Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:41

Youtube :)
Al zullen ze daar binnekort ook wel vanaf gehaald worden.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:41

vonnie: ja je hebt helemaal gelijk en helaas zijn we supersoft met die dingen in NL. Er moet flink wat gebeuren voor er mensen worden gestraft.

Ben wel 's veemarkten geweest waar koeien onverdiend klappen kregen met de veearts van de vve ernaast, tja dat begrijp ik dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:42

Ik zat een heel mooi verhaal te typen dat ik vlees eet, wat komt van de dieren van een biologische boer, voel me daar prima bij, en ik voel me niet geroepen om te stoppen met vlees eten.

Ik heb er alleen wat moeite mee in dit topic dat de slachters tde schuld krijgen, terwijl de veroorzakers van dit leed de grote massa is die goedkoop wil snacken...... als er niet zo'n enorme vraag naar vlees was, was dit helemaal niet aan de orde, denk ik.

kim_bjorn

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:44

Yamcha : sorry hoor, maar vakkundig en snel slachten is gewoon mogelijk hoor, ook zonder dieren te slaan, te schoppen etc etc.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:47

ergens heb je gelijk wat vraag en aanbod betreft, mensen zouden beter na moeten denken wat voor vlees ze kopen en hoe het geproduceerd wordt.

Maar dat houdt niet in dat je het gedrag kan vergoedelijken van slachters die misdadig omgaan met dieren.Met die mensen is gewoon wat mis, simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:49

vonnie schreef:
Hoef de foto's niet te zien, zoals alles is omschreven zegt mij al genoeg.
Helaas is het zo dat dit op meerdere plekken gebeurd en ook in ons kikkerlandje.
Ook koeien, schapen varkens etc vallen ten prooi aan zulke lugubere praktijken.
Het zijn makkelijke prooien, blijkbaar vinden sommige mensen het geweldig en krijgen ze er een bepaalde kick van.
Onbegrijpelijk maar waar!
Ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen en of de mensen daadwerkelijk ontslagen worden en het slachthuis gesloten.
Eigenlijk vind ik dat er op zulke praktijken ook een straf moet staan.
Of is er een regelgeving dat deze mensen strafrechtelijk vervolgd gaan worden?
In America zijn ze daar toch ook veel feller op en krijgen mensen bij mishandeling flinke boetes en/of straffen?

Ik vind die mensen die zonder nadenken die goedkope supermarkt-rommel eten veel erger.

1 slachter kan nauwelijks iets doen tegen deze praktijken. Diervriendelijker slachten wil het grote publiek helemaal niet, die vinden alles wel prima zolang ze het maar niet zien....... anders wordt het vlees te duur :roll:

In NL is 3 euro meer uitgeven veel erger dan dierenleed, namelijk. Stelletje egoïsten.
Edit: neit alleen in NL....... overal........
kim_bjorn schreef:
Yamcha : sorry hoor, maar vakkundig en snel slachten is gewoon mogelijk hoor, ook zonder dieren te slaan, te schoppen etc etc.

Dit soort excessen is onvermijdelijk met deze enorme vraag naar vlees. Die mensen zijn zo afgestompt. Wij kijken ook met droge ogen naar die ellende in Haïti, we hebben het gewoon teveel gezien, het raakt ons niet meer. Dat is met hen ook gebeurd.
Het zou niet gebeurd zijn, als de vraag niet zo groot was, en ze dus niet zoveel hoefden te slachten, het interesseert ze gewoon niet meer. En die enkeling die het wel wat uitmaakt, kan niets doen.

Vakkundig en snel slachten is zeker mogelijk. Diervriendelijk ook, kan allemaal. Dieren kunnen ook op een heel aardige en leuke manier gehouden worden, maar dat wil niemand, want dan wordt het vlees te duur.
Iedereen is schuldig, niet alleen de slachters.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-10 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:50

Ik kijk niet.....ik heb zo`n vermoede dat ik de beelden nooit meer uit mijn hoofd krijg!
Ik ben het er niet mee eens dat zoveel dieren(niet alleen paarden)gruwelijk mishandelt worden door toedoen van ONS....dè mens....
Daar zou van mij,hard tegen opgtreden moeten worden.
Wie doet het anders voor hun?

LOCA

Ik snap niet dat de paarden op zo een barbaarse manier worden afgemaakt. Zelfs vroeger ging het er diervriendelijker aan toe, en sneller ook.

Heb hier een oude film van een franse schimmel die wordt geslacht, beelden zijn schokkend, maar zijn vergelijkbaar met van die van de excursie naar Nijkerk. Alleen snapte ik aan het begin niet waarom ze met het mes een snee maken bij de lippen, later in de film zie je waarom.....

Shocking!
http://www.youtube.com/watch?v=QFAUA8_mfXs&feature=related

Anoniem

kim_bjorn schreef:
ergens heb je gelijk wat vraag en aanbod betreft, mensen zouden beter na moeten denken wat voor vlees ze kopen en hoe het geproduceerd wordt.

Maar dat houdt niet in dat je het gedrag kan vergoedelijken van slachters die misdadig omgaan met dieren.Met die mensen is gewoon wat mis, simpel.

Ik praat het niet goed, ik verklaar het, dat is al. Ik vind het absoluut niet goed wat er gebeurt.

Ik denk alleen dat petities geen bal gaan uithalen, als je ook frikandellen koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:51

Victory2000 schreef:
Ik kijk niet.....ik heb zo`n vermoede dat ik de beelden nooit meer uit mijn hoofd krijg!
Ik ben het er niet mee eens dat zoveel dieren(niet alleen paarden)gruwelijk mishandelt worden door toedoen van ONS....dè mens....
Daar zou van mij,hard tegen opgtreden moeten worden.
Wie doet het anders voor hun?

Wie zou dat moeten doen dan?

En wat ga je zelf doen?

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:54

@ Yamcha: Ik ben het absoluut met je eens, maar hoe kunnen wij mensen dit nu aan het verstand peuteren?

@ Victory2000: Hard optreden willen ze misschien wel, maar de economie gaat nog altijd voor....

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:57

Werd al naar van de teksten, dus ga ook niet eens filmpjes of wat dan ook kijken.

Ik denk, Yamcha, dat je een goed punt hebt, dit is ook de reden dat wij alleen biologisch vlees eten en meestal 2 keer per week vegetarisch. Het zal niet veel uitmaken voor zulke praktijken als in Canada, maar voor mijn eigen gemoedsrust wel.. Zolang er vraag blijft naar niet biologisch of goedkoop vlees, zullen mensen op deze manier blijven produceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:59

@ aurae: Ik zou het neit weten. Ik vrees dat veel mensen simpelweg hun geld belangrijker vinden als de beesten. En 't is veel makkkelijker natuurlijk om de slachters vreselijke dingen toe te wensen dan zelf bewust gaan consumeren.

Mijn ervaring is dat als mensen niet willen luisteren, je het er nog met geen knuppel inramt (al heb ik die neiging regelmatig).

@ Charlotte: klopt, de vraag bepaalt het aanbod, altijd al zo geweest. De markt heeft geen moraal, en dus moeten de consumenten die hebben. Als consumenten die niet hebben, krijg je dus dit. Kun je wel schelden op de slachters, maar 't is gewoon eigen schuld, hoor. Beetje hypocriet, dat gejank ook.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:59

In België zijn er paardenmelkerijen die een overeenkomt hebben met slachthuizen om alle hengstveulens die geboren worden, naar daar te brengen tegen een klein prijsje. Als je dan vraagt aan die bepaalde melkerijen om een hengstveulen over te kopen is dit niet mogelijk alleen tegen een prijs waar je van achterover valt :n 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:01

Ik vind het heel bijzonder, dat ze dan liever die dieren goedkoop slachten dan duur verkopen.
Is het verhaal niet iets uitgebreider?

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:02

Yamcha: Ja je hebt gelijk vind ik, iedereen is schuldig!

Daarom probeer ik zelf zo min mogelijk aan mee te werken. Ik ben niet tegen vlees eten, maar zelf hoef ik het niet, maar dat is gewoon persoonlijk. Als er dan wordt geslacht moet er zo normaal mogelijk mee om worden gegaan. Verder denk ik wel dat er echt iets heel erg mis is met slachters die zo te werk gaan als op het filmpje, dan moet je gewoon echt in therapie want dat gaat 'afgestomptheid' te boven gewoon.

Nee petities hebben weinig zin. Er moet gewoon vakkundig toezicht worden gehouden en dat gebeurd gewoon niet voldoende, ook hier niet! tja, kost geld en dieren zijn maar dieren vind men in de wereld!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:09

Ik werd al misselijk bij het lezen van de tekst dus aan de foto's en het filmpje waagde ik me al helemaal niet.
Ik ben het helemaal eens met het consuminderen van vlees.
En ik word niet blij als ik weer een reclame zie van een supermarkt waar je kilo's vlees voor een tientje kan kopen.
Zelf eet ik nog wel vlees,maar kan net zo goed een paar dagen in de week geen vlees eten.En ik weet van het meeste vlees wat ik eet waar het vandaan komt.
Toen ik net begon met werken bij een veehouderij heb ik weken geen koeien/rundvlees gegeten.Kon er gewoon niet tegen.
Nu weet ik dat ze hier behoorlijk streng zijn en dat hier in geen geval een dier wat gewond is of niet normaal op z'n benen kan staan op transport naar het slachthuis gaat,dat wordt een noodslacht.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:13

Yamcha schreef:
Ik vind het heel bijzonder, dat ze dan liever die dieren goedkoop slachten dan duur verkopen.
Is het verhaal niet iets uitgebreider?

Nee want ze hebben een overeenkomst met slachthuizen dus kunnen niet zomaar een veulen aan een ander verkopen. Ze verkopen ze wel, maar dan een hele dure prijs.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:15

weet je wat het ook is, mensen moeten hun ogen eens openen en niet denken dat in hun eigen land of het westen of wat dan ook zoveel beter aan toe gaat. Dat er gedacht wordt: oh dat is alleen in Canada of wat dan ook, hier gaat het gelukkig zoveel beter. Dat valt lelijk tegen namelijk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:18

ik begrijp het verschil niet tussen duur slachten en goedkoop...die kogel moet gewoon op de goede plek afgeschoten worden dat kan toch niet moeilijk zijn?

Of vinden die mensen die daar werken het juist leuk als ze een dier zien lijden?
Ik denk dat je van een bepaald kaliber moet zijn wil je dit kunnen...misschien eens die halve zolen daar ontslaan en het volgende personeel beter screenen en vooral toezicht houden naar de gang van zaken...

Ik heb trouwens het filmpje en foto's bewust niet gekeken...zie genoeg ellende ...

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:27

Ik heb de filmpjes gezien.
Ik snap de zin niet zo goed van deze manier van werken. Buiten dat het gewoon gruwelijk is wat die man doet, is het soms wel 3 dubbel werk. Hij ziet er niet uit alsof hij echt plezier heeft in zijn werk, ik snap niet waarom hij het dan op deze manier doet waardoor hij constant opnieuw naar het tafeltje moet lopen om een nieuwe kogel te pakken.

Slachten kan heel erg ok gaan. Ik heb een aantal keer meegemaakt dat dieren geslacht werden. Zonder stress op een vlotte en pijnloze manier, daar zou ik mijn eigen paard nog naar toe brengen als de tijd daar is.

Maar deze man heeft het niet helemaal begrepen. Ik vind trouwens die inspecteur en die vrouw die er later bij staan net zo slecht.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:31

Het is gewoon niet normaal meer, ik heb hier geen woorden voor :n

Ik heb naar de fotos gekeken, maar je ziet daar niks op, alleen het tekstje wat er onder staat geeft aan wat er gebeurt is ..

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:39

veeteelt moet veel kleinschaliger
ongelooflijk dat er varkensbedrijven zijn van duizenden dieren
dan zijn het geen dieren meer maar nummers.

Dieren uiteindelijk opeten, vind ik niet erg
maar in die tijd dat ze er zijn moeten ze het goed hebben
en ze moeten op een nette manier, met zomin mogelijk stress en pijn,
aan hun einde komen.

Heb wel eens een paard naar de slager gebracht,
ben er zelf bij gebleven. Binnen een minuut was hij dood.
Zo hoort het!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:49

Storm76 schreef:
Ik durf niet eens te kijken....
Wat vreselijk dat dit gebeurd zeg, je zou toch van een ontwikkeld land als Canada verwachten dat dit soort praktijken niet voorkomen?

Canada heeft verschillende provincies, die elk wel bijna een eigen landje lijken te vormen net als de staten van Amerika of de provincies van Nederland. Een ontwikkeld land als Canada betekend dat je alle mensen over 1 kam scheert. Het gaat om de waarden en normen van de mensen die schieten. Daar is wat mis mee. Niet iedereen is een paarden man als van Veen. Daar gaan we weer met de discussie over al dan niet slachten. In Amerika is het een gigantisch probleem en nou maakt het stelletje onbenullen in het getoonde slachthuis slachten in Canada straks ook onmogelijk.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:07

ik heb de filmpjes ook bekeken.....
het slachten van paarden is niks op tegen,koeien,varkens noem maar op worden ook geslacht daar mot je dan ook geen onderscheid tussen maken,wel vind ik dat het op een manier moet gebeuren dat het dier er nisk van me krijgt!de meeste slachthuizen in nl en belgie is het hup met 1 schot gebeurt!paard kan het niet afknipperen met zijn ogen boem en weg,
wat daar in canada gebeurt is op geen enkele wijze goed te praten,ten eerste heeft de meneer wil ik hem niet noemen dus noem hem maar de beul....
de beul heeft gewoon een soort buks in zijn hand..waar hij dan mee mikt op het paardenhoofd,de paarden zijn erg gestrest dus die houden hun hoofd niet stil..zo van ik kijk wel effe in de loop van je geweer dus schiet maar,in het filpje is meerder keren te zien dat een paard dus neergeschoten word,maar in het oog of in zijn neus word geraakt!
o het paard verliest half zijn bewust zijn en word wakker en staat weer op!
dit zijn dingen die niet mogen gebeuren!!
ook word een paard 2 keer neergeschoten,en word daarna met een keting om het achterbeen omhoog getakelt,
de beul lomt met mes aan lopen om zijn keel door te snijden,hij krijgt een klap van het paard!!!
paard word nog een keer neergeschoten!
en ook nu is het paard niet dood!
uiteindelijk snijden ze zijn keel door en verdwijnt het paar al trappent,hangent op zijn kop het beeld!
en zo kan ik dus wel even door gaan!er zijn slachthuizen genoeg waar dieren wel op een humane manier geslacht worden.
zolang deze mensen dat niet doen sluiten die hap!