vonnie schreef:Hallo, ik oordeel niet naar aanleiding van het filmpje, ik oordeel omdat ik om de hoek woon van deze situatie.
Niks geen speculatie en wat nou reageer ff normaal heb al eerder geschreven dat dit topic over en voor deze paarden is. Niet met modder gaan gooien mensen, en hoe kan je oordelen vanachter je computer, heb ik allemaal geschreven, nee wat blijven jullie schrijven speculatie's, harde bewijzen willen we etc.
Heb ook al een keer geschreven: hoe zouden jullie het dan aanpakken? Geen reactie! Mirgino vind je het dan nog raar dat ik dit schrijf, is gewoon een onbegonnen discussie waar al heel wat mensen helaas zijn uitgestapt die hier ook in de omgeving Hulten/Tilburg wonen en dat is jammer.
En nee mirgino ik ben geen alles en beter weter maar over dit onderwerp weet ik net iets meer als jij. Jammer dat je dan niet kunt toegeven dat je misschien een inschattingfout hebt gemaakt vanachter je comp. en dat jij niet deze hele situatie kan beoordelen vanachter dezelfde computer.
Ook heb ik geschreven dat de AID ook fouten heeft gemaakt, maar dat deden ze ook niet met opzet, of denken jullie van wel.
Jammer dat jullie op de dingen die ik vraag geen antwoord geven? Dit topic eindigt helaas zoals al eerder voorspeld is met modder naar elkaar gooien en verder gaat het nergens meer over. De paarden staan helemaal niet meer ter discussie bij sommige mensen alleen het gelijk krijgen is echt heel jammer.
En dan over het voeren ik heb nooit beweerd dat ze helemaal niet gevoerd worden, alleen dat ze dan wel dan niet, dus zoals het de eigenaar uitkwam gevoerd werden.
Jullie blijven pleiten voor de eigenaar maar zouden jullie het niet erg vinden dan om je eigen paard (verzorgpaard) hier tussen te zetten, tenslotte moest een van jullie toch minder gaan voeren en zo slecht zien ze er niet uit op de film.
Ik kan gewoon niet geloven wat ik hier lees en dat jullie dat echt menen! Hoop dat jullie wel antwoord kunnen geven over hoe, wat en waarom jullie het zouden aanpakken.
En ja de AID had het anders aan kunnen pakken maar daar gaat het niet over, sinds iedereen het filmpje heeft gezien gaat het nergens anders meer over dan dat ze zo slecht zijn bij AID.
Wat had jij/jullie gedaan dan in het geval van deze paarden, gewoon laten lopen?
Over niet met modder gooien gesproken, indirect doe jij precies hetzelfde.
Dat jij bij die mensen in de buurd schijnt te wonen wil uiteraard niet zeggen dat jij hun 24/7 in de gaten houd en precies weet wanneer er wel of niet gevoerd word. Ik weet ook niet wat mijn buren uitspoken, al zou ik het willen dan nog weet ik het niet.
Uiteraard heb je voordelen als jij daadwerkelijk dichtbij deze stal woont, daar je de paarden vaker ziet.
Het gaat nergens over gelijk hebben, wij oordelen naar aanleiding van het filmpje en daar halen wij onze bevinden/ "feiten" uit.
In mijn ogen heeft niemand in dit topic gepleit voor de eigenaren enkel beoordeeld na het zien van het filmpje en dat zijn voor ons op het moment de enige feiten. dat jij daar 24/7 op de "loer" ligt en precies weet wat daar wel of niet gedaan word kan ik niet weten natuurlijk.
De manier van handelen van de AID is in mijn ogen ook dierenmishandeling en zoiets pleit voor een beter dierenwelzijn?
nee sorry dat ik hier mijn vraagtekens bij heb, echter staat de AID hier verder niet ter discussie dat ze hier fout handelen kan iedereen zien.
Ook heeft niemand beweerd dat de AID owh zo slecht is, dat ze vaker de plank mis slaan is heel wat anders als altijd.
Wat ik wel of niet gedaan heb als ik in de schoenen stond van de AID weet ik niet, gezien ik niet weet wat verdere redenen zijn en gezien die ook niet genoemd worden kan men geen compleet oordeel vellen of ze in hun recht staan of wat ik wel of niet gedaan had.
Mocht ik naar alle feiten in handen te hebben wel overgaan tot het inbeslag nemen dan zou ik in ieder geval zorgen dat er mensen bij zitten met verstand van paarden en/ of enigzins met verantwoordelijk laden van de dieren en er een DA bij aanwezig hebben in sommige gevallen zou ik er zelfs voor kiezen om er politie bij aanwezig te hebben.