Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:35

besita schreef:
Qh voor je zo'n onzin uitkraamt moet je de shedul's van de FEi erop na slaan ..het geld dus voor alle disiplines die meedoen aan de WEG ..worstel je maar eens door de 87 pagina's van de WEG games !!

Vraag het maar aan al die Nederlandse reiningruiters die wel aan de eisen voldeden maar toch niet meegingen.
Ging puur om het geld.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:35

HumbleTalent schreef:
horseyfries schreef:
Dus mogen we dan hierbij de conclusie trekken dat Anky dus rechtmatig geselecteerd is!

Jup en daar twijfelt ook niemand aan.

De bondscoach had wel iets meer moeite mogen doen om de ruiters die velen malen beter zijn te ondersteunen naar de top.
Nu staat hij er maar een beetje bij te kijken. Dat is toch geen coach? Pff elke jan banketstaaf kan wel bepalen dat de enigste die overblijft die aan de kwalificaties voldoet mee mag, maar het vergt coachingstalent om te zorgen dat je genoeg hebt om uit te kiezen en dan te bepalen wie het beste zijn om mee te nemen naar de WEG.

Het landenteam is geen kwestie van natuurlijke selectie, maar een kwestie van uitgekiende coaching en support om de top te kunnen halen en om zoveel mogelijk ruiters in een land naar de top te brengen. Sjef gaat toch ook naar alle ruiters toe om ze te coachen en te begeleiden. Die wacht toch ook niet af tot dat uit eindelijk 4 ruiters overblijven die dan wel soortement van geschikt zouden moeten wezen want ze bleven over aan het eind.

Misschien moet jullie coach in de leer bij Rob Ehrens :D

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:36

quarterH schreef:
Bernard heeft 2 paarden waarvan 1 in nederlands bezit.
als je puur kijkt naar de paarden zou er van 1 eigenaar genoeg goede paarden kunnen komen om het hele team te draaien.

en idd we hebben ook nog wat goede nonpro's met stabiele paarden, Lia (die door een stomme formaliteit niet kan deelnemen aan cri), Willem Loomans. die scoren allemaal stukken beter dan anky.

wat verder wel binnen onze sport een probleem is is de leeftijdsgrens. in de top zitten vooral de wat jongere paarden die nog niet aan de leeftijdsgrens voldoen (denk bv aan een kaystein).
helaas is daar niks aan te veranderen.

alleen zo werkt het dus niet ,,de bruijn gaat zeker niet die paarden leveren omdat het ook op contract basis is

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:36

Cer schreef:
quarterH schreef:
Bernard heeft 2 paarden waarvan 1 in nederlands bezit.
als je puur kijkt naar de paarden zou er van 1 eigenaar genoeg goede paarden kunnen komen om het hele team te draaien.

Nieuwsgierigheid.. is dat eigen fok of aangekocht?
Beide, grotendeels aangekocht.

Citaat:
en idd we hebben ook nog wat goede nonpro's met stabiele paarden, Lia (die door een stomme formaliteit niet kan deelnemen aan cri), Willem Loomans. die scoren allemaal stukken beter dan anky.

Maar die mogen klaarblijkelijk niet mee?

Citaat:
wat verder wel binnen onze sport een probleem is is de leeftijdsgrens. in de top zitten vooral de wat jongere paarden die nog niet aan de leeftijdsgrens voldoen (denk bv aan een kaystein).
helaas is daar niks aan te veranderen.
Lijkt me ook niet dat je wilt veranderen..
er moeten toch oude paarden zijn die dat niveau ook kunnen halen??

Ja wel, maar het is niet gebruikelijk om paarden van die leeftijd bij trainers te laten staan. Met 5 zijn ze showklaar en gaan dan terug naar de eigenaren waardoor veel NL trainers geen paarden van ouder dan 6 in training hebben staan die geschikt zijn voor de CRIs

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:37

YouthReiner schreef:
Vraag het maar aan al die Nederlandse reiningruiters die wel aan de eisen voldeden maar toch niet meegingen.
Ging puur om het geld.

Ik lees hier meerdere malen dat het om de coach ging.. wat is het nou :?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:37

HumbleTalent schreef:
OA zou alleen het transport van de paarden betaald worden en niet de vlucht van de ruiters. Niet alles zou zonder meer vergoed worden.

je betn topsporter of niet ?
je gaat me niet vertellen dat je van deelname afziet aan een wereldkampioenschap alleen voor het vliegticketje wat je niet kan betalen ..dat lijkt me in de tak paardensport een lachertje

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:38

horseyfries schreef:
Hoe denk jij dat het er in alle andere sporten aantoe gaat? Blijkbaar snap jij niet dat het overal hetzelfde is en dat sponsors nergens voor het oprapen liggen, en zie verder mijn bovenstaande post, als het zo moeilijk is om aan sponsors te komen dan zouden jullie blij moeten zijn met de media aandacht die door de deelname van Anky zeker ontstaat, en er op een positieve manier gebruik van maken door de mensen te laten zien "Kijk eens wat een fantastische sport wij hebben, het is echter jammer dat er onvoldoende sponsors zijn waardoor topruiters nu thuis moeten blijven, hopelijk zijn er mensen die dit gat op willen vullen".

Laat ik het even omkeren: wat zouden jullie ermee zijn als sport in Nederland als er iemand mee ging die een iets betere score dan Anky kan rijden, waardoor het Nederlands team op hun normale niveau presteert wat bij lange na niet top drie is?

Nee, maar als die media aandacht is "Nederlands Reining team wordt laatste op de WEG in Kentucky' is, zullen ook niet veel sponsors staan te popelen om iemand te gaan sponsoren.
En normaal vind ik nog altijd beter dan 'stuk minder dan gemiddeld'

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:39

besita schreef:
Qh voor je zo'n onzin uitkraamt moet je de shedul's van de FEi erop na slaan ..het geld dus voor alle disiplines die meedoen aan de WEG ..worstel je maar eens door de 87 pagina's van de WEG games !!

Ik denk niet dat je gelijk hebt Besita, de meeste onkosten voor de landenteams worden meestal vergoed door de landelijke federaties, in Nederland de KNHS dus, en ik kan me best voorstellen dat het waar is dat zij niet de volledige onkosten betalen.

xShellie

Cer schreef:
YouthReiner schreef:
Ging puur om het geld.

Ik lees hier meerdere malen dat het om de coach ging.. wat is het nou :?

Er zijn natuurlijk altijd meerdere redenen,
maar hier wordt gezegd dat zowat alles voor de reining ruiters die naar de WEG gaan wordt betaald.
En daar is dus helemaal niks van waar.
Sommige vinden de coach niet geweldig, veel kunnen het ook niet betalen.

quarterH

cer,
- aangekocht uiteraard. de beste paarden komen nog steeds uit USA.
- waarom willem niet mee mag weet ik eigenlijk niet, zijn paard is oud genoeg ed.
- lia staat erbij, helaas een formaliteit met de entingen.
- feit is dat bij de reiningsport de toppaarden tussen de 3-5/6 zitten (ivm de futurity en derby's). de meeste toppaarden pieken daar en krijgen daarna rust / fokmerrie/fokhengst ed. dus dat sluit niet zo mooi aan als bij bv springen en dressuur waar paarden zowiezo later pieken en dus geen problemen hebben met de leeftijdsgrens.
(ik zeg niet dat dit veranderd moet worden ofzo he, zeg alleen dat dit wel een beperking is mbt paardenselectie in onze sport)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:40

YouthReiner schreef:
horseyfries schreef:
Hoe denk jij dat het er in alle andere sporten aantoe gaat? Blijkbaar snap jij niet dat het overal hetzelfde is en dat sponsors nergens voor het oprapen liggen, en zie verder mijn bovenstaande post, als het zo moeilijk is om aan sponsors te komen dan zouden jullie blij moeten zijn met de media aandacht die door de deelname van Anky zeker ontstaat, en er op een positieve manier gebruik van maken door de mensen te laten zien "Kijk eens wat een fantastische sport wij hebben, het is echter jammer dat er onvoldoende sponsors zijn waardoor topruiters nu thuis moeten blijven, hopelijk zijn er mensen die dit gat op willen vullen".

Laat ik het even omkeren: wat zouden jullie ermee zijn als sport in Nederland als er iemand mee ging die een iets betere score dan Anky kan rijden, waardoor het Nederlands team op hun normale niveau presteert wat bij lange na niet top drie is?

Nee, maar als die media aandacht is "Nederlands Reining team wordt laatste op de WEG in Kentucky' is, zullen ook niet veel sponsors staan te popelen om iemand te gaan sponsoren.
En normaal vind ik nog altijd beter dan 'stuk minder dan gemiddeld'

Misschien heb jij nog niet veel sponsors gezocht in je leven, maar die willen maar één ding: publiciteit!
En of dat nu is omdat het team eerste wordt of omdat Anky erin meerijdt, dat interesseert hen geen zier. Als hun naam maar tig keer in beeld komt.

Moeni11

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:41

Bij de menners werd ook niet alles vergoed ivm de hoge kosten om de marathonwagens over te vliegen.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:41

besita schreef:
HumbleTalent schreef:
OA zou alleen het transport van de paarden betaald worden en niet de vlucht van de ruiters. Niet alles zou zonder meer vergoed worden.

je betn topsporter of niet ?
je gaat me niet vertellen dat je van deelname afziet aan een wereldkampioenschap alleen voor het vliegticketje wat je niet kan betalen ..dat lijkt me in de tak paardensport een lachertje

Dat is helemaal geen lachertje. Je vergist je in het feit dat we in NL het binnen de reining ook veel moeten hebben van fantastische non pro ruiters die een normale baan er op na houden. Daarbij liggen de verdiensten in de reining in NL te laag om ook even een ticket naar de WEG te betalen. Die tegen alle andere meningen in niet al wereldkampioenschappen telt binnen de Reining. World Equestrian Games is iets anders als de NRHA World Champion of de FEI World Masters. Mensen rijden liever daarvoor mee dan mee te gaan naar een WEG die ze klauwen met geld kost, met een waardeloze coach...

@Cer er is heel veel mis gegaan bij het beleid en daarmee ook de coach. Dat is de reden waarom mensen in algemene zin niet in het team willen. Dat ze niet naar de WEG willen hangt ook nog is op geld vast. Het is in dit geval dus beide.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:42

Laat ik het even omkeren: wat zouden jullie ermee zijn als sport in Nederland als er iemand mee ging die een iets betere score dan Anky kan rijden, waardoor het Nederlands team op hun normale niveau presteert wat bij lange na niet top drie is? Jullie zouden wederom geen enkele media aandacht krijgen waardoor opnieuw de sponsors niet geneigd zijn geld in deze sport te steken.
Wat zou het beste zijn voor jullie sport?
Graag allemaal even antwoorden! A: Anky mee B Iemand mee die zorgt voor een nette 70+ score zonder bekendheid

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:43

horseyfries schreef:
Misschien heb jij nog niet veel sponsors gezocht in je leven, maar die willen maar één ding: publiciteit!
En of dat nu is omdat het team eerste wordt of omdat Anky erin meerijdt, dat interesseert hen geen zier. Als hun naam maar tig keer in beeld komt.

Ik weet niet of jij ooit een sponsor hebt gezocht voor de REINING.
Maar ik heb een sponsor (Havens paardenvoer), en weet je hoe die mij sponsort?
Met t-shirts en petjes die ik kan dragen als ik aan 't rijden ben.
Bedrijven zitten er niet op te wachten om iemand te sponsoren die in een sport rijdt die helemaal niet bekend is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:43

quarterH schreef:
cer,
- aangekocht uiteraard. de beste paarden komen nog steeds uit USA.

Dat zou toch niet meer zo moeten zijn?

Citaat:
- waarom willem niet mee mag weet ik eigenlijk niet, zijn paard is oud genoeg ed.

dat zal dan wel met de coach te maken hebben?

Citaat:
- lia staat erbij, helaas een formaliteit met de entingen.

slecht management dan..

Citaat:
- feit is dat bij de reiningsport de toppaarden tussen de 3-5/6 zitten (ivm de futurity en derby's). de meeste toppaarden pieken daar en krijgen daarna rust / fokmerrie/fokhengst ed. dus dat sluit niet zo mooi aan als bij bv springen en dressuur waar paarden zowiezo later pieken en dus geen problemen hebben met de leeftijdsgrens.
(ik zeg niet dat dit veranderd moet worden ofzo he, zeg alleen dat dit wel een beperking is mbt paardenselectie in onze sport)

Daar valt misschien dan iets aan te doen door westernpaarden later te laten pieken, of ze langer heel te houden?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:44

horseyfries schreef:
Laat ik het even omkeren: wat zouden jullie ermee zijn als sport in Nederland als er iemand mee ging die een iets betere score dan Anky kan rijden, waardoor het Nederlands team op hun normale niveau presteert wat bij lange na niet top drie is? Jullie zouden wederom geen enkele media aandacht krijgen waardoor opnieuw de sponsors niet geneigd zijn geld in deze sport te steken.
Graag allemaal even antwoorden! A: Anky mee B Iemand mee die zorgt voor een nette 70+ score zonder bekendheid

B
liever een artikel 'Nederland eindigt netjes op de 7e plaats' dan 'Nederland eindigt op de laatste plaats'

Romkabouter

@horseyfries: Dat is twee keer :P

En: B

besita

horseyfries schreef:
besita schreef:

Ik denk niet dat je gelijk hebt Besita, de meeste onkosten voor de landenteams worden meestal vergoed door de landelijke federaties, in Nederland de KNHS dus, en ik kan me best voorstellen dat het waar is dat zij niet de volledige onkosten betalen.

dat is vaak zo met normale internationale wedstrijden ..maar hier gaat het om wereldruiterspelen ..
en dan kan je netjes nakijken op de site wat wel betaald wordt door de OC en welk deel de nationale op hun nemen ..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:46

Goh, als ik dat lijstje van de landen mag geloven is België aan de wereldtop. Ben dan ook erg verbaasd dat ik hier nooit iets over lees in de paardensportbladen hier. Op TV zal ik het maar niet hebben. De dressuur komt hier al niet eens op het scherm.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:47

ik weet bv dat bij het duitse team de eigenaren van de paarden nog een paar duizend euro mochten lappen omdat de paarden anders niet verzekerd waren tijdens transport en ter plekke. en bij dit soort paarden met dit soort risico's zijn dat fikse bedragen.

stel je je paard al ter beschikking mag je nog even 4/5K lappen om je paard verzekerd te hebben.....
mensen hier komen meer kosten bij kijken dan een simpel ticketje van 800 euro.......

(intussen hebben ze dit in duitsland wel opgelost/sponsor gevonden ofzo maar om maar even aan te geven dat er veel meer komt kijken dan wij maar kunnen bedenken)

horseyfries

Youthreiner, jammer dat je niet meer afweet van management, je doet echt iets fout als je alleen een petje en tshirt krijgt en dat nog draagt ook zonder er iets voor terug te vragen.....

Maar gezien het antwoord op mijn vraag hebben ze wel gelijk want je vergeet duidelijk waar het bij sponsoring om gaat: niet het presteren van jou zelf, maar het bekend maken van de naam van de sponsor is wat telt!

xShellie

besita schreef:

dat is vaak zo met normale internationale wedstrijden ..maar hier gaat het om wereldruiterspelen ..
en dan kan je netjes nakijken op de site wat wel betaald wordt door de OC en welk deel de nationale op hun nemen ..[/quote]

En blijkbaar wordt er heel veel niet betaald.
Anders hadden mensen niet geklaagd over de hoeveelheid geld die ze zelf nog moesten betalen om naar de WEG te gaan.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:48

horseyfries schreef:

antwoord c ,,nu geen team uitzenden en wachten tot volgens jaar met een nieuwe coach betere ruiters en betere paarden..met een heeeeel ander beleid :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:48

Cer schreef:
quarterH schreef:

Daar valt misschien dan iets aan te doen door westernpaarden later te laten pieken, of ze langer heel te houden?

Heeft niks met heel houden te maken. Het heeft te maken met dat het grote geld dan al verdient is met de paarden en daarna de grote wedstrijden voor de trainers niet meer interessant zijn. Deze zijn weer interessant voor de non pro. Maar de trainers hebben daardoor geen 6 jarige. Paarden zijn prima heel, mankeert meestal niks aan.
De westernpaarden later laten pieken.. hihihi.. dan moet je heel Amerika eerst op de schop gooien..

Ik zeg B. Promotie moet je opbouwen binnen Nederland bekendheid eraan te geven. De massa het leuk te gaan laten vinden en dan daar de sponsors mee te krijgen. Niet door een slechte prestatie te leveren op een WEG die sowieso door de massa al slecht bekeken wordt.
Reining moet zo leuk worden als voetbal om te kijken. Mensen die geen reining rijden die daar helemaal van in de ban raken.. maar dat bereik je niet door slechte prestaties op 'hoog' niveau.