Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Moorlands Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:53

2007 geloof ik.
Dat filmpje heeft al eerder op bokt gestaan :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:56

jep 2007 en het heeft idd eerder in een topic (1 v/d vele over totilas inmiddels) gestaan.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:57

en dan die reacties onder dat filmpje. Weer zo'n vervelende duitser. maarja. die duitse ruiters zijn heilig natuurlijk :P maar daz offtopic

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:04

Scandicnr1 schreef:
Oakland1990 schreef:
Vrees dat er heel veel mensen nu gewoon Totilas op eender welke merrie willen, en ook veel mensen die vergeten dat zijn draven is aangeleerd, het is zijn tweede natuur geworden dat wel, maar voorheen liep hij ook maar "normaal".

Ja hoor natuurlijk zijn draven is aangeleerd |( Vindt het erg jammer dat er nu nog steeds mensen zijn die werkelijk denken dat ie "maar" gewoon was, hij is nooit gewoon geweest, er zat altijd al beweging in !!!

Ik denk dit niet, Jiska van den Akker, die hem opgeleid heeft zegt dit, je moet ook maar eens googlen op foto's van hem als 5jarige, zooo bijzonder was die nou ook weer niet, dat beengebruik is echter wél aangeleerd, hij is er zelf mee op de proppen gekomen en daaruit zijn ze gaan verder trainen, maar dat spectaculaire draven is niet zijn "eigen" beweging.
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 01-02-10 23:36, in het totaal 3 keer bewerkt

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:07

Huh? Je zegt dat Toto dr zelf mee kwam en ze verder zijn gaan trainen. Dan zeg je dat niet z'n eigen beweging is?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:08

Scandicnr1 schreef:
Oakland1990 schreef:
Vrees dat er heel veel mensen nu gewoon Totilas op eender welke merrie willen, en ook veel mensen die vergeten dat zijn draven is aangeleerd, het is zijn tweede natuur geworden dat wel, maar voorheen liep hij ook maar "normaal".

Ja hoor natuurlijk zijn draven is aangeleerd |( Vindt het erg jammer dat er nu nog steeds mensen zijn die werkelijk denken dat ie "maar" gewoon was, hij is nooit gewoon geweest, er zat altijd al beweging in !!!

Ik denk dit niet, Jiska van den Akker, die hem opgeleid heeft zegt dit, je moet ook maar eens googlen op foto's van hem als 5jarige, zooo bijzonder was die nou ook weer niet, dat beengebruik is echter wél aangeleerd, hij is er zelf mee op de proppen gekomen en daaruit zijn ze gaan verder trainen, maar dat spectaculaire draven is niet zijn "eigen" beweging.[/quote]
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 01-02-10 23:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:09

nobility schreef:
Huh? Je zegt dat Toto dr zelf mee kwam en ze verder zijn gaan trainen. Dan zeg je dat niet z'n eigen beweging is?

Ja, hij is er zelf mee komen aanzetten, maar hij liep bij wijze van spreken ook niet met dit beengebruik door de wei. Zijn beweging zoals ze nu is, is aangeleerd. Denk trouwens ook niet dat hij aan de hand zo draaft.

*Laat ons weer ontopic gaan, dit gaat topic gaat niet over zijn beweging.
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 01-02-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:11

het draven wat hij nu laat zien is een gevolg van correct rijden :) en vermogen.........

aangeleerd is niks :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:26

Ja...en dat 'ie zadelmak is dat is hem ook aangeleerd! Zo werd 'ie ook niet geboren. Zo lust ik er nog wel een paar.
Listen carefully, I only say this once....wat er niet in zit komt er ook niet uit! Door de juiste training kan een paard dus al zijn talenten tentoonspreiden, maar je kan trainen wat je wilt, als 'ie niet zo draven kon als dat 'ie doet, dan hadden 10 Edward's en 12 Anky's samen het hem nog niet kunnen leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:27

Oakland1990 schreef:
nobility schreef:

Ja, hij is er zelf mee komen aanzetten, maar hij liep bij wijze van spreken ook niet met dit beengebruik door de wei. Zijn beweging zoals ze nu is, is aangeleerd. Denk trouwens ook niet dat hij aan de hand zo draaft.

*Laat ons weer ontopic gaan, dit gaat topic gaat niet over zijn beweging.

Hij was een keer bij een vetenaire keuring bijna afgekeurd omdat hij zo raar draafde.... Raad eens op wat voor manier :D ?
Bij Totilas is het dus wél natuurlijk. Bovendien kun je een paard niet aanleren om zo te draven. Dan zou iedereen gelijk wereldrecord-scores halen! Tuurlijk kan je het wel uit je paard halen, en dat is bij Totilas waarschijnlijk het geval. Hij kon het gewoon al, maar Edward liet hem ook zo draven :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:30

@ ilse 86 volgens mij reageren die duitsers op elk filmpje van totilas of anky
gewoon om te rellen ofzo?? moet je maar eens op youtube kijken altijd weer die rollkur discussie :Z :r
Maar voordat we idd nog verder van het topic gaan afwijken..

Wordt hij echt dit jaar al beschikbaar gesteld? Ik heb het idee dat Edward nog wel veel van hem ging/gaat laten zien dit jaar. Of doen ze dat gewoon ff tussendoor? En hengstengedrag? Voor zover ik het begreep had ie dat nog helemaal niet.. komt dat ook niet als je in 'beperkte mate' dit gaat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:31

Zidore schreef:
volgens mij reageren die duitsers op elk filmpje van totilas of anky
gewoon om te rellen ofzo?? moet je maar eens op youtube kijken altijd weer die rollkur discussie :Z :r
Maar voordat we idd nog verder van het topic gaan afwijken..

Wordt hij echt dit jaar al beschikbaar gesteld? Ik heb het idee dat Edward nog wel veel van hem ging/gaat laten zien dit jaar. Of doen ze dat gewoon ff tussendoor? En hengstengedrag? Voor zover ik het begreep had ie dat nog helemaal niet.. komt dat ook niet als je in 'beperkte mate' dit gaat doen?

Eerst ergerde ik me eraan, maar nu vind ik het hilarisch :D
Volgens mij zoeken ze echt die filmpjes op om de Nederlandse ruiters de grond in te stampen :))
Laatst zag ik daar nog een discussie dat iedereen in Nederland zijn paard zo rijdt. Nou... :')

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:33

daar zou ik wel bang voor zijn. dat hengstengedrag.
en idd, onder elk filmpje zie je van die rollkur-posts. irritaaaant. ;) Laat ze lekker. Van onze topruiters is de laatste tijd niemand geschorst geweest omdat ie z'n paard verboden middelen had gegeven (hoewel ik daar mijn hand niet voor in t vuur steek:P) Ze kunnen t gewoon niet hebben dat wij gewoon beter zijn :P hehehe. En als totilas goede nakomelingen gaat geven, zakken ze alleen maar verder weg! Sjielug ;)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:44

MarcelDufour schreef:
Ja...en dat 'ie zadelmak is dat is hem ook aangeleerd! Zo werd 'ie ook niet geboren. Zo lust ik er nog wel een paar.
Listen carefully, I only say this once....wat er niet in zit komt er ook niet uit! Door de juiste training kan een paard dus al zijn talenten tentoonspreiden, maar je kan trainen wat je wilt, als 'ie niet zo draven kon als dat 'ie doet, dan hadden 10 Edward's en 12 Anky's samen het hem nog niet kunnen leren!

Zo hier sluit ik mij bij aan +:)+ zucht....

Denk dat Jiska van den Akker ook niet heel blij wordt dat je nu zegt dat ze het paard wat ze reed niet een hele bijzondere beweger vond......:P

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:50

Scandicnr1 schreef:
MarcelDufour schreef:

Zo hier sluit ik mij bij aan +:)+ zucht....

Denk dat Jiska van den Akker ook niet heel blij wordt dat je nu zegt dat ze het paard wat ze reed niet een hele bijzondere beweger vond......:P

Moet je even Bit nr 172 erbij nemen en de eerste alinea vh artikel met dr lezen :)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:51

Ik ben wel erg benieuwd naar de selectiecriteria waaraan de merries moeten voldoen. Bovendien hoop ik dat het dekken de prestaties van Totilas niet beinvloedt (zoals het geval was bij Lingh).

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:52

bit is de prive binnen de paardenwereld. Als Jiska zulke dingen zei kan ze haar trainingsstal wel opheffen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:56

Hmmm, ik lees BIT niet, maar ben nu wel benieuwd wat er in die eerste alinea stond. :P

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:57

Dan nog zegt ze daarin zelf ik leg mijn been aan en.... dus dan kun je de conclusie trekken dat hij het talent wel had maar nog niet helemaal wist oe hij het moest doen, een manege paard zal het nooit geweest zijn... dan had Edje hem niet gewild ha ha ha

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:59

Scandicnr1 schreef:
Dan nog zegt ze daarin zelf ik leg mijn been aan en....

Kun je niet iets meer onthullen..?? :D

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:03

Oh ik lees net dat de selectiecritera binnenkort bekend gemaakt zullen worden middels een webiste die woensdag online gaat. Mij benieuwen!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:04

ja scan dat artikel anders ff en plak het hier??

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:44

HIj liep op de Pavo als jong paard ook al met zijn voorhoeven in zijn neus. Dus zeg niet dat ie zo gewoontjes was destijds.

Nicolette001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:22

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:35

Keesje schreef:
Maar je kan natuurlijk niet allerlei merries af gaan keuren als hengstenhouder! Dan zouden ze nogal veel geld mislopen en dat is dan weer hun boterham! Het is gewoon hun werk en daarmee willen ze gewoon geld verdienen..

Precies en vergeet niet dat Holstud zelf geen eigenaar is, maar een (met alle respect!) een zaadjeshaler en verspreider. Zij hebben zelf geen belang bij de kwaliteit van de nakomelingen. Dat is meer iets voor de eigenaren en het stamboek.