Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:14

KiWiKo schreef:
zitake schreef:

lijkt me leuk voor die die het mag afnemen ;), volgens mij niet echt, is toch een beetje een natuurlijke reactie.

ja jojh............... laten we het dier nog meer uitbuiten :) :)

leuk was eerder ironisch bedoeld hoor.

Iedereen heeft het over pijnvrij, er is maar 1 weg 100% pijnvrij voor dit dier.
Kogel is kapot en blijft kapot, en iets wat kapot is doet gewoon pijn, of hij komt op pijnmedicatie te staan. Hoop dat dat iig gedaan wordt.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:15

KiWiKo schreef:
v Baalen zal er geen belang bij hebben die ponie te kopen.........

financieel niet nee......... als mens zou het haar wel sieren..........

Ook weer zo'n foute opmerking, heb jij problemen met die mensen ofzo? Zijn ze te succesvol, wat is je probleem. Wat kunnen zij in vredesnaam er aan doen dat die pony geveild moet worden? Jij heb er toch ook geen belang bij om een kreupel dier te kopen?[/quote]
ja...... ik zou het dier kopen, kapot en al........... om het dier iets terug te geven wat hij ons mensen gegeven heeft............

ik moet het geld bij elkaar schrapen, maar ik zou het wel doen........... hun hebben dat geld als wisselgeld.......

en ja, dat vind ik erg........ ik vind het erg dat er zoveel mensen zoveel geld hebben verdient aan die ponie diens inzet........... en die ponie dit terugkrijgt.......... ja dat vind ik schandelijk![/quote]

WAt is dan het verschil tussen "gewone" paarden en dit paardje? Ze hebben dan toch allemaal recht op een leuk pensioentje. Maar dit is toch niet de realiteit? Wij mensen profiteren allemaal van paarden (dmv erop te willen rijden etc etc). Is het een verschil dat iemand die daar zijn broodwinning van maakt ineens als een soort heilige alle oude dieren weer terug moet kopen? De pony was toch niet van die Van Baalens?
Zij doen dit voor hun broodwinning, op het moment dat ze niet zo succesvol waren geweest hadden we dit niet van ze verwacht?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:16

Cayenne schreef:
Power kan niet meer op de bok springen ivm zijn blessure.
Kan er ook zonder het springen sperma worden afgenomen?

Ahem :o Hier een videootje... Is heel klinisch en netjes gefilmd hoor, dat wel :+

http://www.youtube.com/watch?v=cU4RPWnZmvQ

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:17

Tja maar als zijn pezen zelfs een dekdienst (op een bok springen, hangend zijn ding doen) niet meer aankunnen, kan je je wel afvragen of hij nog wel een echte weipony kan zijn. Want wat als hij eens uit zijn dak gaat (bokkesprongen, sliding stops etc)
En ja ze kunnen ook anders aftappen, maar dat is intensiever.
Maar bon ik hoop dat de pony goed terecht komt

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:19

krackertje, dat siert jou absoluut. Maar zo zijn niet alle mensen, maar bar weinig mensen. En ook maar weinig mensen hebben die financiele mogelijkheden denk ik. Moet ik degene zijn die dan mag oordelen dat die mensen geen paard mogen aanschaffen zonder dat ze ervoor zorgen tot aan de eindigheid?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:20

haha dat filmpje, doe mij zon ding voor mijn vriend! Ik denk dat P&P ook wel zon ding wil op zijn oude dag. Misschien is een pensioen voor die pony toch zo gek nog niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:21

StableEnable schreef:
Er staan ook paarden bij mij. en ik train de combinaties. Ik ben geen eigenaar en de meeste ruiters ook niet. Ik ben de trainer. Het zou kunnen voorkomen dat ik adviseer met een paard een nieuwe combinatie te vormen. Als het om een goed paard gaat zal ik het zeker graag onder een van mijn ruiters zien. Kan ook voorkomen dat een paard vertrekt uit mijn stal. Maakt dat mij eindeloos verantwoordelijk voor het paard?

Ik denk niet dat jouw inzet bij die paarden op commercieel gebied te vergelijken is met die van DVB. En zie dat maar als een compliment

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:23

Jade15 schreef:
KiWiKo schreef:

Ook weer zo'n foute opmerking, heb jij problemen met die mensen ofzo? Zijn ze te succesvol, wat is je probleem. Wat kunnen zij in vredesnaam er aan doen dat die pony geveild moet worden? Jij heb er toch ook geen belang bij om een kreupel dier te kopen?

ja...... ik zou het dier kopen, kapot en al........... om het dier iets terug te geven wat hij ons mensen gegeven heeft............

ik moet het geld bij elkaar schrapen, maar ik zou het wel doen........... hun hebben dat geld als wisselgeld.......

en ja, dat vind ik erg........ ik vind het erg dat er zoveel mensen zoveel geld hebben verdient aan die ponie diens inzet........... en die ponie dit terugkrijgt.......... ja dat vind ik schandelijk![/quote]

WAt is dan het verschil tussen "gewone" paarden en dit paardje? Ze hebben dan toch allemaal recht op een leuk pensioentje. Maar dit is toch niet de realiteit? Wij mensen profiteren allemaal van paarden (dmv erop te willen rijden etc etc). Is het een verschil dat iemand die daar zijn broodwinning van maakt ineens als een soort heilige alle oude dieren weer terug moet kopen? De pony was toch niet van die Van Baalens?
Zij doen dit voor hun broodwinning, op het moment dat ze niet zo succesvol waren geweest hadden we dit niet van ze verwacht?[/quote]
er is geen verschil........... behalve dat de gewone man niet even 160.000 euro voor een ponie neer kan leggen...........

en ik zou niet met ze willen ruilen al werd het mijn dood............

op dit moment zijn al die mensen die zoveel beter zijn geworden van die ponie zijn inzet, niet thuis...........

en dat vind ik schandelijk, ik vind het schandelijk dat twee welvermogende families hun ruzie uitvechten over de rug van de ponie die hun kinderen naamsbekendheid gaf.......... die ponie heeft hun daar gebracht......... en als dank mag die openbaar verkocht worden en met de eerste de beste marialva mee gaan..........

heeft het dier niet verdient! en ik vind het schandelijk............ wel
160.000 euro neertellen voor een leerponie voor je kind, maar niet de 2500 euro per jaar neertellen voor een goed pensoen voor het dier...............

en dan ook nog de onderlinge twisten die waarschijnlijk over een paar duizend euros over en weer gaan......... dit als uitkomtst laten hebben........

bijzonder bizar!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:25

@ bulck: dekken KAN P&P waarschijnlijk niet meer.
op de bok springen is al zo goed als niet mogelijk, dus zal er staande sperma gewonnen moeten worden.
een hoop kunst en vliegwerk, voor een pony die zich wel in de sport, maar(nog?) niet als vaderdier heeft bewezen.[/quote]

Inspekteur, noch P&P waren in bezit van DVB. Ze zijn beiden groot geworden terwijl ze trainden bij DVB. Zoals zoveel paarden daar groot worden. Dat zegt alleen iets over de kwaliteit en het management van DVB en niets over de gang van zaken rond P&P waarin DVB helemaal geen partij is.

Het gespeculeer is weer in volle gang. En er wordt zomaar aangenomen (zie hierboven) dat de pony bijvoorbeeld niet eens meer op de bok kan springen. gewoon aangenomen uit een enkele post. Ik wacht maar even rustig op feitelijkheden.[/quote]

Men.Fokker heeft tegen mij persoonlijk verteld dat power op de kogel zo erg kap
ot is dat hij waarschijnlijk niet eens kan springen op de bok.
Dit als antwoord op mijn vraag of power in de dekdienst kwam.
Ik mag toch wel aannemen dar hij en de behandelende dierenartsen dit goed inschatten

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:26

mooi verhaal Kiwiko maar een ding is nog steeds niet zeker en dat is dat we niet weten of geen van deze mensen uiteindelijk niet thuis zal zijn. We zullen het zien en hopen voor de pony dat het allemaal goed komt voor hem. Iets anders kan je niet doen, behalve zelf opstaan en het beest uit zijn lijden verlossen.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:26

sarabande schreef:
StableEnable schreef:
Er staan ook paarden bij mij. en ik train de combinaties. Ik ben geen eigenaar en de meeste ruiters ook niet. Ik ben de trainer. Het zou kunnen voorkomen dat ik adviseer met een paard een nieuwe combinatie te vormen. Als het om een goed paard gaat zal ik het zeker graag onder een van mijn ruiters zien. Kan ook voorkomen dat een paard vertrekt uit mijn stal. Maakt dat mij eindeloos verantwoordelijk voor het paard?

Ik denk niet dat jouw inzet bij die paarden op commercieel gebied te vergelijken is met die van DVB. En zie dat maar als een compliment

Dank voor het compliment, maar dat is wel degelijk vergelijkbaar. Het gaat nl om de rol die je speelt. En in geval hier was de rol voor DVB die van trainer. En natuurlijk is daar geld mee gemoeid (en het compliment verdien ik ws aan het feit dat dat bij mij niet kostendekkend is). Het is namelijk een beroep waarmee je je brood moet verdienen. Maar de rol blijft die van trainer, niet eigenaar.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:29

nou, en zo ga je dan met een dier om hè.... ik kots op de commercie :r (wetende dat dit paardje het 100x beter heeft dan alle (handels)dieren op de wereld.

Roos_s

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:31

jammer van deze ontzettende leuke pony..
VDB heeft hier verder niets mee van doen, is geen eigenaar van de pony geweest, heeft slecht pony op stal gehad en hebben er combinaties mee naar de top gebracht...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:31

Jade15 schreef:
mooi verhaal Kiwiko maar een ding is nog steeds niet zeker en dat is dat we niet weten of geen van deze mensen uiteindelijk niet thuis zal zijn. We zullen het zien en hopen voor de pony dat het allemaal goed komt voor hem. Iets anders kan je niet doen, behalve zelf opstaan en het beest uit zijn lijden verlossen.

ik hoop het............ ik hoop het van harte!! echt, ik hoop dat ik hier woensdag kan lezen dat een van de mensen die zoveel verdiend hebben aan dit dier het dier een waardig einde gunt!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:32

Ik vind het eigenlijk een beetje raar worden. Als ik erachter zou komen dat het paard wat ik gekocht had niet goed was bij aankoop zou ik ook mijn centen terug willen en het paard linea recta terugsturen.

Bovendien weet ik niet hoe kapot het beest daadwerkelijk is. Als hij echt zo kapot is dat hij niet meer op de bok kan springen kan ik me niet voorstellen dat dit paard überhaupt nog pijnvrij kan leven.

Jade15

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:34

ja is ook zo Manic, misschien is het dier beter af op de eeuwige jachtvelden. Die laatste koper heeft groot gelijk, rijk of niet rijk. Je hoeft je zelf niet te laten bedonderen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:34

Jade15 schreef:
KiWiKo schreef:

Ook weer zo'n foute opmerking, heb jij problemen met die mensen ofzo? Zijn ze te succesvol, wat is je probleem. Wat kunnen zij in vredesnaam er aan doen dat die pony geveild moet worden? Jij heb er toch ook geen belang bij om een kreupel dier te kopen?

Zij doen dit voor hun broodwinning, op het moment dat ze niet zo succesvol waren geweest hadden we dit niet van ze verwacht?[/quote]

Enkele tekstregels pakte mij, wij hebben een door ons gefokt paard "teruggekocht" terwijl we geen zekerheid hadden voor zijn toekomst.
Het had heel goed een grasmaaier kunnen worden maar misschien ook wel meer, in ons geval is het meer geworden maar bij terugkoop dus grote onzekerheid.

Voor ons was het ook goed geweest als hij als grasmaaier door het leven had gegaan maar gelukkig mag hij zich nog met regelmaat laten zien in de ring, het geluk zit dan met name bij bij hem, hij mag zich weer laten zien en is dan helemaal happy..

Oh ja, voor ons is dit paard een gewoon paard maar wel een paard waar wij ons gevoel hebben liggen. Dit paard heeft extra zorg nodig wat betreft het gelukkig zijn en het willen presteren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:38

StableEnable schreef:
Dank voor het compliment, maar dat is wel degelijk vergelijkbaar. Het gaat nl om de rol die je speelt. En in geval hier was de rol voor DVB die van trainer. En natuurlijk is daar geld mee gemoeid (en het compliment verdien ik ws aan het feit dat dat bij mij niet kostendekkend is). Het is namelijk een beroep waarmee je je brood moet verdienen. Maar de rol blijft die van trainer, niet eigenaar.

Met als kleine maar niet onbelangrijke toevoeging dat jij niet flink niet eens een beetje verdient aan een ruiterwisseling en de training en het uitbrengen daarvan. Daar gaat het eigenlijk om in dit topic, wel verdienen, niet de zorg willen opnemen. Althans daar lijkt het tot op dit moment sterk op.

Vind het wel raar, weet hoe Coby gevochten heeft om Ferro nadat hij bij haar wegging een goede plek te geven.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:45

sarabande schreef:
StableEnable schreef:

Met als kleine maar niet onbelangrijke toevoeging dat jij niet flink niet eens een beetje verdient aan een ruiterwisseling en de training en het uitbrengen daarvan. Daar gaat het eigenlijk om in dit topic, wel verdienen, niet de zorg willen opnemen. Althans daar lijkt het tot op dit moment sterk op.

Vind het wel raar, weet hoe Coby gevochten heeft om Ferro nadat hij bij haar wegging een goede plek te geven.

Maar daar ga je denk ik mis. Tuurlijk verdienen we (en heel arrogant voeg ik me dan bij de 'profi' trainers...) aan het trainen. Dat doet DVB. Maar hoe kom je er bij dat er wordt verdiend aan een ruiterwissel? Bij mij betekent dat niet meer dan dat ik een goed paard in het team kan houden en dus weer een volgende combinatie kan trainen met een goed paard en dus weer de training in rekening kan brengen. Ik zou willen dat ik kon verdienen aan een ruiterwissel...
Waarom ben je als trainer van een combinatie ook verplicht de zorg voor een paard op je te nemen?

En v.w.b. Coby. Weet ook nog dat ze maandelang dagelijks naar Duitsland reed om zelf voor Pasternak te zorgen.
Laatst bijgewerkt door StableEnable op 24-05-10 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:46

sarabande schreef:
StableEnable schreef:

Sinds wanneer dienen stallen te verdienen aan een ruiterwisseling?

Stallen willen nu eenmaal verdienen, op korte of langere termijn toch?
De zorg? dat ligt altijd uiteindelijk weer bij de eigenaar en ja die loopt doorgaans de meeste risico`s toch? Vandaar dat de eigenaar doorgaans gezien wordt als...

SoraYa_X3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:47

Dit is natuurlijk erg voor P&P maar zou wel eens willen weten waar die pony al die jaren heeft gestaan want hij leek wel van de aardbol verdwenen te zijn

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:50

StableEnable schreef:
En v.w.b. Coby. Weet ook nog dat ze maandelang dagelijks naar Duitsland reed om zelf voor Pasternak te zorgen.

We weten ook niet wat Coby/DVB nog gaat doen. Inspekteur is naar een leerling van Coby gegaan nadat hij op marktplaats staat, daar heeft Coby vast ook in bemiddeld.

Het is een akelig verhaal en het is jammer dat het zover moet komen maar sommige slaan wel heel hard door hier. Ga wat nuttigs doen in plaats van een hele avond hetzelfde te verkondigen.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:51

Excuseer hoor, maarre hij is toch VOOR kreupel ??
Geloof me, ik heb er ervaring mee, dan kan hij PRIMA op de bok springen, dat gaat echt geen probleem zijn,
en ook niet overbelasten.
Pijnmedicatie, is echter minder goed voor het sperma.
Ik vindt dat iedereen wel erg vlug is met "uit zijn lijden verlossen" hij kan nog makkelijk jaren mee als hij alleen maar
als dekhengst/ grasmaaier hoeft te fungeren.
Het is in, in, in, in, in en IN triest dat er ZO met een pony wordt omgesprongen die zoveel gepresteerd heeft.
Maar we houden ZOVEEL van ons paard, ik geloof het meteen. NIET.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:53

Het lijkt wel alsof je brood verdienen met waar je goed in bent een zonde is.... 'stallen willen geld verdienen'
Stallen moeten geld verdienen om te bestaan.
De fysiotherapeut verdient zijn brood aan jou als je leniger wil worden en beter in je sport. De huisarts verdient zijn brood aan jou als je moet herstellen van mexicaanse griep. UPC verdient aan jou als je sneller internet wil. De supermarkt verdient aan jou als je wil eten en Nuon verdient aan je als je het licht graag aan doet....Zijn alle hievoor genoemde verdieners nu voortaan verantwoordelijk voor jullie welbevinden?
Laatst bijgewerkt door StableEnable op 25-05-10 00:00, in het totaal 2 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:57

executie verkoop, is omdat de eigenaar in een faillissement zit.
In dat geval, worden goederen , waaronder dus ook paarden, verkocht .
of dat paard nu stuk is of niet, dat vind de wet/deurwaarder/schuldeiser niet belangrijk
het enige wat die belangrijk vinden is dat ze hun centen terug krijgen.
in het belang van het dier, wordt door de wet nooit naar gekeken. (goederen)
Het is erg , maar waar!
Vermoedelijk willen de eigenaren van dit paard het op deze manier ook niet, maar staan met de rug tegen de muur.
Arm paard....en ziek Nederland
en waar is Alberto Stegeman?
die vind het toch niet goed als zieke paarden verkocht worden?