Eyes on Animals geschokt over misstanden paardenmarkt Hedel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: Eyes on Animals geschokt over misstanden paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:50

die filmpjes zijn echt niet normaal.
stelletje mafkezen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:18

birdybirdy schreef:
Voor degene die vinden dat het wel meevalt raad ik eens aan om te gaan kijken als de dieren worden aangeleverd ('s nachts). Dit gaat gepaard met een boel stress, geduw, getrek en ander geweld. Pony's staan vol angst vastgebonden voor de kermis en dronkenlui hangen tussen, over en onder de dieren.
Bedenk ook even dat veel dieren een lange rit achter de rug hebben en dan een hele dag vol stress op de markt staan waarna ze soms/vaak ook nog een lange rit voor de boeg hebben naar bv Italie om daar geslacht te worden. Dat noemt met verborgen leed, wat door de meeste mensen niet gezien worden en waar men weet van heeft. Tuurlijk staan de dieren er soms rustig bij op de dag, maar dit komt veelal omdat ze al helemaal kapot zijn van alle indrukken en stress van de voorgaande uren.
Dus mensen als je denkt dat een paardenmarkt een "leuk uitje" is denk dan aub ook aan deze zaken.
Dit is geen fanta verhaal, ik spreek uit eigen ervaring helaas.....

Ik ben er de hele nacht en tot een uur of 12 de volgende dag gebleven.. en ik heb het erger gezien. ja de shetjes vond ik ook nix. toen heeft een vriend van me me letterlijk opgepakt en paar meter verder op neergezet en is een andere vriend van me even gaan helpen. er lag stro op sommige plekken en ik heb ook vrij veel beesten gezien die hooi hebben gehad. en water. ik heb nogsteeds een hele leuke dag en nacht gehad!

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:35

Het moest maar eens afgelopen zijn met die paardenmarkten.

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:42

het welzijn van die paarden en ponys is echt belabberd.
tuurlijk er zijn genoeg handelaren die wel met respect met hun beesten omgaan.
maar ik heb een paar filmpjes bekeken..

en waarom zetten ze er in godsnaam een kermis attractie naast?? |o :?
daar worden die paarden tog ook helemaal gestrest van??
als ze nou eens al dat lawaai enzo weg deden, dat scheelt al een heel hoop volgens mij.

en een paard/pony kopen op zo'n markt..

als niemand meer ponys van zo'n markt meer koopt, wordem paardenmarkten binnen de kortste keren afgeschaft. en heb je geen lijden meer voor die paardjes.
maar wat gebeurt en dan met al die paarden die nog een kans verdienen? er werden al een paar voorbeelden genoemd, van paarden die gered zijn en het nu prima naar hun zin hebben.
dus het is iets dubbel zinnigs.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:35

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:57

maar niemant die er echt veel aan doet.