Partij voor de Dieren stelt kamervragen over LDR methode

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:45

Bandida schreef:
PattyOosten schreef:
Kijk eens naar turnen. Dat is ook (volgens velen) niet bijster gezond voor je jonge lijfje, verbieden? Weslie Sneijder met zijn 26? kan zich de dag niet heugen dat zijn lijf geen pijn deed, voetbal verbieden? Tuurlijk voelt een paard ook zijn spieren na het trainen, maar met de juiste nazorg hoeft dat geen probleem te zijn. :)* :)* :)* :)* :)*

Geen probleem? Ik vind dat een zwaar ethisch probleem. Kinderen (om het eens over de turnstertjes te hebben) en dieren beslissen niet zelf over de pijn die nu eenmaal met topsport gepaard gaat. Als je dat als jongere of volwassene voor jezelf wil doorstaan.. prima, go for it.. Maar je kan dat niet aan een dier of een kind opleggen. Als het over arbeid ging in plaats van sport was iedereen het daar mee eens.

Jij gaat toch ook op je paarden zitten of doet er iets anders mee, waar het paard zelf nooit aan zou zijn begonnen. Als jij op je paard gaat zitten en je doet niks, gebeurd er ook niks. Als je drijft leg je dus ook al dwang op. In elk topic dat over LDR gaat beginnen jij en ons boodschappenkarretje HC weer over dwang, het is elke keer hetzelfde geneuzel.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:48

Huertecilla schreef:
easygoing schreef:
Waarom niet eens de aandacht richten op de basis?
Betere rijscholen, meer educatie behalve dan alleen dat suffe uurtje rondjes tuffen op paarden die de hele dag van alles te verwerken krijgen. Als we die basis nou eens goed voor elkaar hebben kunnen we allemaal weer meepraten met de mensen die daadwerkelijk weten wat ze doen en waar ze mee bezig zijn.

Waarom denk je dat ik een stuk van wat ík basiskennnis vind alweer 4,5 jaar geleden gratis te leringh ende vermaeck ter beschikking heb gesteld via het web?

daar ga je al: Wat JIJ basiskennis vindt. Valt onder die basiskennis ook het vervoeren van boodschappen?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:51

Huertecilla schreef:
Juist wat de ruiteríj vindt is het minst relevant.
Deze heeft een direct belang dus een gekleurde mening.
Mbt de methode is het nog sterker, want de doeners zien inherent het hele probleem niet, zíjn het probleem :)*

Het onwetende volk subsidieert de ruitersport via het NSF*NOC en wordt er internationaal door vertegenwoordigd.
Het onwetende volk kan objectiever dan de ruiterij waarnemen of wat er getoond wordt door ruiters en coach in lijn is met de maatschappelijke ontwikkelingen.
Het onwetende volk kan objectiever dan de ruiterij beoordelen of ze dat imago wil of niet.

De uitspraak over onwetend volk illustreert wedereom gláshelder het onmogelijke van een dialoog met de ruiterij. ´Je doet het niet dus weet het niet.´
Dat onwetende volk heeft vanuit Wageningen vorig jaar al in een officieel rapport aan de ministers geschreven dat paardhouden voor ruitersport ethisch niet verschilt van nertsenhouden voor bont.
Het onwetende volk kan dit onafhankelijk waarnemen en beoordelen.
Het onwetende volk is de publieke opinie.

Dus de mensen die dingen vragen als: "wordt jou pony later ook een paard?" moeten straks gaan bepalen of het zielig is voor Salinero?

Ik doe "het" ook niet, maar ik zie echt geen probleem in hoe Anky haar paarden rijdt en verzorgt.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:55

Huertecilla schreef:
Bandida schreef:
Hallo? Het zit al tot in de Kamer.. daar discussieert het onwetende volk over vooruitgang voor de samenleving.

Juist wat de ruiteríj vindt is het minst relevant.
Deze heeft een direct belang dus een gekleurde mening.
Mbt de methode is het nog sterker, want de doeners zien inherent het hele probleem niet, zíjn het probleem :)*

Het onwetende volk subsidieert de ruitersport via het NSF*NOC en wordt er internationaal door vertegenwoordigd.
Het onwetende volk kan objectiever dan de ruiterij waarnemen of wat er getoond wordt door ruiters en coach in lijn is met de maatschappelijke ontwikkelingen.
Het onwetende volk kan objectiever dan de ruiterij beoordelen of ze dat imago wil of niet.

De uitspraak over onwetend volk illustreert wedereom gláshelder het onmogelijke van een dialoog met de ruiterij. ´Je doet het niet dus weet het niet.´
Dat onwetende volk heeft vanuit Wageningen vorig jaar al in een officieel rapport aan de ministers geschreven dat paardhouden voor ruitersport ethisch niet verschilt van nertsenhouden voor bont.
Het onwetende volk kan dit onafhankelijk waarnemen en beoordelen.
Het onwetende volk is de publieke opinie.

Het onwetende publiek is niet zaligmakend. Het zal ff lekker worden dat mensen die van toeten nog blazen weten een maatstafgevende mening over LDR kunnen hebben.
Het is net als het strafrecht, waar ik dan veel kaas van heb gegeten. Ik moet er niet aan denken dat er en lekenrechtspraak komt. Dat wil niet zeggen dat ik het altijd eens ben met rechterlijke uitspraken, maar er wordt wel proffessioneel/rationeel met de zaken omgegaan.
De gemiddelde paardenleek vindt het al zielig als je op een paard gaat zitten laat staan een stuk ijzer in zijn mond hangt. Nee hoor laat de PVDD maar eens snel wat gaan doen aan bijv. ééndagskuikens en de manier waarop die aan hun einde komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:58

horseyfries schreef:
Volgens mij wordt arbeid aan ons allemaal opgelegd dus waarom dat niet voor dieren zou mogen, terwijl wij allemaal moeten werken voor ons brood, dat is me een raadsel.

Dus?
Is een ARBO wet voor paarden nodig :)*

Die is er voor alle gedomesticeerde dieren in NL behalve voor de sector paard.
Daar blijkt geen dierenliefde uit maar het tegenovergestelde.
Alweer bijna 10 jaar terug is er vanuit een vanuit Utrecht onderbouwde serieus forse probleemstelling mbt het paardenwelzijn in NL door de minister een concrete opdracht tot invulling gegeven. Geen van de probleempunten is zelfs maar geadresseerd door de sector.

Zonder invulling van een goede, op de universele vrijheden van het gedomesticeeerde dier gebaseerde ARBO-wet voor paarden, is het welzijn niet bij benadering gewaarborgd. Dat is niet acceptable. Vul het in of verbied het.

Zoals ik al eerder schreef is er al 100 jaar een Trekhondenbesluit. Tot stand gebracht door rijke dametjes die vonden dat de honder van de arme sloebers ARBO-wetgeving nodig hadden.
Een vergelijkbaar Rijpaardenbesluit is er nog steeds niet omdat die rijke dametjes zelf paard reden en rijden.
Vandaag de dag subsidieëren de onwetende sloebers zelfs de ruitersport.
Wat ze daarvan vinden is niet relevant voor die ruiters.

De ruiterij is echter níet de samenleving.
Het is aan het onwetende volk om te bepalen of een anachronisme als een ruiterij die zich aan God noch gebod gehouden acht in die vorm kan voortgaan, belastinggeld kan ontvangen, hen vertegenwoordigt.
Aan de Kamer nu die vraag :)*

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:58

Bandida schreef:
PattyOosten schreef:
Wat het onwetende volk denkt, vind ik niet relevant eerlijk gezegd.

Hallo? Het zit al tot in de Kamer.. daar discussieert het onwetende volk over vooruitgang voor de samenleving.

Er kunnen kamervragen worden gesteld over ieder willekeurig krantebericht, als je het dan hebt ovre weggooien van bleastingcentjes...
1 kamervraag beantwoorden kost gemiddeld 2000 euro... dit gaat over 6 kamervragen = 12.000 euries... :evaw:

Uit een onderzoek van de metro over het jaar 2008 blijkt dat de PvdD toen voor ca 3.5 ton aan vragen haar vingertje heeft opgestoken.... én er 2 extra ambtenaren moesten worden aangenomen om die vragen te beantwoorden. En die vragen gingen oa varkens bh's en de dood van Rataplan de mascotte van de militairen in Uruzgan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:07

zipje71 schreef:
De gemiddelde paardenleek vindt het al zielig als je op een paard gaat zitten laat staan een stuk ijzer in zijn mond hangt.

Ja, klopt en dat is niet zo heel vreemd.
Een bit is niets anders dan de prikband voor een hond. Gebruikers dáárvan worden door de DB sinds jaar en dag verbeten vervolgd. Het is een kwesie van, weinig, tijd voor de samenleving ook aan de ruiterij vraagt waar die nu eigenlijk mee bezig is met bit en sporen. Dat is niet zo vreemd.
Wat vreemd is, is de struisvogelpolitiek van de ruiterij.

Maak eens een foto van een ´volslanke´ amazone aan de teugel op het bit, elke stap een peut met de sporen gevend en de zweep in de aanslag, gewoon zoals je het overal in de maneges en hier op Bokt kan zien.
Nu op de voorpagina van een landelijk krant onder de kop ´Ruiterliefde kent geen grens.´
De reacties zijn een objectieve weerspiegeling van de mening van de maatschappij :)*

Kamervragen zoals die van de ts zijn een ondedreel van het NL democratische systeem. Heel tekenend dat er zoveel bezwaar tegen is hier. De handelswijze van de bondscoach is er een andere illustratie van.
Van dat de ruiterij zich niets van het ontwetende volk wil aantrekken. dat gewoon de mond moet houden, niet met een camera bij het inrijden mag zijn; er geen mening over mag hebben, laat staan publiceren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:16

Huertecilla schreef:
Zoals ik al eerder schreef is er al 100 jaar een Trekhondenbesluit.

En toch lopen er nog steeds honden voor de slee...

Citaat:
Van het verbod, bedoeld in artikel 36, eerste lid van de gezondheids- en welzijnswet voor dieren wordt vrijstelling verleend voor zover het betreft het gebruik van honden als trekkracht, bedoeld in artikel 36, tweede lid, onder d. in verband met de uitoefening van de sledehondensport, mits bij de honden geen pijn of letsel wordt veroorzaakt en de gezondheid of het welzijn van de honden niet wordt benadeeld.

Het eerste lid is slechts van toepassing op gebruik van honden behorend tot de volgende rassen:

* Alaskan Malamute
* Eskimohond
* Groenlandse hond
* Samojeed
* Siberian Husky

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:23

Bandida schreef:

Beetje een naïeve gedachte vind je niet, Bandida???

Kijk, als de PvdA of het CDA of noem eens een grote partij, met verantwoorde belangen, nu eens kamervragen ging stellen, a la! Maar kom op zeg, de PvdD :') Een nietszeggende partij, die blijkbaar niet weet hoe het internet werkt, die kamervragen stelt over een rechtzaak! Maar dat niet doorheeft, omdat de titel van het artikel waarnaar ze verwijzen ietwat bijzonder klinkt... Die schijnbaar de FEI niet kent, anders zouden ze hun vragen daar wel toe richten... En zouden ze ook weten dat de FEI zich allang in deze methode heeft verdiept. Er al onderzoeken zijn geweest...
Tsjaaaah... Nee, echt het zit al tot in de kamer, maar ik geloof niet dat het op het nieuws is geweest :z

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:44

Janine1990 schreef:
... Die schijnbaar de FEI niet kent, anders zouden ze hun vragen daar wel toe richten... En zouden ze ook weten dat de FEI zich allang in deze methode heeft verdiept. Er al onderzoeken zijn geweest...

De FEI is een ruítersport-bond. Die zitten aan de óverzijde van de tafel. Zijn deelgenoot van het probleem :)*

FEI en doeners willen per definite niet zien dat de leek het anders ziet.
Het verschil tussen wat de leek vindt en wat de ruiterij uitdraagt wordt steeds groter.
Kamervragen zijn een deel van het democratische systeem in NL en wat de PvdD nu doet is niets meer noch minder dan vragen van ontwetend volk stellen.

Maakt verder niet uit deze discussie hier want de doeners vinden het uiteraard acceptabel. Die zijn deelgenoot van het probleem. Voelen zich aan God noch gebod gebonden want als je het niet doet weet je er niets van. De bondscoach draagt het prima uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:48

Huertecilla schreef:
FEI en doeners willen per definite niet zien dat de leek het anders ziet.

Of andersom... :)*

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:52

Of misschien hangt het antwoord op de vraag wel gewoon af van wat we het liefst willen horen, en komt er daarom geen uitsluitsel over of iets wel of niet het geval is ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:53

gummie schreef:
Of misschien hangt het antwoord op de vraag wel gewoon af van wat we het liefst willen horen, en komt er daarom geen uitsluitsel over of iets wel of niet het geval is ;)

Dat is ook absoluut een mogelijkheid Gummie! En wellicht zit je er tot op dit moment nog geen halve centimeter naast...

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:01

scoxxx schreef:
http://horsus.nl/nl/?p=videos&i=460&t1=6

Ondanks de zeer symphatieke PR-voorstelling... zie ik een valse knik en ik zie ook rollkur. Ik zie een paard wat zich onttrekt aan de ruiterhand. En ook een paard wat zich onttrekt aan de ruiterhand voelt fijn lichtjes aan.Terug nek strekken zie ik hier als "trucje" aangeleerd, gezien het gebruik van het achterbeen.
Ik zie dat het hoogste punt tussen de 2de en 3de nekwervel ligt, ook als het paard hoog/hoger ingesteld wordt.
Ook weet ik dat fysiotherapeuten de gevolgen van valse knikken, veel werk geven om de paarden in de ring te kunnen houden.
Ook begrijp ik dat de huidig gefokte dieren qua thans zeer gewenste conformatie het meest makkelijk te trainen zijn via die valse knik.
Ook zien we allemaal de wannabe-ankies waar de you-tube's een stuk minder sympathieke gebeurtenissen laten zien.

Schade als gevolg van de valse knikken, zijn niet op rontgens te zien... wel op MRI. Alle linkjes met voorbeelden dat de van-grunsven-methode niet schadelijk zouden zijn ten spijt: toon ons maar MRI als bewijslast!
En paarden in de subtop die onnodige schade oplopen als gevolg van de van-grunsven-methode zijn te talrijk.
En dat laatste is misschien wel dé reden om de van-grunsven-methode af te schaffen.

Kortom, ik heb me echt proberen te verplaatsen in de pro van-grunsven-methode-mensen, maar ik blijf het een te verbieden methode vinden.

Ik vind het een geweldige clinic en vind dat ze het helder uitlegd. Ook geeft ze duidelijk aan dat LDR alleen is weggelegd voor hele goede ruiters op hoog niveau en dan nog moet je het op een goede manier uitvoeren. Ik denk dat welke methode je ook kiest er goede en slechte uitvoeringen zijn.
Ik zou willen weten welke subtoppaarden schade hebben opgelopen door de Van Grunsven-methode. Ik vind dat een erg boute uitspraak die je volgens mij niet kunt onderbouwen. Ik ben niet persé voor de methode van Van Grunsven maar ook niet helemaal tegen alles wat ze doet. Er zit veel waarheid in wat ze zegt en het gaat niet alleen om rond. Dus daarom denk ik ook dat de PvdD geen bevredigend antwoord zal krijgen van de kamer, want volgens mij is het niet zwart-wit, maar hartstikke grijs.
En trouwens, als een paard bovenin loopt, moet je goed kijken of het punt achter de oren het hoogste punt is en daarbij moet je dus spieren bovenop de nek (of vetrollen) buiten beschouwing laten. Ook bijv. bij hengsten (bijv. bij Donnerhal was dat goed te zien), is de nek optisch gezien niet het hoogste punt, maar komt dat door een hoge dikke hengstenhals die er nog achter zit. Als ik zo naar Nelson kijk, vind ik hem een prettig beeld geven. Ook al is ie bovenin soms wat kort in de hals als ze hem moet afremmen, maar verder zie ik geen neus achter de verticale lijn en geeft ie een opwaarts beeld in de hals richting nek als hoogste punt. Dus mij heb je niet overtuigd. ;)

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:46

Het wordt dus tijd voor een lijst met kapotte subtoppaarden. Er was ook sprake van een lijst met plof-incidenten, maar die bleef ook in de kast. Ik verwacht, dat de lijst met subtoppaarden die kapot zijn gegaan door LDR, daar ook blijft :+

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:51

In plaats van zo ongefundeerd en fel te reageren, zou ik, als ik pro van-grunsven-methode was veel diplomatieker te werk gaan in dit soort discussies.
Marketingtechnisch zijn de reacties van de mensen die pro van-grunsven-methode zijn, natuurlijk een nekslag voor alle twijfelaars.

Janine1990

Re: Partij voor de Dieren stelt kamervragen over LDR methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:56

Wie kan mij vandaag even LDR-en??? Ik heb niet goed geslapen, mijn nek doet pijn... :+

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:59

scoxxx schreef:
In plaats van zo ongefundeerd en fel te reageren, zou ik, als ik pro van-grunsven-methode was veel diplomatieker te werk gaan in dit soort discussies.
Marketingtechnisch zijn de reacties van de mensen die pro van-grunsven-methode zijn, natuurlijk een nekslag voor alle twijfelaars.

Het gaat hier niet over marketing, het gaat meer om de heksenjacht op de top die al jaren duurt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:39

Scoxxx, je wordt steeds leuker.
Als jij ongefundeerd en fel aangevallen wordt dat jij een dierenbeul bent, en je verdedigt je eerst jarenlang rustig door allerlei clinics te geven waarin je uitlegt wat je doet, meewerkt aan onderzoeken waarbij vastgesteld wordt dat je paarden juist super gezond zijn en minder gestresst dan een recreatiepaard, jouw paarden ook in tegenstelling tot vele anderen hun oude dag op de wei mogen slijten, en na dat een tiental jaren te hebben gedaan wordt je NOG ALTIJD op dezelfde manier met dezelfde non-argumenten beticht van dierenbeulerij en meer van dat soort fraais, zou jij dan nog altijd diplomatiek en vriendelijk blijven?
Of zou je ook zeggen: genoeg is genoeg, nu stap ik naar de rechter want hier komt anders geen einde aan?

Natuurlijk zeg jij weer dat je je levenlang geduldig en diplomatiek blijft, maar dan zeg ik: bewijs dat maar eens met een MRI... :P

Hoelangnog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:22

Eindelijk is het zo ver dat de Duitse rijders, trainers en BoBo's de Nederlandse manier van trainen en rijden een groot compliment geven. En dan duikt er wel weer een Belgische tante op die het allemaal beter weet.

En de PvdD laat zich voor het karretje spannen, omdat ze te lui zijn om de honderden pagina's te lezen die over deze materie al te vinden is in de wetenschappelijke archieven.

Tjonge ik was zo blij dat er zo'n partij in de kamer kwam, maar als ik zie waar ze zich mee bezighouden, dat gaat mijn volgende stem naar een andere partij.

Het is toch absurd en weggegooid belastinggeld als de regering zich moet buigen over het feit dat Sjef Jansen kond doet van het feit dat hij Astrid Appels een tr*t vind. Natuurlijk niet slim van Sjef want ik had haar een over het paard getilde Nederlander haatster genoemd, beide zijn waar maar het klinkt wat beter.

Ik hoop en neem aan dat we deze tante in ieder geval niet meer op de Nederlndse wedstrijden te zien krijgen. Dus die winst is al binnen. Niet dat ze dit echt erg zal vinden want haar artikelen zijn toch meestal gebaseerd op "van horen zeggen".

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:34

Ach, het ministerie maakt zich druk over het paardenwelzijn. Terwijl de knhs als nieuwe regel heeft dat paarden tijdens een men-marathonweekend al die tijd op een rubbere mat, vast aan de wagen moeten staan, welliswaar overdekt. Of je moet je paard in de wagen laten staan. Vroeger was een marathon weekend nog leuk voor een paard. Werd er een weidje uitgezet en daar mocht het paard tussen de wedstrijden door lekker grazen. Alle instanties spreken elkaar tegen. UIteindelijk bepaald een eigenaar of een dier het goed heeft of niet en dat zal geen instantie kunnen veranderen.
Topruiters gaan echt niet iets doen met paarden wat hun welzijn schaad.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:56

Huertecilla schreef:
zipje71 schreef:
De gemiddelde paardenleek vindt het al zielig als je op een paard gaat zitten laat staan een stuk ijzer in zijn mond hangt.

Ja, klopt en dat is niet zo heel vreemd.
Een bit is niets anders dan de prikband voor een hond. Gebruikers dáárvan worden door de DB sinds jaar en dag verbeten vervolgd. Het is een kwesie van, weinig, tijd voor de samenleving ook aan de ruiterij vraagt waar die nu eigenlijk mee bezig is met bit en sporen. Dat is niet zo vreemd.
Wat vreemd is, is de struisvogelpolitiek van de ruiterij.

Maak eens een foto van een ´volslanke´ amazone aan de teugel op het bit, elke stap een peut met de sporen gevend en de zweep in de aanslag, gewoon zoals je het overal in de maneges en hier op Bokt kan zien.
Nu op de voorpagina van een landelijk krant onder de kop ´Ruiterliefde kent geen grens.´
De reacties zijn een objectieve weerspiegeling van de mening van de maatschappij :)*

Kamervragen zoals die van de ts zijn een ondedreel van het NL democratische systeem. Heel tekenend dat er zoveel bezwaar tegen is hier. De handelswijze van de bondscoach is er een andere illustratie van.
Van dat de ruiterij zich niets van het ontwetende volk wil aantrekken. dat gewoon de mond moet houden, niet met een camera bij het inrijden mag zijn; er geen mening over mag hebben, laat staan publiceren.

HC ik weet dat je niet in Nederland verblijft maar loop hier een willekeurige dierenwinkel binnen en wat is daar te koop? Apparaatjes die op afstand werken en je hond een elektrische schok geven of een spray citronella als hij te veel blaft of niet luistert. Ja we zijn erg vooruit gegaan in nederland.... |( De DB staat bij mij dus niet echt hoog in het vaandel, ondanks dat ik wel lid ben)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:46

Die dingen zijn er al heeeel lang en kunnen heel handig zijn... MITS goed gebruikt...
kiezen onder de auto laten lopen of een stroomstootje, en ja helaas zijn dat soms honden die door anderen verpruts zijn.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:08

Alane schreef:
Die dingen zijn er al heeeel lang en kunnen heel handig zijn... MITS goed gebruikt...
kiezen onder de auto laten lopen of een stroomstootje, en ja helaas zijn dat soms honden die door anderen verpruts zijn.

Je kan toch ook gewoon je hond aan de riem houden?
Ik heb wel eens naast een hond gestaan die zo'n "schokje" kreeg en ik voelde het ook. Zo fijn is dat echt niet. Maar mijn punt is dat iedereen de mond vol heeft over prikbanden etc maar werken met stroom blijkbaar normaal vindt. Je kan ook wat geduld opbrengen en je hond proberen te rehabiliteren (mooi woord dat Cesar Milan altijd gebruikt) Waar de kunde van de mens ophoudt, begint hetgebruik van dit soort rotzooi.
Heb je zelf wel eens geprobeerd zo'n citronellaspuitje in je neus te spuiten? Erg ranzig en een hond heeft een nog veel beter ontwikkelde neus.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:11

Huertecilla schreef:
DDW1190 schreef:
Ook ik vind het geen fijne beelden, maar het is wel raar dat haar paarden nooit staken (ik had het laatst met een stalgenoot over).
Als een paard iets niet wilt en ergens niet mee eens is, dan gaat hij staken!

Grapje?
Ken je de lijst van plofincidenten niet? Ook dat is verzet. Actíef verzet zelfs. Bewuste ongehoorzaamheid en revolutie; wég met de ruiter!
Dat de beste FEI dressuur-amazone ter wereld op haar ´op hol geslagen´ best gedresseerde paard ter wereld gered moest worden na de beste proef ter wereld, door een bereden agent is gewoon voorbij bij hilárisch.
Maar goed dat terzijde want volledig off-topic.

Weet je hoeveel ruiters hun paard niet eens een prijsuitreiking aandoen? Goed voorbeeld is Meredith Michaes die heeft Shutterfly nog nooit laten deelnemen aan een prijsuitreiking, want die flipt de pan uit.