PVV: 'Allochtone konikpaarden moeten terug naar Polen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:07

Cerilene_ schreef:
waarom denk je dat het nodig gevonden werd om dieren uit te zetten?! Toch juist omdat hier de 'natuur' zo ver teruggedrongen is dat onze eigen fauna zo goed als verdwenen is en hier al heel lang niet prettig meer kan leven. Of niet soms?

Of niet.

Het gaat terug naar een paar héél stekelige aspecten.
Het komt uit de pen van één bioloog.
Je kan het beste het boek Dier, bovendier - Frank Westerman lezen.
Dat is een heel prettig leesbaar boeiend paardenboek en in het centrum zit een erg goed geschreven en fundamenteel bij de bronnen onderzocht stuk over dat ´of niet´.

Nee, de fauna in NL is niet zo goed als verdwenen. Laat ze met rust, jaag er éventjes niet intensief op en het reewild, de wilde zwijnen, vossen et al veroorzaken ´overlast´....
Lijkt míj beter om het geld wat nu naar het vee in de natuur gaat, als schadeloosstelling voor échte natuur uit te geven.
Omdat je voor niet beheren minder goed betaalde lui nodig hebt, heb je budgetneutaal een knap sti¡uk mee voor schadeloosstelling

Aan iedereen die wat over Konisk meent te moeten vinden: lees dat boek van Westerman. Is leuk om te lezen en je doet nog wat kennis van zaken op ook.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:11

Huertecilla schreef:
[

Aangezien ik in NL belasting betaal gaat het ook over míjn geld en daar heb ik dús recht van meningsuiting over. Daarbij heb ik me in het onderwerp verdiept :)*

En daar zijn hele leuke fora en topics voor :) Alleen nu net niet even deze. De hele man heeft namelijk met geen woord gerept over natuurbeheer. Op basis van 2 halve zinnen over konipaarden en winsenten ga ik geen inhoudelijke discussie voeren.

Als hij eens inhoudelijk wat gaat zeggen over natuurbeheer dan horen we het wel en mag je daar een heel topic over voltypen. :)

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:12

Huertecilla schreef:
Kendra schreef:
HC, je hebt misschien wel gelijk - maar ik vraag me af of de PVV zich serieus heeft verdiept in deze achtergronden...

Ik denk van niet.
Net zo min als de overgrote meerderheid van de schrijfsters hier.

Ondertussen wordt onder het mom van het op zich al totaal tegenstrijdige ´natuurbeheer´ door meer dan duizend met belastinggeld gesubsidieerde grote gedomesticeerde grazers het gras letterlijk voor de voeten van inheems écht wild weggevreten.
Grappig?

Ah, geld dit dan ook voor de inheemse menssoort?

Volgens mij kan je in deze hele multiculti leefgemeenschap niet meer praten over over de rechten van inheems inwoners, mens en/of dier...Waar je ook komt, in de stad, dorp en zelfs op de wijde vlaktes in dat prachtige Gelderland, overal heerst de multiculti sfeer...Laten we dan niet gaan discrimineren en hardop gaan zeggen dat de Konikpaarden en Schotse Hooglanders uitgezet moeten worden...Wat dan met de Duitse herder??

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:16

Anya schreef:
Nee HC heééééééél veel plekken om je mening van harte en met grote regelmaat vrij te uiten. Wat jij nu doet is een topic waar mensen gewoon even lekker van harte moeten lachen lopen verkloten. En dat mag niet gezegd worden, want dan beknot ik kennelijk jouw vrije meningsuiting. Dat je de discussie die kant uit trekt is meer dan triest.

Voor jou dan iets écht grappigs:
De Konikpaarden en Heckrunderen zijn producten van de nazistische eugentica. De gebroeders Heck hebben met steun van en steun gevend aan het nazi bewind de betreffende dieren gefokt.
Het is hilarisch dat de PVV ze nu naar Polen wil sturen.

Het prettige van de aandacht vanuit de PVV is dat dit punt óók weer een belicht kan worden. Dat de Koniks en heckrunderen geen diersoorten zijn maar door/voor de nazi-opvattingen gefokte neprassen.

Ík vind het erg grappig dat de PVV die gelegenheid creëert.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 19-02-11 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:17

zet alle kippen en fazanten er dan ook maar uit. Dat scharrelspul komt oorspronkelijk uit India :D
Wat een kul zeg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:25

Natascha schreef:
zet alle kippen en fazanten er dan ook maar uit. Dat scharrelspul komt oorspronkelijk uit India :D
Wat een kul zeg.

Geen kul en je hebt gelijk.

Kippen lopen echtern niet in het wild, maar fasanten zijn inderdaad een grote druk op de korhoenders, het sneeuwhoen en kwartels/patrijzen in NL.
Het grote verschil tussen konijnen/fasanten en Koniks/Heckrunderen is dat de eerste reeds vele eeuwen deze situatie waren voor we het ons bewust waren en herstel niet meer kan terwijl het bij de Konisk/Heckrunderen nú met subsidie stug volgehouden wordt tegen beter weten in.

Het is gewoon een goede zaak dat er door, zelfs onbenullig, de PVV licht op geschenen wordt.
Doordat het de PPV betreft kan er zoals ik net deed een anders erg lastig bespreekbaar te maken aspect door belicht worden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:27

Huertecilla schreef:
Dat de Koniks en heckrunderen geen diersoorten zijn maar door/voor de nazi-opvattingen gefokte neprassen.

Wat zijn het dan? Mensen?

En ik maar denken dat Koniks gewoon paarden zijn. Een paard is een diersoort hè, dat weet je? Onder een soort hangen rassen. Maar dat zijn ze dus ook al niet. Ze zijn namelijk bewust gefokt dus geen echt ras? Net als Friezen dus.. of eh.. het zeeuws trekpaard |(
En baby's die in het Lebensborn programma zijn geboren behoren ook niet tot de soort mens?

Weer een hoop geleerd vandaag, je kan wel merken dat jij je er in verdiept hebt! ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:41

Waves schreef:
Huertecilla schreef:
Dat de Koniks en heckrunderen geen diersoorten zijn maar door/voor de nazi-opvattingen gefokte neprassen.

Wat zijn het dan? Mensen?

De fok van dieren was een schijnonderbouwing voor de fok met mensen :)*

Maar goed. Ik mag geen mening uiten want die is niet grappig.
Meningen zonder basis van kennis maar wel vermeend grappig zijn goed.
Prima. Veel plezier met de ´lol´ onder elkaar.

Voor wie wat wil wéten; dat boek van Westerman is een makkelijk toegangkelijk stuk goede informatie :)*

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:47

Volgens mij is de grootste boosdoener vwb het gras wegmaaien voor de voeten van de inheemse diersoorten toch gewoon simpelweg de mens hoor.... Laten ze dat probleem gewoon eens bij de basis aanpakken, ipv rond te gaan schallen dat een paar koeien en paarden in de weg lopen }:0

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:59

Huertecilla schreef:
De fok van dieren was een schijnonderbouwing voor de fok met mensen :)*

Kan zijn maar dat doet niets af aan het feit dat een konik en heck wel gewoon onder de soort der dieren vallen. Ook het woord "schijnonderbouwing" klopt niet in deze context, voor zover het woord überhaupt correct Nederlands is. Het is wel zo prettig als je gewoon de juiste woorden in de juiste context gebruikt, dan komt je mening en je "kennis" misschien ook wat beter over :)*

Ook een tip voor de PVV! }:0

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:02

alsof die paarden er wat aan kunnen doen dat ze daar geboren zijn en hier heen zijn gehaald.
Mischien kunnen de paarden blijven als ze een inburgering's cursus doen :')

Krips

Re: PVV: 'Allochtone konikpaarden moeten terug naar Polen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:24

Wat is een Nederlandse diersoort dan? Als het dier hier vanaf welk jaar loopt is het Nederlands? Wat is oorspronkelijk? Ik vind het een vreemd verhaal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:30

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling om op de persoon te spelen. Reageer met argumenten op de inhoud van een bericht of als je dat niet wilt: negeer dat bericht.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:30

Aziatische lieveheersbeestjes in de Betuwe, Italiaanse teken op de Veluwe, Muskusratten uit Alaska, halsbandparkieten uit Afrika....hier een link naar de McDonalds-natuur in Nederland; http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... land.dhtml

En dan te bedenken al die buitenlandse ziekten zoals West Nijl etc..... Waarom dan moeilijk doen om een paar, door NL zelf uitgezette, Konikpaarden in een natuurparkje in NL?

Resfeber

Re: PVV: 'Allochtone konikpaarden moeten terug naar Polen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:44

Belachelijk..
Als we ze niet tegen houden moeten onze 'Made in China' spullen nog terug naar China.

:+

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:22

Wat een grap.. dieren nu ook al bestempelen als allochtonen? :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:33

Aangezien mijn vorige moderatoropmerking blijkbaar niet geholpen heeft en ik weer een aantal berichten heb moeten verwijderen hier een slotje.