Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:51

easygoing schreef:
hmmm 200 euro per uur om je spullen met ordinair leidingwater of zo schoon te laten maken tsssss.
Is dat echt heel zeker? Niet dat je straks een zadel terug krijgt met hier en daar een doorgebrand lucht gat.

Ja het is ook absurt die kosten.
En als het goed is krijg je je spullen gewoon in normale staat terug. :+

easygoing

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:54

Laten we dat hopen ;).

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:00

krijgt ze gewoon in normale staat terug en waarom is het zo duur (heb vannochtend laten reinigen)? alle voorzorgsmaatregelen je moet mee in pak asbestwet moet toegepast zijn dus je moet in wegwerppak(zonder eigenkleding dus ook geen ondergoed, die zit erbij in het pakketje dat je krijgt is voor 1mallig gebruik) in ruimte 1 in ruimte 2 deuren dicht door naar 3 vuile ruimte , daarna spullen halen verpakken in zak, nogmaals verpakken in zak, zak schoonmaken met doek, zak gaat naar vuile ruimte, buitenzak daar eraf, dan naar douche ruimte (inderd gewoon water) daarna naar ruimte 3 schone ruimte, zelf volg je een zelfde traject, alles uit in ruimte 1 daarna douchen dan weer naar schone ruimte en aankleden. spullen moeten nog een plakmonster van genomen krijg je een certificaat mee, ook foto's van jou en de spullen als bewijs dat ze schoon zijn, al met al veel werk, ook het water wat gebruikt is voor de reiniging moet men opvangen en afvoeren omdat de asbestvezels niet in drinkwater terecht mogen komen. Bovendien ging het hier om de gevaarlijkste vorm van asbest die er bestaat deze werd in de laatste jaren van asbestverwerking zelfs niet meer gebruikt. Dus al met al misschien wel terrecht die maatregelen en de effecten merk je pas na 20jaar, en dan ben je eigenlijk al te laat.

Denk ook niet dat andere bedrijven hier veel goedkoper in kunnen zijn helaas baalde er zelf ook van.
Laatst bijgewerkt door amandaaa op 16-07-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:01

das idd een heel gedoe, maar waarom moet je n verdesnaam zelf in zo'n pak je spullen halen?
je betaald hun toch genoeg. :+

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:03

om ze aan te wijzen zodat je zeker je eigen spullen heb, die mensen hebben ook geen verstand van paarden een hoofdstel noemde ze een bit dus ja weet niet wat je dan krijgt als hun het gaan halen :D, denk ook dat het veel tijd kost want hun moeten maar met een paar aanwijzingen naar spullen zoeken, je mag trouwens niet alleen hoor gaat allemaal onder begeleiding moet ook volgens de asbestwet (neem aan dat die wet niet gemaakt is omdat het zulk fijn spul is dat asbest)
Laatst bijgewerkt door amandaaa op 16-07-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:04

haha dat is ook weer zo...

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:05

knap als je kan uitleggen welkespullen van jou zijn en wat je wil hebben. Ben blij dat ik mee mocht!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:06

ja inderd, zij het net al zeg een hoofdstel noemen ze een bit dus je weet totaal niet waar ze mee aankomen na de reiniging, dan heb je echt een probleem zeg maar.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:07

Marjo_Wystan schreef:
knap als je kan uitleggen welkespullen van jou zijn en wat je wil hebben. Ben blij dat ik mee mocht!

noujaa, kastnummer + invetarisatielijst?
en als er 1 iemand de mensen uitlegt wat een zadel en een hoofdstel is, lijkt het me niet zo moeilijk.

maar zoals je zegt, we fijn dat je mee kunt, zodat je de juiste spullen terug krijgt. :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:40

pff wat een gedoe om je spullen terug te krijgen! Ik zou het risico ook niet willen nemen hoor om niet mee te gaan, heb je straks betaald om een duur hoofdstel terug te halen, komen ze aan met een halster ofzo.. zou een beetje zonde zijn.
Wel heel vervelend dat dekens niet te reinigen zijn, er zijn zo veel spullen van stof gemaakt. En de mooie nieuwe bodem van de bak enzo, hoe krijg je dat ooit "schoon" ;(

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:46

ja ze weten echt niet wat wat is, 1 man heeft zelf paarden dat wel, en die weet allemaal wel wat het is, maar het blijft een man die gaat echt niet denken: Oh het meisje wil met die ene bling en niet die andere bling.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:06

zou ook fijn zijn als alles nog ligt waar je het gelaten hebt ;) scheelt een hoop zoekwerk

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:42

_Nann_ schreef:
Marjo_Wystan schreef:

noujaa, kastnummer + invetarisatielijst?
en als er 1 iemand de mensen uitlegt wat een zadel en een hoofdstel is, lijkt het me niet zo moeilijk.

maar zoals je zegt, we fijn dat je mee kunt, zodat je de juiste spullen terug krijgt. :)

Op mijn kastje stond geen kastnummer.. En aangezien ik meerdere hoofdstellen heb, was ik erg blij dat ik mee kon om mijn spullen zelf te mogen pakken :) Anders had ik misschien 'verkeerde' spulllen terug gekregen. Aangezien ook het meerendeel van mij spullen op de grond lag ;)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:56

Gisteravond bij hart van Nederland is een stukje geweest van onze stal wat ze afgelopen dinsdag hebben opgenomen.

Even kijken bij Hart van Nederland SBS 6 bij uitzending gemist

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:11

spettertjuh schreef:
Gisteravond bij hart van Nederland is een stukje geweest van onze stal wat ze afgelopen dinsdag hebben opgenomen.

Even kijken bij Hart van Nederland SBS 6 bij uitzending gemist

nou heb het gezien

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:32

Uiteraard worden er ook hier weer onwaarheden verteld. Helaas..... Er wordt gezegd dat John niets doet aan de asbest maar ze vergeten er even bij te vertellen dat John niet KAN doen zolang het terrein niet wordt terug gegeven aan hem zodat hij zelf een asbestsaneringsbedrijf in de armen kan nemen.

Leuk hoor die media, valt me een beetje tegen dat ze als journalisten niet zelf even een onderzoekje starten ipv onwaarheden vertellen.........

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:36

ja dat stukje slaat nergens op

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:12

He alleen niets horen zeggen over paarden en eigenaren , de pensionklanten dus...

ging alleen over die mense die er woonden...

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:04

_Nann_ schreef:
He alleen niets horen zeggen over paarden en eigenaren , de pensionklanten dus...

ja over 2 mensen en voor de rest onzin
ik zie dat je jarig ben gefeliciteerd

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:09

lirote schreef:
_Nann_ schreef:

ja over 2 mensen en voor de rest onzin
ik zie dat je jarig ben gefeliciteerd

Dankjewel :)

ja ik had wel verwacht dat er iets meer uigebreid verteld zou worden..
maar nee :+

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:20

Ook apart het stukje op Tv West; weer onwaar: Meisje die daar woont wil een speciale behandeling geeft ze aan, want haar huis is asbestvrij. Er is echter helemaal niets asbestvrij verklaard nu, vind het raar dat je daar dan zo over doorgaat. Je ziet mij erachter in een wit pak, samen met kayleigh; spullen pakken die eerst in een asbestvrij verklaarde ruimte stonden, die ook gereinigd moeten worden, omdat niets asbestvrij is (per definitie is het besmet).

Klonk een beetje alsof wij zomaar onze spullen mochten weghalen, terwijl het precies dezelfde procedure is.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:30

ook raar idd dat ze dat op zo'n manier doet dan..

Ik heb geen tv west hierzo, dus kan het niet zien :P

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:35

heb het ook niet, maar op de site staat een programma gemist stuk. Vrijdag 17.00 uur geloof ik..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:41

Stomtoevallig heb ik dat stukje ook gezien op TV.
Wat mij zo verbaasde is dat er wel een paard stond op dat weiland naast de stal??

Hoe is het nu trouwens met al de dieren? Had de eigenaar geen honden of katten b.v?
Verschrikkelijk als zoiets je overkomt!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:43

Heey Greet!

Er staan idd nog een aantalpaarden in de weilanden, die zijn als het goed is vrijgegeven.
Dus daar is geen asbest aanwezig. ( voor zover ik weet)

De dieren zijn geloof ik elders ondergebracht?

aerdenhout1 schreef:
Stomtoevallig heb ik dat stukje ook gezien op TV.
Wat mij zo verbaasde is dat er wel een paard stond op dat weiland naast de stal??

Hoe is het nu trouwens met al de dieren? Had de eigenaar geen honden of katten b.v?
Verschrikkelijk als zoiets je overkomt!