Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:17

uuuhm, ik heb het ook niet altijd heel breed gehad, maar ik heb nog nooit eraan gedacht om te kraken... dan maar thuis blijven wonen.
Zoals jij het beschrijft, zo maken wij het hier toch echt echt niet mee!
Maar ik heb een topic geopend over kraken [LZP] Krakers
want anders dwaalt het hier teveel af. misschien dat je je daar nog in wilt mengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:22

adoratie schreef:
Weet jij dan echt zo goed wat er gebeurd of wat we doen? ooit uberhaupt al in een kraakpanden geweest?

Kraken is voor mij best wel een ideale wereld..

Krakers organiseren wel vaker sociale activiteiten..
weggeefwinkels, bio-vega eetavonden, film/info avonden, vele kraakanden hebben ook ruimtes voor bijeenkomsten of bvb als repetitiehok voor bandjes..
wij doen iets voor de mensen.. wat doe jij dan? anderen bekritiseren omdat ze het niet al te breed hebben?

Yep, ik ben vaak genoeg in kraakpanden geweest en geen van allen was goed onderhouden. Sterker nog, het waren stuk voor stuk verschrikkelijk uitgewoonde panden, dood-en doodzonde. Afgebikte ornamenten, beschadigd marmer, tuinen vol met rotzooi, gewoon echt duidelijk respectloos bewoond en dat komt ook zeker doordat het niet van de krakers zelf is, het gratis in gebruik is genomen en niemand zich er verantwoordelijk voor voelt. Want ach, als pandje 1 niet meer voldoet, dan gaat de hele bups toch weer naar iets nieuws?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:04

_Chanel_ schreef:
blue_kim schreef:

Als je nooit wat fout doet, waarom ben je dan wel bij dit soort dingen aanwezig?

krakersrellen begon als een feestje maar ik ben daar weggegaan voordat het uit de hand liep. De strandrellen lijkt mij erg simpel want ik was gewoon 1 van de honderden mensen op sunset grooves en de ambulance rellen waren nog simpeler... Ik werkte in een kroeg waarvoor het gebeurde.

en dat is dus wat de politie wil voorkomen, dat iedereen als een soort ramptoerist om een ambulance heen gaat staan en de ambulancemedewerkers hinderen/storen in hun werk.
Het is wel heel gemakkelijk om de politie de schuld te geven, maar de politie komt niet als er niks aande hand is. En dat mensen als ze onder invloed zijn van drank en of drugs hun agressie richten op alles wat blauw is, kan je niet toerekenen aan de politie. De beelden van de rellen bij Hoek van Holland spreken voor zich

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:08

_Chanel_ schreef:
Abeltje77 schreef:
Krakers hielden zich toch niet aan de afspraken? Krakers gingen toch ineens buiten afspraken om een te koop staand appartement kraken?
Krakers hadden toch een 'harde kern' die met bivakmutsen en sjaals om de zaak aan het besodemieteren waren?

Als iedereen zo braaf was, waar komen die kapotte winkelruiten, opgebroken straten en omgegooide auto's dan vandaan...Adoratie?

dat heeft de politie helemaal zelf gedaan :Y)

ja tuuuuuuuuuuuuuurlijk, politie heeft toen iedereen naar huis was nog ff zelf een rondje gedaan om ruiten, auto's etc te vernielen :z

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:09

adoratie schreef:
Weet jij dan echt zo goed wat er gebeurd of wat we doen? ooit uberhaupt al in een kraakpanden geweest?

Kraken is voor mij best wel een ideale wereld..

Krakers organiseren wel vaker sociale activiteiten..
weggeefwinkels, bio-vega eetavonden, film/info avonden, vele kraakanden hebben ook ruimtes voor bijeenkomsten of bvb als repetitiehok voor bandjes..
wij doen iets voor de mensen.. wat doe jij dan? anderen bekritiseren omdat ze het niet al te breed hebben?

Doen iets voor mensen? Medekrakers zal je bedoelen. Heb nog nooit een kraker in een bejaardenhuis gezien om met die oudjes wat leuks te gaan doen

Anoniem

Re: Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:11

Dat repetitiehok voor bandjes klinkt ook heel erg leuk voor de buren, gratis muziek en de gouden kans om als eerste een nieuwe band te ontdekken!! Wie wil dat nou niet?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:22

Lovely schreef:
Dat repetitiehok voor bandjes klinkt ook heel erg leuk voor de buren, gratis muziek en de gouden kans om als eerste een nieuwe band te ontdekken!! Wie wil dat nou niet?

_O- je haalt de woorden uit mijn mond

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:52

Abeltje77 schreef:
tuurlijk ayasha... je hebt gelijk hoor... vind je het goed als ik de discussie ten einde beschouw?

Ga je goddelijke gang. :D Wat mij betreft was die sowieso al niet bijzonder serieus te noemen dus... :+

Storm

Re: Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:16

Moderatoropmerking:
Helaas moet ik hier een slotje plaatsen. Ik heb 2 keer een modopmerking neergezet met de vraag om ontopic te blijven, maar helaas is dit niet gelukt.