Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:56

2005 schreef:
scheepie schreef:
Goh wel een opsteker voor de geldzoekers onder ons: Matthias zoekt ook geld op foto 2 en 3. Pffff, op dat niveau gebeurdt het dus ook ;) .

Met tien miljoen onder mijn kont zou ik ook wel eens naar beneden kijken :D .

_O-

Feria

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:43

Mijne is lang niet zo veel geld waard als Toot, en ik vind haar al de moeite om naar beneden te kijken, stel je voor dat ik op Toot zou kruipen (droomt droomt :D) geloof dat mijn kin over de grond sleept dan!
Of het goed gaat of niet kan ik niet zeggen, ik hoop alleen dat we van dit wonder mogen blijven genieten :j
op 1 of andere manier is de dressuur niet zo leuk meer om naar te kijken zonder hem :n

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:48

easygoing schreef:
Sjoert ik moet toegeven dat deze foto's er een heel stuk beter uit zien.
Toch vind ik hem qua de bespiering op de voorhand wel een heel stuk minder geworden.

Ben ik het mee eens, maar hou er wel een beetje rekening mee dat hij dus paar weken "stil" heeft gestaan? ;) Dan gaat het hard hoor, bij paarden. Die van mij staat nu 3,5 week stil en der achterhand zit bijna geen spier meer op.

Ach, het komt vast wel goed, geef ze een beetje de tijd aan elkaar te wennen,
ik wacht wel even af hoe ze lopen als ze in de ring lopen, haha.

Sjoert, die foto's geven iig al een veel beter beeld!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:11

Joscaa schreef:
easygoing schreef:
Sjoert ik moet toegeven dat deze foto's er een heel stuk beter uit zien.
Toch vind ik hem qua de bespiering op de voorhand wel een heel stuk minder geworden.

Ben ik het mee eens, maar hou er wel een beetje rekening mee dat hij dus paar weken "stil" heeft gestaan? ;) Dan gaat het hard hoor, bij paarden. Die van mij staat nu 3,5 week stil en der achterhand zit bijna geen spier meer op.

Ach, het komt vast wel goed, geef ze een beetje de tijd aan elkaar te wennen,
ik wacht wel even af hoe ze lopen als ze in de ring lopen, haha.

Sjoert, die foto's geven iig al een veel beter beeld!

Toch vreemd. Mijn vroegere dressuurbeestjes waren echt na een paar weken uit training te zijn hun spieren nog niet kwijt hoor.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:28

Dan verschilt het vast per paard. ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:39

Misschien, maar ook mijn getrainde beestjes vallen na 1 of 2 weken echt niet zo snel terug in de bespiering..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:43

Jannepauli schreef:
Misschien, maar ook mijn getrainde beestjes vallen na 1 of 2 weken echt niet zo snel terug in de bespiering..

Hoe meer bespiering hoe sneller ze invallen. Ga er voor het gemak even van uit dat Totilas iets gespierder is dan jou beestjes.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:49

Maar ook buiten de bespiering om zit er nou veel vlees meer om zijn ribbetjes.
Sporter de hoeveelheid verloren spieren is in mijn ogen wel enorm bij Totilas, niemand die mij wijs gaat maken dat dit normaal is.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:56

Ik heb niet alles doorgelezen maar om nog even een nieuwspost van een tijdje terug aan te halen:

Arnd Bronkhorst:
"Fotografie is een zaak van momenten. Als ik fotografeer kan ik de ruiter vrijwel altijd afbranden of ophemelen, afhankelijk van de foto’s die ik uitkies: open monden, een weggedrukte rug, achterbenen in Timboektoe of kantelende hoofden”, zegt Bronkhorst. “Fotografie kan een kleine selectie uit de werkelijkheid tot de absolute waarheid verheffen. Het is daarmee een krachtig wapen om schoonheid te tonen of de boel te belazeren. De Duitse bladen probeerden die mindere momenten van Totilas tot de waarheid te verheffen."

Door alle ophef en geheimzinnigheid heeft de Duitse media er meer baat bij om MAR en Totilas in een slecht daglicht te zetten...dit uit zich in foto's die alleen maar kritiek en nog meer speculaties uitlokken. Op de foto's van Arnd zie je een ander paard dan op de foto's van de Duitsers...Ja, Toot zal er op achteruitgegaan zijn maar de mate waarin is simpelweg niet te beoordelen van een paar foto's :n

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:59

sporter schreef:
Jannepauli schreef:

Hoe meer bespiering hoe sneller ze invallen. Ga er voor het gemak even van uit dat Totilas iets gespierder is dan jou beestjes.

Dat laatste lijkt me een waagstuk aangezien je mij en mijn paarden niet kent! :D

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:02

Jannepauli schreef:
Jannepauli schreef:

Dat laatste lijkt me een waagstuk aangezien je mij en mijn paarden niet kent! :D[/quote]

Uh even spieken in je profiel, zegt niet alles geeft een beeld ;) .

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:04

2005 schreef:
Volgens mij heeft die ook geen BP, maar moet hij wat gaan doen aan zijn houding en lichaam... Beetje trainen.

Idd er is duidelijk te zien dat hij geen bp aan heeft, maar dat hij een beetje 'raar' zit.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:05

Jannepauli schreef:
sporter schreef:

Dat laatste lijkt me een waagstuk aangezien je mij en mijn paarden niet kent! :D[/quote]

In dit geval durf ik dat gokje wel te nemen :Y)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:16

Het is toch gewoon onderzocht dat paarden niet zo snel terugvallen in spiermassa, over het algemeen pas vanaf vier weken. In tegenstelling tot mensen die veel eerder spiermassa verliezen. Zal best per paard wat verschillen, afhankelijk van leeftijd, training etc. maar het zal niet de helft schelen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:20

Sjoert schreef:
Dus ik denk alleen maar 'shut up & wait'.

:o

ik denk dat dit het beste advies is in dit topic, al dat gespeculeer en betweterij vanachter een toetstenbord :Z

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:22

Fleurtje100 schreef:
Het is toch gewoon onderzocht dat paarden niet zo snel terugvallen in spiermassa, over het algemeen pas vanaf vier weken. In tegenstelling tot mensen die veel eerder spiermassa verliezen. Zal best per paard wat verschillen, afhankelijk van leeftijd, training etc. maar het zal niet de helft schelen.

Mij gaan ze het ook niet wijs maken.

@MariekeS_ Zoals je gezien zou kunnen hebben in dit topic weten we allemaal dat foto's een mens kan maken of breken maar als Arnd dusdanige foto's als de beste in de reportage ziet dan is het toch zo klaar als een klontje dat het niet helemaal pluis is met Toot. Het lijkt mij heel sterk dat Arnd zijn naam te grabbel gaat gooien door alleen de slechtere foto's te publiceren en de goede achterwege te houden.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:29

Fleurtje100 schreef:

Aannames

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:38

sporter schreef:
Fleurtje100 schreef:

Aannames

Dat is het zeker maar als feit stellen dat dit spier en gewichtsverlies volkomen normaal is zijn net zo goed aannames

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:39

Nah, ik heb genoeg paarden gezien die vanuit training ineens op boxrust moesten. Geen een verloor veel spiermassa binnen die 4 weken. Het is niet voor niets uit onderzoek gebleken. Bovendien waren dat overwegend merries en ruinen en heeft Totilas ook nog testeron wat zorgt voor extra opbouw van spiermassa. Ik vind het een vrij forse terugval, maar goed de tijd zal het leren. Hopelijk gaan we 'm wel terug zie in de ring, en dan zien we vanzelf wel hoe het gaat.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:42

easygoing schreef:
sporter schreef:

Aannames

Dat is het zeker maar als feit stellen dat dit spier en gewichtsverlies volkomen normaal is zijn net zo goed aannames

Het is normaal dat als je paard op het hoogste niveau loopt en in wedstrijd conditie is dat je dan vrij snel verschil ziet als je hem 2 weken stil zet. En dat hoef je helemaal niet met me eens te zijn. Maar dat is mijn ervaring. Verder lijkt het me niet meer dan logisch dat je altijd iets aan spier en gewichtsverlies hebt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:42

listiglistje schreef:
ik denk dat dit het beste advies is in dit topic, al dat gespeculeer en betweterij vanachter een toetstenbord :Z

Dat heet discussiëren en wordt gespeculeer genoemd wanneer je het er niet mee eens bent

Maar goed ik denk dat we het geneuzel over kilo's en spieren wel gehad hebben, het wachten is op de eerste wedstrijd, wanneer dan ook. Als ik Toot zo zie denk ik dat zelfs Ed hem niet voor dit seizoen in orde zou kunnen krijgen, maar dat is mijn mening en dat is wat anders dan de waarheid.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:43

Fleurtje100 schreef:
Nah, ik heb genoeg paarden gezien die vanuit training ineens op boxrust moesten. Geen een verloor veel spiermassa binnen die 4 weken. Het is niet voor niets uit onderzoek gebleken. Bovendien waren dat overwegend merries en ruinen en heeft Totilas ook nog testeron wat zorgt voor extra opbouw van spiermassa. Ik vind het een vrij forse terugval, maar goed de tijd zal het leren. Hopelijk gaan we 'm wel terug zie in de ring, en dan zien we vanzelf wel hoe het gaat.

En op wat voor niveau liepen die paarden? Het lijkt me vrij logisch dat als je paardje M of Z loopt dat hij dan niet gelijk terug valt in bespiering. GP is wat dat betreft wel een iets ander niveau. En een paard moet daar voor ook in een iets andere conditite zijn.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:44

sporter schreef:
easygoing schreef:

Het is normaal dat als je paard op het hoogste niveau loopt en in wedstrijd conditie is dat je dan vrij snel verschil ziet als je hem 2 weken stil zet. En dat hoef je helemaal niet met me eens te zijn. Maar dat is mijn ervaring. Verder lijkt het me niet meer dan logisch dat je altijd iets aan spier en gewichtsverlies hebt.

Iets wel inderdaad maar niet van deze proporties.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:44

easygoing schreef:
sporter schreef:

Iets wel inderdaad maar niet van deze proporties.

Ja dat vind jij :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:45

sarabande schreef:
listiglistje schreef:

Dat heet discussiëren en wordt gespeculeer genoemd wanneer je het er niet mee eens bent

Nou moet je toch niet zo betweterig doen _O- ;)