Paard sterft na trektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:33

Gekkeellen schreef:
miss_white54 schreef:
Zon man wil je tog een beuk verkopen als je dr bij staat:O
ik zou helemaal gek geworden zijn als k r bij was.. wat een mafkees!!

Mensen als jij die zomaar roepen -zonder dat je weet wat er aan de hand is- zou ik ook wel een beuk willen geven!
Sjonge jonge wat zijn hier toch verschrikkelijke boomknuffelaars zeg! }:0

Doe eens effe normaal joh, als je dat filmpje bekijkt dan zie je dat die man zijn best doet om zijn paard te helpen.
Misschien is het juist hartstikke verkeerd om dat paard meteen helemaal nat te spuiten, misschien heeft ie wel een hartaanval, koliekaanval?

Ik denk dat iedereen die hier heel hard gaat staan roepen zelf niet zou weten wat ze moeten doen in zo'n panieksituatie..dus schreeuw wat minder hard en verdiep je eens wat meer in wat er nog meer aan de hand kan zijn ;)

Dan moet jij ook even goed lezen want er is eerder een vertaling gedaan van het filmpje waaruit blijkt dat die man het beest omhoog wou hebben en voor de kar wou neerzetten.
Ik vind de paarden er trouwens helemaal niet zo goed uitzien. Die ander ziet er nou ook niet uit alsof die nog veel energie in zich heeft, en qua gewicht vind ik het erg veel voor een paard. Wie weet hoe vaak ze die kar al op die dag hebben moeten trekken?
En dat glimmen komt van al dat zweet, dus zo supergezond is dat ook weer niet mensen....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:02

Iedereen die zit te zeuren over die overbeladen wagen moet even terugbladeren naar de hele mooie berekening van Silly Woman en nou niet meer piepen! :+

Wat dat andere paard betreft, die stond er wat mij betreft super ontspannen bij. Zo zie ik ze ook op de wei staan als ze al de hele dag lekker geluierd hebben. Staartje zwaaien, rondkijken, niks aan de hand.

Glimmen kun je in dat filmpje niet als wel of niet zweet bestempelen en als jij op je paard rijdt gaat ie toch ook zweten, is ie dan ook overbelast?

Silly_Woman

Re: Paard sterft na trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:32

Ja ik heb m zelfs 2x neer gezet :+ Haha ga m niet nóg eens quoten hoor, dan krijg ik vast de moderators op mn dak :P

Maarruh ja als ik zweet dan ben ik ook meteen overbelast... Daarom laat ik het zweten ook over aan het paard ;) Haha nee hoor we werken samen. Maar het is een feit, als je aan het werk bent als paard zijnde dan ga je wel eens zweten... En de andere stond gewoon relaxed erbij ook niet echt grote neusgaten...

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:37

Silly_Woman schreef:
Ja ik heb m zelfs 2x neer gezet :+ Haha ga m niet nóg eens quoten hoor, dan krijg ik vast de moderators op mn dak :P

Maarruh ja als ik zweet dan ben ik ook meteen overbelast... Daarom laat ik het zweten ook over aan het paard ;) Haha nee hoor we werken samen. Maar het is een feit, als je aan het werk bent als paard zijnde dan ga je wel eens zweten... En de andere stond gewoon relaxed erbij ook niet echt grote neusgaten...

Nee joh, jij laat je paard zodanig hard werken dat hij zweet?! :wow: Jeetje jij hoort geen paard te hebben gewoon :+ O:) :')

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:41

Schandalig!

Ik ben altijd degene die zweet als ik aan het rijden ben :+

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:01

Anna01 schreef:
Silly_Woman schreef:

Nee joh, jij laat je paard zodanig hard werken dat hij zweet?! :wow: Jeetje jij hoort geen paard te hebben gewoon :+ O:) :')

heb ik ook niet :P haha Rij alleen paarden van anderen :P in en aanrijden (klinkt ook gemeen)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:52

Dit is wat mijn vriendin vertaalde, ze zit nu in polen

De omstanders roepen dat hij hem water moet geven, maar hij zegt dat hij het paard geen water kan geven omdat het zo verhit is, is er grote kans op koliek, daarom probeert hij het paard te koelen met een natte doek. hij probeert het inderdaad op te laten staan omdat het niet goed is dat hij blijft liggen, de omstanders zeggen tevens dat hij dan maar het ene paard alleen voor de wagen moet zetten, dit weigert hij. Als hij aan de telefoon is belt hij om hulp.

edit: en dat er waarschijnlijk iets niet helemaal lekker zat bij het paard ze waren halverwege de route gestopt :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:08

Top Kirri dat je het hebt nagevraagd!

Conclusie: die kerel had dus ECHT het beste voor met zijn paard en heeft er alles aan gedaan om hem te helpen.

Good job :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:10

inderdaad dat vond ik nu ook. nu hoeven we allemaal niet meer zo te spectuleren. Wilde nu echt het hele verhaal een keer te weten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:18

Oke, hij deed zijn best, maar hij had toch wel even dat tuig eraf kunnen halen?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:19

ja euh....een kleinigheidje hou je he :+

en wat zou jij doen in paniek? als mijn paard neerstort om wat voor reden dan ook dan zou ik denk ook ook niet boelkloedig blijven hoor.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:19

tja daar zeg ik weer dit is maar 2 min, wie zegt dat toen hij hem niet overend kreeg het er niet heeft afgehaald? zal ada eens vragen of ze haar pa wilt vragen of er een krantenstuk is die ze kan op sturen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:21

Ja oke, ik weet niet wat ik zou doen, maar het lijkt me niet echt lekker liggen met al die singels en riemen nog om me heen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:23

tja het hele complete verhaal zullen we nooit weten :) zal wel even info winnen :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:30

nope, het blijft media he!

zo zie je maar, er werd hier gesuggereerd dat die vent zijn paarden moedwillig naar de kleaute hielp en het tegendeel blijkt waar te zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:31

inderdaad, maar helaas ligt het in de mens zijn aard tegenwoordig om ontzettend snel te veroordelen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:33

Even tussendoor: Ik zat gisteren in een paardentram getrokken door 2 kleine slanke fjordjes, en die bood plaats aan 25 man. De 28 die hier genoemt wordt lijkt me dus niet zo vreselijk gek voor 2 koetspaarden. Het zal daar wel warmer zijn en blablabla, maar ik denk dat het niet zo schokkend is als iedereen nu denkt. Het aantrekken van dat ding vergt even kracht van die beestjes, dat zag ik gister ook, maar daarna rijd het ding min of meer op zichzelf.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:33

ik betrap mezelf er ook op ja, heel irritant, doe dan ook mijn best om daarin een beter mensch te zijn :+

zie onderschrift hahahaha!!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:34

Juul schreef:
Even tussendoor: Ik zat gisteren in een paardentram getrokken door 2 kleine slanke fjordjes, en die bood plaats aan 25 man. De 28 die hier genoemt wordt lijkt me dus niet zo vreselijk gek voor 2 koetspaarden. Het zal daar wel warmer zijn en blablabla, maar ik denk dat het niet zo schokkend is als iedereen nu denkt. Het aantrekken van dat ding vergt even kracht van die beestjes, dat zag ik gister ook, maar daarna rijd het ding min of meer op zichzelf.

heb al eerder gezet mijn 2 vroegere haffie's trokken ook samen 28 man :) en dat deden ze met gemak!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:36

@yeyo och als je jezelf maar verbeterd toch :j
De grootste overwinning die een mens kan maken is de overwinning op zichzelf - strekking: zolang je zelf je best doet en probeer te beteren, maak je al een grote stap vooruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:36

kirri schreef:
[naam] schreef:

heb al eerder gezet mijn 2 vroegere haffie's trokken ook samen 28 man :) en dat deden ze met gemak!

Dat had ik niet gezien. :) Maar idd, zo zie je maar....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:38

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:57

och nou wordt je vast en zeker voor dierenbeul uitgemaakt :+ Mijn berekening was ook al dat ze zoiets makkelijk onder trekken... En als 2 hafjes t kunnen dan kunnen die 2 die een stuk groter zijn t al helemaal :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:58

inderdaad :+ mensen zijn zo onwetend soms, trek me er niks meer van aan nu hoor :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:06

kirri schreef:
@yeyo och als je jezelf maar verbeterd toch :j
De grootste overwinning die een mens kan maken is de overwinning op zichzelf - strekking: zolang je zelf je best doet en probeer te beteren, maak je al een grote stap vooruit

waarheid als een }:0 :+