Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:Of wel, misschien wordt ze wel onderschat in haar rijtechnisch vermogen, iig zijn de anky wannabe's dan genoodzaakt met trensje te moeten gaan rijden....
russel schreef:Maar Anky is wel een groot voorbeeld voor de meisjes die hun paard niet echt paardvriendelijk rijden.
Ken genoeg mensen die in de M2 al vast hun S&T gaan kopen en er ook al mee gaan rijden....want bijna....het is een soort prijs om er dan "echt" bij te mogen horen....helaas komt dat gewoon heeeeeel veeeeel voor...ga eens goed rondkijken, dan zie je het..
Janine1990 schreef:DDW1190 schreef:
ik vind het ook onzin, maar als een paard om wat voor reden een bit niet kan verdragen vind ik het een heel ander verhaal
Precies![]()
Maar dan nog zet ik mijn twijfels erbij...
x_Marr schreef:Sinds wanneer zou je paard niet meer kunnen nageven en alle oefeningen kunnen doen zonder bit?
Als je denkt daar een bit voor nodig te hebben.... tja....
Verbeteringen van de sporen en s&t
Maar dan wel weer dat van die hulpteugels doorvoeren. Ligt het aan mij of zijn ze daar soms een beetje krom?
x_Marr schreef:@Janine1990: Maar als je een paard alle oefeningen goed doet op een trensje en je daarmee ook je hulpen al heel klein kan maken, waarom zou je dan in godsnaam een s&t willen?
Janine1990 schreef:x_Marr schreef:Sinds wanneer zou je paard niet meer kunnen nageven en alle oefeningen kunnen doen zonder bit?
Maar dan wel weer dat van die hulpteugels doorvoeren. Ligt het aan mij of zijn ze daar soms een beetje krom?
Gezien de visie van sommige mensen (bit vs. bitloos) vraag ik me af waarom je in vredesnaam op hoger niveau bitloos wilt zien. Als dat al zo'n mishandeling is, zie ik liever een bit dan een neusriem. Daarnaast twijfel ik aan aanleuning zonder bit...
Ik denk dat bitloos volledig de essentie van de dressuur mist.... Maargoed, dat zal waarschijnlijk wel aan mijn persoon liggen
ambre schreef:Ik vind bitloos niet altijd zo vriendelijk,de neus van een paard is ook heel gevoelig.Mijn neus is iig gevoeliger dan mijn tandvlees.
Janine1990 schreef:x_Marr schreef:Sinds wanneer zou je paard niet meer kunnen nageven en alle oefeningen kunnen doen zonder bit?
Gezien de visie van sommige mensen (bit vs. bitloos) vraag ik me af waarom je in vredesnaam op hoger niveau bitloos wilt zien. Als dat al zo'n mishandeling is, zie ik liever een bit dan een neusriem. Daarnaast twijfel ik aan aanleuning zonder bit...
Ik denk dat bitloos volledig de essentie van de dressuur mist.... Maargoed, dat zal waarschijnlijk wel aan mijn persoon liggen
JoviBan schreef:ambre schreef:Ik vind bitloos niet altijd zo vriendelijk,de neus van een paard is ook heel gevoelig.Mijn neus is iig gevoeliger dan mijn tandvlees.
Dan heeft de natuur bij jou een foutje gemaakt?
Dat kan namelijk niet.
Hier staat het uitgelegd waarom de mond (en tandvlees) gevoeliger is dan de neus:
http://www.bitloospaardrijden.info/druk.htm