“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 02:13

Ik heb het ook gezien. Reden te meer om me te distancieren van die acties. Het is te belachelijk voor woorden en getuigt van mensen, die geen opvoeding hebben gehad.

denbine schreef:
Als ik me moet schamen voor paardenvolk, dan is het wel voor de mensen die in het gasten boek van Mathias Alexander Rath erg nare berichten achterlaten!
Ik heb net 1 pagina gelezen en vond dat echt TE ver gaan!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:05

kleywegt schreef:
Het is NOOIT de bedoeling geweest om een inzamelingsaktie te houden, dat gedoe met giro 555 is door iemand anders de wereld in geholpen. Jammer dat mensen zo negatief doen. Is er iemand die echt eens wat wil doen, krijg je dat gezeur.

Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.

Soms is iets meer waard dan alleen geld!

wat is dan wel de bedoeling? de uitspraken om verkoop tegen te houden of de sportrechten te kopen komen niet zomaar de wereld in...

veropaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:07

Goede actie!
maar giro 555 :? dat vindt ik overdreven

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:15

bijdehandje1 schreef:
Ik heb het ook gezien. Reden te meer om me te distancieren van die acties. Het is te belachelijk voor woorden en getuigt van mensen, die geen opvoeding hebben gehad.

denbine schreef:
Als ik me moet schamen voor paardenvolk, dan is het wel voor de mensen die in het gasten boek van Mathias Alexander Rath erg nare berichten achterlaten!

Schandalig vind ik het en heb respect dat hij het zo in zijn gastenboek laat staan. een ander had het tijdelijk even offline gehaald! :D :o
Of hij kijkt niet zo vaak :D :D :D

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:43

bijdehandje1 schreef:

denbine schreef:

Nav van dit bericht ben ik ook even gaan lezen. Dat kan echt niet. Ben het volkomen met jullie eens.

Armanie

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:56

Denken ze echt totilas nog terug te halen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:02

baroen schreef:
Janine1990 schreef:

En Totilas was z'n verzorgpaard...

elke dag ging hij weer naar zijn mooie zwarte parel...

Afbeelding

GEWELDIG! Het was ook wel een echte pennydroom...hij die een ZWARTE HENGST had getemt!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:12

haha, echt lachen die foto!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:40

kleywegt schreef:
Het is NOOIT de bedoeling geweest om een inzamelingsaktie te houden, dat gedoe met giro 555 is door iemand anders de wereld in geholpen. Jammer dat mensen zo negatief doen. Is er iemand die echt eens wat wil doen, krijg je dat gezeur.

Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.Soms is iets meer waard dan alleen geld!

Nou en???? Wat maakt het in hemelsnaam uit als de Duiters winnen? Wat voor ramp is dat dan??? Nog steeds blijft het dan mooi om naar te kijken en blijft het een prachtig paard.
Blègh....stom nationalistisch gedoe vind ik dat....

Een "wij" wat helemaal geen "wij" is....want wat voor bijdrage heb ik er persoonlijk aan geleverd als een Nederlander wint? Niets toch....ik woon toevallig in hetzelfde land. En ook dat is geen prestatie...maar toeval. Ik heb het niet nodig om me aan prestaties van een andere Nederlander op te trekken. Om even in het randje van die glans te staan....nee hoor....laat mij maar lekker naar de sport kijken. En boeien of er dan een Nederlander wint of niet....

Dit neemt niet weg dat ik de verkoop van het paard voor Edward wel heel spijtig vind. Ik kan me voorstellen dat hij er hartzeer van heeft...hij heeft er tenslotte heel hard mee gewerkt. Maar...het is ook part of de deal als je topruiter bent. Maar ik heb er persoonlijk geen hartzeer van...dat zou ik hypocriet vinden...ik ken Edward niet persoonlijk en Totilas evenmin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:45

Natuurlijk is het triest ,dat mensen vervelende berichten posten bij Rath, maar dat heeft uiteraard niets met deze actie te maken ( hooligans hebben toch ook niets met voetbal te maken)
Het is minstens net zo triest , dat de oprichtster van de facebookgroep, bedreigd wordt! en niet 1 dreigmail, maar velen.
Dat terwijl ze toch een heel braaf, niet controversieel doel heeft.

Dat 555 verhaal is ergens de wereld ingeholpen, en dat is verre van handig.

Ik lees hier ook geregeld dat het onprofessioneel is : en dat klopt, en dat is maar goed ook.

Want welke prof zou dit aandurven, zoiets "aparts" en impulsiefs als dit , dit kan alleen zo groot worden , juist doordat het om hele gewone mensen gaat die het idee kregen om de media te betrekken bij het feit dat we graag willen dat Totilas hier blijft.

Wie had kunnen bedenken dat 1 dag na de oprichting van een facebook groep, ook inderdaad de volledige Nederlandse pers er zich op zou storten? Dat het zo groot zou worden als het nu is. Niemand toch.
Dat iedereen inderdaad de pers zou gaan mailen, en dat betreffende pers ook zou reageren.

Steek je hoofd boven het maaiveld uit en het wordt eraf gehakt.

Of je nou Visser heet en een paard verkoopt, of dat je een groep opgericht om het paard voor Nederland te behouden. Als je niet zoals de middelmaat bezig bent , wordt je afgemaakt.

Jammer

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:48

polly2 schreef:
kleywegt schreef:

Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.Soms is iets meer waard dan alleen geld!

Nou en???? Wat maakt het in hemelsnaam uit als de Duiters winnen? Wat voor ramp is dat dan??? Nog steeds blijft het dan mooi om naar te kijken en blijft het een prachtig paard.

Een "wij" wat helemaal geen "wij" is....want wat voor bijdrage heb ik er persoonlijk aan geleverd als een Nederlander wint? Niets toch....ik woon toevallig in hetzelfde land. En ook dat is geen prestatie...maar toeval. Ik heb het niet nodig om me aan prestaties van een andere Nederlander op te trekken. Om even in het randje van die glans te staan....nee hoor....laat mij maar lekker naar de sport kijken. En boeien of er dan een Nederlander wint of niet....

Dit neemt niet weg dat ik de verkoop van het paard voor Edward wel heel spijtig vind. Ik kan me voorstellen dat hij er hartzeer van heeft...hij heeft er tenslotte heel hard mee gewerkt. Maar...het is ook part of de deal als je topruiter bent. Maar ik heb er persoonlijk geen hartzeer van...dat zou ik hypocriet vinden...ik ken Edward niet persoonlijk en Totilas evenmin...

Amen!
Uiteraard ziet iedereen liever een landgenoot winnen, maar ik gun het even goed aan een Duitser, Engelsman, Nederlander,... dan een Belg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:49

polly2 schreef:
kleywegt schreef:

Nou en???? Wat maakt het in hemelsnaam uit als de Duitsers winnen? Wat voor ramp is dat dan??? Nog steeds blijft het dan mooi om naar te kijken en blijft het een prachtig paard.

Ik vind het vergelijkbaar met als het halve Nederlandse elftal zich tot Duitser laat nationaliseren, geen wereldramp, maar wel een sportieve ramp.
Dit is een sportieve ramp, en daar krijgen we allemaal niets van. Behalve een verdrietige Edward ( en zijn en Totilas zijn omgeving) , maar het is wel heel spijtig om het beste paard ter wereld kwijt te raken aan je grootste concurrent.

Dat is niet nationalistisch, tenzij je ook vind dat wereldkampioenschappen en olympische spelen nationalistisch zijn ...
Wat daar heb je landen wedstrijden, en op sportief gebied ben ik bij een landenwedstrijd toch wel vaak voor Nederland.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:50

Ik kan er anders best trots op zijn dat een wereldcombinatie als Edward en Toot uit "mijn" kikkerlandje komt. Dan is dat maar nationalistisch, het juichen voor sporters van je eigen land zorgt voor een wij-gevoel, net als bij het WK voetbal van de zomer. Ik vind dat juist iets positiefs.

Maar ik zie een Duitser nog niet 1-2-3 de scores van Edward evenaren met Toot hoor. Als het zo simpel was, reed iedereen die scores wel. Bovendien vind ik dat er afbreuk gedaan wordt aan wat voor een topruiter Edward wel niet is, om aan te nemen dat een Duitse ruiter als bijvoorbeeld Rath, die met een ander paard blijkbaar nog niet in die absolute top in de buurt is gekomen, zo even de gouden medaille in London mee gaat nemen, alleen omdat hij Toot onder z'n billen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:54

Michael1104 schreef:
kleywegt schreef:

Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.

Soms is iets meer waard dan alleen geld!

wat is dan wel de bedoeling? de uitspraken om verkoop tegen te houden of de sportrechten te kopen komen niet zomaar de wereld in...

Is dat zo ? je zou eens moeten weten hoe makkelijk dingen de wereld inkomen. Hoe snel een roddel als waarheid wordt verkocht. Maar volgens mij heeft het ze wel op een idee gebracht want er zijn nu mensen aan het bedenken of er wellicht, heel misschien, , als de sportrechten nog te koop zouden zijn, het eventueel een mogelijkheid zou kunnen zijn om geld te verzamelen, Mits , als , etc etc etc ....

En dat is in principe natuurlijk prima mogelijk. Je vraagt alleen toezeggingen voor een bepaald bedrag en pas als het benodigde bedrag in zijn totaal is toegezegd , worden de bedragen van de rekeningen van de donateuren afgehaald. ( uiteraard moeten ze dan wel een stichting hebben opgericht)
Of het realistisch is , is een heel ander verhaal. Maar in theorie is het mogelijk.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:58

mylittlejoy schreef:
Ik kan er anders best trots op zijn dat een wereldcombinatie als Edward en Toot uit "mijn" kikkerlandje komt. Dan is dat maar nationalistisch, het juichen voor sporters van je eigen land zorgt voor een wij-gevoel, net als bij het WK voetbal van de zomer. Ik vind dat juist iets positiefs.

Maar ik zie een Duitser nog niet 1-2-3 de scores van Edward evenaren met Toot hoor. Als het zo simpel was, reed iedereen die scores wel. Bovendien vind ik dat er afbreuk gedaan wordt aan wat voor een topruiter Edward wel niet is, om aan te nemen dat een Duitse ruiter als bijvoorbeeld Rath, die met een ander paard blijkbaar nog niet in die absolute top in de buurt is gekomen, zo even de gouden medaille in London mee gaat nemen, alleen omdat hij Toot onder z'n billen heeft.

Ok edward is een goeie ruiter maar iedereen die een beetje neutraal kijkt en wat weet van de sport beseft wel degelijk dat het door TOTILAS is dat hij alles heeft gewonnen de laatste tijd. Dus waarom zou een andere goede ruiter het niet kunnen. Geef ze een aanpassingsperiode aan elkaar en dan voor hetzelfde rijd de nieuwe combinatie naar dezelfde resultaten (wie zegt niet betere). Edward hadt het voordeel dat hij totilas door en door kende maar de nieuwe ruiter zal dit na een tijd ook wel doen hoor. Het is Jammer voor edward maar das paardehandel.
Het is nu aan edward om te bewijzen met andere paarden op grote tornooien welke goeie ruiter hij wel is en ik hoop voor hem dat hij hierin slaagt. En aan de nieuwe ruiter van totilas succes is het nu een duitser, nederlander, amerikaan of hopelijk een belg

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:06

Vindt dit echt te zot voor woorden. :x
Het is doodgewoon normale handel, het is jammer maar de wereld vergaat niet.

En giro 555 hierbij betrekken dat vindt ik echt om te schamen. Hoe kom je op zoiets. :n

Het is geen ramp, het is gewoon een verkoop. Edward vindt wel een nieuw paard en Totilas heeft het vast en zeker goed. Dus waar gaat dit over, hebben de mensen geen eigen leven? In deze wereld is zoveel ellende en dan zoiets onbelangrijks :roll:

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:12

kleywegt schreef:
Dat is niet nationalistisch, tenzij je ook vind dat wereldkampioenschappen en olympische spelen nationalistisch zijn ...
Wat daar heb je landen wedstrijden, en op sportief gebied ben ik bij een landenwedstrijd toch wel vaak voor Nederland.

Ik vind het idioot nationalistisch gedoe hoe er gedaan wordt als er Nederlanders winnen. Tuurlijk is dat leuk... Maar het krijgt af en toe hysterische vormen. Afgelopen zomer met het Nederlands elftal. Mensen die geen drol om voetbal geven, het spel niet eens snappen, zitten ineens voor de buis....omdat "wij" in de finale staan. Bij het woordje "wij" heb ik altijd nog de beleving dat "ik" daar ook onderdeel van uitmaak. Maar "ik" zit niet in het Nederlands elftal. Kom niet eens in de buurt... Dus dat stukje "wij" gaat er bij mij niet in.
Dat het voor de teams spannend is...okay...maar die maken ook echt onderdeel uit van "wij". Als ik met een team meedoe aan een wedstrijd dan wil ik ook dat wij winnen. Maar dat is een echte "wij".

Ik geniet van veel sporten om naar te kijken. Ik vind de Olympische Spelen ook prachtig. Maar ik kijk met evenveel plezier naar de prestaties van andere landen. De schoonheid zit 'm voor mij niet in of een Nederlander wint, maar de schoonheid om naar te kijken zit 'm voor mij in de sport en de atleet zelf (turnen, schaatsen, atletiek, schoonspringen....etc.).

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:17

@MariekeB: leuk dat je het allemaal recht probeert te praten maar dit zijn wel degelijk teksten die de betrokkenen zelf hebben gezegd. Als dit niet hun bedoeling is, dan zou een officieel bericht met hetgeen zij willen bereiken wel de moeite waard zijn denk je niet?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:20

Polly2: Maar dat heb je met sport, als supporter krijg je het gevoel dat het om wij gaat. Want je leeft mee met ze, kijkt de wedstrijden enz enz. Ik ga bijvoorbeeld iedere week kijken bij het 1e van mijn vroegere voetbalcluppie, dan heb je ook het idee dat je erbij hoort.

Overigens ben ik het wel met je eens, prestatie vind ik ook belangrijker dan winnen. Als de tegenstander beter is, dan is de uitslag verdient, jammer maar helaas. En als ze het goed doen dan kan ik daar idd ook van genieten.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:27

nou ik had persoonlijk hetzelfde gevoel hoor. Kunnen 'wij' Nederlanders niet iets doen om dit paard te houden. Wat is daar nou weer verkeerd aan. Ik vind het wel degelijk belangrijk om talent voor de Nederlandse sport te willen behouden. En Aangezien Edward en zijn team de opleiding vandit paard voor elkaar hebben gekregen vind ik ook dat zij mogen genieten van de mogelijkheden die dit hen bied. ANkie heeft Bonfire ook nooit verkocht en gelijk heeft ze! Waarom doe je er anders alle moeite voor? Ik vind het niet meer dan terecht dat er mensen zijn die moeite doen om deze combinatie te behouden en daar neem ik mijn petje voor af! Geen moddergooi gedoe, daar zit niemand op de te wachten, maar een eerlijke en originele poging om iets voor elkaar te krijgen, kan ik (als niet nationalistische Nederlander) alleen maar toejuichen. En als ik al kijk naar de dressuurwedstrijden of welke sport dan ook, dan vind ik het toch het mooist als Nederland wint (mits op een eerlijke manier en met rechtvaardige sport) en dat is in het geval van de Nederlandse dressuurruiters eigenlijk altijd wel zo geweest.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:42

Wij als we winnen en zij als we verliezen :D

Of hebben we bij Yuri van gelder op dit moment ook het wij gevoel?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:43

ikkedus schreef:
nou ik had persoonlijk hetzelfde gevoel hoor. Kunnen 'wij' Nederlanders niet iets doen om dit paard te houden. Wat is daar nou weer verkeerd aan. Ik vind het wel degelijk belangrijk om talent voor de Nederlandse sport te willen behouden. En Aangezien Edward en zijn team de opleiding vandit paard voor elkaar hebben gekregen vind ik ook dat zij mogen genieten van de mogelijkheden die dit hen bied. ANkie heeft Bonfire ook nooit verkocht en gelijk heeft ze! Waarom doe je er anders alle moeite voor? Ik vind het niet meer dan terecht dat er mensen zijn die moeite doen om deze combinatie te behouden en daar neem ik mijn petje voor af! Geen moddergooi gedoe, daar zit niemand op de te wachten, maar een eerlijke en originele poging om iets voor elkaar te krijgen, kan ik (als niet nationalistische Nederlander) alleen maar toejuichen. En als ik al kijk naar de dressuurwedstrijden of welke sport dan ook, dan vind ik het toch het mooist als Nederland wint (mits op een eerlijke manier en met rechtvaardige sport) en dat is in het geval van de Nederlandse dressuurruiters eigenlijk altijd wel zo geweest.

Bonfire was van Anky, Totilas niet van Gal...
Appelen en peren dus!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:45

Edward en zijn team kunnen ook een volgend paard voorelkaar krijgen , het is helemaal niet verkeerd dat Edward met een ander paard ook weer succesvol wordt. Paul S heeft een goed paard gekocht voor een goede prijs , en strategisch gezien zit duitsland nu dressuurmatig weer in de lift ;) Gelukkig is edward Gall niet de enige goede nederlandse dressuurruiter..... ik vind het voor de wedstrijdsportoke , het legt het veld met zijn mogelijkheden weer open.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:45

Moeni11 schreef:

Ik wel al vind ik het een g*dvergeten kl*otzak dat hij weer aan de snats gezeten heeft

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:51

Becky_Claire schreef:
Moeni11 schreef:

Ik wel al vind ik het een g*dvergeten kl*otzak dat hij weer aan de snats gezeten heeft

Ja laten we Yuri er bij gaan halen :roll: ...
En het is nog steeds niet bewezen dat het zo is.... ;)