Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:46

Hij heeft volgens mij niet gelogen en ik kan me voorstellen dat hij Totilas in alle rust wilde rijden om te zien of de klik er was, wij gaan ook eerst niet hoog van de toren blazen dat we een super paard gaan proberen om vervolgens te moeten zeggen dat het niets voor ons was, kun je je ook maar enigzins voorstellen hoe iemand er voor de sceptici van bvb Bokt er van af komt als je zegt dat Totilas toch niet is wat hij zocht!
Ik geef die jongen groot gelijk, geld maakt topcombinaties in de paardensport, vooral bij de dressuur maar je moet nog wel kunnen rijden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:53

Toot is met nederlandse know how "in elkaar" gezet en met nederlandse know how opgeleid dus dat maakt hem in mijn ogen een nederlands paard. En ook de duitse stamboeken zijn ooit begonnen met mixjes dus daarmee heb je niet echt een punt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:05

easygoing schreef:
Toot is met nederlandse know how "in elkaar" gezet en met nederlandse know how opgeleid dus dat maakt hem in mijn ogen een nederlands paard. En ook de duitse stamboeken zijn ooit begonnen met mixjes dus daarmee heb je niet echt een punt.

Nou ja, als je een beetje wat weet over de geschiedenis van bijv. het Trakehner Verband, dat wist je dat ik hiermee juist een goed punt hebt. De Trakehner-Zucht is veel ouder dan het KWPN, startte ruim voor de 1e WO in Ostpreußen. Bovendien werden volbloeden hier enkel ingezet ter veredeling om toen het optimale paard voor de "Kavallerie" te creeeren.

Het Trakehner-bloed is zo veel zuiverder dan dat van het KWPN, dat vergelijking eigenlijk geen optie is. Wat trouwens niet wil zeggen dat het KWPN-stamboek alles fout doet, het KWPN levert ook erg goede producten!

Over trainingswijze van Totilas weet ik te weinig om me er echt een beeld over te vormen. Ik hou me niet zo veel met de dressuur bezig. Zou dus best kunnen dat je daar gelijk hebt.

Ayasha
Blogger

Re: Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:15

De grondlegger van LDR, de "hollandse school" dus, is een Fransman... Dus dat valt ook wel mee.. :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:21

Adil18 schreef:
easygoing schreef:

Nou ja, als je een beetje wat weet over de geschiedenis van bijv. het Trakehner Verband, dat wist je dat ik hiermee juist een goed punt hebt. De Trakehner-Zucht is veel ouder dan het KWPN, startte ruim voor de 1e WO in Ostpreußen. Bovendien werden volbloeden hier enkel ingezet ter veredeling om toen het optimale paard voor de "Kavallerie" te creeeren.

Het Trakehner-bloed is zo veel zuiverder dan dat van het KWPN, dat vergelijking eigenlijk geen optie is. Wat trouwens niet wil zeggen dat het KWPN-stamboek alles fout doet, het KWPN levert ook erg goede producten!

Over trainingswijze van Totilas weet ik te weinig om me er echt een beeld over te vormen. Ik hou me niet zo veel met de dressuur bezig. Zou dus best kunnen dat je daar gelijk hebt.

Kan wel zijn maar het trakehner stamboek heeft wel al heel wat meer jaren gehad om alles op orde te krijgen en idd zijn er volbloeden ingezet om de paarden te verbeteren en dus is ook dat stamboek niet 100% zuiver. Hoe je het ook went en keert.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:45

Eigenlijk... interesseert het mij heel erg weinig of een stamboek zuiver is.... :D
Als de paarden gezond zijn, mooi zijn, goed bewegen en fijne karakters hebben voor het doel waarvoor ze gefokt worden dan vind ik het prima. In Nederland geboren bij een Nederlandse fokker, ingeschreven in een Nederlands stamboek en opgeleid door Nederlanders is het voor mij een Nederlands paard.

Het KWPN is een sportpaardenstamboek en ze doen het erg goed voor dat het nog zo'n jong stamboek is en dat is inderdaad dankzij het gezonde verstand van fokkers door de jaren heen die fijne buitenlandse hengsten naar Nederland hebben gehaald om de Nederlandse werkpaarden te veredelen (Denk bijvoorbeeld eens aan een stempelhengst als Farn).
Laatst bijgewerkt door Lante op 29-11-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:46

Paard is in NL geboren dus gewoon Nederlander met Duitse afkomst. :D
Vind het flauw om Rath geen succes te wensen het paard is nu eenmaal verkocht en dat kan niet teruggdraait worden en om Toti op stal te laten staan nou nee we zien hem toch veel liever presteren.
Hopen dat we morgen een fimpje krijgen bij de persconferentie.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:53

wat een ongelofelijk onsportief gedrag hier.
Paard is verkocht (geef dhr. Visser groot gelijk) en nu gaat iemand anders hem rijden.
Big deal. Ik hoop dat de jongen veel succes met hem gaat krijgen !!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:19

easygoing schreef:
Kan wel zijn maar het trakehner stamboek heeft wel al heel wat meer jaren gehad om alles op orde te krijgen en idd zijn er volbloeden ingezet om de paarden te verbeteren en dus is ook dat stamboek niet 100% zuiver. Hoe je het ook went en keert.

Je kent en de geschiedenis dus niet en je hebt de moeite niet genomen mijn post goed te lezen....Jammer...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:19

jus schreef:
Paard is in NL geboren dus gewoon Nederlander met Duitse afkomst. :D

Inderdaad, zo kun je het zien :j

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:20

Ik wens hem en Totilas veel succes en plezier samen

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:13

celano schreef:
HappyAppy schreef:
Zo als ik hier de reacties lees vergelijk ik het met de verkoop van Ratina Z. Piet was na Barcelona ineens Tientje kwijt en Ludger Beerbaum stapte er op en reed er fantastische wedstrijden mee net als Piet dat deed. Tja tis balen maar het is niet anders en we zullen dat moeten accepteren. Hopelijk krijgt Totilas net zo'n kans als toen Ratina die ook kreeg.

En Piet kreeg op dat moment Olympisch kampioen Classic Touch (eerder gereden door Beerbaum). Zo gaat dat in de paardenwereld.

Ja inderdaad dat klopt, Classic T. Zo gaat dat zeker in de grote paardenwereld, vertel mij wat :+ .

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:26

Adil18 schreef:
easygoing schreef:

Je kent en de geschiedenis dus niet en je hebt de moeite niet genomen mijn post goed te lezen....Jammer...

Ja hoor heb je post wel gelezen. Maar je kan kletsen wat je wil maar geen enkel stamboek is 100% raszuiver.
Of het nou het oldenburger,holsteiner,brandeburger etc etc etc stamboek.
Daarmee zeg ik niet dat het slechte stamboeken zijn hoor maar voor de volle 100% zuiver zijn ze gewoon niet. En of ze nou volbloeden voor een bepaald doel ingezet hebben doet niet ter zaken, vreemd bloed is vreemd bloed.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:40

xxsamm_x schreef:
Ook heel gemeen van mezelf hr, maar ik hoop toch zó dat het helemaal mis gaat }:)

En die arme Totilas dan?
Nee, laat het maar goed gaan hoor, ook stuk fijner voor Totilas als het een leuke combinatie word.

Lekker egoïstisch zijn we hier wel he? Als het niet meer dé combinatie is, dan maakt het niet meer uit of Totilias wel of niet gelukkig is.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:02

ten eerste wil ik even kwijt dat ik me enorm irriteer aan een aantal mensen die steeds in dit topic terug komen om mensen die hier hun mening geven af te kaften. en zijn het geen personen is het wel iets "nederlands" wat niet goed is. Als je het dan allemaal niks vind kom hier dan lekker niet :D

Hm Totilas zal altijd opgeleid blijven door een nederlander en volgens de nederlandse manier van trainen. Net zoals vele andere paarden in andere disciplines zie ik dit - en als ze winnen - ook altijd alsof nederland weer n beetje gewonnen heeft.
Mattias Alexander Rath is nog een jonge ruiter en hij zal veel, erg veel, van Totilas kunnen leren.
Ondanks dat ik dit een beetje bitter vind - want tja.. totilas en edward <3 - hoop ik echt, dat als die dan toch niet meer voor "ons" uitkomt, hij deze jongen een hele hoop gaat leren en ze er beide veel plezier aan beleven. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:23

estell__ schreef:
ten eerste wil ik even kwijt dat ik me enorm irriteer aan een aantal mensen die steeds in dit topic terug komen om mensen die hier hun mening geven af te kaften. en zijn het geen personen is het wel iets "nederlands" wat niet goed is. Als je het dan allemaal niks vind kom hier dan lekker niet :D

Hm Totilas zal altijd opgeleid blijven door een nederlander en volgens de nederlandse manier van trainen. Net zoals vele andere paarden in andere disciplines zie ik dit - en als ze winnen - ook altijd alsof nederland weer n beetje gewonnen heeft.
Mattias Alexander Rath is nog een jonge ruiter en hij zal veel, erg veel, van Totilas kunnen leren.
Ondanks dat ik dit een beetje bitter vind - want tja.. totilas en edward <3 - hoop ik echt, dat als die dan toch niet meer voor "ons" uitkomt, hij deze jongen een hele hoop gaat leren en ze er beide veel plezier aan beleven. :)

Waarom zou iemand die het niks vind zjin mening niet mogen geven? :+ Geld voor hen die vrijheid van meningsuiting niet? :+
De nederlandse manier van trainen heeft een franse basis dus als je dat wil doortrekken heeft men Tot's resultaten nog te danken aan Frankrijk ook.

Barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:39

Ben benieuwd! ik vind het leuk dat Totie een nieuwe ruiter krijgt! nieuwe ronde nieuwe kansen..
wie weet wordt het wel een fijne combinatie. jammer ok dat het een duitser is ...;-/

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:45

[quote="Ayasha

De nederlandse manier van trainen heeft een franse basis dus als je dat wil doortrekken heeft men Tot's resultaten nog te danken aan Frankrijk ook.[/quote]

jammer dat de Duitsers dat niet weten, die verfoeien onze Hollandse school toch zo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:21

zipje71 schreef:
jammer dat de Duitsers dat niet weten, die verfoeien onze Hollandse school toch zo

sommige duitsers dat niet weten*

yeyeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:52

Ik vind het ook heel erg voor de ex combinatie dat ze nu niet meer samen kunnen rijden maar eerlijk waar... als ik de kans ooit kreeg om op een paard als Totilas te rijden dan zou ik deze ook met 2 open armen ontvangen. Ik denk dat menig mens hetzelfde zou doen.

Als ik een paard zou kopen laat ik toch ook niet zomaar iedereen erop rijden? Ik heb betaald en kies wie er met mijn paardje rijdt. Dit geld voor een paard van 1000 euro maar ook voor paarden zoals Totilas.

Ik snap niet waarom iedereen zich hier zo druk over maakt?
Als Edward wou blijven rijden had hij het paard zelf maar moeten kopen...

En voor heel bokt mij nu aanvalt: Iedereen zijn eigen mening natuurlijk maar dit is die van mij :D

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:29

Ayasha schreef:
Waarom zou iemand die het niks vind zjin mening niet mogen geven? :+ Geld voor hen die vrijheid van meningsuiting niet? :+
De nederlandse manier van trainen heeft een franse basis dus als je dat wil doortrekken heeft men Tot's resultaten nog te danken aan Frankrijk ook.

ik geloof dat jij niet goed gelezen hebt wat ik getypt heb, maar thanks dat je even heerlijk voordoet wat ik bedoelde :')

dat is iets wat ik ook wel wist van frankrijk, maar het lijkt mij niet helemaal relevant. Hij is namelijk IN nederland DOOR een nederlander MET een nederlandse trainer grootgebracht en hem alles geleerd tot nu toe.. dus lijkt mij behoorlijk nederlands. Als de "basis" dan frans is van de training die toegepast is is dat alleen maar mooi, want dat betekend dat wij als nederlanders open staan voor buitenlandse impulse :D maar daar heb je mij toch ook niks over horen zeggen????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:31

En nu wordt hij in Duitsland door een Duitse ruiter getraind met een Duitse trainer... Dus dan is de medaille voor Duitsland en is er niets Nederlands meer aan. :) Met een foute training is een paard redelijk snel klaar met goede prestaties, zelfs op basis niveau al laat staan op dat niveau! Dus als ze kunnen blijven presteren doen ze beslist iets goed. En da hebben ze dat enkel aan zichzelf en aan Totilas te danken. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:40

Ayasha schreef:
En nu wordt hij in Duitsland door een Duitse ruiter getraind met een Duitse trainer... Dus dan is de medaille voor Duitsland en is er niets Nederlands meer aan. :) Met een foute training is een paard redelijk snel klaar met goede prestaties, zelfs op basis niveau al laat staan op dat niveau! Dus als ze kunnen blijven presteren doen ze beslist iets goed. En da hebben ze dat enkel aan zichzelf en aan Totilas te danken. :)

Amen.

En goh moet zeggen, de die-hards hier worden steeds creatiever! Als de Duitsers straks prijzen rijden is dat gewoon dankzij ons Nederlanders, ja echt wel, want ze rijden een Nederlands paard! :j ... Komop zeg, echt lachwekkend gewoon. :')

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:54

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:08

Ayasha schreef:

en dàt is nog niet beslist, dat is enkel een voorspelling en dat edward hem goed reed zijn feiten.. ik blijf het jammer vinden dat ik van jou sterk de indruk krijg dat wij - als nederlanders - eigenlijk weinig goed kunnen doen. Ik vind dat jammer.

Ik wens die jongen al het geluk van de wereld, maar ergens vind ik het natuurlijk wel erg jammer.
Maar misschien komt dat ook omdat ik totilas "persoonlijk" haha dat klinkt raar.. ken als paard zijnde en ik het edward ook had gegunt om hem te kunnen blijven rijden.

Maar ook ik vind dat die die-harders veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te veel overdrijven. Maar, het is toch niet erg om het jammer te vinden om als land zijnde zo'n geweldige topper kwijt te zijn?