Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
easygoing schreef:Toot is met nederlandse know how "in elkaar" gezet en met nederlandse know how opgeleid dus dat maakt hem in mijn ogen een nederlands paard. En ook de duitse stamboeken zijn ooit begonnen met mixjes dus daarmee heb je niet echt een punt.
Adil18 schreef:easygoing schreef:Toot is met nederlandse know how "in elkaar" gezet en met nederlandse know how opgeleid dus dat maakt hem in mijn ogen een nederlands paard. En ook de duitse stamboeken zijn ooit begonnen met mixjes dus daarmee heb je niet echt een punt.
Nou ja, als je een beetje wat weet over de geschiedenis van bijv. het Trakehner Verband, dat wist je dat ik hiermee juist een goed punt hebt. De Trakehner-Zucht is veel ouder dan het KWPN, startte ruim voor de 1e WO in Ostpreußen. Bovendien werden volbloeden hier enkel ingezet ter veredeling om toen het optimale paard voor de "Kavallerie" te creeeren.
Het Trakehner-bloed is zo veel zuiverder dan dat van het KWPN, dat vergelijking eigenlijk geen optie is. Wat trouwens niet wil zeggen dat het KWPN-stamboek alles fout doet, het KWPN levert ook erg goede producten!
Over trainingswijze van Totilas weet ik te weinig om me er echt een beeld over te vormen. Ik hou me niet zo veel met de dressuur bezig. Zou dus best kunnen dat je daar gelijk hebt.
easygoing schreef:Kan wel zijn maar het trakehner stamboek heeft wel al heel wat meer jaren gehad om alles op orde te krijgen en idd zijn er volbloeden ingezet om de paarden te verbeteren en dus is ook dat stamboek niet 100% zuiver. Hoe je het ook went en keert.
celano schreef:HappyAppy schreef:Zo als ik hier de reacties lees vergelijk ik het met de verkoop van Ratina Z. Piet was na Barcelona ineens Tientje kwijt en Ludger Beerbaum stapte er op en reed er fantastische wedstrijden mee net als Piet dat deed. Tja tis balen maar het is niet anders en we zullen dat moeten accepteren. Hopelijk krijgt Totilas net zo'n kans als toen Ratina die ook kreeg.
En Piet kreeg op dat moment Olympisch kampioen Classic Touch (eerder gereden door Beerbaum). Zo gaat dat in de paardenwereld.
Adil18 schreef:easygoing schreef:Kan wel zijn maar het trakehner stamboek heeft wel al heel wat meer jaren gehad om alles op orde te krijgen en idd zijn er volbloeden ingezet om de paarden te verbeteren en dus is ook dat stamboek niet 100% zuiver. Hoe je het ook went en keert.
Je kent en de geschiedenis dus niet en je hebt de moeite niet genomen mijn post goed te lezen....Jammer...
xxsamm_x schreef:Ook heel gemeen van mezelf hr, maar ik hoop toch zó dat het helemaal mis gaat![]()
estell__ schreef:ten eerste wil ik even kwijt dat ik me enorm irriteer aan een aantal mensen die steeds in dit topic terug komen om mensen die hier hun mening geven af te kaften. en zijn het geen personen is het wel iets "nederlands" wat niet goed is. Als je het dan allemaal niks vind kom hier dan lekker niet
Hm Totilas zal altijd opgeleid blijven door een nederlander en volgens de nederlandse manier van trainen. Net zoals vele andere paarden in andere disciplines zie ik dit - en als ze winnen - ook altijd alsof nederland weer n beetje gewonnen heeft.
Mattias Alexander Rath is nog een jonge ruiter en hij zal veel, erg veel, van Totilas kunnen leren.
Ondanks dat ik dit een beetje bitter vind - want tja.. totilas en edward- hoop ik echt, dat als die dan toch niet meer voor "ons" uitkomt, hij deze jongen een hele hoop gaat leren en ze er beide veel plezier aan beleven.
Ayasha schreef:Waarom zou iemand die het niks vind zjin mening niet mogen geven?Geld voor hen die vrijheid van meningsuiting niet?
De nederlandse manier van trainen heeft een franse basis dus als je dat wil doortrekken heeft men Tot's resultaten nog te danken aan Frankrijk ook.
Ayasha schreef:En nu wordt hij in Duitsland door een Duitse ruiter getraind met een Duitse trainer... Dus dan is de medaille voor Duitsland en is er niets Nederlands meer aan.Met een foute training is een paard redelijk snel klaar met goede prestaties, zelfs op basis niveau al laat staan op dat niveau! Dus als ze kunnen blijven presteren doen ze beslist iets goed. En da hebben ze dat enkel aan zichzelf en aan Totilas te danken.
Ayasha schreef:En nu wordt hij in Duitsland door een Duitse ruiter getraind met een Duitse trainer... Dus dan is de medaille voor Duitsland en is er niets Nederlands meer aan.Met een foute training is een paard redelijk snel klaar met goede prestaties, zelfs op basis niveau al laat staan op dat niveau! Dus als ze kunnen blijven presteren doen ze beslist iets goed. En da hebben ze dat enkel aan zichzelf en aan Totilas te danken.