Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:13

IsabelvS schreef:
Nou trailer + paard is heel lang in totaal dus ik de dat je het dan wel kan zien. En sowieso als je door de bocht gaat zit het paard niet zo precies achter je dat je het niet kan zien.

Gelukkig heb jij een hoop ervaring in het verkeer en maak je als mens zijnde nooit fouten. Wat jammer dat ik tot de mindere goden hoor......

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:13

Misschien nog even vertalen. :)

Is een grapje hoor...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:14

Was jij er wel bij dan?

Ik hoop dat hij toen al dood was, dan heeft hij weinig geleden.

Ikzelf zou beter opgelet hebben, en zou het mijzelf nooit vergeven als zoiets gebeurde dus ja, sluit me dan maar op!

Ja dat heb ik gelezen :) maar ik denk dat het minstens een aantal seconde duurt wanneer de trailer kapot gaat, open gaat, het paard eruit drijgt te vallen en valt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:14

Maar waarom zou die vrouw het met opzet doen? "Goh, mijn paard sleept achter de trailer aan, maar anders rij ik nog even 3 km door?"

Ik kan het me niet voorstellen dat het je niet opvalt, maar ik kan me nog minder voorstellen dat je het expres zou doen...

Ixie

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:15

Ja daar heb je gelijk in, maar ik bedoel meer dat het heel onzorgvuldig is..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:16

IsabelvS schreef:
Was jij er wel bij dan?

Ikzelf zou beter opgelet hebben
, en zou het mijzelf nooit vergeven als zoiets gebeurde dus ja, sluit me dan maar op!

Ja dat heb ik gelezen :) maar ik denk dat het minstens een aantal seconde duurt wanneer de trailer kapot gaat, open gaat, het paard eruit drijgt te vallen en valt.

en jij zit met je , wat is het 14 jaar? hoevaak achter het stuur en met wat voor combinaties?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:17

Krijg er gewoon kippenvel van. Bah moet je toch niet aandenken dat zoiets je overkomt. Kan me inderdaad ook niet voorstellen dat je het 3 km lang niet merkt maar wat eilleen333 zei dat je express verder zou rijden is helemaal ongeloofelijk.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 16-06-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:18

Dit is ooit bij iemand gebeurt die net een stier van ons had gekocht. :=

Maar die man had ook geen goede trailer. De klep viel onderweg open(op de snelweg) en de stier stond niet vast. Hij reed wel langzaam, maar op de snelweg is dat alsnog 80. De stier stapte uit en ging naar het dichtstbijzijnde weiland koeien staan kijken. :') Nou dat had die man wel door natuurlijk, toen de klep openviel hoorde hij wel iets vreemds, maar was nog niet meteen gestopt. Dus zo goed hoor je dat nou ook weer niet.

OT: Lijkt me echt heel naar, maar wel vreemd dat een paard dichtbij de rand staat om er zo uit te kunnen vallen. Je paard in zo'n trailer zonder klep lijkt me echt eng. :\

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:20

IsabelvS schreef:
Was jij er wel bij dan?

Ikzelf zou beter opgelet hebben, en zou het mijzelf nooit vergeven als zoiets gebeurde dus ja, sluit me dan maar op!

Jij rijdt ook al jaren natuurlijk met een auto en trailer erachter dus ja, waar hebben we het over?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:20

Wat vreselijk! Maar een halster/touw dan breekt toch wele als er 500 kilo paard aan hangt? Andere auto's zullen toch wel geseind hebben..
Hopelijk was dat paard buiten bewustzijn toen hij meegesleurd werd...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:22

MamboBeach schreef:
IsabelvS schreef:
Was jij er wel bij dan?

Jij rijdt ook al jaren natuurlijk met een auto en trailer erachter dus ja, waar hebben we het over?

Ze zegt ook niet dat ze het beter kan, maar dat zij het zichzelf nooit zou vergeven en goed opletten... Dat kan jij toch ook zeggen? Als ik dronken achter het stuur zou zitten en iemand zou doodrijden zou ik het mezelf ook niet vergeven. Wil niet zeggen dat ik altijd lam achter het stuur zit ;) .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:22

Skygirl schreef:
Dit is ooit bij iemand gebeurt die net een stier van ons had gekocht. :=

Maar die man had ook geen goede trailer. De klep viel onderweg open(op de snelweg) en de stier stond niet vast. Hij reed wel langzaam, maar op de snelweg is dat alsnog 80. De stier stapte uit en ging naar het dichtstbijzijnde weiland koeien staan kijken. :') Nou dat had die man wel door natuurlijk, toen de klep openviel hoorde hij wel iets vreemds, maar was nog niet meteen gestopt. Dus zo goed hoor je dat nou ook weer niet.

OT: Lijkt me echt heel naar, maar wel vreemd dat een paard dichtbij de rand staat om er zo uit te kunnen vallen. Je paard in zo'n trailer zonder klep lijkt me echt eng. :\

Wat een droge! :')
Gelukkig wel goed afgelopen dan! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:24

eilleen333 schreef:
MamboBeach schreef:

Ze zegt ook niet dat ze het beter kan, maar dat zij het zichzelf nooit zou vergeven en goed opletten... Dat kan jij toch ook zeggen? Als ik dronken achter het stuur zou zitten en iemand zou doodrijden zou ik het mezelf ook niet vergeven. Wil niet zeggen dat ik altijd lam achter het stuur zit ;) .

Dat is heel iets anders wat jij zegt, het jezelf nooit kunnen vergeven ligt aan jezelf, aan hoe je je voelt. Het lijkt mij ook super erg als zoiets me zou overkomen, of beter gezegd, het paard.
Maar ze zegt dat zij beter op zou letten, vandaar mijn reactie.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:27

Jezus wat erg zeg!
Ik heb het filmpje niet gekeken maar wat een verhaal zeg...

-O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:27

Laat ik voorop stellen dat ik er zelf natuurlijk niet bij geweest ben. Maarrrrrr.......... ik heb heel eerlijk gezegd toch wel een beetje moeite met iemand die 3 km door rijd zonder ook maar iets in de gaten te hebben. Tuurlijk zal je dat niet met opzet doen, maar hoe oplettend ben je dan uberhaupt op de weg????? Als mijn paard in de trailer staat, kijk ik continu achterom of in de spiegels. En je voelt in principe elke klap in de trailer. Ok, zij had een ander soort trailer, maar dan nog. Als je dieren vervoert, mag je wel iets beter opletten, zeg. Drie kilometer!!! Voor nalatigheid mag iemand van mij best aangepakt worden!

Ik kreeg tranen in mijn ogen, toen ik dit filmpje zag...... Arm, arm paard. En nee, dit paard heeft geen stem inderdaad. Die mag best gehoord worden, vind ik ook. Misschien hard, maar ja, het is mijn mening.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:28

baroen schreef:
IsabelvS schreef:
Was jij er wel bij dan?

, en zou het mijzelf nooit vergeven als zoiets gebeurde dus ja, sluit me dan maar op!

en jij zit met je , wat is het 14 jaar? hoevaak achter het stuur en met wat voor combinaties?

Sorry hoor, maar het getuigd wel van onoplettendheid wanneer je 3 HELE KILOMETERS met een paard achter je wagen doorrijdt. Het is niet met opzet gebeurd, maar het is wel een zeer onwaarschijnlijk verhaal wanneer de persoon in kwestie daadwerkelijk alle voorzorgsmaatregelen had genomen bij het vervoeren van een leven wezen. Bovendien zit er achter de kont van een paard een ijzeren stang die moet voorkomen dat het paard naar achteren stapt en van de trailer valt. Dus die zal ofwel afwezig zijn geweest, of niet dicht zijn geweest. Plus het feit dat ze de deur van de trailer niet goed dicht heeft gedaan. Ze zal het heus niet expres hebben gedaan, maar zij is wel 100% verantwoordelijk voor de gruwelijke dood van dit paard. En ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik zo'n fout zou begaan. Ik zou vrijwillig opgesloten willen worden om te boeten voor mijn daden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:30

Ergens is het wel raar dat ze niet vervolgd wordt als je het zo bekijkt... Het was geen opzet...
Als ik een kind platrijdt, dan doe ik dat echt niet expres, maar dan mag ik er wel voor boeten... Ik vind dat er iig iets van een sanctie opgelegd moet worden, desnoods vanwege nalatigheid/ onoplettendheid... Dat hoeft geen gevangenisstraf te zijn, maar bijv een boete als kleine vergoeding van de onkosten die door de overheid gemaakt zijn ofzo.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:30

Darkness85 schreef:
Dan was het paard wel met een heel stevig touw vastgebonden zeg. :? Een beetje touw dat breekt als een paard gaat hangen. Laat staan 3km lang hangen..

indd arm paard :( :( :(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:31

Twiggy, 3 km klinkt lang maar heb je zo gereden, stelt niets voor... Je bent dan wel verantwoordelijk maar iedereen maakt fouten en iedereen kan wel iets overkomen wat je absoluut niet in de hand hebt, helaas...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:31

toch valt haar wel degelijk iets te verwijten, los van wat gebruikelijk is in Amerika en hoe sneu het ook voor de eigenaresse/vervoerster is

de klep is niet goed gesloten
er was blijkbaar geen achterbuis of schot, blijf ik heel stom vinden al is dat blijkbaar gebruikelijk
het paard stond vast maar aan een veels te lang touw

had het paard kort vastgebonden gestaan had er niks hoeven gebeuren, had het niet vast gestaan had het paard meer overlevingskansen gehad

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:32

christel1857 schreef:
Sorry hoor, maar het getuigd wel van onoplettendheid wanneer je 3 HELE KILOMETERS met een paard achter je wagen doorrijdt. Het is niet met opzet gebeurd, maar het is wel een zeer onwaarschijnlijk verhaal wanneer de persoon in kwestie daadwerkelijk alle voorzorgsmaatregelen had genomen bij het vervoeren van een leven wezen. Bovendien zit er achter de kont van een paard een ijzeren stang die moet voorkomen dat het paard naar achteren stapt en van de trailer valt. Dus die zal ofwel afwezig zijn geweest, of niet dicht zijn geweest. Plus het feit dat ze de deur van de trailer niet goed dicht heeft gedaan. Ze zal het heus niet expres hebben gedaan, maar zij is wel 100% verantwoordelijk voor de gruwelijke dood van dit paard. En ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik zo'n fout zou begaan. Ik zou vrijwillig opgesloten willen worden om te boeten voor mijn daden.

die stang hoeft daar niet achter te zitten, of ze de deur wel of niet goed heeft gesloten weet jij ook niet, kan ook een materiaal fout/schade/slijtage wat dan ook zijn.. en 3 HELE KILOMETERS.. zolang is dat niet, ze heeft niet uren door gecrossed met een letterlijk paardenrookvlees bungelend er achter aan.

Ixie

baroen schreef:
IsabelvS schreef:
Was jij er wel bij dan?

Ik zeg toch ik zou.

Maarja kinderen zijn natuurlijk dom en kan je niet serieus nemen zoals altijd op bokt :D.

_Noah

Op de weg merk ik dat genoeg mensen niet in hun spiegels kijken anders! Misschien is dit een wake-up call voor de menen die dagelijks met de trailer rijden.
Als ik moe ben dan vraag ik mij ook weleens af of ik nou geremd had voor een flitspaal. Dit is natuurlijk niet te vergelijken maar veel mensen rijden op de automatische piloot als ze moe zijn. Dan sluipen ongelukken er makkelijk in. Dat dit gebeurd is, is al erg benoeg voor de mevrouw in kwestie lijkt mij.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:33

Bah krijg echt een brok in me keel. Wat een pijn moet dat dier hebben gehad..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:33

MamboBeach schreef:
Twiggy, 3 km klinkt lang maar heb je zo gereden, stelt niets voor... Je bent dan wel verantwoordelijk maar iedereen maakt fouten en iedereen kan wel iets overkomen wat je absoluut niet in de hand hebt, helaas...

Ik vind dit een te grove fout, MB. En daar is een arm paard, wat overgeleverd is aan ons, de mens, de dupe van geworden.
Ik vind dat iemand daar zeker iets tegenover mag stellen. Drie kilometer over zo'n weg is lang. Ik rijd elke dag en kan me er niets, maar dan ook niets bij voorstellen dat je dit niet zou merken. Blijkbaar ben ik de enige die wel in haar spiegels etc. kijkt? Lijkt me stug, hoor, maar het is een raar verhaal. En het lijkt me duidelijk dat er een combinatie van fouten gemaakt zijn. Hoe lullig ook, iemand zou hier niet zomaar mee mogen weg komen. Vind ik.