Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:07

Er zijn meer dan genoeg sporters die voor goede mogelijkheden van nationaliteit wisselen; Jos Lansink, Bart Veldkamp (schaatsen), Eelco vd Geest (Judo) enz. enz., maar nu het over Edward Gal gaat zitten we weer meteen in de hoogste boom. Ik vind dat iedere sporter moet gaan waar hij de beste mogelijkheden ziet. Waarom niet? Hij is echt helemaal niemand verantwoording schuldig hoor.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:08

Moderatoropmerking:
Hoi, willen jullie hier ontopic blijven? Het gaat niet om een filmpje met een leeuw erin of weet ik veel wat, maar het gaat hier over Edward die gezegd heeft dat hij ervoor open zou staan om voor duitsland te gaan rijden als hij op die manier op Totilas kan blijven rijden. Offtopic reacties zijn verwijderd.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:12

Anoeska schreef:
Er zijn meer dan genoeg sporters die voor goede mogelijkheden van nationaliteit wisselen; Jos Lansink, Bart Veldkamp (schaatsen), Eelco vd Geest (Judo) enz. enz., maar nu het over Edward Gal gaat zitten we weer meteen in de hoogste boom. Ik vind dat iedere sporter moet gaan waar hij de beste mogelijkheden ziet. Waarom niet? Hij is echt helemaal niemand verantwoording schuldig hoor.

Ik snap t wel een beetje. Denk dat ze t in t geval van Lansink ook niet tof vonden. Die andere sporten zijn voor ons peerdevolk niet zo boeiend ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:15

Als ik even zo cru mag zijn. Wat een onzinnig topic is dit aangezien PS Edward niet heeft gevraagd en helemaal niet duidelijk is wat er met Toot gaat gebeuren.

Persoonlijk denk ik wel dat PS zich wat heeft verslikt in de koop van Toot omdat hij er denk ik van uitging dat de topruiters met een dikke portemonee in de rij zouden staan om hun kans te grijpen en dik te betalen voor het rijden van Toot en dat blijkt nu bepaalt niet het geval.

Het zou me dan ook niet verbazen als het zijn eer te na zou zijn Edward te vragen. Grote kans volgens mij dat Toot enkel dekdienst gaat doen om zo de investering voor PS terug te verdienen. Mag 'ie wel heul veul dekken trouwens voordat je zo'n bedrag er weer uit hebt.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:16

Anoeska schreef:

Franke SLoothaak was ook een Nederlander, heel vroeger...
In sommige gevallen begrijp ik het ook, denk aan Meredith Michaels Beerbaum, ze woont in Duitslands, is getrouwd met een Duitser etc.
Als Cristian Ahlman nu zou wisselen van land, nadat hij door het slijk gehaald is door Duitsland, zou ik volkomen begrijpen.

Maar dat Edward dat zo roept in een intervieuw doet mij toch wat zeer. (Misschien heeft hij hele goeie redenen, maar als het alleen is om op Totilas te rijden vindt ik het een bizarre gedachtengang) Heb je dan helemaal geen eergevoel voor jouw Land? Dan kan iedereen gewoon lekker voor een willekeurig land gaan rijden en hoeven we ook geen Landenwedstrijden te organiseren/kijken. Ik woon al jaren in Duitsland, ben getrouwd met een Duitser, maar ben echt wel voor Nederland met paardrijden, voetbal etc. Ik ben toch een Nederlander!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:20

PS heeft inderdaad gezegd dat hij Totilas voor de dekdienst wil gebruiken, hij hoopt er goede nakomelingen uit te halen.
Hij heeft ook gezegd dat hij reunie van Toot en Edward niet ziet zitten.

Aan de andere kant: waarom zegt Edward dit...open sollicitatie??? Lijkt me zijn eer te na als PS al verschillende keren heeft gezegd dat hij reunie Totilas-Edward niet ziet zitten.
Misschien zit PS nu zo met Toot in zijn maag dat hij Edward toch voorzichtig gepeild heeft...... Als zoveel Duitse toppers paard geweigerd hebben...
PS en Edward weten hoe de vork in de stil zit ;) .

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:23

Citaat:
Edward Gal: ‘Uit z’n verband gerukt’
23/11/2010 08:48
“Guten morgen”, schalt de vrolijke stem van Edward Gal door de telefoon. “Ik zal er maar vast aan wennen, volgens velen ben ik toch echt binnenkort een Duitser”, klinkt het lachend. De Nederlandse dressuurwereld is de eerste klap nog niet te boven, als de volgende alweer binnendreunt. ‘Edward Gal sluit mogelijke nationaliteitswissel niet uit’, staat er te lezen boven een interview op een Duitse website. Hoewel de kop niets ontkent of bevestigd, roept het veel vragen of en worden de fora overspoelt met meningen en ideeën. Sommige suggereren zelfs dat Gal al met een half been in Duitsland woont.

Gal begrijpt de commotie, maar zegt dat de tekst in het interview wel wat uit z’n verband is gerukt. “Misschien is de wens wel de vader van de gedachte? Ik weet het niet, maar zo kort door de bocht als het in dat artikel staat, is het natuurlijk niet. In een interview dat ik in Stuttgart heb gegeven, werd me gevraagd wat m’n antwoord zou zijn als Paul Schockemöhle me zou benaderen om Totilas te rijden. Daar hoef ik niet lang over na te denken, natuurlijk zou ik daar ‘ja’ op zeggen."

"Toen werd me voorgelegd of ik daar een nationaliteitswissel voor over zou hebben. Ik heb nog nooit over zoiets nagedacht omdat het nog nooit aan de orde is geweest. Een nationaliteitswissel is niet iets wat je van het één op het andere moment besluit en ook niet iets wat je voor een paar jaar doet. Het is geen optie om bijvoorbeeld twee jaar voor Duitsland te rijden en dan weer met het grootste gemak Nederlander te worden. Bovendien heb ik ook te maken met andere paarden die ik rij en eigenaren. Wel heb ik in het interview gezegd dat ik een nationaliteitswissel niet zomaar kan uitsluiten, puur omdat ik daar nog helemaal niet over nagedacht had. Overigens is het niet aan de orde dat ik benaderd ben door Schockemöhle om Totilas te gaan rijden.”

van horses.nl

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:25

Laatst bijgewerkt door Zidore op 23-11-10 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Re: Edward Gal sluit een mogelijke nationaliteitswissel niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:25

:D ik was je net voor!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:26

idd! je bent heel snel!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:27

Ik heb de NR een pbtje gestuurd of ze deze update ook in de opening willen zetten :)

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:33

Oei, dat zal een groot verlies zijn voor nederland, maar ik gun het edward 100%.

Zo'n combinatie daar moet je toch trots op zijn... en eigenlijk niet uit elkaar willen houden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:33

Fijn dat het echte verhaal er nu op staat.

Desalniettemin vind ik de meeste reacties ook hypocriet. Cees Visser en PS werden voor het vuil van de straat uitgescholden omdat ze once of a lifetime kansen namen! Hoe durfde ze!

En toen iedereen nog dacht dat Edward het land even hard zou gaan "verraden" als bovenstaande voor zijn once of a lifetime-kans, was het allemaal koek en ei en ach, wie zou zo'n kans nou niet nemen? :+:

Ik zou hem graag nog een keer naar de top willen zien rijden dan dat ie naar Duitsland gaat voor Totilas. Maar aan de andere kant, joh waarom zou een topsporter geen grote liefde mogen hebben en een stukkie rijden kan die toch wel dus het risico kan die wel pakken ook als Tot morgen dood ligt, vast en zeker genoeg goede duitse vierbeners die de ring in mogen met 'm. :)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:35

Gelukkig! :D Edward Gal geeft opheldering! Zo als hij het daar uitlegt snap ik hem volkomen :-)

Sjoert

Re: Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:42

KNHS.nl

MŰHLEN (KNHS) - In een interview met een Duitse televisiezender heeft Edward Gal zondag aangegeven wel bereid te zijn om de Duitse nationaliteit aan nemen, wanneer Paul Schockemöhle hem Totilas ter beschikking zou stellen. "Ik wil niet uitsluiten dat ik, om Totilas weer te mogen rijden, ook voor Duitsland zou willen gaan rijden", aldus Gal in dat interview.

In datzelfde interview zegt Gal: "Als Paul Schockmöhle mij zou vragen zou ik direct ja zeggen, alleen, hij heeft mij nog niet gevraagd". Edward gaf aan dat de Nederlanders naar zijn idee hem deze nationaliteitswissel niet kwalijk zouden gaan nemen. "Ik ben er van overtuigd dat vele Nederlanders er begrip boor zullen hebben", aldus Gal.

Volgens Paul Schockemöhle komt deze nationaliteitswissel niet in beeld. "Ik heb afgelopen weekeinde in Stuttgart overeenstemming weten te bereiken met een Duitse ruiter en vandaag of morgen gaat er een uitnodiging uit voor een persconferentie, die voor volgende week dinsdag of woensdag gepland staat en waarin ik bekend zal maken welke ruiter op Totilas zal gaan rijden. Ik heb gehoord van de mogelijke nationaliteitswissel die Gal er voor over zou hebben om Totilas weer te mogen gaan rijden, maar dat acht ik onmogelijk. Om de Duitse nationaliteit aan te kunnen nemen moet je minimaal tien jaar in Duitsland hebben gewoond of met een partner in het huwelijk treden die over de Duitse nationaliteit beschikt", aldus Schockemöhle.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:49

JEETJE HIJ IS NOG NIET EENS GEVRAAGD!En er volgd alweer een hele discussie!
Die schockemoller weet trouwens ook niet wat hij wil..Dan de fokkerij in en nu weer meedoen in de topsppor:mag hij wel aanmaken als hij in 2012 alweer moet starten..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:51

Ik had het Edje wel gegund, maar helaas er is al een nieuwe ruiter. Ik ben erg benieuwd wie het is en hoe Toot onder hem of haar gaat presteren..

shalalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:02

Regallie schreef:
Ik had het Edje wel gegund, maar helaas er is al een nieuwe ruiter. Ik ben erg benieuwd wie het is en hoe Toot onder hem of haar gaat presteren..

hoe weet je dat?

banjer1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:03

ik ben zeer benieuwd wie die duitse ruiter word......

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:03

ik zie veel liever Edward voor nederland een ander paard ( of meerdere) weer naar de top rijden dan dat hij voor een paar jaar gaat rijden voor onze Oosterburen. Ik begin nu wel heel erg nieuwsgierig te worden naar de nieuwe ruiter van Totilas. Ik hoop echt dat ook deze het maximale uit Totilas kan halen en dat we nog steeds kunnen genieten van dit wonderpaard. Ben alleen heel benieuwd wie deze uitdaging aandurft...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:07

Regallie schreef:

Er word wel gezegd dat Duitsland onze paarden en ruiters voor ons weg kaapt, maar is Totilas niet een rasechte duitser? :+ Hij mag dan wel in NL zijn gefokt, maar hij is toch van duitse afstamming?

Ollie23

[quote="Sjoert"]
"Ik heb afgelopen weekeinde in Stuttgart overeenstemming weten te bereiken met een Duitse ruiter en vandaag of morgen gaat er een uitnodiging uit voor een persconferentie, die voor volgende week dinsdag of woensdag gepland staat en waarin ik bekend zal maken welke ruiter op Totilas zal gaan rijden.quote]

Ik vind dit veel interessanter..

Ayasha
Blogger

Ollie23 schreef:
Sjoert schreef:
"Ik heb afgelopen weekeinde in Stuttgart overeenstemming weten te bereiken met een Duitse ruiter en vandaag of morgen gaat er een uitnodiging uit voor een persconferentie, die voor volgende week dinsdag of woensdag gepland staat en waarin ik bekend zal maken welke ruiter op Totilas zal gaan rijden.quote]

Ik vind dit veel interessanter..

Agree... Ben zeer benieuwd! :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:09

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 11:10