_San87_ schreef:weule schreef:dit is een reactie waar ik iets mee kan.
Ik zie in sommige gevallen ook wel de noodzaak ertoe, niet voor mijn persoonlijk, maar wel voor een aantal andere paarden en eigenaren.
maar ik ben heel benieuwd hoe het geheel de komende jaren verder verloopt. of er regelgeving komt, hoe het komt en wie het gaat betalen, uitvoeren en handhaven.
Maar ik hoop wel (en eigenlijk verwacht ik niet anders) dat de PVDD nooit in de regering komt en wetten gaat maken op dit gebied, want dan gaat het pas echt mis...
Dat is voor Nederland inderdaad te hopen. Maar dat neemt niet weg dat met dit artikel de ogen wel weer open gaan. Welzijn is in de paardenwereld echt een ondergeschoven kindje, en met alle respect, dat kan je niet ontkennen
Wat betreft je vraag over wie het gaat betalen, uitvoeren en handhaven, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik gok dat de Sectorraad paarden een behoorlijke lepel in de pap gaat krijgen, omdat ze op dit moment al bezig zijn met onderzoeken en mogelijke wetsvoorstellen. De handhaving zal denk ik bij de AID komen te liggen, net als in de veehouderij enz.
ik ontken het ook niet, vind het goed dat er aandacht voor is, maar dingen moet niet uit hun verband worden gehaald.
ik denk ook dat je aardig gelijkt hebt wat betreft de sectorraad paardenhouderij en ook wat betreft handhaving.
(voor de 3 andere personen, dit was het type reactie dat ik graag van jullie had gehad, wat concreter en praktischer, wellicht alsnog?)