Ooijpolder selecteert Koniks voor buitenland of de slacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:40

Marigold schreef:
met subsidie bedoel ik, als er niks aan de ganzen mag worden gedaan en ze komen naar de weilanden omdat de grazers van sbb en verwanten het gras van de ganzen opeten.
dan moet je er boeren toch ergens compenseren.

Ergens heb je wel gelijk, als het tenminste zo is dat de ganzen nergens anders heen kunnen.
Tegelijk is het ook het risico van het boer zijn, je kunt de natuur nu eenmaal niet dwingen en je kunt niet voor elke tegenslag maar geld gaan vragen bij de overheid.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:51

Huertecilla schreef:
Adil18 schreef:
Subsidie voor de schade die ganzen aanrichten? Heb je enig idee hoeveel schade ganzen aanrichten!?

Dat kun je ook anders zien.
Waarom gaan die ganzen grazen waar ze schade veroorzaken?
Doordat er groóóóte grazers hun wetlands kaalgrazen :)*
Wát veroorzaakt dus de overlast en schade?

Amen HC!

Dus wat moet er gaan gebeuren? Nou dat wat jij een aantal posts geleden al omschreef :')

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:55

Huertecilla schreef:
Pardon? wat denk je dat ´natuuur´ is???
Daarbij zouden het de natuur op aanpassing aan de leefomstandigheden en niet de mens op verzonnen criteria moeten zijn die selecteert.

Hét probleem is dat Koniks een verzinsel zijn; een cultuurdier.
Ze zijn een groot stuk faunavervalsing en maken nemen de plaast in van een stuk natuur.
Waar Koniks en Heckrunderen lopen is een stuk extensieve veeteelt en in die niche leven geen herten, reewild, evers etcetera.
Koniks en Heckrunderen zijn gedomesticeerde dieren; ponies en koeien in een camo-jas die de plek innemen van echter wilde dieren.

Ik ben het helemaal met je eens hoor!
Maar daarom vind ik het wel goed dat ze selecteren... Want als ze dat niet doen gaan er dieren dood omdat ze niet uit dat "geweldige stukje natuur" weg kunnen trekken zoals het hoort te gaan in het wild...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:59

Adil18 schreef:
Amen HC!

Dus wat moet er gaan gebeuren? Nou dat wat jij een aantal posts geleden al omschreef :')

OP-EET-EN! OP, OP, OP, OP-EET-EN!!

Sorry ik had niet gedacht dat een topic over paarden op een forum met enkel paardenliefhebbers zo'n conclusie kon krijgen _O-

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:10

:+ Wel appart eigenlijk ja! Maar je kunt ze beter opeten als laten verhongeren toch :Y)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:48

Paarden zijn gewoon ontzettend veelzijdig.

Je kunt op vele manieren van ze houden. :9 :D

anneliesdj

Re: Ooijpolder selecteert Koniks voor buitenland of de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:11

_O- Haha, ik houd heel veel van mijn paard krijgt dan wel een heel dubieuze betekenis :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:58

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:28

Was vanmiddag met de paarden bezig en kon die ene kip-reclame maar niet uit mijn hoofd krijgen:

Paard, het meest veelzijdige stukje vlees, paard! :9

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:40

randalinpony schreef:
Was vanmiddag met de paarden bezig en kon die ene kip-reclame maar niet uit mijn hoofd krijgen:

Paard, het meest veelzijdige stukje vlees, paard! :9

Ik ben echt de grootste hypocriet in dit soort zaken, echt heel erg! :o Ik eet allerlei soorten vlees, het liefst wild, maar een of andere innerlijke blokkade diep in mij voorkomt dat ik paardenvlees of producten waar dit in zit verwerkt ga eten.

Is het echt lekker? Ik hoor er ook heel veel verschillende meningen over.

Soms heb ik echt zo iets van: nu ga ik het proberen! Maar dan sta je daar bij de "dorpsslager" en je kunt het niet...Bovendien is het ook nog net iets duurder dan "normaal" vlees.

En alsnog ben ik het ook helemaal met het besluit eens.

Vreselijk krom... :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:29

Gewoon niet doen, is helemaal niet lekker, beetje taai :P
Maar dan moet ik wel zeggen dat ik niet veel paard-ervaringen heb, ik ben dol op rookvlees en dat heb je in paard en rund variant, de laatste is echt een stuk malser en smaakvoller.
Heb ook ooit een biefstukje gehad geloof ik maar was daar ook niet erg enthousiast over.

In FR is het wat normaler dan hier, daar vind je in de supermarkt ook gewoon paardenbiefstuk, paardenworst enz. Hier kun je in de supermarkt alleen rookvlees van paard krijgen geloof ik.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:42

Paardenworst vind ik goed te doen :9 Net zoals kroketten en frikandellen waar ook paardenvlees in zit. En paardensudderlappen :9 Maar met een paardenbiefstuk maak je mij nou niet echt blij. Heel ander stukje vlees als de normale biefstuk die ik gruwelijk lekker vind :o
Het is gewoon een heel ander stukje vlees. Net zoals kip en koe dat is heel anders van structuur/bite en smaak!

anneliesdj schreef:
ik houd heel veel van mijn paard krijgt dan wel een heel dubieuze betekenis

Waarom? Ik houd ook van onze koeien :o Maar als ik een lekker stukje vlees op mijn bord heb liggen dan leg ik die link ook niet... Ik leg de link naar het dier alleen met schapenvlees. Dat smaakt naar mijn idee gewoon naar wol :+

vera503

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:31

jullie hebben gelijk om te zorgen da het probleem nie nog eens voor komt kun je ze gaan kastereren [de veulens]
maar ik ben het er niet mee eens ze gelijk naar de slacht moeten!!! :( :(
da is overdreven!!!