Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:35

We zullen een mechanisch paard uitbrengen ipv echte paarden, daar mogen ze zoveel als ze willen opkruipen.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:37

Das een goeie ja, die kunnen net zo gek doen als die echte paarden!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:39

Aan die paarden heb je niets, want ze hebben slechte ervaringen opgedaan met mensen, wordt altijd pijn gedaan en of die flankriemen omgedaan, ze blijven gevaarlijk, en hebben angst voor mensen, dus hoezo leuke sport?.

Dus als ze ongeluk krijgen is het "wegslepen/afmaken", heel leuke sport hoor met veeel liefde voor paarden.

Over dat het al gelijk dood zou zijn nadat het viel en schokken, niks ervan, goed kijken hoor, het ademde nog steeds, de neusvleugels gaan op en neer, leuk hoor gelijk al die vent op je hoofd zitten terwijl je zwaargewond bent, en een gebroken nek heeft.

Nee hoor, rodeos is een vermaak voor mannen en een kwelling voor dieren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:40

Wat een ongelooflijke kleutemanier van menschvermaak is dit toch. Snap echt niet dat hier geen verbod opkomt. Die impotente mannen moeten gewoon met een sexvideo voor de tv gaan zitten ofzo, maar niet hun egotjes botvieren op die arme paarden.

Heerlijk, zo'n strak aangesnoerd touw in je liezen, loop ik ook dagelijks mee rond omdat ik dat zo fijn vind :j .
:n :n :n

Snap ook niet wat voor oogkleppen de sponsors ophebben. Ach ja, als ze maar bekendheid krijgen hè. Alles draait om de centjes...
Laatst bijgewerkt door Rinske op 30-07-09 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:42

Ik begrijp niet waarom de SPCA [dieren bescherming] hier nix tegen doet?
Ze nemen wél dieren in beslag van burgers die hun dieren verwaarloozen of mishandelen.Dit is ook pure mishandeling.
Beetje vreemd dat ze hier nix aan doen?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:45

Ragdollcat schreef:
Aan die paarden heb je niets, want ze hebben slechte ervaringen opgedaan met mensen, wordt altijd pijn gedaan en of die flankriemen omgedaan, ze blijven gevaarlijk, en hebben angst voor mensen, dus hoezo leuke sport?.

Dus als ze ongeluk krijgen is het "wegslepen/afmaken", heel leuke sport hoor met veeel liefde voor paarden.

Over dat het al gelijk dood zou zijn nadat het viel en schokken, niks ervan, goed kijken hoor, het ademde nog steeds, de neusvleugels gaan op en neer, leuk hoor gelijk al die vent op je hoofd zitten terwijl je zwaargewond bent, en een gebroken nek heeft.

Maar ik vraag mij af: Heeft die wel zijn nek gebroken?
Is het paard niet gevallen en daarbij een van zijn ingewanden verwond, want hij valt niet op zijn nek.
Denk eerder aan een inwendige bloeding ofzo..
En dan zijn ze ook snel weg hoor.. vechten ze nog een minuutjes ongeveer en dan zijn zakken ze weg..

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:47

gohya schreef:
Ik begrijp niet waarom de SPCA [dieren bescherming] hier nix tegen doet?
Ze nemen wél dieren in beslag van burgers die hun dieren verwaarloozen of mishandelen.Dit is ook pure mishandeling.
Beetje vreemd dat ze hier nix aan doen?

Shack is hier zeer druk mee bezig en moedigd mensen aan om te filmen op rodeo's om dit als bewijs te gebruiken.
Ik denk dat dit een ellende lange procedure moet zijn, net zoals stiergevechten...
Krijg dit maar afgeschaft!

@ Lin: vraag het me ook af want dan ben je verlamd en spartel je zo niet tegen...
En neen het zijn geen stuiptrekkingen.
Kijk maar vanaf 1 minuut 40 sec. daar zie je dat ze nog leeft, de eerste beelden waar de singels nog rondhangen lijkt het of ze dood is maar dat is niet juist.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:49

Volgens mij heeft het paard idd. niet de nek gebroken.
Ze valt keihard op haar hoofd,ik denk eerder dat ze zwaar hersenletsel heeft opgelopen.Vandaar ook die stuip trekkingen met haar benen.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:50

Ik heb heb zelf enkele weken geleden gehad.. ik was aan het rijden en mijn paard stort neer.. een inwendige bloeding..
en die vocht nog ongeveer een minuut door.. en toen zakte ze weg.. Is wel een deel stuiptrekkingen maar t paard maakt t nog wel mee.. t is niet dat die dan al 'hersendood' is.
Leek hier heel erg op.. ( niet dat t erg prettig is om te zien)

Hij valt ook niet op zijn nek dus lijkt mij sterk dat die deze gebroken heeft.. denk eerder inwendig iets wat geknapt is ofzo..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:51

Maar dat neemt absoluut niet weg dat het een rotsport is, het is gewoon dier pesten en kwellen, net als met de stiervechten.

Of je nou een wolletje gebruikt of niet, een flankriem is een flankriem, en als ze ervan gaat bokken dan is dat een dierenkwellerij.

Stel je voor: Ik smeer op je rug een smeersel in en strooi er bijtende mieren op, en bind je handen voor vast en je moet lopen en niemand helpt je van je kwelling af, en dan kijken hoe lang je het volhoudt om normaal te doen, kijk dat is ook een leuke sport, jaaaaaaaaaaaa

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:53

Heb het filmpje niet afgekeken, bah!!Ik kots hier van! :r

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:53

als we dat nou eens doen met die mensen die aan deze sport deelnemen..
Eens kijken hoe snel ze genezen zijn

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:02

Wat een verschrikkelijk filmpje! |( Heb het ook niet afgekeken.. ;(

Dit zal idd net zo lang gaan duren als het stierenvechten voordat het afgeschaft wordt... ;(
Want hoe noemt men het ookal weer? "Cultuur", "Het hoort in Spanje" ? :?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:34

Ragdollcat schreef:

sorry maar je heb tduidelijk geen idee waar je het over hebt!!!

slechte ervaringen met mensen?
wordt altijd pijn gedaan?
blijven gevaarlijk? angst voor mensen?
uit welk penny boekje heb je dit in godsnaam???? aub niet oordelen als je duidelijk geen idee hebt....

ik zie een paard dat verkeerd terecht komt en idd zn nek breekt ofzo.
iemand die meteen op zn hoofd gaat zitten OM TE VOORKOMEN DAT IE PROBEERD OP TE STAAN EN ZICHZELF NOG MEER PIJN DOET.
en ja, een dood paard moet je afslepen, die gooi je niet even over je schouder.
wel eens gezien hoe ze dit bij military, springen of rennen doen als dit gebeurd? niet anders hoor.....

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:39

Caesar schreef:
Eerlijk gezegd valt het mij nog mee. Wat je ziet is dat het paard verkeerd terecht komt en daarbij volgens mij haar nek breekt. Als ze anders was gevallen, was ze gewoon weer opgestaan. Dikke pech, maar in feite is het paard op dat moment al dood, enkel de stuiptrekkingen zijn nog aanwezig. Ik denk dat ze de benen bij elkaar binden om te voorkomen dat het paard gaat slaan of probeert op te staan en zichzelf daarbij verwond.
(Maar misschien ben ik nu wel erg veel gewend omdat ik ook noodslachtingen met gebroken been heb gezien e.d.)

Nee, je hebt gelijk. Ik heb vaak genoeg paarden achterover zien klappen en dit paard komt gewoon nasty neer; je ziet direct haar achterbenen verstijven en trillen, dat wijst op een trauma in de hersenen/ ruggewervel. Dit paardje was niet meer te redden, ook niet als Anky haar aan het inrijden was geweest.

Máár... de reden dát ze achterover klapt valt natuurlijk op geen enkele manier goed te praten. Daardoor wordt het een principekwestie.

Overigens binden ze haar benen aan elkaar vanwege de stuiptrekkingen (men wist dus meteen al dat het gedaan was). Bij zulke stuiptrekkingen kan ze mensen lelijk verwonden en dat kan natuurlijk niet he... >;)

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:45

Debbylover schreef:
En waarom zou je onschuldige dieren zoveel pijn doen voor je eigen vermaak?

Rij jij paard? En ben jij altijd correct? Durf jij dat van jezelf te zeggen?
[/quote]
Ik durf van mijzelf te zeggen dat mijn paard zonder flankriem wordt gereden en niet tot bokken wordt gedwongen.[/quote]

Idd, Ik heb een eigen paard waar ik ook gewoon op rij, maar ik Durf te zeggen dat ik wel eens fouten maak maar GEEN fouten waar een paard aan overlijd of pijn aan heeft. Ik weet ook dat er genoeg paarden zijn die worden verknoeid met dressuur en te jong beleren en daar ben ik ook erg op tegen maar omdat het daar gebeurt moeten we hier niet van zeggen , o maar daar gebeurt het ook.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:48

uhm....jij rijd je pard toch ook voor je eigen vermaak en niet omdat ie het zo leuk vind?

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:58

Pienb schreef:
uhm....jij rijd je pard toch ook voor je eigen vermaak en niet omdat ie het zo leuk vind?

Ik doe het idd ook voor mijn eigen vermaak, maar ik rijd Met mijn paard, ik wissel af, en ik weet zeker dat mijn paard het zeker wel leuk vind, want hij is ook ernorm werkwillig. En de sport gaat om vermaak maar ten koste van het paard vaak, en zo ver gaat mijn vermaak niet...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:59

Rob_H schreef:
Ach laten we het kort houden,ik gun een ieder die de ruiters hetzelfde toewensen als de 2 hierboven,hetzelfde als dat zij een ander toe wensen.Stelletje debielen.

:evaw:

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:00

Ik vindt het ook jammer dat die er niets aan over heeft gehouden hij gaat gewoon door en neemt het volgende slachtoffer als er bij ons zoiets gebeurt zijn we meestal ook gewond en dan ben je er niet goed van omdat je paard waar je alles voor doet pijn heeft of is overleden.
Deze mensen weten dat het paard vroeg of laat door deze 'sport' dood gaat, echte paardenliefde.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:07

Volgens mij is er al gevraagd om het niet op de man te spelen....

Opmerkingen als "hopelijk gaat die vent ook dood" en "dat zouden ze eens met die vent moeten doen" dragen niet bij aan een discussie, het zijn losse flodders, loze kreten waar niemand iets mee kan.
Ik vind het ook storend eigelijk.

Volgens mij is niemand 100% foutloos ten opzichte van zijn/haar paard, maar heeft de intentie wel, dat vind ik belangrijk.
Onnodig risico's nemen met je paard is in ieders beleving anders, de een wil niet springen vanwege de schade die het het paard kan berokkenen, de ander wil niet militairy rijden, ieder zijn meug.

Sommigen houden van rodeo, ik niet. Dat er uitzonderlijke risico's genomen worden met die dieren mag duidelijk zijn, dat er dierenleed bij komt kijken maak ik op uit de beelden die de diverse filmpjes laten zien hier op te topic.
Maar het is niet de enige sport waarin dit voorkomt, laat dat nou eens duidelijk zijn.

Elke hoogste klasse van de paardensport kent zijn dieronvriendelijke praktijken.

Edward Gal en Anky van Grunsven doen aan hyperflexie, moeten we die ook maar afschieten dan???

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:12

Jose22 schreef:
Caesar schreef:
Eerlijk gezegd valt het mij nog mee. Wat je ziet is dat het paard verkeerd terecht komt en daarbij volgens mij haar nek breekt. Als ze anders was gevallen, was ze gewoon weer opgestaan. Dikke pech, maar in feite is het paard op dat moment al dood, enkel de stuiptrekkingen zijn nog aanwezig. Ik denk dat ze de benen bij elkaar binden om te voorkomen dat het paard gaat slaan of probeert op te staan en zichzelf daarbij verwond.
(Maar misschien ben ik nu wel erg veel gewend omdat ik ook noodslachtingen met gebroken been heb gezien e.d.)

Nee, je hebt gelijk. Ik heb vaak genoeg paarden achterover zien klappen en dit paard komt gewoon nasty neer; je ziet direct haar achterbenen verstijven en trillen, dat wijst op een trauma in de hersenen/ ruggewervel. Dit paardje was niet meer te redden, ook niet als Anky haar aan het inrijden was geweest.

Máár... de reden dát ze achterover klapt valt natuurlijk op geen enkele manier goed te praten. Daardoor wordt het een principekwestie.

Overigens binden ze haar benen aan elkaar vanwege de stuiptrekkingen (men wist dus meteen al dat het gedaan was). Bij zulke stuiptrekkingen kan ze mensen lelijk verwonden en dat kan natuurlijk niet he... >;)

Idd, ze komt gewoon echt lelijk neer, was ze gevallen maar had ze er niks aan over gehouden had je geen hond gehoord.
Wel in meerdere takken van de paardensport gebeuren zulken dingen maar daar wordt ook gewoon doodleuk over gezwegen :r
Maar het is wel schande dat het inprincipe zo ver moet komen, misschien dat ze nu na gaan denken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:15

Zucht... wat een boel onwetendheid en vooroordelen weer.

@Pien, El Cid en vele anderen die proberen uit te leggen hoe rodeopaarden worden behandeld; heel bewonderswaardig dat jullie uberhaupt nog de moeite nemen om te reageren. Maar het lijkt mij een beetje vechten tegen de bierkaai. Want het is zooooooooo gemeen en zoooooooooo zielig!!! :r (en vanavond zetten we weer de slof dr op zodat t paardje zn rug goed gaat gebruiken }> ).
Ik trek me bij deze terug uit deze zinloze en troosteloze discussie.
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 30-07-09 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:28

yildiz schreef:
Zucht... wat een boel onwetendheid en vooroordelen weer.

@Pien, El Cid en vele anderen die proberen uit te leggen hoe rodeopaarden worden behandeld; heel bewonderswaardig dat jullie uberhaupt nog de moeite nemen om te reageren. Maar het lijkt mij een beetje vechten tegen de bierkaai. Want het is zooooooooo gemeen en zoooooooooo zielig!!! :r (en vanavond zetten we weer de slof dr op zodat t paardje zn rug goed gaat gebruiken }> ).
Ik trek me bij deze terug uit deze zinloze en troosteloze discussie.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

en zo is het wel ja. Neemt niet weg dat ik een tegenstander ben van rodeo's ed ook al ben ik een cowgirl en kom ik zeer regelmatig in USA ik vind het niet kunnen.
Maar kijk inderdaad eens onder je eigen neus wat daar allemaal gebeurt , wordt je ook zeker niet vrolijk van. Zeker niet als je weer zo'n gefrustreerd snotkind haar pony ziet afranselen omdat het arme beestje totaal niet snapt wat nu de bedoeling is :x

RenGalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:52

Dit is gewoon niets anders dan mishandeling! Stomme rotsport..(Dat ze het een sprot mogen noemen trouwens..!)

P.S. wat is het telefoonnummer van coca cola..
En nog iets.. ik ga niet stoppen met cola drinken want I love it! Maar ik stop wel met het drinken van coca cola.. Ik drink wel van een ander merk!

Groetjes. mij