Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lamar schreef:Ik vind iemand die meerdere opties bekijkt dan alleen maar laten inslapen niet kortzichtig.
chanel1985 schreef:Lamar schreef:Ik vind iemand die meerdere opties bekijkt dan alleen maar laten inslapen niet kortzichtig.
OP dat bedoelde ik dat ook niet, wel op het feit dat ze zegt dat we heel rap een paard laten inslapen, vind dit een zeer pijnlijke opmerking, waar ik het persoonlijk moeilijk mee hebt, precies of ik zou mijn paard voor een bangetel laat inslapen
Iedereen zijn mening, maar men moet niet gaan zeggen als je een paard uit zijn lijden lost je laf bent

chanel1985 schreef:En als een peesblessure te lang duurt en zeer pijnlijk is, als hoefbevangenheid te vergevorderd is, alsook cushing, dan neem ik mijn verantwoordelijkheid, ik laat mijn dieren niet onnodig lijden, jij kan zeggen dat je dit laf vind, jouw mening, ik kan het omgekeerde zeggen van jouw.
En ik leg geen woorden in je mond, dit heb je zo geschreven alleen heb je het mooi verwoord
Lamar: Daar gaat het toch over, over de behandelmethode, dat het makkelijker is om een paard te laten inslapen in plaats van te behandelen, dit vinden jullie toch, daar komt het toch op neer.
tita schreef:Ik kom er eerlijk voor uit dat k mijn paard ook een kans zou geven. Je kunt alles van me zeggen maar egoïstisch ben ik niet. Afmaken zonder iets gebrobeerd hebben met kans op herstel is in mijn ogen weg van minste weerstand
tita schreef:tita schreef:Ik kom er eerlijk voor uit dat k mijn paard ook een kans zou geven. Je kunt alles van me zeggen maar egoïstisch ben ik niet. Afmaken zonder iets gebrobeerd hebben met kans op herstel is in mijn ogen weg van minste weerstand
Quote mezelf even want chanel snapt nie wat ik bedoel...speciaal voor jou dik gedrukt
Brainless schreef:tita schreef:Ga ergens anders een rel uitlokken. Herstel verstaan we iets anders onder dan 1% als dit paard 1% hersteld was dan was het nu dood. En laten we eerlijk zijn de na foto's ziet er goed uit
Er is maar 1 na foto en dan alleen van het hoofd...
tita schreef:Ga ergens anders een rel uitlokken. Herstel verstaan we iets anders onder dan 1% als dit paard 1% hersteld was dan was het nu dood. En laten we eerlijk zijn de na foto's ziet er goed uit
chanel1985 schreef:Inderdaad, tjoppie, geef je helemaal gelijk, de pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet.
Tita, je zegt foto's, ik zie maar één foto, enkel het hoofd of ben ik weer mis?
Brainless schreef:Er is maar 1 na foto en dan alleen van het hoofd...
tita schreef:Dat klopt maar k vind dat er goed uitzien. Zegt niks over de rest maar als dat ook zo is ziet er goed uit. Had begrepen dat hoofd het ergst was
Lamar schreef:Dit is van een patiëntenbrief van artsennet en dus bedoelt voor mensen, maar omdat iedereen hier de pijn van een verbrand paard toch al koppelt aan de pijn die een verbrand mens voelt zet ik het hier toch ff neer:
Wat zijn de verschijnselen?
Brandwonden zien er verschillend uit afhankelijk van de diepte en de ernst van de verbranding.
•Een eerstegraads brandwond is oppervlakkig. De huid is nog heel, maar rood en pijnlijk.
•Een tweedegraads brandwond is rood, pijnlijk, er ontstaan blaren of de huid gaat stuk waardoor de natte onderlaag zichtbaar wordt.
•Een derdegraads brandwond is geelwit of bruin. Deze verbranding is diep en ernstig, maar toch voelt u geen pijn. Dat komt omdat de zenuwuiteinden in de huid verbrand zijn en niet meer werken.
•Als de huid nog erger verbrandt, ontstaan er zwarte plekken.
Op de foto zie ik op het hoofd van het paard toch wel hele wat gele, witte en bruine plekken. Misschien dat dat mee heeft geholpen aan een lagere pijnbeleving? Zou toch kunnen?
Citaat:Een derdegraads brandwond is een brandwond waarbij de totale huid is verbrand.
Doordat de zenuwuiteinden vernietigd zijn doen deze wonden geen pijn. De huid is wit of zwart en voelt droog en leerachtig. Een derdegraadsverbranding komt nooit alleen voor. Aan de rand zijn er eerste- en tweedegraadsverbrandingen.
Deze brandwonden kunnen niet uit zichzelf genezen. Ze moeten behandeld worden door een chirurg. In dit geval wordt huid van andere delen van het lichaam verplaatst naar het verbrande gedeelte, zodat het verder op eigen kracht dicht kan groeien.

tita schreef:tita schreef:Ik kom er eerlijk voor uit dat k mijn paard ook een kans zou geven. Je kunt alles van me zeggen maar egoïstisch ben ik niet. Afmaken zonder iets gebrobeerd hebben met kans op herstel is in mijn ogen weg van minste weerstand
Quote mezelf even want [naam] snapt nie wat ik bedoel...speciaal voor jou dik gedrukt
IndianLady schreef:Lamar schreef:Dit is van een patiëntenbrief van artsennet en dus bedoelt voor mensen, maar omdat iedereen hier de pijn van een verbrand paard toch al koppelt aan de pijn die een verbrand mens voelt zet ik het hier toch ff neer:
Wat zijn de verschijnselen?
Brandwonden zien er verschillend uit afhankelijk van de diepte en de ernst van de verbranding.
•Een eerstegraads brandwond is oppervlakkig. De huid is nog heel, maar rood en pijnlijk.
•Een tweedegraads brandwond is rood, pijnlijk, er ontstaan blaren of de huid gaat stuk waardoor de natte onderlaag zichtbaar wordt.
•Een derdegraads brandwond is geelwit of bruin. Deze verbranding is diep en ernstig, maar toch voelt u geen pijn. Dat komt omdat de zenuwuiteinden in de huid verbrand zijn en niet meer werken.
•Als de huid nog erger verbrandt, ontstaan er zwarte plekken.
Op de foto zie ik op het hoofd van het paard toch wel hele wat gele, witte en bruine plekken. Misschien dat dat mee heeft geholpen aan een lagere pijnbeleving? Zou toch kunnen?
En het feit dat een 3de graads brandwond ALTIJD omringd wordt door 1ste en 2de graads heb je weggehaald?Citaat:Een derdegraads brandwond is een brandwond waarbij de totale huid is verbrand.
Doordat de zenuwuiteinden vernietigd zijn doen deze wonden geen pijn. De huid is wit of zwart en voelt droog en leerachtig. Een derdegraadsverbranding komt nooit alleen voor. Aan de rand zijn er eerste- en tweedegraadsverbrandingen.
Deze brandwonden kunnen niet uit zichzelf genezen. Ze moeten behandeld worden door een chirurg. In dit geval wordt huid van andere delen van het lichaam verplaatst naar het verbrande gedeelte, zodat het verder op eigen kracht dicht kan groeien.
3de graads is idd niet pijnlijk, maar het revalidatie en genezingsproces wel