horseyfries schreef:Er is een officieel persbericht van de FEI, wat gepubliceerd werd door mevrouw Appels. In dat persbericht staat dat rollkur, het op een agressieve wijze rijden van een paard, verboden is, maar dat LDR rijden is toegestaan.
Het lijkt mij dat niet de FEI, maar mevrouw Appels in al haar wijsheid besloten heeft om bij dit officiële persbericht deze foto te plaatsen met begeleidend schrijven van haarzelf, daar mee ten eerste suggererend dat Anky daar rollkur toepast en ten tweede suggererend dat haar manier van rijden door de FEI nu verboden is.
Sherif, ik geloof niet dat het nog zin heeft om hier verder in te gaan op het verschil tussen LDR en rollkur en waarom LDR wel goed is en rollkur niet, als je je daar in wilt verdiepen bestaan daar al topics genoeg over.
Zelf blijf ik het een tikkie hypocriet vinden, als ik zo vrij mag zijn

Kijk als wij kleine hobbiesten in verband werden gebracht met deze methode, was dat natuurlijk geen wereldnieuws,maar aangezien het een bekend persoonlijkheid betreft wordt het wereldkundig gemaakt(dat is de keerzijde van roem, je staat sneller in de spotlights dan je lief is)

En nee ik heb geen hekel aan Anky, ze blijft nog steeds natuurlijk een vd meeste succesvolle amazones wereldwijd,maar ook zij is een mens en kan fouten of inschattingsfouten maken(dat de rollkur zoveel stof kon doen oplaaien), geef puur even mijn ongezoute mening.