk dat ik dan nog voor zijn doen vrij vriendelijke beelden zie. Ik durf me amper af te vragen hoe hij traint zonder publiek.

Wat zijn theorie is zal me mijn reet roesten eerlijk gezegd, zo ga je niet met je paarden om, zeker niet als je aan de top rijdt. Wat weet jij er allemaal van dan, behalve zijn theorie die je op de western experience hebt gehoord?

Ik lees dat je horse-less bent, nou ik hoop voor een eventueel paard dat je hem niet zo traint als hij dat doet. Wat jij doet is je kop in het zand steken, omdat het waarschijnlijk je eigen tak van sport betreft en je je ogen er maar voor sluit.

_/-\o_

loenloen

Mindim schreef:

Ik ben het helemaal met Mindim eens!!

Mickskeh

Ik vind juist niet dat alle westernruiters hier over een kam worden gescheerd (geschoren :P?) Het blijft nog steeds een erg net topic, waar de westernruiters en de westernsport algemeen zeker in zijn waarde wordt gelaten. Alleen de manier van trainen zoals deze in het filmpje te zien is, wordt bekritiseerd.

Ik moet zeggen, ik veroordeel topsport absoluut niet. Ik ben zelf ook van plan te kijken hoever wij het kunnen schoppen binnen de dressuurring. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik ooit op mijn paard zal gaan zitten mijn mijn paard zo'n pijn zal doen.. het is verschrikkkelijk jammer dat zulke rolmodellen voor de westernsport, zo'n slecht voorbeeld geven. Straks zit heel westernnederland aan de hoofden van hun paarden te rukken en tegen een muur op te rijden: want zo doen de profs het ook. Ik denk niet dat dit de juiste manier is. Rieky young en zelfs Anky heb ik een aantal keer een korte clinic zien geven en dan ben ik een leek, maar dat zag er toch fijner uit. Ik hoop dat heel Nederland dat beeld in zijn achterhoofd houd, anders zijn er straks een hoop paarden met ruk/nek klachten..

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:06

thillie schreef:
Ook ik ben het zeker niet eens met het eerste filmpje en ik ben ook een western ruiter.

Mijn bovenstaande post is een reactie hierop :)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:08

Joolien schreef:
Nu weet ik pas waarom die westernpaarden altijd zo ongelukkig kijken...

Dit valt niet goed te praten. Topsport is dierenmishandeling, dat is nu dus ook wel goed te zien, en QuarterH pleaaaase leg mij uit via pb waarom dit goed zou zijn, daar ben ik dan erg nieuwsgierig naar...?

Dit slaat werkelijk alles. Westernpaarden die ongelukkig kijken??? Heb heel veel maar dan ook heel veel western paarden heel vrolijk zien kijken dus jou reactie slaat gewoon nergens op.

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:08

Mickskeh schreef:
thillie schreef:

Mijn reactie: Ik doelde op een aantal mensen, niet iedereen gelukkig =) Er waren een aantal post waarin zo ongeveer staat dat alle westernruiters over 1 kam geschoren worden.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:09

Mickskeh schreef:
thillie schreef:

Dank je voor een langere uitleg haha.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:09

Jammer genoeg zijn dit soort ruiters het voorbeeld voor de recreatieruiter die denkt dat dit de weg is om kampioen te worden van " god-weet-wat-voor-show-om de hoek" en daarmee credits en aanzien opbouwen.
Ik zie ze vaak genoeg helaas.