AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:34

vonnie schreef:
En ja de AID had het anders aan kunnen pakken maar daar gaat het niet over, sinds iedereen het filmpje heeft gezien gaat het nergens anders meer over dan dat ze zo slecht zijn bij AID.

Wat had jij/jullie gedaan dan in het geval van deze paarden, gewoon laten lopen?

In ieder geval gezorgd dat er mensen met verstand van paarden deze dieren op een diervriendelijkere manier hadden vervoerd.
ik vind dit echt té erg voor woorden.
dat een overheid op deze manier , in een een of ander veevervoer voor schapen vrachtwagen die paarden in jaagt.
als dit op deze manier bij mij gebeurd was, had ik ze echt eigenhandig wat aangedaan!!!

zo zijn er meerdere keren wel meldingen gemaakt, van onbewuste mensen, die melde bij de dierenbescherming en AID , dat er paarden geblinddoekt in het land stonden.... ;(
vliegenmaskers op (hoe dom kan je zijn)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:10

vonnie schreef:
Hallo, ik oordeel niet naar aanleiding van het filmpje, ik oordeel omdat ik om de hoek woon van deze situatie.
Niks geen speculatie en wat nou reageer ff normaal heb al eerder geschreven dat dit topic over en voor deze paarden is. Niet met modder gaan gooien mensen, en hoe kan je oordelen vanachter je computer, heb ik allemaal geschreven, nee wat blijven jullie schrijven speculatie's, harde bewijzen willen we etc.
Heb ook al een keer geschreven: hoe zouden jullie het dan aanpakken? Geen reactie! Mirgino vind je het dan nog raar dat ik dit schrijf, is gewoon een onbegonnen discussie waar al heel wat mensen helaas zijn uitgestapt die hier ook in de omgeving Hulten/Tilburg wonen en dat is jammer.

En nee mirgino ik ben geen alles en beter weter maar over dit onderwerp weet ik net iets meer als jij. Jammer dat je dan niet kunt toegeven dat je misschien een inschattingfout hebt gemaakt vanachter je comp. en dat jij niet deze hele situatie kan beoordelen vanachter dezelfde computer.

Ook heb ik geschreven dat de AID ook fouten heeft gemaakt, maar dat deden ze ook niet met opzet, of denken jullie van wel.
Jammer dat jullie op de dingen die ik vraag geen antwoord geven? Dit topic eindigt helaas zoals al eerder voorspeld is met modder naar elkaar gooien en verder gaat het nergens meer over. De paarden staan helemaal niet meer ter discussie bij sommige mensen alleen het gelijk krijgen is echt heel jammer.

En dan over het voeren ik heb nooit beweerd dat ze helemaal niet gevoerd worden, alleen dat ze dan wel dan niet, dus zoals het de eigenaar uitkwam gevoerd werden.
Jullie blijven pleiten voor de eigenaar maar zouden jullie het niet erg vinden dan om je eigen paard (verzorgpaard) hier tussen te zetten, tenslotte moest een van jullie toch minder gaan voeren en zo slecht zien ze er niet uit op de film.

Ik kan gewoon niet geloven wat ik hier lees en dat jullie dat echt menen! Hoop dat jullie wel antwoord kunnen geven over hoe, wat en waarom jullie het zouden aanpakken.
En ja de AID had het anders aan kunnen pakken maar daar gaat het niet over, sinds iedereen het filmpje heeft gezien gaat het nergens anders meer over dan dat ze zo slecht zijn bij AID.

Wat had jij/jullie gedaan dan in het geval van deze paarden, gewoon laten lopen?

Over niet met modder gooien gesproken, indirect doe jij precies hetzelfde.

Dat jij bij die mensen in de buurd schijnt te wonen wil uiteraard niet zeggen dat jij hun 24/7 in de gaten houd en precies weet wanneer er wel of niet gevoerd word. Ik weet ook niet wat mijn buren uitspoken, al zou ik het willen dan nog weet ik het niet.
Uiteraard heb je voordelen als jij daadwerkelijk dichtbij deze stal woont, daar je de paarden vaker ziet.

Het gaat nergens over gelijk hebben, wij oordelen naar aanleiding van het filmpje en daar halen wij onze bevinden/ "feiten" uit.
In mijn ogen heeft niemand in dit topic gepleit voor de eigenaren enkel beoordeeld na het zien van het filmpje en dat zijn voor ons op het moment de enige feiten. dat jij daar 24/7 op de "loer" ligt en precies weet wat daar wel of niet gedaan word kan ik niet weten natuurlijk.

De manier van handelen van de AID is in mijn ogen ook dierenmishandeling en zoiets pleit voor een beter dierenwelzijn? :n nee sorry dat ik hier mijn vraagtekens bij heb, echter staat de AID hier verder niet ter discussie dat ze hier fout handelen kan iedereen zien.
Ook heeft niemand beweerd dat de AID owh zo slecht is, dat ze vaker de plank mis slaan is heel wat anders als altijd.

Wat ik wel of niet gedaan heb als ik in de schoenen stond van de AID weet ik niet, gezien ik niet weet wat verdere redenen zijn en gezien die ook niet genoemd worden kan men geen compleet oordeel vellen of ze in hun recht staan of wat ik wel of niet gedaan had.
Mocht ik naar alle feiten in handen te hebben wel overgaan tot het inbeslag nemen dan zou ik in ieder geval zorgen dat er mensen bij zitten met verstand van paarden en/ of enigzins met verantwoordelijk laden van de dieren en er een DA bij aanwezig hebben in sommige gevallen zou ik er zelfs voor kiezen om er politie bij aanwezig te hebben.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:18

[/quote]

Over niet met modder gooien gesproken, indirect doe jij precies hetzelfde.

Dat jij bij die mensen in de buurd schijnt te wonen wil uiteraard niet zeggen dat jij hun 24/7 in de gaten houd en precies weet wanneer er wel of niet gevoerd word. Ik weet ook niet wat mijn buren uitspoken, al zou ik het willen dan nog weet ik het niet.
Uiteraard heb je voordelen als jij daadwerkelijk dichtbij deze stal woont, daar je de paarden vaker ziet.

Het gaat nergens over gelijk hebben, wij oordelen naar aanleiding van het filmpje en daar halen wij onze bevinden/ "feiten" uit.
In mijn ogen heeft niemand in dit topic gepleit voor de eigenaren enkel beoordeeld na het zien van het filmpje en dat zijn voor ons op het moment de enige feiten. dat jij daar 24/7 op de "loer" ligt en precies weet wat daar wel of niet gedaan word kan ik niet weten natuurlijk.

De manier van handelen van de AID is in mijn ogen ook dierenmishandeling en zoiets pleit voor een beter dierenwelzijn? :n nee sorry dat ik hier mijn vraagtekens bij heb, echter staat de AID hier verder niet ter discussie dat ze hier fout handelen kan iedereen zien.
Ook heeft niemand beweerd dat de AID owh zo slecht is, dat ze vaker de plank mis slaan is heel wat anders als altijd.

Wat ik wel of niet gedaan heb als ik in de schoenen stond van de AID weet ik niet, gezien ik niet weet wat verdere redenen zijn en gezien die ook niet genoemd worden kan men geen compleet oordeel vellen of ze in hun recht staan of wat ik wel of niet gedaan had.
Mocht ik naar alle feiten in handen te hebben wel overgaan tot het inbeslag nemen dan zou ik in ieder geval zorgen dat er mensen bij zitten met verstand van paarden en/ of enigzins met verantwoordelijk laden van de dieren en er een DA bij aanwezig hebben in sommige gevallen zou ik er zelfs voor kiezen om er politie bij aanwezig te hebben.[/quote]
=========================================================================================================

Goed dat je zelf kan zeggen dat je sterke bewijzen hebt cq. feiten naar aanleiding van een filmpje van een paar minuten.
'Wij oordelen' is ook sterk dat je in meervoud spreekt maar spreek hier maar alleen voor jezelf, mensen die de situatie kennen delen jou mening niet namelijk.
En natuurlijk weet je niet wat je buren 24/7 uitvoeren die wonen (denk ik dan he!) in een huis, als ze al hun dingen die ze normaal doen voor jou huiskamerraam doen weet je ineens veel meer van ze.
De zandbak waar de paarden in mochten spelen ligt nl. kort tegen een doorgaande weg met buren links, rechts en tegenover.
24/7 op de "loer" liggen sjee word hier even detective, nee hou jij het maar bij je feiten pashon je hebt helemaal gelijk!
Paarden stonden er geweldig bij frisse lucht, zee van ruimte, voldoende voer en volgens mij zag ik er ook 1 op het filmpje die blinkt in de zon.
En vlees op de ribben, dat hoeft toch niet.
Ga jij er maar van uit wat dat grietje zegt in het filmpje, de paarden willen helemaal niet weg hier ze hebben het prima naar hun zin bij ons.
Kind snapt er niks van!

Als er nu politie bij was geweest dan nog was de situatie hetzelfde, tijdens het laden is er een paard gestruikeld en overlopen door andere paarden, heel l*llig feit maar ook politie en/of DA had daar niets aan kunnen veranderen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:57

vonnie schreef:
Als er nu politie bij was geweest dan nog was de situatie hetzelfde, tijdens het laden is er een paard gestruikeld en overlopen door andere paarden, heel l*llig feit maar ook politie en/of DA had daar niets aan kunnen veranderen.

ja wel
een dierenarts handelt in het belang van dieren
in dit geval had die wat kunnen doen/ nl stoppen!!!!!

jammer dat iedereen zo bang is voor de wet.
ik had nu echt de wet aan mijn laars gelapt
en als ik bij het AID had gewerkt
had ik geweigerd de paarden op deze manier te laden in een knullige wagen en erop gestaan dat er een fatsoenlijke paardenvrachtwagen had gestaan.

Lullig noem je?
en wie komt er op voor het katkreupele gewonde paard?
gewond was ie nl niet voordat ie geladen werd.
bovendien kan het haast niet anders dat er nog meer paarden geblesseerd geraakt zijn, door die manier van laden.
Of de eigenaar goed of niet goed was voor de paarden, kan ik niet over oordelen, maar de 2 dierenartsen die ze gekeurd hadden wel! dat is hun vak.

Dit is gewoon een vuil vies machtspelletje, tussen omwoners (die misschien de ballen verstand hebben van paarden) de AID en eigenaren (misschien wel gemeente) waar uiteindelijk de paarden de dupe van zijn geworden.
ik begreep dat de eigenaar al bezig was het beter voor elkaar te krijgen....
dit hadden ze ook op een andere manier kunnen afdwingen.....nl gewoon simpelweg met een boete

Over magere paarden gesproken
vergeet niet, dat de jonge paarden het deze winter slecht gehad hebben met de kou en het late inzetten van het mooie weer. echter mager, wil niet zeggen dat ze slecht verzorgt worden.
helemaal tussen de 1 en 2 jaar, schieten ze de lucht in, dan zie je regelmatig ribben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:23

Er zijn natuurlijk wel wat simpele hele duidelijke aanwijzingen hè !

Een zandbak vol met èrg slanke paarden , waarvan er bijna onopvallend een paar toch wel hele slechte door het beeld heen schuiven.

Het kan zijn dat dieren een beetje mager uit de winter komen of wat dan ook , maar als ze allemaal niet bepaald vol zijn en er dan bovendien nergens voerplekken te zien zijn , tja.

Neem het verongelijkte vrouwtje erbij dat staat te vertellen dat de paarden altijd lekker gras staan te eten met een blik van *kijk maar* richting de paarden in die zandbak :?

En het verhaal dat de paarden goed voer en water krijgen , want 's avonds na het eten moeten ze toch nog die kant op en tja , uhm , mja , *denkt na over hoe ze over moet komen voor de camera* meestal krijgen deze paarden dan ook nog wel wat.

Komt allemaal heel overtuigend over hoor :P

En dat een dierenarts zegt dat ze de paarden niet af kunnen keuren...houdt dat niet gewoon in dat de paarden NOG niet zo slecht zijn dat ze een spuitje moeten , nee daar kun je trots op zijn hoor als paardenhouder hoor , dat een dierenarts over je paarden zegt dat ze ze niet af kan keuren :P

Lijkt mij dat je streven zou moeten zijn dat de DA zegt dat de paarden kerngezond zijn en prima in hun vel zitten , gezond en gelukkig en goed verzorgd.

Niet dat ze "te goed zijn om af te keuren" :P

De ophalers van de AID hoeven niet bepaald trots te zijn op hun optreden , daar mag zeker wat over gezegd worden en daar mag zeker het 1 en ander aangepakt worden.

Maar bedenk wel even dat die mensen daar ook niet voor hun lol staan , en het dus altijd nog de schuld is van de eigenaren van die beestjes dat het zover is gekomen dat de paarden opgehaald worden. Er had daar geen bloedend paard gestaan als zij hun paarden niet op zo'n dubieuze manier gehouden hadden / de AID blijkbaar zo tegen de haren ingestreken hadden dat de AID dit zag als de beste mogelijkheid om deze mensen te laten voelen dat men niet goed bezig is.

Sommige mensen pak je gewoon niet op normen / waarden / dierenwelzijn , maar alleen in de portemonnee = paarden weghalen.

Het zou kunnen dat deze mensen perfect voor hun paarden zorgen , maar dat is wel erg moeilijk te geloven , geef toe :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:25

vonnie schreef:
Goed dat je zelf kan zeggen dat je sterke bewijzen hebt cq. feiten naar aanleiding van een filmpje van een paar minuten.
'Wij oordelen' is ook sterk dat je in meervoud spreekt maar spreek hier maar alleen voor jezelf, mensen die de situatie kennen delen jou mening niet namelijk.
En natuurlijk weet je niet wat je buren 24/7 uitvoeren die wonen (denk ik dan he!) in een huis, als ze al hun dingen die ze normaal doen voor jou huiskamerraam doen weet je ineens veel meer van ze.
De zandbak waar de paarden in mochten spelen ligt nl. kort tegen een doorgaande weg met buren links, rechts en tegenover.
24/7 op de "loer" liggen sjee word hier even detective, nee hou jij het maar bij je feiten pashon je hebt helemaal gelijk!
Paarden stonden er geweldig bij frisse lucht, zee van ruimte, voldoende voer en volgens mij zag ik er ook 1 op het filmpje die blinkt in de zon.
En vlees op de ribben, dat hoeft toch niet.
Ga jij er maar van uit wat dat grietje zegt in het filmpje, de paarden willen helemaal niet weg hier ze hebben het prima naar hun zin bij ons.
Kind snapt er niks van!

spreek hier alleen voor jezelf? jij valt iedereen aan die zegt het het wel mee valt. dus ja dan spreek ik voor meerdere.

Dus er staan huizen naast, tegenover en daar zit jij continu om deze mensen in de gaten te houden en er vaak langsrijden helemaal toppie! dat geeft een correct beeld van hoe de paarden er altijd bij staan, Amen!

Ja ik beoordeel naar aanleiding naar de dingen die ik zie en niet naar de dingen die de vrouw zegt, dat jij je eigen conclusie's trekt zonder daar ook bewijzen voor te hebben.

als er kundig personeel was geweest en die paarden op een verantwoorde manier geladen waren had er geen paard gewond hoeven raken.

Maar nogmaals gelukkig heeft jou paardje het hemel op aarde want dat is toch wat je denkt.....

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:06

spreek hier alleen voor jezelf? jij valt iedereen aan die zegt het het wel mee valt. dus ja dan spreek ik voor meerdere.

Dus er staan huizen naast, tegenover en daar zit jij continu om deze mensen in de gaten te houden en er vaak langsrijden helemaal toppie! dat geeft een correct beeld van hoe de paarden er altijd bij staan, Amen!

Ja ik beoordeel naar aanleiding naar de dingen die ik zie en niet naar de dingen die de vrouw zegt, dat jij je eigen conclusie's trekt zonder daar ook bewijzen voor te hebben.

als er kundig personeel was geweest en die paarden op een verantwoorde manier geladen waren had er geen paard gewond hoeven raken.

Maar nogmaals gelukkig heeft jou paardje het hemel op aarde want dat is toch wat je denkt.....[/quote]

===========================================================================================================

:D geweldig pashon.
Ik heb je toch gelijk gegeven wat wil je nog meer!
Ik heb echt niks beter te doen dan 24/7 iemands paarden in de gaten te houden.
En ik ben blij met jou compliment over mijn dieren dat ze de hemel op aarde hebben vind ik fijn om te horen.
Het is allemaal een groot complot tegen de eigenaar, meisje spreekt echt de waarheid dieren hadden het zo verschrikkelijk goed daar!
En de AID nogmaals wat een klote instantie, he dames!
Hadden nog 4 keer meer waarschuwingen moeten sturen en er nog 4 maanden overheen laten gaan.
Ach en als er dan 1tje dood neervalt what the hell!
Nu is er 1 paard gewond geraakt dramatisch komt misschien wel niet meer goed met het dier.
Als er niet was ingegrepen waren er nog meer paarden aan onderdoor gegaan dan had je pas een goed onderbouwd topic gehad met bewijzen!

En ja ik val iedereen aan hier die oordeelt naar aanleiding van het filmpje, notabene wat de eigenaar cq. verzorgster zegt!
Iedereen die gewoonweg niet wil luisteren naar wat andere zeggen die in de omgeving wonen en het afdoen als onzin of valt wel mee.

Heb ook al eerder aangegeven wat voor bewijzen wil je dan hebben, het enigste wat hier voldoet is een dood paard.
Pashon kan het werkelijk niet geloven dat je in mijn ogen het blijft opnemen voor de eigenaar, had ook aangegeven dat de AID niet snugger te werk is gegaan maar ook dit komt de eigenaar erg goed uit. Het medelijden gehalte jegens hem is ineens een stuk omhoog gegaan.
Ik snap nu waarom de AID geen verklaring geeft, dit is het resultaat.
Pashon zoals op de beelden te zien is zou jij je paard(en) dus wel kunnen houden?
Als ze wat mager zijn heb jij ook geen probleem mee?
jij zou er vrede mee kunnen hebben om je paard bij deze handelaar in pension te zetten (en daar zou je nog voor betalen ook)?
Jij vind het niet erg als jou paard met de regen in de blub staat en nergens een plek heeft om droog te liggen?
Jou maakt het niet uit of jou paard dagelijks voer krijgt, het is tenslotte niet erg wat ribbetjes te zien?
Woon je in de buurt van Tilburg/Hulten?
En welke dingen zie je dan op het filmpje?
OK er ligt hooi wel gek dat ze dat ineens krijgen als de AID ze komt oplaaien.
En waarom was er geen DA als deze ze goedkeurde zoals ze zeiden?
Deze paarden hebben een groot deel van de winter ook achter gestapelde kuilpakken gestaan, waarom zou de eigenaar dat nu gedaan hebben?

Dat de paarden er zo bij stonden is niet mijn schuld pashon en zo reageer je nu wel!
Als de eigenaar zijn zaakjes redelijk voor elkaar had was de AID niet in actie gekomen of geloof jij ook in een complot zoals eerder geschreven?
Je bent alleen nog maar aan het schrijven dat (ik vooral dan he) er niets vanaf weet met mijn (volgens jou)24/7 tour daar in de omgeving.
Ik lig daar constant met een paar grassprieten op mijn hoofd in de berm :+
Heb geen zin meer om hier te steggelen over wel of niet goed, ben blij dat ze weg zijn en hoop dat ze het beter hebben nu.
Jammer dat je deze mening niet deelt :o