Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:42

Wat hier allemaal wordt geschreven over deze pagina's!!? :( Ik denk dat ieder ander zo zal hebben gereageerd als bianca! Als paardenliefhebber is dit toch een nachtmerrie? Niemand zou dit willen meemaken. Natuurlijk reageert ze zo over die man....je bent je helemaal lam geschrokken en je spreekt nog van geluk dat het nog zo is afgelopen. het had veel erger kunnen zijn omdat een of andere kerel niet oplette!

Super..dat je je hoofd zo koel hebt kunnen houden! Het heeft je waarschijnlijk veel elende bespaart. Als jij niet zo kalm was gebleven was het misschien wel velen malen erger afgelopen!

Ik denk dat ik zelf al 3 keer was geflipt...en wat die man betreft..die had gewoon veeeeeeel beter moeten uitkijken,maar die zal het natuurlijk ook niet voor de lol hebben gedaan lijkt me zo ;)

Ils_K

Re: Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:53

Jeetje Bianca schrikken zeg!
Heel veel sterkte! Gelukkig is het nog aardig goed afgelopen met jullie.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:54

Ik zal me niet uitlaten over de brief en de uitlatingen over de veroorzaker.

Ik hoop dat het met het paard allemaal goedkomt en dat hij er niks aan overhoudt.

Wel wil ik nog ff kwijt dat "netjes 80km per uur" tegenwoordig 10km te langzaam is ;)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:57

Jeetje dat jullie dit na kunnen vertellen zeg, ongelofelijk dat zo iets kan, zo'n 150 mtr verderop als je auto. Zelf over de kop en dan nog zo bij je positieven kunnen blijven voor het paard. Bianca, geweldig wat je hebt gedaan voor dit paard, ik snap dat je totaal over je toeren bent, ik hoop van harte dat je mag herstellen van je pijnen en dat paard ook goed maakt.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:59

Echt super gehandeld TS! Ik zou het je niet nagedaan hebben!

En voor de verandering weer echt zielig gewoon, dat half bokt zo belachelijk kan reageren.

Als ik het goed begrijp gaat alle ophef de laatste 13 pagina's over dit stukje:
"De veroorzaker verklaart ingehaald te hebben op links en ging naar rechts en heeft de trailer volledig over het hoofd gezien. Het vermoeden bestaat dus dat hij met 120 kilometer per uur op mij is ingereden, want je haalt niet in met 80 kilometer per uur. het was nog licht, dus ik denk eerder dat deze zakenman met dikke leasebak een offerte doornam of zat te bellen. Hij rijdt in ieder geval zo weer een nieuwe leasebak en ik mag vechten voor mijn centjes om nog wat te kunnen kopen."

En wat is hier in hemelsnaam achterbaks, gruwelijk, walgelijk of egoistisch aan?!

Ze zegt wat ze denkt, en zo gek is die gedachte nog niet eens als je een trailer over het hoofd ziet. Verder zegt ze dat die man zo weer een nieuwe leasebak heeft, daarmee zal ze alleen bedoelen dat de man geen problemen zal hebben om een nieuwe auto te krijgen en zij waarschijnlijk een heleboel geld zal moeten bijleggen om hetzelfde terug te kunnen kopen.

Dus blaas de boel aub niet zo op zeg! Het is eerder belachelijk, walgelijk en egoistisch hoe sommigen hier tegen de TS tekeer gaan!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:59

manzano schreef:

Ik hoop dat het met het paard allemaal goedkomt en dat hij er niks aan overhoudt.

Wel wil ik nog ff kwijt dat "netjes 80km per uur" tegenwoordig 10km te langzaam is ;)

Liever 10 km te langzaam dan 10 km te hard he?

En ja ik rij zelf ook auto, en maak veel kilometers.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:01

ik heb bewondering dat je je zo cool hebt kunnen houden zeg. Ben blij dat jullie en het paard redelijk ongeschonden zijn . Materieële schade is nooit zo fijn maar liever dat dan dat jullie en het paard wat ernstig was overkomen. En ik kan mij in jouw plaats goed voorstellen dat je de veroorzaker wel aan het kruis kan nagelen (zo zou ik ook reargeren) Is een emotineële uiting. Hopelijk bied die man nog zijn excuus aan. Verder vind ik het schandalig hoe sommige mensen kunnen doen bij een ongeluk .Ik wens jullie heel veel sterkte en het paard ook.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:02

Bailey_4ever schreef:
Wat hier allemaal wordt geschreven over deze pagina's!!? :( Ik denk dat ieder ander zo zal hebben gereageerd als bianca! Als paardenliefhebber is dit toch een nachtmerrie? Niemand zou dit willen meemaken. Natuurlijk reageert ze zo over die man....je bent je helemaal lam geschrokken en je spreekt nog van geluk dat het nog zo is afgelopen. het had veel erger kunnen zijn omdat een of andere kerel niet oplette!

Super..dat je je hoofd zo koel hebt kunnen houden! Het heeft je waarschijnlijk veel elende bespaart. Als jij niet zo kalm was gebleven was het misschien wel velen malen erger afgelopen!

Ik denk dat ik zelf al 3 keer was geflipt...en wat die man betreft..die had gewoon veeeeeeel beter moeten uitkijken,maar die zal het natuurlijk ook niet voor de lol hebben gedaan lijkt me zo ;)

nee dus, als dat zo zou zijn, had men dat wel gezegd hier, jij hebt geen idee wat andere wellicht ook meegemaakt hebben en dus kunnen weten hoe ze zouden reageren.
nogmaals, ik kan me de emotie voorstellen, maar conclusies trekken en oordelen is een ander verhaal. ook met heftige emoties moet je daar mee uitkijken, en doe je dat niet? prima, maar dan moet je ook tegengas kunnen incasseren

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:05

xx_Horsiex schreef:
manzano schreef:

Liever 10 km te langzaam dan 10 km te hard he?

En ja ik rij zelf ook auto, en maak veel kilometers.

Maar daar krijg je ook ongelukken van ;)
Maar gaat me meer om de bewoording "netjes"

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:05

xxappiexx schreef:
Echt super gehandeld TS! Ik zou het je niet nagedaan hebben!

En voor de verandering weer echt zielig gewoon, dat half bokt zo belachelijk kan reageren.

Als ik het goed begrijp gaat alle ophef de laatste 13 pagina's over dit stukje:
"De veroorzaker verklaart ingehaald te hebben op links en ging naar rechts en heeft de trailer volledig over het hoofd gezien. Het vermoeden bestaat dus dat hij met 120 kilometer per uur op mij is ingereden, want je haalt niet in met 80 kilometer per uur. het was nog licht, dus ik denk eerder dat deze zakenman met dikke leasebak een offerte doornam of zat te bellen. Hij rijdt in ieder geval zo weer een nieuwe leasebak en ik mag vechten voor mijn centjes om nog wat te kunnen kopen."

En wat is hier in hemelsnaam achterbaks, gruwelijk, walgelijk of egoistisch aan?!

Ze zegt wat ze denkt, en zo gek is die gedachte nog niet eens als je een trailer over het hoofd ziet. Verder zegt ze dat die man zo weer een nieuwe leasebak heeft, daarmee zal ze alleen bedoelen dat de man geen problemen zal hebben om een nieuwe auto te krijgen en zij waarschijnlijk een heleboel geld zal moeten bijleggen om hetzelfde terug te kunnen kopen.

Dus blaas de boel aub niet zo op zeg! Het is eerder belachelijk, walgelijk en egoistisch hoe sommigen hier tegen de TS tekeer gaan!

blaas zelf niet zo wil je... jij ziet het op jou manier, prima, ik vind het anders.. mag ik?
Laatst bijgewerkt door baroen op 24-06-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:06

90 km/u is geen verplichte minimumsnelheid, waarschijnlijk was 80 op dat moment hard genoeg.

Maar even iets anders, er kloppen een paar dingen niet helemaal. Allereerst: als je met 120 inrijdt op een combinatie die 80 rijdt, raakt in ieder geval je auto ernstig beschadigd en raak je zelf ook gewond, als je het al overleeft. In de brief staat een oproep aan de veroorzaker om zich te melden, maar in het bericht staat dat de veroorzaker een verklaring heeft afgegeven. Afgaande dat het laatste klopt, dan is de veroorzaker bekend en zal de verzekering alles verder afhandelen. Wat de total loss kwestie betreft: de oplossing zal passen bij de vorm van de verzekering en de staat van het materiaal in kwestie. Natuurlijk is het allemaal zuur en vervelend dat de spullen nu stuk zijn, maar het paard is gewond en de mensen ongedeerd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:10

edit: *pffffffffff laat maar...............*

Maar hoe dan ook blijf ik erbij dat ik hoop dat alle schade netjes wordt afgehandeld en dat de slachtoffers er niks aan over houden.
Laatst bijgewerkt door manzano op 24-06-09 11:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:10

Jémig! :oo Wat een ongeluk joh! Godzijdank hebben jullie het er goed vanaf gebracht! En godzijdank gaat het met het paard ook goed. Jeetje...

Hopelijk wordt alles netjes afgehandeld!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:11

Lovely schreef:
90 km/u is geen verplichte minimumsnelheid, waarschijnlijk was 80 op dat moment hard genoeg.

Maar even iets anders, er kloppen een paar dingen niet helemaal. Allereerst: als je met 120 inrijdt op een combinatie die 80 rijdt, raakt in ieder geval je auto ernstig beschadigd en raak je zelf ook gewond, als je het al overleeft. In de brief staat een oproep aan de veroorzaker om zich te melden, maar in het bericht staat dat de veroorzaker een verklaring heeft afgegeven. Afgaande dat het laatste klopt, dan is de veroorzaker bekend en zal de verzekering alles verder afhandelen. Wat de total loss kwestie betreft: de oplossing zal passen bij de vorm van de verzekering en de staat van het materiaal in kwestie. Natuurlijk is het allemaal zuur en vervelend dat de spullen nu stuk zijn, maar het paard is gewond en de mensen ongedeerd.

Volgens mij staat er in de open brief een oproep aan de veroorzaker om zich te melden om, naast wat de verzekering betaald, te betalen voor een nieuwe combinatie (uit eigen zak dus).

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:11

manzano schreef:
Maar daar krijg je ook ongelukken van ;)
Maar gaat me meer om de bewoording "netjes"

Sinds wanneer ben je verplicht om precies de maximaal toegestane snelheid te rijden? :?
80 km per uur met een (jong!) paard achterin je trailer is gewoon "netjes" hoor!

Is de veroorzaker van het ongeluk zelf ongedeerd eigenlijk?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:12

jezus meisje, wat moet dat vreselijk geweest zijn.
heb het verhaal gister al vol afschuw zitten lezen in Metro, dus herkende het gelijk.
Wat een drama! Ik hoop zo voor jullie dat jullie er niets aan over houden, zowel lichamelijk als geestelijk (al lijk je het aardig te trekken als ik je verhaal zo lees)
100 x respect voor je handelen! en super veel sterkte!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:22

Ten eerste heel erg veel sterkte Bianca, verschrikkelijk dat je dit hebt mee moeten maken, inderdaad de nachtmerrie van iedereen die met z'n paard over de weg rijdt :(:)

Ook de uitlatingen van Bianca in dit stuk snap ik wel, wat ik niet snap is dat de nieuwsredactie van bokt dit gewoon plaatst. Het is logisch dat Bianca er zelf niet helder naar kan kijken, maar ik vind het geen stijl dat jullie dit plaatsen zonder een enkele nuancering.

Ten derde vind ik de brief van de vader van Bianca verschrikkelijk. Eerder wordt gezegd dat deze man zijn dochter kwijt had kunnen zijn en dan ook erg emotioneel reageert. Maar dat is nou net het punt: de brief draait om geld. Na zo'n ongeluk maakt die materiele schade eerst toch geen zak uit; dan ben je toch ongelofelijk blij dat je (of je dochter) het na kan vertellen. Als hij nou later een brief had geschreven over hoe scheef het geregeld is bij verzekeringsmaatschappijen had ik het een topbrief gevonden; of hoe asociaal mensen zijn dat ze gewoon doorrijden of zelfs lachen of toeteren. Maar dit is iemand die waarschijnlijk de grootste fout van zijn leven heeft gemaakt, aan de schandpaal nagelen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:33

Het is niet de vader van Bianca! Dat is ook al 10x gezegd....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:33

Moderatoropmerking:
Dames het kan een stuk respectvoller, zowel tegen de dader als slachtoffer, we weten immers niet in welke toestand de dader achter het stuur zat. Hier voeg ik nog aan toe dat ook speculeren absoluut niet de bedoeling is. Bovendien is de sfeer hier zo nu en dan beneden peil. Graag terug ontopic zonder op de man te spelen :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:36

Nog even een kleine toevoeging:

Is het niet gewoon super logisch dat Bianca en haar vader/moeder/of wie dan ook gewoon ontzettend geschrokken en boos zijn? Er stonden levens op het spel omdat iemand een trailer over het hoofd zag! Nou die zou ik niet over het hoofd zien, al deed ik m'n best! Natuurlijk kun je niet weten hoe de andere partij eruit is gekomen, maar ik snap de frustratie goed!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:39

Geschrokken, boos, frustratie is allemaal prima en begrijpelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat je dan zomaar iemand anders publiekelijk aan de schandpaal mag nagelen. En hem van alles en nogwat mag beschuldigen zonder dat daar gronden voor zijn (dikke leasebak, zal wel documenten aan het lezen zijn geweest..).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:40

Ze kan best boos zijn, maar houd het dan voor jezelf ipv die man hier op internet (waar iedereen het kan lezen) zwart te zitten maken. Die zal er ook goed van balen hoor. Of denk je dat die soms de lol van z'n leven had? Die zal ook flink zijn geschrokken.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:44

Anthea schreef:
Bah, nasty zeg.

Achterbaks wel, zo praten over diegene die je heeft 'aangereden'.
Alsof die er niet mee zit. :roll:

Vind dat ze het nog netjes houd,
je paardje zal maar aangereden worden door zo een
l*ul de behanger omdat hij niet oplet!
En te hard rijd!
Doowh, vind dat ze het netjes houd!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:45

Het gaat inderdaad om de toon die neergezet wordt over de veroorzaker. Alsof iedereen die in een leasebak zit rijk is, assosiaal, niet oplet in het verkeer, en grote ...... zijn.

Daar stoor ik mij erg aan. Het had iedereen kunnen overkomen.

Dat de ts zegt wat een ... en had hij niet bgeter kunnen uitkijken snap ik volkomen. Maar dat het niet met het type persoon of soort van auto te maken.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:46

Hoe kom je er nu weer bij dat hij te hard rijdt? dat staat helemaal nergens.

Als iedereen nou eens eerlijk is... wie let er altijd (ook als je 3 uur achter elkaar op de snelweg zit) altijd voor 100% op? Zelfs naar een bewegwijzeringsbord kijken
is al je aandacht van de weg afhalen of kijken hoe hard je rijdt. Het gebeurt sneller dan je denkt!
Laatst bijgewerkt door Sweetselina op 24-06-09 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt