Drie paarden dood tijdens Canadees rodeo-evenement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:19

yarrah schreef:
Dat filmpje had je dus wel moeten zien!!

Ik durfde niet :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:25

Cer schreef:
@Gini: deze Rodeo behelst verschillende onderdelen, dus zoals jij dat rijtje opnoemt, is het niet geheel juist..

Van deze paarden is er 1 overleden ten gevolge van een 'rodeo' zoals wij dat kennen, nl. de bokkende paarden.

De anderen overleden tijdens of ten gevolge van andere onderdelen cq helemaal niet evenement gerelateerd.

Je zegt "deze rodeo" dus dat bedoel ik ook. Het algemene rodeo met zijn verschillende onderdelen. Dat dat meer behelst dan bokkende paarden daar ben ik ook al over uit (ik ben een leek op rodeogebied, maar ook weer geen analfabeet, ik heb het volledige topic gelezen hoor ;) )

Cer

Re: Drie paarden dood tijdens Canadees rodeo-evenement

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:27

Dus dan hoef je niet 'deze rodeo' af te schaffen, maar wat onderdelen kritisch bekijken.. :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:28

"Deze rodeo" is een van de grootsten van zijn soort.
Er zijn idd Miljoenenbedragen mee gemoeid, en ik geloof zeer zeker dat er goed en kritisch naar ALLE sterfgevallen onder de paarden gekeken gaat worden.
Al is het maar om zeker te gaan dat de mensen willen komen kijken, de sponsoren blijven sponseren, de sporters deelnemen, er geld verdiend en uitgegeven kan worden...you name it.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:30

Heb ik ooit ergens beweerd de rodeo af te schaffen? Ik zal mijn berichten nog eens gaan lezen, want daar doelde ik echt niet op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:37

Ik schrijf dat in zn algemeenheid :j

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:40

Cer: Het is je vergeven :(:) . Maar voordat je iets roept even kijken ... oke.. :-).

Blacknorton, als je op een grote rodeo geweest ben kun je alleen maar concluderen dat er miljoenen omgaan in deze sport. The calgary stampede is echt enorm. Er zijn jaarlijks 1.250.000 miljoen bezoekers. Maar niet alleen in de Stampede park zijn er dingen te doen. Elke morgen kun je ergens in de stad gratis pannekoeken eten (maar iedereen doneert een bedrag die vaak naar allerlei organisaties gaan). Ook zijn er parade's in de stad. Een rodeo stoppen/verbieden wat de dierenorganisatie graag willen zien lukt niet, hele volksstammen leven er naar toe.

Trouwens, gisteravond zijn er geen chuckwagonraces geweest. Door hevige regenval is het terrein in een modderpoel veranderd.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:53

hellaas nog nooit op een groot rodeo evenement geweest. ik had wel door dat er veel geld omging in het evenement zelf en dat het echt enorm is en mensen daar jaarlijks naar toe leven. maar ik had niet verwacht dat er (al) zoveel geld omgaat in de chunkwagon races. zo leer ik nog wat op de vrijdagochtend ;)

dat is dan de 2 raceavond die niet door gaat. er is al eerder een dag geschrapt door de regen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:43

ik ga deze discussie verlopig even verlaten. ga een weekendje op pad naar noord ierland.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:12

Wauw, Heel veel plezier in Ierland! Daar moet ik ook nog eens naar toe.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:22

Nessah schreef:
Ben die foto's aan het kijken.. Maar waarom bijt deze man in zijn oor? Ik snap hem niet, wat heeft dat voor nut?
http://farm5.static.flickr.com/4068/465 ... 4e88d8.jpg

Citaat:
By biting a horse on the ear and causing a short sharp pain similar to a pinch, it induces the brain to release endorphins that greatly calm the horse.

bron

body92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:16

Ik vind zolang je niet bij de Calgary Stampede bent geweest moet je er niet over oordelen het is zelfs anders dan andere rodeo's vind ik na wat ik heb gezien. Zo is er afgelopen donderdag bij trucwagen races weer een ongeluk gebeurt paard was knock out en was binnen 5 min weer op de been door de snelle hulp van de vrijwilligers.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:01

Ik ben er 2 weken geleden geweest de paarden die ik gezien heb zagen er allemaal super verzorgd uit maar het gaat eenmaal best lomp en ontzettend hard. Er zijn ook zooooooooo veel mensen daar en het geluid de aanmoedigingen ... de adrenaline die giert door die beesten dat moet ongelofelijk zijn je ziet ze aan de start en ze willen alleen maar gaan .. En helaas gebeuren sportblessures ook maar dat gebeurt ook met de andere takken van de paardensport.. Maar dat sommige paarden het 10 dagen lang achterelkaar vol moeten houden vind ik niet oké.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:56

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:07

Misschien kun je wat meer uitleg geven wat de bedoeling is bij het barrelen, de training die eraan vooraf gaat, en dat het best moeilijk is om op die snelheid de ideale lijn te rijden. En mag de ruiter het paard met de teugel een pets geven?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:55

barrel racen is zo gaaf!! heb een aantal keer opgetreden met me shet. lang geleden.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:55

Cassidy schreef:
Misschien kun je wat meer uitleg geven wat de bedoeling is bij het barrelen, de training die eraan vooraf gaat, en dat het best moeilijk is om op die snelheid de ideale lijn te rijden. En mag de ruiter het paard met de teugel een pets geven?

Ja daar heb je gelijk in. De barrel race heeft een vast pattern en als je van de ideale lijnen afgaat kost dat tijd en dat wil je niet :)
Dat is niet de teugel maar de over en under (een soort zachte zweep speciaal voor de barrel race) die mag worden gebruikt maar alleen achter het zadel. Er gaat een lange training en opbouw van een goede band van vooraf, want op hoge snelheid kun je alleen richting geven en niet echt sturen. Ik denk dat de meeste bokkers wel begrijpen dat het moeilijk is om op hoge snelheid kort te wenden, denk bijv aan een barrage bij springpaarden, of een korte wending op snelheid bij polopaarden alleen bij de barrel race is de snelheid nog wat hoger