Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:23

ach iedereen weet toch ondertussen wel om wie het gaat.......... en ook welke bokkers met haar samenwerken :)

Ik snap niet dat het boktbeheer het goedkeurd, of de hand boven het hoofd houd..... of weet ik veel wat in het voordeel van dit soort handelaren!.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:28

Tallie1979 schreef:
Amanda, met alle respect.. Er zijn hier mensen die notabene gebeld zijn door Stegeman over deze persoon, dit zijn mensen die uit de eerste hand ervaringen hebben. Hoe kan dit in hemelsnaam speculeren genoemd worden? Het is een ervaring uit de eerste hand!

Daarnaast is het inderdaad zo dat juist door dit soort dingen maar angstvallig weg te moffelen, zoals nu word gedaan, je juist de mensen die dit niet betreft dupeert en speculeren in de hand werkt..

Ik begrijp dit gewoon niet? Wat maakt dit zo anders? Als ik een ervaring heb met een slechte/hele slechte handelaar en ik plemp mijn ervaring uit de eerste hand hier op bokt dan mag het wel, maar nu niet. Kan jij mij hier het verschil tussen uitleggen? Ik ben oprecht geintresseerd waarom voor deze aanpak word gekozen :)

Ik kan me helemaal bij je aansluiten. Als betreffende persoon nu eens het topic had geopend met het verhaal van: Ik ben door Alberto Stegeman gebeld omdat ik door **** besodemieterd ben en hij wil daar een uitzending aan wijden....

Dat mag dan weer wel toch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:29

Alles heeft een reden zeggen ze toch ooi? :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:29

Tallie1979 schreef:
Amanda schreef:
Ik zie een aantal reacties met betrekking tot acties van het boktteam. De reden dat speculeren niet is toegestaan is omdat er nu gebruikers zijn die onterecht beschuldigd worden. Er is door officiele bronnen nog geen naam vrijgegeven en zolang dit niet gebeurt kan er ook niets vermeld worden. Het boktteam kan hierdoor niet controleren of de beschuldiging juist is of niet. Daarom zijn een aantal namen van mensen verwijderd die verdacht werden.

Amanda, met alle respect.. Er zijn hier mensen die notabene gebeld zijn door Stegeman over deze persoon, dit zijn mensen die uit de eerste hand ervaringen hebben. Hoe kan dit in hemelsnaam speculeren genoemd worden? Het is een ervaring uit de eerste hand!

Daarnaast is het inderdaad zo dat juist door dit soort dingen maar angstvallig weg te moffelen, zoals nu word gedaan, je juist de mensen die dit niet betreft dupeert en speculeren in de hand werkt..

Ik begrijp dit gewoon niet? Wat maakt dit zo anders? Als ik een ervaring heb met een slechte/hele slechte handelaar en ik plemp mijn ervaring uit de eerste hand hier op bokt dan mag het wel, maar nu niet. Kan jij mij hier het verschil tussen uitleggen? Ik ben oprecht geintresseerd waarom voor deze aanpak word gekozen :)

+:)+
Super post,niets meer aan toe te voegen!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:03

Moderatoropmerking:
Omdat wij niet benaderd zijn door de media kunnen we niet natrekken welke mensen gebeld zijn en welke mensen speculeren. Hierdoor kunnen we de ervaringen en namen ook niet toestaan en is voor de duidelijkheid deze lijn getrokken. In de uitzending zal de naam bekend gemaakt worden en wanneer dat officieel bekend is zal dit op bokt ook bekend worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:12

Amanda schreef:
Omdat wij niet benaderd zijn door de media kunnen we niet natrekken welke mensen gebeld zijn en welke mensen speculeren. Hierdoor kunnen we de ervaringen en namen ook niet toestaan en is voor de duidelijkheid deze lijn getrokken. In de uitzending zal de naam bekend gemaakt worden en wanneer dat officieel bekend is zal dit op bokt ook bekend worden.

Oke, kan ik me nog wat bij voorstellen.. Maar.. ( ja, ga ik weer! :D :D )

Dan nog, als er nu een van de gedupeerden een ander topic opent waar hun verhaal word gedaan, mag dit dan wel? Zonder verwijzing naar dit topic bijvoorbeeld? Want in hoeverre is het in dat geval anders dan wanneer ik een verhaal uit eerste hand neerplemp? Worden altijd jullie voordat iemand een verhaal doet hier op bokt gebeld door de media? Word ieder verhaal met een verkeerde handelaar vooraf helemaal uitgeplozen voor hij geplaatst word?

Als ik nu een topic open dat ik een paard wil kopen en de vraag stel of iemand ervaring heeft met handelaar XXX uit XXX?

Je krijgt het er bij mij, en denk ik bij velen met mij niet in dat dit gaat om een belletje van de media en niet officieel bevestigd etc :)

Dit kan je bij niemand.. Alleen gebruiker X mag wel uit eerster hand plaatsen en gebruiker Y niet omdat er mogelijk media aan vast plakt :)

Leg me dat verschil maar eens uit :+

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:12

afijn, al is de roddel nog zo snel, Bokt achterhaalt hem wel.... zondag of eerder weten we het allemaal.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:15

amondi schreef:
afijn, al is de roddel nog zo snel, Bokt achterhaalt hem wel.... zondag of eerder weten we het allemaal.

Haha, dat is ook weer zo.. Maar bokt zou bokt niet zijn voor we er allemaal al helemaal van op de hoogte zijn voor de uitzending :D

Even ter illustratie zal ik een topic aanhalen: *knip*

Bij dit topic werd er gevraagd naar een persoon en ervaringen etc.. Waarom mag dit wel en mogen de mensen die uit de eerste hand ervaringen hebben dit niet kenbaar maken in het topic alhier? :)
Laatst bijgewerkt door Angela op 12-10-12 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd op verzoek

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:55

+:)+ tallie!

Ik vind het ook maar wat raar, maar ik wacht voor de rest zondag wel af

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:02

Abeltje77 schreef:
amondi schreef:

'of eerder'

ga er maar vanuit dat iedereen hier al weet over wie het gaat.

Nou IK weet het niet hoor! ( maar ik wist ook niet dat het pas aankomende zondag wordt uitgezonden, hahaha, ik dacht afgelopen zondag :o :D (en ik maar zoeken op uitzending gemist... 8-) )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:06

omdat het dan nog steeds de vraag blijft welke handelaar besproken wordt in de uitzending van Stegeman :D

Grapsig is wel dat hetgeen eem bokker overkomen is nu besproken wordt als zielig en wat gemeen, maar eerder toen ze dit melde men haar naief vond en dom....

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:18

Alane schreef:
omdat het dan nog steeds de vraag blijft welke handelaar besproken wordt in de uitzending van Stegeman :D

Grapsig is wel dat hetgeen eem bokker overkomen is nu besproken wordt als zielig en wat gemeen, maar eerder toen ze dit melde men haar naief vond en dom....

Geef ik je helemaal gelijk in!
Feit blijft dat die mensen aangepakt worden en ook die eromheen hangen :(

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:10

Ik begrijp de reactie van de bokt-redactie.
We zijn nog geen zondag.

Even duidelijk stellen
Ik ben benaderd ja.

Ik kan u ook zeggen dat er momenteel 3 aangiftes gedaan werden met 2 rechtszaken lopende en een derde op komst.

Hoe we erin geluisd zijn kan hier niemand voorstellen.
Ik kan u vertellen dat de zaken los staan van elkaar alhoewel er rakingspunten zijn (uiteraard - modus operandi heeft succes dus...)

Nu wat er allemaal juist gebeurd is, hoe het exact in elkaar zit en hoe de keuringen zijn verlopen dat kan pas volgende week duidelijk worden.
Ik kan u verzekeren dat er een onafhankelijke dierenarts bij te pas gekomen is.
Ik kan u ook zeggen hoe het komt dat de paarden door de keuring gekomen zijn.
Ik kan u later ook zeggen welke rol haar dierenarts hierin gespeeld heeft.

Ik raad jullie aan,
ga een paard onaangekondigd keuren, neem 2 ervaren mensen mee, neem een chiplezer mee.
Betaal pas als de papieren gechekt zijn op echtheid etc

Intussen is er nog geen uitspraak...

RSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:13

Ik hoop echt dat de rechtzaak goed uitpakt en de uitzending gewoon door mag gaan! dan is al het werk wat er voor verzet is niet voor niks geweest!
Kan niet wachten op de uitslag!!!!

RSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:38

wel een beetje raar trouwens dat er nou wel een topic open kan blijven over dit onderwerp! Als je het zelf doet wordt het gesloten!?
Maar jah ben blij dat het er alsnog op staat en het bekend wordt voor een groot pupliek!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:46

boemer41 schreef:
Ik begrijp de reactie van de bokt-redactie.
We zijn nog geen zondag.

Even duidelijk stellen
Ik ben benaderd ja.

Ik kan u ook zeggen dat er momenteel 3 aangiftes gedaan werden met 2 rechtszaken lopende en een derde op komst.

Hoe we erin geluisd zijn kan hier niemand voorstellen.
Ik kan u vertellen dat de zaken los staan van elkaar alhoewel er rakingspunten zijn (uiteraard - modus operandi heeft succes dus...)

Nu wat er allemaal juist gebeurd is, hoe het exact in elkaar zit en hoe de keuringen zijn verlopen dat kan pas volgende week duidelijk worden.
Ik kan u verzekeren dat er een onafhankelijke dierenarts bij te pas gekomen is.
Ik kan u ook zeggen hoe het komt dat de paarden door de keuring gekomen zijn.
Ik kan u later ook zeggen welke rol haar dierenarts hierin gespeeld heeft.

Ik raad jullie aan,
ga een paard onaangekondigd keuren, neem 2 ervaren mensen mee, neem een chiplezer mee.
Betaal pas als de papieren gechekt zijn op echtheid etc

Intussen is er nog geen uitspraak...

Je ziet je aankomen bij mij...paard onaangekondigd keuren.. hoe stel je je dat voor?
Zo bij mij het erf op, paard uit de stal en gaan met die banaan???
Dacht het niet, en heeft niets te maken met geen vertrouwen of betrouwbaar zijn..

een DA hoort een chiplezer te hebben..

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:01

Zal vast bedoeld zijn om alleen maar te zeggen dat je zo een normaal paard kunt kopen, wat er dan allemaal nodig is om niet bedonderd te worden, dus eigenlijk een onmogelijke opgave....

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:03

Ondertussen nog steeds geen uitspraak !!!
Laatst bijgewerkt door Peperplant op 12-05-10 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:04

Peperplant, zulke reacties zijn echt niet nodig.
Het zou zonde zijn wanneer het topic weer op slot gaat door dit soort reacties. Dat lijkt me niet de bedoeling, toch?

Er is inderdaad nog geen uitspraak. Ik hou het in de gaten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:20

noudy schreef:
Zal vast bedoeld zijn om alleen maar te zeggen dat je zo een normaal paard kunt kopen, wat er dan allemaal nodig is om niet bedonderd te worden, dus eigenlijk een onmogelijke opgave....

Keuringsraport en papieren zitten nog in de/een (verhuis)doos...

Je kunt nog steeds heel goed normale paarden kopen.... en nu nog beter dan vroegah... google, paardenfokken, nl-paardenpaspoort.nl etc etc... kun je allemaal raadplegen, net als een DA naar eigen keuze...
wil de verkoper dat niet, geeft je geen tijd? Prima, er staan genoeg paarden te koop...
maar nee, emoties en de ah en oh factor en :evaw: gezondverstand doen de kopers de das om...

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:30

Als paardenbezitter ken ik de weg nu ook en verkopen ze mij geen praatjes meer. 5 jaar geleden ging ik er als manege ruiter en leek, blind in, zonder enig idee en dus klaar om belazerd te worden.
Dit type paardenkoper is dus wat zo`n oplichter zoekt en vind, nu nog steeds.
Geeft dat uberhaupt iemand het recht mens en dier op deze manier te pijnigen???
Geen gezond verstand gebruikt en misbruikt door emotie.
Eigen schuld dikke bult....

RSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:35

Gewoon goed zijn in mensen ompraten! dat is de oplichter! Met haar praatjes snap ik dat ze een leek een paard kan verkopen!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:47

Peperplant schreef:
Als paardenbezitter ken ik de weg nu ook en verkopen ze mij geen praatjes meer. 5 jaar geleden ging ik er als manege ruiter en leek, blind in, zonder enig idee en dus klaar om belazerd te worden.
Dit type paardenkoper is dus wat zo`n oplichter zoekt en vind, nu nog steeds.
Geeft dat uberhaupt iemand het recht mens en dier op deze manier te pijnigen???
Geen gezond verstand gebruikt en misbruikt door emotie.
Eigen schuld dikke bult....

Die oplichter zoekt niets, die kan rustig afwachten tot er iemand aan klopt...
en ja sommigen betalen daar duur leergeld voor.... wat weer zonde is in deze tijd met internet, google, etc etc....

en ja eigen schuld, als ik iemand wil bedonderen dan kan dat alleen als een ander zich laat bedonderen...
en dan als leek een paard kopen die dressuur, springen en aangespannen loopt??? daar neem je toch iemand voor mee als je een van de onderdelen niet kent of er weinig weet van hebt...

Er is nu ook weer een topic, die bokker laat zich ook onder druk zetten....tegen alle advies in gaan....
en dan zit die aspirant koper ook nog op internet... kun je bijna wachten op een vervolg topic.

Ik vind het echt heel erg dat er mensen zijn (en ik noem het geen paardenhandelaren) die zo menen geld te moeten verdienen, en dat er helaas altijd weer mensen zijn die erin tuinen. Maar af en toe zet ik toch mijn vraagtekens...

@RSB: Omdat die leek zich door die persoon een paard laat verkopen, omdat die leek zelf niet goed beslagen ten ijs verschijnt, omdat die leek zelf geen deskundigne meeneemt, niet op internet kijken etc...

RSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:55

Citaat:
RSB: Omdat die leek zich door die persoon een paard laat verkopen, omdat die leek zelf niet goed beslagen ten ijs verschijnt, omdat die leek zelf geen deskundigne meeneemt, niet op internet kijken etc...

Klopt helemaal! ik hoop dan ook dat het programma door kan gaan zodat mensen die als leek een paard gaan kopen niet meer in verkooppraatjes van zulke handelaars trappen!
Ik ben het volledig met je eens dat er veel meer info te vinden is voor je een paard koopt maar helaas gaat het nog te vaak fout!
Ik ben het al vaak genoeg tegen gekomen dat een leek een paard koopt en niet weet wat hij/zij gekocht heeft!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:57

Het gaat naast oplichting, ook over dierenmishandeling, lasterpraktijken, bedreigingen, hacken van pc`s, het uitspelen van mensen tegen over elkaar, smaad en smaadschrift.
Deze ...........(piep)...moet dus gewoon eens even flink aan de tand gevoelt worden en hoop dat ze nooit meer een paard verkoopt en dat mensen met een grote boog om dr heen lopen. Dat verdiend ze echt aan de schandpaal met die trol.