Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Aan die paarden heb je niets, want ze hebben slechte ervaringen opgedaan met mensen, wordt altijd pijn gedaan en of die flankriemen omgedaan, ze blijven gevaarlijk, en hebben angst voor mensen, dus hoezo leuke sport?.
Dus als ze ongeluk krijgen is het "wegslepen/afmaken", heel leuke sport hoor met veeel liefde voor paarden.
Over dat het al gelijk dood zou zijn nadat het viel en schokken, niks ervan, goed kijken hoor, het ademde nog steeds, de neusvleugels gaan op en neer, leuk hoor gelijk al die vent op je hoofd zitten terwijl je zwaargewond bent, en een gebroken nek heeft.
Nee hoor, rodeos is een vermaak voor mannen en een kwelling voor dieren.
gohya schreef:Ik begrijp niet waarom de SPCA [dieren bescherming] hier nix tegen doet?
Ze nemen wél dieren in beslag van burgers die hun dieren verwaarloozen of mishandelen.Dit is ook pure mishandeling.
Beetje vreemd dat ze hier nix aan doen?
Ragdollcat schreef:Aan die paarden heb je niets, want ze hebben slechte ervaringen opgedaan met mensen, wordt altijd pijn gedaan en of die flankriemen omgedaan, ze blijven gevaarlijk, en hebben angst voor mensen, dus hoezo leuke sport?.
Dus als ze ongeluk krijgen is het "wegslepen/afmaken", heel leuke sport hoor met veeel liefde voor paarden.
Over dat het al gelijk dood zou zijn nadat het viel en schokken, niks ervan, goed kijken hoor, het ademde nog steeds, de neusvleugels gaan op en neer, leuk hoor gelijk al die vent op je hoofd zitten terwijl je zwaargewond bent, en een gebroken nek heeft.
Nee hoor, rodeos is een vermaak voor mannen en een kwelling voor dieren.
Caesar schreef:Eerlijk gezegd valt het mij nog mee. Wat je ziet is dat het paard verkeerd terecht komt en daarbij volgens mij haar nek breekt. Als ze anders was gevallen, was ze gewoon weer opgestaan. Dikke pech, maar in feite is het paard op dat moment al dood, enkel de stuiptrekkingen zijn nog aanwezig. Ik denk dat ze de benen bij elkaar binden om te voorkomen dat het paard gaat slaan of probeert op te staan en zichzelf daarbij verwond.
(Maar misschien ben ik nu wel erg veel gewend omdat ik ook noodslachtingen met gebroken been heb gezien e.d.)
Debbylover schreef:En waarom zou je onschuldige dieren zoveel pijn doen voor je eigen vermaak?
Pienb schreef:uhm....jij rijd je pard toch ook voor je eigen vermaak en niet omdat ie het zo leuk vind?
Jose22 schreef:Caesar schreef:Eerlijk gezegd valt het mij nog mee. Wat je ziet is dat het paard verkeerd terecht komt en daarbij volgens mij haar nek breekt. Als ze anders was gevallen, was ze gewoon weer opgestaan. Dikke pech, maar in feite is het paard op dat moment al dood, enkel de stuiptrekkingen zijn nog aanwezig. Ik denk dat ze de benen bij elkaar binden om te voorkomen dat het paard gaat slaan of probeert op te staan en zichzelf daarbij verwond.
(Maar misschien ben ik nu wel erg veel gewend omdat ik ook noodslachtingen met gebroken been heb gezien e.d.)
Nee, je hebt gelijk. Ik heb vaak genoeg paarden achterover zien klappen en dit paard komt gewoon nasty neer; je ziet direct haar achterbenen verstijven en trillen, dat wijst op een trauma in de hersenen/ ruggewervel. Dit paardje was niet meer te redden, ook niet als Anky haar aan het inrijden was geweest.
Máár... de reden dát ze achterover klapt valt natuurlijk op geen enkele manier goed te praten. Daardoor wordt het een principekwestie.
Overigens binden ze haar benen aan elkaar vanwege de stuiptrekkingen (men wist dus meteen al dat het gedaan was). Bij zulke stuiptrekkingen kan ze mensen lelijk verwonden en dat kan natuurlijk niet he...
yildiz schreef:Zucht... wat een boel onwetendheid en vooroordelen weer.
@Pien, El Cid en vele anderen die proberen uit te leggen hoe rodeopaarden worden behandeld; heel bewonderswaardig dat jullie uberhaupt nog de moeite nemen om te reageren. Maar het lijkt mij een beetje vechten tegen de bierkaai. Want het is zooooooooo gemeen en zoooooooooo zielig!!!(en vanavond zetten we weer de slof dr op zodat t paardje zn rug goed gaat gebruiken
).
Ik trek me bij deze terug uit deze zinloze en troosteloze discussie.