Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:44

russel schreef:
Maar Alane, je blijft bij haar onschuld, haar schuld is al bewezen, lees ook even de ervaringen van verschillende mensen en haar eigen uitspraken over hoe ze de mensen bedonderd. Ook de rechter heeft besloten dat het maatschappelijke belang gediend werd bij deze uitzending. Dat zegt dan genoeg.

Ik heb de ervaringen gelezen van verschillende mensen, maar ook gelezen dat ze vrijgesproken is door een rechter.
vwb de uitzending: welk maatschappelijk belang bedoelde de rechter dan?
ik zie dat namelijk niet in dat soort uitzendingen, eerder een toonbeeld van wantrouwen in het rechtsysteem van Nederland.

Ik praat haar doen en laten niet goed, absoluut niet. Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en dat tegendeel is niet bewezen door iets op de buis te laten zien.

Daarnaast mocht er dus onder voorwaarden worden uitgezonden, volgens de handelaarster is daar 3 X niet aan voldaan vandaar die eis...
en dat staat los van alles en iedereen.... dan kwakt Stegeman die eis gelijk weer openbaar, en dan krijgt de handelaar het op haar dak dat zij de publiciteit op zoekt.... :?

Zoals ik al eerder en vaker schreef... er moeten 2 partijen zijn voordat je kunt spreken van bedonderen of oplichten... Als je al gelooft dat iemand je een veulen verkoopt waar je binnen 3 jaar het meervoudige aan winst op kunt behalen, hoe naief ben je dan?
Als iemand je een stamboek paard verkoopt maar kan je de papieren niet tonen, hoe naief ben je dan om daar zonder navraag in te geloven?
Ik heb ca 3 jaar geleden een paard gekocht waarvan het paspoort en papieren nog 'onderweg' waren, maar voor de deal rond was een paar telefoontjes gepleegd en nagevraagd... kosten ca 1 euro maar was gelijk een stuk wijzer :j en heb het paard gekocht, zonder de papieren gezien te hebben.... en papier is keurig gekomen.
een kleine moeite... en daarvoor hoef je geen paardenkenner te zijn of alwetend....

de gebr. Grimm vertelden ook sprookjes en zijn niet veroordeeld daarvoor, en hun sprookjes verkopen vandaag de dag nog.... en nog steeds zijn er kinderen die erin geloven :j
en in de handel is dat niet anders...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:45

Ik vind deze dame ook eng, maar de gedupeerden erg naief!
Verder ben ik het helemaal eens met Goya en Alane.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:52

Het lullige in Nederlans is helaas dat oplichters vaak NIET berecht gesteld worden, of een geldboete krijgen en daarna vrolijk doorgaan (al dan niet onder een andere naam of in een andere regio).

Een doorgewinterde oplichter is echt niet voor één gat te vangen binnen ons rechtsysteem en daarom ben ik zelf (persoonlijk) blij met dit soort programma's en internetsites als http://www.opgelichtophetnet.nl

Daarnaast is het gewoon een feit dat als jij eerlijke handel drijft én tevreden klanten hebt je vanzelf positieve reclame en pr krijgt.
Is het verhaal echter andersom, dan is het niet meer dan logisch dat je dan ook te maken krijgt met negatieve reclame en pr.

Tevens ben ik van mening dat oplichters júist hun 'slachtoffers' uitkiezen op onwetendheid, goed vertrouwen en onzekerheid.
Niet alleen in de paardenwereld maar in alle zaken.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:02

@ Alane, Even op deze zin: Daarnaast mocht er dus onder voorwaarden worden uitgezonden, volgens de handelaarster is daar 3 X niet aan voldaan vandaar die eis...

Ze hebben wel hun beelden beperkt gehouden en hebben dus helemaal niks geen 3x niet aan voldaan zoals zij dat beweerd. Maar ik denk dat ik wel weet waarom zij zichzelf weer helemaal naar boven toe haalt namelijk omdat zij dusdanig al teveel bekend staat bij heel veel mensen door heel nederland heen en ook al zijn de beelden volledig beperkt en dus netjes aan de regels gehouden, men die haar al kennen en zo ook aan haar houding te weten dan weet men het al snel genoeg. Ik weet niet maar zij heeft zichzelf en haar gezin zo veel bloot gesteld aan jan en alleman door heel nederland heen, en nu dat zij zichzelf weer helemaal naar boven heeft toe gegraven herinnert zich weer alles op bij iedereen en ik vind dat zei het dan er zelf ook naar gemaakt heeft.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:06

laetitia schreef:
Het lullige in Nederlans is helaas dat oplichters vaak NIET berecht gesteld worden, of een geldboete krijgen en daarna vrolijk doorgaan (al dan niet onder een andere naam of in een andere regio).

deze handelaarster is volgens een rechter onschuldig..... en wie is Stegeman dan om haar wel schuldig te bevinden?

laetitia schreef:
Een doorgewinterde oplichter is echt niet voor één gat te vangen binnen ons rechtsysteem en daarom ben ik zelf (persoonlijk) blij met dit soort programma's en internetsites als http://www.opgelichtophetnet.nl

Ik ben niet zo heel blij met dat soort uitzendingen/programma's, als je dan van 2 uitzendingen al weet dat ze de waarheid verdraait hebben, hoe hoog is dan het waarheidsgehalte van de rest?

laetitia schreef:
Daarnaast is het gewoon een feit dat als jij eerlijke handel drijft én tevreden klanten hebt je vanzelf positieve reclame en pr krijgt.
Is het verhaal echter andersom, dan is het niet meer dan logisch dat je dan ook te maken krijgt met negatieve reclame en pr.

En daar reken je dus even helemaal mis... lees de voorbeelden maar eens op bokt... eerlijk een paard verkocht, verkl**t door de koper en uiteraard de schuld van de verkoper... en dat soort 'verhalen' komen ook in die programma's.
Goed nieuws hoor je vaak niet, slecht nieuws reist het snelst en verste.

laetitia schreef:
Tevens ben ik van mening dat oplichters júist hun 'slachtoffers' uitkiezen op onwetendheid, goed vertrouwen en onzekerheid.
Niet alleen in de paardenwereld maar in alle zaken

jij wilt dus dat alle onwetende en onzekere naieve mensen aan het handje worden genomen, en beschermd worden tegen de boze grote wereld, ipv ze wijzer te maken, minder onzeker?
En dat in deze tijd van mobieltjes, internet etc?
Wel paarden kunnen vinden die te koop staan, maar geen andere info?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:10

XFiemoX schreef:
@ Alane, Even op deze zin: Daarnaast mocht er dus onder voorwaarden worden uitgezonden, volgens de handelaarster is daar 3 X niet aan voldaan vandaar die eis...

Ze hebben wel hun beelden beperkt gehouden en hebben dus helemaal niks geen 3x niet aan voldaan zoals zij dat beweerd.

En daar mag dan een rechter over beslissen, als het voor een rechter komt....

XFiemoX schreef:
Maar ik denk dat ik wel weet waarom zij zichzelf weer helemaal naar boven toe haalt namelijk omdat zij dusdanig al teveel bekend staat bij heel veel mensen door heel nederland heen en ook al zijn de beelden volledig beperkt en dus netjes aan de regels gehouden, men die haar al kennen en zo ook aan haar houding te weten dan weet men het al snel genoeg. Ik weet niet maar zij heeft zichzelf en haar gezin zo veel bloot gesteld aan jan en alleman door heel nederland heen, en nu dat zij zichzelf weer helemaal naar boven heeft toe gegraven herinnert zich weer alles op bij iedereen en ik vind dat zei het dan er zelf ook naar gemaakt heeft.

Zij heeft dit niet openbaar gemaakt, dat was Stegeman... Stegeman heeft de eis openbaar gemaakt en daarmee alles opgerakeld, niet de handelaar.

en wat je nu doet is een heksenjacht ontketenen terwijl ik zou denken dat een ieder onschuldig is tot het tegendeel bewezen, en dat laatste is nog steeds niet gebeurd..

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:14

Schei uit zeg. Ze gaat nu gewoon door met een andere vorm van oplichting. Namelijk die van de rechtbank.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:19

@ Alane, zij heeft zichzelf nu wel weer naar boven toe gegraven omdat zij beroep aangetekend heeft met haar nogal behoorlijke eis terwijl er (voor de zoveel kijkers die het allemaal gezien hebben) niks gebeurd is haar stem was misvormd en ook haar gezicht was niet in beeld, maar zoals Stegeman ook al vertelde dat men haar ook absoluut wel kennen aan haar nogal rare houding!

Zij verdiend geen schadevergoeding, zij verdiend eens net zo behandeld te worden als hoe zij al die paarden behandeld !!

Maar hee, wij kunnen hier wel nog heel wat uren over door blijven speculeren maar laat haar zelf eens hier ook komen dan wil ik haar kant van het verhaal wel eens even aanhoren? Dus wijffie kom ons jou kant van het verhaal eens hier doen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:41

russel schreef:
Alane, waarom is ze voor jouw nog steeds onschuldig, heb je de uitzending wel gezien, heb je haar zelf niet horen praten??

Ik heb de uitzending gezien, en vond het een belachelijke schijnvertoning (maar dat is dan even mijn mening :) )
Ik zeg niet dat ze niets gedaan heeft... ik praat dat evenmin goed dat ze het gedaan heeft...
Maar ik blijf er bij....
* Heb ik een oud of versleten paard en ik kan of wil hem niet houden dan gaat het dier naar de eeuwige jachtvelden, en niet naar een goed tehuis en leuke verhaaltjes.
* Ik weet dat ik geen Salinero kan kopen voor 100 euro...
* Ik weet dat wat ik kan vinden aan advertenties op internet, anderen dit ook kunnen vinden.
* Als ik dan de mist in ga, is dat mijn eigen schuld, had ik maar verder moeten kijken, en ga niet wijzen naar anderen.

russel schreef:
Dan ken je toch de ervaringsverhalen van de mensen die met haar te maken hebben gehad?

Yep, en vraag me af hoe naief mensen kunnen zijn....

russel schreef:
lees eens een paar passages in de link...maar die zal je ook wel in twijfel trekken..

Yep... dat topic heb ik gelzen, en mond alleen maar uit een heksenjacht van gefrustreerde mensen...

russel schreef:
Ik snap je loyaliteit niet naar iemand die zichzelf al meerdere keren ook op bokt heeft laten zien als ondeugdelijk, leugenaar en oneerlijke handel.

Ik ben niet loyaal aan haar maar aan het NL rechtsysteem..... en dat wordt met voeten getreden, en de gedupeerden wensen daar geen gebruik van te maken, naar het schijnt...
het ene verhaal is al 3 jaar oud, is voor een rechter geweest....
een 12 jarig sportpaard kopen zonder te keuren???? zonder sportprestaties op te vragen, omeventueel een veulen uit te halen maar niets weten over stamboekpapieren? paspoorten etc....
een sportpony kopen voor je dochter, zonder verder te kijken te informeren, als bokker, op ene forum die bol staat van informatie....
hoe naief en dom kun je dan zijn?
Die naieviteit is geen reden om bedonderd te worden, maar ze laten het toe... en dan lopen janken maar niet naar een advocaat gaan, en als er dan een rechtzaak komt die door de handelaar gewonnen wordt, dan mankeerd er wat aan het NL rechtsysteem ... :?
gelijk hebben en gelijk krijgen....

en die naieve mensen blijven bestaan en er komen telkens weer nieuwe voor in de plaats als anderen wijzer zijn geworden, en zolang mensen naief zijn zullen er handelaren blijven die daar gebruik van maken.

en dit topic gaat over een schadeeis, omdat stegeman 3 X niet voldaan zou hebben aan de voorwaarden die de rechter aan de uitzending gesteld heeft....
een rechter mag zich daarover buigen, en die eis staat geheel los van wat ze gedaan heeft of niet gedaan heeft.

en wederom:
IK BEN HET ABSOLUUT NIET EENS MET HAAR MANIER VAN ZAKENDOEN, IK PRAAT DAT OOK ABSOLUUT NIET GOED.
MAAR HET IS NIET AAN MIJ OM HAAR DAARVOOR TE VEROORDELEN.
En dat is wat er gebeurd.... en daar ben ik het niet mee eens...

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:24

gohya schreef:
citaat:Daarnaast is het gewoon een feit dat als jij eerlijke handel drijft én tevreden klanten hebt je vanzelf positieve reclame en pr krijgt.

Helaas is dat niet alltijd zo.
Ik heb een ponyopvang voor verwaarloosde pony's en als je de verhalen hoort die de ronde doen! Ik koop mager pony's op en maak ze dik en dan gaan ze naar de slacht in België.En zo nog veel meer van dat soort verhalen,meldingen bij D.B. vaak gedaan door leken,terwijl er en uitgebreid verslag hangt bij de weide wat ik doe en hoe het gaat.Ik word voor handelaar uit gemaakt,ik wil alleen maar geld verdienen,enz.enz.
Gelukkig zijn er ook positieve verhalen,maar ik baal v.d. vooroordelen van veel mensen.Heb zelfs met de opvang in de plaatselijke krant gestaan met tekst en uitleg.
Nee ook als je eerlijk bent en handelt,sta je zeker niet altijd positief in beeld hoor.

andamoon schreef:
Moet je hier niet als sympatisant van een oplichtster naar voren komen en nogal fel partij trekken voor een persoon die willens en wetens mensen oplicht. dat is zeker geen goede reclame en pr. Dan wordt je al snel gelinkt met zo iemand en of je dat moet willen is de vraag...................

gohya schreef:
Sorry maar dat slaat nergens op.
Omdat je het ergens niet mee eens bent en opkomt voor iemand die een oplichter zou zijn,ben je zelf ook slecht?
Ik mag geen partij trekken voor iemand die door andere schuldig word bevonden?
Effe voor de duidelijkheid,die uitspraken over mijn opvang waren al langer geleden gedaan,nog vóór dat programma Undercover.
Dus je uitspraak slaat nergens op.

Jij hebt het over slechte verhalen die eventueel de ronde zouden kunnen doen over jezelf..... Kijk als je weet dat die mevrouw zeker geen blanco geweten heeft en je komt voor het feit op dat mevrouw eventueel onschuldig zou zijn, dan lezen mensen dat en gaan natuurlijk vraagtekens zetten. Ik zeg niet dat jij iets met die mevrouw van doen hebt, maar mensen gaan wel heel snel conclusies trekken en als je dan al bang bent voor slechte verhalen zou ik me van enige sympathie ten opzichte van die mevrouw onthouden, dat is denk ik wel beter.... maar je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet en je mag je eigen mening hebben zoals iedereen... !!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:36

andamoon schreef:
Jij hebt het over slechte verhalen die eventueel de ronde zouden kunnen doen over jezelf..... Kijk als je weet dat die mevrouw zeker geen blanco geweten heeft en je komt voor het feit op dat mevrouw eventueel onschuldig zou zijn, dan lezen mensen dat en gaan natuurlijk vraagtekens zetten. Ik zeg niet dat jij iets met die mevrouw van doen hebt, maar mensen gaan wel heel snel conclusies trekken en als je dan al bang bent voor slechte verhalen zou ik me van enige sympathie ten opzichte van die mevrouw onthouden, dat is denk ik wel beter.... maar je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet en je mag je eigen mening hebben zoals iedereen... !!

Ja dat snap ik wel,maar het punt is: de verhalen doen de ronde al nog vóórdat dit topic ter sprake kwam en nog voordat deze handelaarster ter sprak kwam op t.v.
Ik kom nu pas op voor haar,dus nú pas lezen mensen dat.
Begrijp je wat ik bedoel?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:38

XFiemoX schreef:
@ Alane, zij heeft zichzelf nu wel weer naar boven toe gegraven omdat zij beroep aangetekend heeft met haar nogal behoorlijke eis terwijl er (voor de zoveel kijkers die het allemaal gezien hebben) niks gebeurd is haar stem was misvormd en ook haar gezicht was niet in beeld, maar zoals Stegeman ook al vertelde dat men haar ook absoluut wel kennen aan haar nogal rare houding!

Zij verdiend geen schadevergoeding, zij verdiend eens net zo behandeld te worden als hoe zij al die paarden behandeld !!

Maar hee, wij kunnen hier wel nog heel wat uren over door blijven speculeren maar laat haar zelf eens hier ook komen dan wil ik haar kant van het verhaal wel eens even aanhoren? Dus wijffie kom ons jou kant van het verhaal eens hier doen?

Hier ben ik het helemaal mee eens. +:)+
Denk dat Mevrouw niet durft. :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:31

andamoon schreef:

Ik vind dit anders behoorlijk dreigend en intimiderend overkomen....

gohya

Re: Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:39

Effe voor de duidelijkheid ook,ik ken deze vrouw niet en heb haar ook nooit gezien ofso.Ik ken haar via Undercover van SBS en nu via Bokt.Het is dus niet zo dat ik opkom omdat ze een bekende is van mij.
Mensen mogen zeggen wat ze willen,maar vind het raar als ze andere erbij betrekken die voor iemand opkomt,waarvan de schuld nog niet bewezen is.
Omdat ik de media vrij goed ken en weet hoe ver ze gaan,geloof ik niet direct wat ze zeggen en uitzenden.

AaronYve

Re: Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:44

Ik hoop toch niet dat deze mensen een schadevergoeding krijgen. Ik heb er contact meegehad en deze vrouw is echt een oplichtster! Gelukkig heb ik het op tijd doorzien door erg kritisch te zijn maar kan me voorstellen dat er mensen toch intrappen. Jammer dat de rechter anders heeft besloten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:44

uit het laatste vonnis van de rechtbank, waarin beslist werd dat er toch, onder voorwaarden, uitgezonden mocht worden;

Citaat:
Volgens [S] heeft zij in 2005 een, naar haar door [geïntimeerde] was medegedeeld, 12-jarige sportmerrie gekocht voor een bedrag van € 2.500,-- die geen enkel gebrek zou hebben, terwijl het achteraf een 20-jarig paard bleek te zijn waar van alles mee mis was en dat [geïntimeerde] onder de valse naam [naam] voor het symbolische bedrag van € 50,-- had verworven met de bedoeling dat het als gezelschapspaard zou worden gehouden. [S] heeft de redactie het proces-verbaal verstrekt van de destijds door haar gedane aangifte van oplichting, een verklaring van en e-mailcorrespondentie met de voormalige eigenaren van het paard, een door “[naam]” getekende verklaring, de advertentie waarmee het paard destijds door [geïntimeerde] op internet is aangeboden en het naar stelling van [S] vervalste paardenpaspoort. Overigens is [geïntimeerde] destijds door de politierechter vrijgesproken van oplichting.

daarnaast is internet een leuk medium... en dan kom je erachter dat Undercover in Nederland eerder een uitzending heeft gedaan over een vermeende pedofiel.... welke geen bleek te zijn... hoop kijkcijfers, veel mensen die blij waren met de uitzending en een leven compleet op de kop gezet....
tja als het je als kijker dat waard is... als dat wanpraktijken aan het licht brengen is... dan dank ik beleefd, en hoop ik dat er niet ergens waar iemand zich zit te vervelen of een andere duistere reden heeft om iemand het leven zuur te maken, en dat Stegeman zin en tijd heeft... dan kan het zomaar ik of jij zijn die dan het paashaasje is, zonder mogelijkheid om jezelf te verdedigen...

Citaat:
De wijze waarop [geïntimeerde] aan het slot van het programma wordt geconfronteerd met Stegeman en diens cameraploeg acht het hof een ernstige inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van [geïntimeerde]. De confrontatie geschiedde onverhoeds en [geïntimeerde] kon zich daaraan nauwelijks onttrekken. Het is waar dat, zoals [geïntimeerde] heeft gesteld, [geïntimeerde] daarbij niet een reële mogelijkheid tot weerwoord werd geboden en ook dat Stegeman daarbij niet werkelijk geïnteresseerd leek in een weerwoord.

hoe ver gaat dan de waarheidsvinding en is het niet dat wat ik steeds roep:
aanklager, rechter en beul programma...

Citaat:
verbiedt SBS c.s. om het programma als bedoeld in overweging 2.1 geheel of gedeeltelijk openbaar te maken via televisie, internet of via welk medium dan ook, zonder dat de stem van [geïntimeerde] zodanig is vervormd dat deze onherkenbaar is;

bepaalt dat SBS c.s. hoofdelijk voor iedere keer dat zij in strijd handelen met het hiervoor bepaalde aan [geïntimeerde] een dwangsom verbeuren van € 150.000,--;

en dan nu de uitzending van stegeman nog maals bekijken en goed luisteren of haar stem de gehele tijd vervormd is geweest....

maw die 450.000 euries wordt alleen maar geeist omdat er niet aan de voorwaarden is voldaan zoals opgelegd door de rechtbank... en staat geheel los van welke overtreding de handelaarster ooit wel of niet heeft begaan....

uitspraak is te vinden onder nummer: BM8273

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:47

Rechtbank die deze uitspraak deed heeft geen kennis genomen van de pratijken van dit voorwerp. Ging puur om de uitzending.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:50

Alane schreef:
Ik heb de uitzending gezien, en vond het een belachelijke schijnvertoning (maar dat is dan even mijn mening :) )
Ik zeg niet dat ze niets gedaan heeft... ik praat dat evenmin goed dat ze het gedaan heeft...
Maar ik blijf er bij....
* Heb ik een oud of versleten paard en ik kan of wil hem niet houden dan gaat het dier naar de eeuwige jachtvelden, en niet naar een goed tehuis en leuke verhaaltjes.
* Ik weet dat ik geen Salinero kan kopen voor 100 euro...
* Ik weet dat wat ik kan vinden aan advertenties op internet, anderen dit ook kunnen vinden.
* Als ik dan de mist in ga, is dat mijn eigen schuld, had ik maar verder moeten kijken, en ga niet wijzen naar anderen.

Wat een onzin. Dat een ander geen verstand heeft van paarden en/of naief is, wil nog niet zeggen dat het een vrijbrief is om mensen op te lichten. Weet zeker dat de bovenstaande gedachte van jou ook niet volgens de Nederlandse wet is.

Jouw mening is niet zaligmakend, ondanks dat ik het eens bent met de punten die je opnoemt.

Hoeveel oplichters denk je trouwens dat de dans ontspringen door de mazen in de wet??? Ik denk dat je ze niet te eten wil hebben hoor! Wil niet zeggen dat het geen oplichters zijn.
Merk ihet in mijn werk vaak genoeg. De mensen zijn er onderste boven van en de politie kan er weinig aan doen omdat ze de bewijsvoering niet rond krijgen. De meeste oplichters zijn ook op wettelijk gebied zeer gehaaide mensen.

Wat mij betreft zoekt ze veel mogelijk publiciteit, dan weet iedereen straks dat ze daar niet moeten zijn.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:54

Het recht hier in Nederland is soms zo krom als een hoepel. :(
Sommige mensen maken hier handig gebruik van. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:55

Nou Alane, vind je wel charcherend hoor, worden er bij haar paarden verkocht voor 100 euro per stuk dan? Zij verkoopt toch paarden? Dan snap ik je oude verleten paard niet die een goed tehuis zoekt.

Wij zitten ganse dag op bokt, er zijn er zat die alleen op marktplaats zoeken en helemaal niets van bokt af weten. Is dat een schande? Het is geen gebrek aan je intellect hoor als je bokt niet weet te vinden..

Ik vind je tegen argument erg zwak, ben beter van je gewend.

Waarom een schijnvertoning? Of ben je tegen omdat je vandaag graag tegen wil zijn?

Er zullen er zat zijn die niet weten hoe een Isabel geboren worden, zoals er genoeg zijn die niet weten dat schimmels zwart geboren worden...dan zijn er zat die een zwart paard kopen en tot de conclusie komen dat ze een schimmel hebben gekocht, zoals een kennis van mij jaren geleden.. :+

Ik zie niet of een veulen potentie heeft hoor, handelaren kunnen mij op dat punt zoveel wijs maken....en de meeste oplichters hebben een charisma, hebben een uitermate goed gevoel om iemand op het gemak te stellen, weten heel slim dat te zeggen wat ze moeten en daarom verkopen ze ook en ben ik er een grote nul in, ik kan helemaal niet verkopen en alles wat ik wil verkopen is zo eerlijk als maar kan, maar ben geen verkoper/handel-aar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:59

Er blijkt ook nog een uitspraak van de hoge raad te zijn...waar kunnen we die vinden? Daarbij wordt nl gezegd dat ze wel mochten uitzenden.

Overigens heb ik begrepen dat Mevrouw zelf aangifte heeft gedaan en dus de zwengel weer heeft aangezwengeld. dat Stegeman de publiciteit zoekt, lijkt mij logisch, toch?? Hij is een publiek persoon en het gaat om een publiek gebeuren....of had hij het stil moeten houden, terwijl hij vind dat hij in het recht staat? Hij heeft niet op eigen houtje geopereerd, heeft een baas die achter hem staat en er niet bij gebaat is om een scheve schaats te laten rijden door zijn personeel.

Dus Mw C te ...mag er van uit gaan dat dit weer open wordt getrokken, immers zal door aangifte haar man en kind ook gehoord gaan worden en zal die beerput ook opengetrokken gaan worden en dan zal er ook een hoop andere zaken boven water komen, immers er zijn mensen die hun onheus bejegend hebben volgens haar en dat moet aangetoond worden, die mensen worden daarover gehoord....

Ook die zullen het luid en duidelijk van de daken gaan schreeuwen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-09-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:02

MariekeA schreef:
Wat een onzin. Dat een ander geen verstand heeft van paarden en/of naief is, wil nog niet zeggen dat het een vrijbrief is om mensen op te lichten. Weet zeker dat de bovenstaande gedachte van jou ook niet volgens de Nederlandse wet is.

je kunt alleen iemand oplichten als die zich laat oplichten....
als die slecht beslagen ten ijs verschijnt... nergens informatie zoekt of onderzoekt....

MariekeA schreef:
Jouw mening is niet zaligmakend, ondanks dat ik het eens bent met de punten die je opnoemt.

Hoeveel oplichters denk je trouwens dat de dans ontspringen door de mazen in de wet???

oh voldoende... als ik alleen al hier op bokt kijk naar de verhalen van 'slachtoffers'
"kennis van de verkoper is handelaar, die kijkt het paard medisch na'"

MariekeA schreef:
Ik denk dat je ze niet te eten wil hebben hoor! Wil niet zeggen dat het geen oplichters zijn.
Merk ihet in mijn werk vaak genoeg. De mensen zijn er onderste boven van en de politie kan er weinig aan doen omdat ze de bewijsvoering niet rond krijgen. De meeste oplichters zijn ook op wettelijk gebied zeer gehaaide mensen.

Ik vind het ook heel sneu voor de mensen die bedonderd zijn... en zeker komen veel oplichters er mee weg, en vaak omdat de kopers niet voldaan hebben aan hun eigen onderzoeksplicht... en dat, mijn mening, lijkt een reden te zijn waarom rechters de onderzoeksverplichting zwaarder laten wegen dan de meldingplicht van de verkoper.

MariekeA schreef:
Wat mij betreft zoekt ze veel mogelijk publiciteit, dan weet iedereen straks dat ze daar niet moeten zijn.

het is niet de handelaar die openbaar maakt dat er een rechtzaak komt....

ik ben het er helemaal mee eens dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt... maar een voorzichtig mens telt voor 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:07

Door haar aangifte heeft ze bereikt dat zij weer in de spotlights komt te staan op een negatieve manier. Dan blijkt mevrouw niet zo aardig te zijn als je haar dwars zit, dus er zullen weer hele nieuwe feiten boven water gaan komen..

Dan zullen er vast nog meer mensen zich gaan melden dat ze gedupeerd zijn door haar, waardoor ze haar eigen naam weer flink door het slijk zal gaan halen...want bij een aangite hoort een onderzoek en verdachten...en als stegeman er van wordt verdacht dat hij iets heeft gedaan waar zij schade dooe heeft gekregen, zal die schade onder de loep genomen moeten worden en dan wordt er gekeken wie wat zegt en doet om die familie schade te berokkenen...het kan nog wel eens heel vervelend voor hun zelf worden waardoor ze nog meer uitgekotst gaan worden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:07

loriene schreef:
Het recht hier in Nederland is soms zo krom als een hoepel. :(
Sommige mensen maken hier handig gebruik van. |(

Hier ben ik het voledig mee eens

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:11

Alane schreef:
andamoon schreef:

Ik vind dit anders behoorlijk dreigend en intimiderend overkomen....

Als je bedoelt wat ik geschreven heb..... ? is het maar net hoe je het lezen wilt hoor !!! Ik bedoel alleen dat je moet uitkijken met welk standpunt dat je inneemt als je bang bent voor slechte verhalen die over je de ronde doen. IK bedoel er helemaal niets mee, waarom zou ik ? Beetje overtrokken reactie maar goed..................