Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska schreef:Er zijn meer dan genoeg sporters die voor goede mogelijkheden van nationaliteit wisselen; Jos Lansink, Bart Veldkamp (schaatsen), Eelco vd Geest (Judo) enz. enz., maar nu het over Edward Gal gaat zitten we weer meteen in de hoogste boom. Ik vind dat iedere sporter moet gaan waar hij de beste mogelijkheden ziet. Waarom niet? Hij is echt helemaal niemand verantwoording schuldig hoor.
Anoeska schreef:Er zijn meer dan genoeg sporters die voor goede mogelijkheden van nationaliteit wisselen; Jos Lansink, Bart Veldkamp (schaatsen), Eelco vd Geest (Judo) enz. enz., maar nu het over Edward Gal gaat zitten we weer meteen in de hoogste boom. Ik vind dat iedere sporter moet gaan waar hij de beste mogelijkheden ziet. Waarom niet? Hij is echt helemaal niemand verantwoording schuldig hoor.
Citaat:Edward Gal: ‘Uit z’n verband gerukt’
23/11/2010 08:48
“Guten morgen”, schalt de vrolijke stem van Edward Gal door de telefoon. “Ik zal er maar vast aan wennen, volgens velen ben ik toch echt binnenkort een Duitser”, klinkt het lachend. De Nederlandse dressuurwereld is de eerste klap nog niet te boven, als de volgende alweer binnendreunt. ‘Edward Gal sluit mogelijke nationaliteitswissel niet uit’, staat er te lezen boven een interview op een Duitse website. Hoewel de kop niets ontkent of bevestigd, roept het veel vragen of en worden de fora overspoelt met meningen en ideeën. Sommige suggereren zelfs dat Gal al met een half been in Duitsland woont.
Gal begrijpt de commotie, maar zegt dat de tekst in het interview wel wat uit z’n verband is gerukt. “Misschien is de wens wel de vader van de gedachte? Ik weet het niet, maar zo kort door de bocht als het in dat artikel staat, is het natuurlijk niet. In een interview dat ik in Stuttgart heb gegeven, werd me gevraagd wat m’n antwoord zou zijn als Paul Schockemöhle me zou benaderen om Totilas te rijden. Daar hoef ik niet lang over na te denken, natuurlijk zou ik daar ‘ja’ op zeggen."
"Toen werd me voorgelegd of ik daar een nationaliteitswissel voor over zou hebben. Ik heb nog nooit over zoiets nagedacht omdat het nog nooit aan de orde is geweest. Een nationaliteitswissel is niet iets wat je van het één op het andere moment besluit en ook niet iets wat je voor een paar jaar doet. Het is geen optie om bijvoorbeeld twee jaar voor Duitsland te rijden en dan weer met het grootste gemak Nederlander te worden. Bovendien heb ik ook te maken met andere paarden die ik rij en eigenaren. Wel heb ik in het interview gezegd dat ik een nationaliteitswissel niet zomaar kan uitsluiten, puur omdat ik daar nog helemaal niet over nagedacht had. Overigens is het niet aan de orde dat ik benaderd ben door Schockemöhle om Totilas te gaan rijden.”
Regallie schreef:Ik had het Edje wel gegund, maar helaas er is al een nieuwe ruiter. Ik ben erg benieuwd wie het is en hoe Toot onder hem of haar gaat presteren..
Ollie23 schreef:Sjoert schreef:"Ik heb afgelopen weekeinde in Stuttgart overeenstemming weten te bereiken met een Duitse ruiter en vandaag of morgen gaat er een uitnodiging uit voor een persconferentie, die voor volgende week dinsdag of woensdag gepland staat en waarin ik bekend zal maken welke ruiter op Totilas zal gaan rijden.quote]
Ik vind dit veel interessanter..