Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:H_Nalanta schreef:WAL-GE-LIJK!![]()
![]()
En de ooggetuigen belde pas nadat alles gebeurd was, WAAROM grepen ze niet in?!![]()
er zijn op zich wel redenen te bedenken, dit waren misschien mensen (de daders) waarbij je niet zo 1 2 3 op afstapt en misschien was/waren de ooggetuige(n) oudere mensen die op zich vrij kwetsbaar zijn
feit is wel dat ze gebeld hebben en er dus nu wel een onderzoek loopt terwijl alles nog maar net gebeurt is
ja mijn eerste imngeving zou ook iets heel anders zijn dan bellen als de vogel gevlogen is , maar laten we niet direct zo oordelen over de bellers
maura schreef:Volgens de BBC (die ik net wat betrouwbaarder vind dan de Daily Mail) is de RSPCA in eerste instantie gekomen omdat er gemeld was dat het veulen was ingestort. Ze konden het dier in de wei waar het zou liggen niet vinden, zijn navraag gaan doen en vonden toen getuigen die zeiden dat het veulen achter een auto was weggesleept. Uiteindelijk vonden ze het dier onder het plastic.
Voor de mensen die lijfstraffen willen: dat kan prima. Landen genoeg waar de Sharia geldt. Persoonlijk ben ik bijzonder blij dat die hier niet geldt, en dat hier eerst onderzocht moet hebben wat er daadwerkelijk gebeurt is voordat iemand veroordeeld wordt.
Gezien de vastgestelde gezondheidsproblemen van het veulen (o.a. de wormenbesmetting) lijkt mij de kans groot dat bewezen kan worden dat het dier ernstig verwaarloosd was. Die wormenbesmeting zal een aardig bol buikje hebben opgeleverd. Hoeveel mensen zijn er niet die een dikke buik aanzien voor een goed doorvoed veulen? Die enige lusteloosheid van het veulen in de laatste weken zouden toeschrijven aan de strenge winterse omstandigheden? Of misschien was het dier net gespeend en dacht de eigenaar dat het z'n moeder miste. Misschien dachten de mensen die voor het dier zorgden dat het aan een enge en misschien besmettelijke ziekte was doodgegaan. Omdat het altijd zo gezond en dik was en opeens dood lag (was immers ingestort volgens de BBC en de melder aan de RSPCA en als 'ie er voor dood bij lag en de eigenaar was geen kenner en had geen geld voor een DA). Misschien heeft de eigenaar, of iemand die hem wilde helpen, het veulen weggesleept om te voorkomen dat andere dieren ziek zouden worden. Of is het gewoon van de wei naar de kuil gesleept waar op die plek altijd kadavers worden gelegd, onder plastic. Zoals het hoort. Zou de Rendac helemaal nooit een nog levend dier in een kadaverbak vinden? (wel dus, ik weet niet van veulens maar in elk geval wel van nog levende biggen in kadavertonnen).
Kortom: verwaarlozing, ongetwijfeld. Verder onderzoeken en vervolgen van de verantwoordelijke(n) als is aangetoond dat de wet is overtreden is noodzakelijk. Maar ik zou echt heel graag willen horen wat er uit verder onderzoek komt voordat ik iets ga vinden van de straf die wie dan ook zou moeten krijgen. Iets met onschuldig zijn tot schuld is bewezen.
Bailey_4ever schreef:ik heb al eerder verteld hoe vreselijk ik dit vind ( zie eerder post) maar ik ben van mening,
dat als je de daders hetzelfde aandoed je zelf net zo erg bent..dat heb ik tenminste van huis uit altijd geleerd: wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Geef ze een flinke straf, ik vind de straffen die zijn genoemd in de OP zowieso veels te laag. Alsof 6 maanden en wat geld genoeg isStop ze maar een paar jaar weg en een cursus ofzo, leren ze er ook nog wat van.
Sonja_vR schreef:H_Nalanta schreef:WAL-GE-LIJK!![]()
![]()
En de ooggetuigen belde pas nadat alles gebeurd was, WAAROM grepen ze niet in?!![]()
er zijn op zich wel redenen te bedenken, dit waren misschien mensen (de daders) waarbij je niet zo 1 2 3 op afstapt en misschien was/waren de ooggetuige(n) oudere mensen die op zich vrij kwetsbaar zijn
feit is wel dat ze gebeld hebben en er dus nu wel een onderzoek loopt terwijl alles nog maar net gebeurt is
ja mijn eerste imngeving zou ook iets heel anders zijn dan bellen als de vogel gevlogen is , maar laten we niet direct zo oordelen over de bellers