denbine schreef:Als ik me moet schamen voor paardenvolk, dan is het wel voor de mensen die in het gasten boek van Mathias Alexander Rath erg nare berichten achterlaten!
Ik heb net 1 pagina gelezen en vond dat echt TE ver gaan!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
denbine schreef:Als ik me moet schamen voor paardenvolk, dan is het wel voor de mensen die in het gasten boek van Mathias Alexander Rath erg nare berichten achterlaten!
kleywegt schreef:Het is NOOIT de bedoeling geweest om een inzamelingsaktie te houden, dat gedoe met giro 555 is door iemand anders de wereld in geholpen. Jammer dat mensen zo negatief doen. Is er iemand die echt eens wat wil doen, krijg je dat gezeur.
Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.
Soms is iets meer waard dan alleen geld!
bijdehandje1 schreef:Ik heb het ook gezien. Reden te meer om me te distancieren van die acties. Het is te belachelijk voor woorden en getuigt van mensen, die geen opvoeding hebben gehad.denbine schreef:Als ik me moet schamen voor paardenvolk, dan is het wel voor de mensen die in het gasten boek van Mathias Alexander Rath erg nare berichten achterlaten!
bijdehandje1 schreef:Ik heb het ook gezien. Reden te meer om me te distancieren van die acties. Het is te belachelijk voor woorden en getuigt van mensen, die geen opvoeding hebben gehad.denbine schreef:Als ik me moet schamen voor paardenvolk, dan is het wel voor de mensen die in het gasten boek van Mathias Alexander Rath erg nare berichten achterlaten!
kleywegt schreef:Het is NOOIT de bedoeling geweest om een inzamelingsaktie te houden, dat gedoe met giro 555 is door iemand anders de wereld in geholpen. Jammer dat mensen zo negatief doen. Is er iemand die echt eens wat wil doen, krijg je dat gezeur.
Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.Soms is iets meer waard dan alleen geld!
polly2 schreef:kleywegt schreef:Het is NOOIT de bedoeling geweest om een inzamelingsaktie te houden, dat gedoe met giro 555 is door iemand anders de wereld in geholpen. Jammer dat mensen zo negatief doen. Is er iemand die echt eens wat wil doen, krijg je dat gezeur.
Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.Soms is iets meer waard dan alleen geld!
Nou en???? Wat maakt het in hemelsnaam uit als de Duiters winnen? Wat voor ramp is dat dan??? Nog steeds blijft het dan mooi om naar te kijken en blijft het een prachtig paard.
Blègh....stom nationalistisch gedoe vind ik dat....
Een "wij" wat helemaal geen "wij" is....want wat voor bijdrage heb ik er persoonlijk aan geleverd als een Nederlander wint? Niets toch....ik woon toevallig in hetzelfde land. En ook dat is geen prestatie...maar toeval. Ik heb het niet nodig om me aan prestaties van een andere Nederlander op te trekken. Om even in het randje van die glans te staan....nee hoor....laat mij maar lekker naar de sport kijken. En boeien of er dan een Nederlander wint of niet....
Dit neemt niet weg dat ik de verkoop van het paard voor Edward wel heel spijtig vind. Ik kan me voorstellen dat hij er hartzeer van heeft...hij heeft er tenslotte heel hard mee gewerkt. Maar...het is ook part of de deal als je topruiter bent. Maar ik heb er persoonlijk geen hartzeer van...dat zou ik hypocriet vinden...ik ken Edward niet persoonlijk en Totilas evenmin...
polly2 schreef:kleywegt schreef:Het is NOOIT de bedoeling geweest om een inzamelingsaktie te houden, dat gedoe met giro 555 is door iemand anders de wereld in geholpen. Jammer dat mensen zo negatief doen. Is er iemand die echt eens wat wil doen, krijg je dat gezeur.
Nou en???? Wat maakt het in hemelsnaam uit als de Duitsers winnen? Wat voor ramp is dat dan??? Nog steeds blijft het dan mooi om naar te kijken en blijft het een prachtig paard.
Blègh....stom nationalistisch gedoe vind ik dat....
Michael1104 schreef:kleywegt schreef:Het is NOOIT de bedoeling geweest om een inzamelingsaktie te houden, dat gedoe met giro 555 is door iemand anders de wereld in geholpen. Jammer dat mensen zo negatief doen. Is er iemand die echt eens wat wil doen, krijg je dat gezeur.
Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.
Soms is iets meer waard dan alleen geld!
wat is dan wel de bedoeling? de uitspraken om verkoop tegen te houden of de sportrechten te kopen komen niet zomaar de wereld in...
mylittlejoy schreef:Ik kan er anders best trots op zijn dat een wereldcombinatie als Edward en Toot uit "mijn" kikkerlandje komt. Dan is dat maar nationalistisch, het juichen voor sporters van je eigen land zorgt voor een wij-gevoel, net als bij het WK voetbal van de zomer. Ik vind dat juist iets positiefs.
Maar ik zie een Duitser nog niet 1-2-3 de scores van Edward evenaren met Toot hoor. Als het zo simpel was, reed iedereen die scores wel. Bovendien vind ik dat er afbreuk gedaan wordt aan wat voor een topruiter Edward wel niet is, om aan te nemen dat een Duitse ruiter als bijvoorbeeld Rath, die met een ander paard blijkbaar nog niet in die absolute top in de buurt is gekomen, zo even de gouden medaille in London mee gaat nemen, alleen omdat hij Toot onder z'n billen heeft.
kleywegt schreef:Dat is niet nationalistisch, tenzij je ook vind dat wereldkampioenschappen en olympische spelen nationalistisch zijn ...
Wat daar heb je landen wedstrijden, en op sportief gebied ben ik bij een landenwedstrijd toch wel vaak voor Nederland.
ikkedus schreef:nou ik had persoonlijk hetzelfde gevoel hoor. Kunnen 'wij' Nederlanders niet iets doen om dit paard te houden. Wat is daar nou weer verkeerd aan. Ik vind het wel degelijk belangrijk om talent voor de Nederlandse sport te willen behouden. En Aangezien Edward en zijn team de opleiding vandit paard voor elkaar hebben gekregen vind ik ook dat zij mogen genieten van de mogelijkheden die dit hen bied. ANkie heeft Bonfire ook nooit verkocht en gelijk heeft ze! Waarom doe je er anders alle moeite voor? Ik vind het niet meer dan terecht dat er mensen zijn die moeite doen om deze combinatie te behouden en daar neem ik mijn petje voor af! Geen moddergooi gedoe, daar zit niemand op de te wachten, maar een eerlijke en originele poging om iets voor elkaar te krijgen, kan ik (als niet nationalistische Nederlander) alleen maar toejuichen. En als ik al kijk naar de dressuurwedstrijden of welke sport dan ook, dan vind ik het toch het mooist als Nederland wint (mits op een eerlijke manier en met rechtvaardige sport) en dat is in het geval van de Nederlandse dressuurruiters eigenlijk altijd wel zo geweest.
Becky_Claire schreef:Moeni11 schreef:Wij als we winnen en zij als we verliezen
Of hebben we bij Yuri van gelder op dit moment ook het wij gevoel?
Ik wel al vind ik het een g*dvergeten kl*otzak dat hij weer aan de snats gezeten heeft