russel schreef:Maar Alane, je blijft bij haar onschuld, haar schuld is al bewezen, lees ook even de ervaringen van verschillende mensen en haar eigen uitspraken over hoe ze de mensen bedonderd. Ook de rechter heeft besloten dat het maatschappelijke belang gediend werd bij deze uitzending. Dat zegt dan genoeg.
Ik heb de ervaringen gelezen van verschillende mensen, maar ook gelezen dat ze vrijgesproken is door een rechter.
vwb de uitzending: welk maatschappelijk belang bedoelde de rechter dan?
ik zie dat namelijk niet in dat soort uitzendingen, eerder een toonbeeld van wantrouwen in het rechtsysteem van Nederland.
Ik praat haar doen en laten niet goed, absoluut niet. Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en dat tegendeel is niet bewezen door iets op de buis te laten zien.
Daarnaast mocht er dus onder voorwaarden worden uitgezonden, volgens de handelaarster is daar 3 X niet aan voldaan vandaar die eis...
en dat staat los van alles en iedereen.... dan kwakt Stegeman die eis gelijk weer openbaar, en dan krijgt de handelaar het op haar dak dat zij de publiciteit op zoekt....

Zoals ik al eerder en vaker schreef... er moeten 2 partijen zijn voordat je kunt spreken van bedonderen of oplichten... Als je al gelooft dat iemand je een veulen verkoopt waar je binnen 3 jaar het meervoudige aan winst op kunt behalen, hoe naief ben je dan?
Als iemand je een stamboek paard verkoopt maar kan je de papieren niet tonen, hoe naief ben je dan om daar zonder navraag in te geloven?
Ik heb ca 3 jaar geleden een paard gekocht waarvan het paspoort en papieren nog 'onderweg' waren, maar voor de deal rond was een paar telefoontjes gepleegd en nagevraagd... kosten ca 1 euro maar was gelijk een stuk wijzer

een kleine moeite... en daarvoor hoef je geen paardenkenner te zijn of alwetend....
de gebr. Grimm vertelden ook sprookjes en zijn niet veroordeeld daarvoor, en hun sprookjes verkopen vandaag de dag nog.... en nog steeds zijn er kinderen die erin geloven

en in de handel is dat niet anders...