KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:52

Zouden ze sluiten dan bij 20? Ik mag er toch vanuit gaan dat er ruim meer dan 20 enthousiastelingen het er voor over hebben om dit van de grond te krijgen. Toch? Als je een signaal wil afgeven moet je hier er bij zijn.

Ermelo is toch niet een onoverkomelijke hindernis?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:24

Het is dan ook precies in de grote vakantie gepland... er zullen aardig wat wedstrijdruiters op vakantie zijn of zomerstop hebben gepland. Ik heb over een week al vakantie en zou dan ook al weg zijn.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:41

ik heb mijn E achter B rijexamen op 10 juli :O
gelukkig heb ik al vervoer geregeld dan, want dat is wel kortdag. ^-^ mag je eigenlijk als je geslaagd bent meteen al ermee rijden, een stempeltje halen op het gemeente huis voldoende?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:41

moonprayer schreef:
gelukkig heb ik al vervoer geregeld dan, want dat is wel kortdag. ^-^ mag je eigenlijk als je geslaagd bent meteen al ermee rijden, een stempeltje halen op het gemeente huis voldoende?

Volgens mij krijg je een heel nieuw rijbewijs en dat duurt 1 week! Maar je papier is dan waarschijnlijk wel geldig en daar staat E dan ook op. Tenminste heb onlangs alles motten vernieuwen dankzij pup; en kreeg mooie verklaringen mee.

Over het aantal deelnemers:
- idd vakantie periode
- late bekendmaking
- er zullen velen "echte"dressuurruiters niet de behoeften hebben omdat ze het niet kennen of durven want het mag toch niet dus waarom doen als er geen voordeel uit te behalen valt?
- de echte bitloze zullen misschien niet de behoeften hebben want die zijn jarenlang verbannen en dan zouden ze nu ineens wel mee doen (misschien zonder wedstrijderrvaring + alle zenuwen van dien)
Ik zeg niet dat het zo is maar ik vind het een logische denkwijze van mezelf :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:54

@MP, succes!!! met je afrijden! Ik heb hem paar jaar terug gehaald, toen was het kwestie van naar gemeentehuis en je kreeg nieuw rijbewijs, maar met die pasjes zal dat nu wel over zijn.

@Evelienepien, tja ook zoiets, denk ik.
Wel doodzonde was toch 1 malige kans.

@Esperanza, dat denk ik dus ook 20 man? Wat is dat nou? Alle andere wedstrijden zitten altijd zo vol.

Zijn er geen goede bitloze instructeurs die goeie bitloze lesklanten hebben, die lekker mee kunnen doen?
Bedoel: mij hebben ze nooit horen roepen dat je bitloos net zo goed dressuur kon rijden als met bit. (ben dat nu aan het uit proberen).
Blijf het zonde vinden.

Hopelijk verpruts ik het niet voor ze.
Stand van bitloze zaken hier: *\o/* bloem zit op de post *\o/* , naar mij toe. (dan nog uitproberen :D Is een bloem van Marylot)
Klein mini probleempje, heb een nieuwe singel, jullie raden het al, singelwondje, sinds gisteren is mini, maar toch.

(rest kwak ik wel weer in topic van Sjol haar bitloze avontuur.)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:31

ik heb nu nog wel zo'n papiertje, geen pasje. die kwamen echt een maand nadat ik mijn rijbewijs had gehaald ofzo haha.

zijn er echt instructeurs die alleen bitloos lesgeven?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:20

Evelienepien schreef:
Volgens mij krijg je een heel nieuw rijbewijs en dat duurt 1 week! Maar je papier is dan waarschijnlijk wel geldig en daar staat E dan ook op. Tenminste heb onlangs alles motten vernieuwen dankzij pup; en kreeg mooie verklaringen mee.

- idd vakantie periode
- late bekendmaking
- er zullen velen "echte"dressuurruiters niet de behoeften hebben omdat ze het niet kennen of durven want het mag toch niet dus waarom doen als er geen voordeel uit te behalen valt?
- de echte bitloze zullen misschien niet de behoeften hebben want die zijn jarenlang verbannen en dan zouden ze nu ineens wel mee doen (misschien zonder wedstrijderrvaring + alle zenuwen van dien)

Je hebt helemaal gelijk. Ik vind niet echt dat de KNHS haar best doet..
Misschien een berichtje zoals jouwe naar de KNHS...?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:20

moonprayer schreef:

Jeetje, dat komt niet handig uit.. kon je niet eerder?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:45

Esperanza schreef:
Zouden ze sluiten dan bij 20? Ik mag er toch vanuit gaan dat er ruim meer dan 20 enthousiastelingen het er voor over hebben om dit van de grond te krijgen. Toch? Als je een signaal wil afgeven moet je hier er bij zijn.

Zó lang, zó zeveren op zó veel topics op zó veel fora door zó veel ruiters en dan geen stortvloed aan inschrijvers??
Bij minder dan 50 serieuze deelnemers mag je op je hoofd krabben of er eigenlijk wel bestaansrecht is!

Ik lees en lijst met argumenten waarom de KNHS het weer niet goed genoeg doet. Een lijst met smoezen om niet in te schrijven. Verdorie zeg, het is centraal, met HEEL laagdrempelige inschrijfvoorwaardes en gewoon een GEWÉLDIGE actie van de KNHS. De bitloosridders hoeven alleen maar te komen doen waar ze van de toren blazen recht op te hebben.
Wie heeft er nu eigenlijk belang bij deze geboden mogelijkheid????

hc

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:04

Huertecilla schreef:
Esperanza schreef:

Zó lang, zó zeveren op zó veel topics op zó veel fora door zó veel ruiters en dan geen stortvloed aan inschrijvers??
Bij minder dan 50 serieuze deelnemers mag je op je hoofd krabben of er eigenlijk wel bestaansrecht is!

Ik lees en lijst met argumenten waarom de KNHS het weer niet goed genoeg doet. Een lijst met smoezen om niet in te schrijven. Verdorie zeg, het is centraal, met HEEL laagdrempelige inschrijfvoorwaardes en gewoon een GEWÉLDIGE actie van de KNHS. De bitloosridders hoeven alleen maar te komen doen waar ze van de toren blazen recht op te hebben.

hc

Jij zegt eigenlijk wel wat ik al dacht.
Mensen die volgens profiel en berichten enorm anti bit zijn hebben de grootste smoezen.
Andere die pro bitloos zijn komen met de meest uit eenlopende smoezen en de KNHS is weer eens de fout.
Ze zijn fout dat ze bitloos niet toestaan op de wedstrijden, nu zijn ze fout als ze het een kans geven.
Als je ergens heel erg voor staat, dan zet je even de rest aan de kant en zorg je dat je daar bent. :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:09

Evelienepien schreef:
- idd vakantie periode
- late bekendmaking

Grappig, zometeen schrijft niemand zich in, want ze hebben allemaal een excuus :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:11

zoals ik al eerder zei, de KNHS doet die deur maar een keer van het slot af.........

Ze willen kijken of het past, en dat is al een hele grote stap voor de machtige arrogante KNHS........

Zou er OF me voordeel mee doen, of voor altijd de mond snoeren.....

geen vervoer is geen excuus, geen tijd is geen excuus.....

want laten we eerlijk zijn, als jouw paard met spoed naar de kliniek moet 5 juli.......... is er ook vervoer en tijd.

Het toch niet zo heel erg belangrijk vinden, dat is het excuus.

Ik had ook verwacht na jaren bokken en jaren lezen dat het bit zo slecht is en dat ze daarom niet in competitieverband rijden ........ dat er een ware run zou zijn op startplaatsen nou dat er zo een proefwedstrijd gehouden word

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:20

nou dat hoop ik niet dat er te weinig deelnemers zijn..
heb nou van alles geregeld :D dus ik hoop toch gewoon écht mee te doen.
Gister geoefent met trailerladen en uiteindelijk liep ze zó mee te trailer in (doet ze anders dus écht niet, veel te eng door klein ongelukje)
Morgen ook met de trailer op pad, dusse....INSCHRIJVENNNN :):)

ik heb trouwens oo knog een roze papiertje. Dat vond ik echt té hip want daarna kwamen die stomme pasjes. Als ik nu mn E ga halen, ben ik bang dat ik dat roze moet inleveren zeker en een pasje er voor terug krijg? Snif ;)

Weet iemand al wat meer van in een binnen of buiten bak starten? Anders kan ik dat ook nog wel hier op de manege gaan oefenen haha, Fahya heeft nog nooit een binnenbak gezien := daar zullen vast heul veel binnenbakkabouters zitten hihi...fijn tijdens de proef :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:33

KiWiKo schreef:
zoals ik al eerder zei, de KNHS doet die deur maar een keer van het slot af.........

Ze willen kijken of het past, en dat is al een hele grote stap voor de machtige arrogante KNHS........

Het is Go - NoGo voor wel/niet opname in de reglementsherziening :)*

Als het je ook maar half serieus is, dan neem je vrij en is jouw paard daar ontspannen bij het veld.

'Dressuur' is JUIST dat wat je op een rit in het eggie doet.
JUIST een paard wat altijd overal veilig en betrouwbaar rijdt kan in een omheinde luxe zandbak een paar figuurtjes lopen.

Nogmaals: dit is een beslismoment voor de komende 10 jaar.

Daar níet zijn is ook een signaal.
Bedenk dat 'ja, maar....' neerkomt op 'nee, want' voor de komende 10 jaar.

hc

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:42

Huertecilla schreef:
Verdorie zeg, het is centraal, met HEEL laagdrempelige inschrijfvoorwaardes en gewoon een GEWÉLDIGE actie van de KNHS. De bitloosridders hoeven alleen maar te komen doen waar ze van de toren blazen recht op te hebben.

hc

HC ik zou zeggen knoop je trailer achter je auto, laad een van je pony's in en kom hierheen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:08

Arabesk schreef:
HC ik zou zeggen knoop je trailer achter je auto, laad een van je pony's in en kom hierheen :D

Heb jij van mij ooit één positief woord over de wens voor bitloze dressuurwedstrijden gelezen dan?

Het is erg eenvoudig.
De bitloosdressuur-nastrevers kríjgen nu de kans waar ze zo hard om roepen.
Júllie krijgen nu de kans, jíj Arabesk, krijgt nu de kans iets de laten zien over waar jullie/jouw mond en pen over rept.
Het resultaat is de bitloze inbreng voor de herziening van de regelgeving.

hc

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:13

Ik ben een bitloos ruiter, maar geen dressuurruiter ;-), noch een springruiter (tenzij de hindernissen worden ingegraven :+ )

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:39

Huertecilla schreef:

Ik ben het echt ZO met je eens! (wie had dat gedacht? :+ )

Huertecilla schreef:
'Dressuur' is JUIST dat wat je op een rit in het eggie doet.
JUIST een paard wat altijd overal veilig en betrouwbaar rijdt kan in een omheinde luxe zandbak een paar figuurtjes lopen.

Precies...

Huertecilla schreef:
Daar níet zijn is ook een signaal.
Bedenk dat 'ja, maar....' neerkomt op 'nee, want' voor de komende 10 jaar.

Ik ben bang dat het signaal al is afgegeven. Met nog geen 20 inschrijvingen in ruim 3 weken....

Huertecilla schreef:
De bitloosdressuur-nastrevers kríjgen nu de kans waar ze zo hard om roepen.
Júllie krijgen nu de kans, jíj Arabesk, krijgt nu de kans iets de laten zien over waar jullie/jouw mond en pen over rept.

Arabesk is nog wel de allergrootste mond die het het allerhardst laat afweten. En dat terwijl ze zelfs dagcurssussen bitloos rijden verzorgd??? (al valt het mij op dat dat nu ineens uit haar onderschrift is verdwenen...)

Volgens zijn de grootste monden over 'bitloos' hier op bokt, die zelf commentaar hebben op alles en iedereen die met een bit rijdt, zelf gewoon bang om nu eens echt beoordeeld te worden op hun rijvaardigheid.... Bang om af te gaan misschien? Dat zelfs een B-proef waarin enkel wat overgangen en simpele figuren gevraagd worden al een te grote rijtechnische opgave is?

Sorry Arabesk, dat ik weer inhaak als het om jou gaat, maar ik vind het gewoon zo vermakelijk om te lezen hoe jij je na je continue anti-bit propaganda je in allerlei bochten wringt om jezelf van deelname te excuseren. Wat mij betreft val je hiermee echt heel erg door de mand... Ik vrees dat je dit nog lang op bokt voor je voeten zal krijgen.... (en ik hoop dat je wel zo sportief bent te realiseren dat hoge bomen gewoon veel wind vangen)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:47

Arabesk schreef:
Ik ben een bitloos ruiter, maar geen dressuurruiter ;-), noch een springruiter (tenzij de hindernissen worden ingegraven :+ )

Een b proef kan iedereen rijden,gewoon basis.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:51

heb paarden in de B gestart die al met al 6 uur onder het zadel geweest waren, zo een maand daarvoor van het land geplukt. Een B proef moet echt elk paard kunnen lopen zodra er een stuur een gashandel en een rem op gemonteerd is.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:56

Sjolvir schreef:
@Esperanza, dat denk ik dus ook 20 man? Wat is dat nou? Alle andere wedstrijden zitten altijd zo vol.

Ik begrijp het hele opzet van het begin al niet.
Naar mijn mening getuigt het van weinig inzicht in dressuur dat je zoiets überhaupt bedenkt.
Zonder muur vanvoor, zijnde pijnprikkel door het bit, kan je het plaatje waar je punten mee scoort in de huidige dressuur niet eens benaderen. Dat dat niet kan met een bitloos hoofdstel, zelfs niet met continu teugelcontact (waar de meeste van die hoofdstellen niet eens voor bedoeld zijn) is al lang glashelder. Zonder bit moet je dat gewoon niet willen.. en als je een goed afgericht en gezond rijpaard wil zonder bit zal je zo goed als alles wat je al geleerd had overboord moeten gooien, en opnieuw aan de studie moeten gaan.
Ik hoop dat een hoop ruiters (met en zonder bit) hier eens over nadenken. En hoop ook dat de mensen die zonder bit rijden zich snel verdiepen in andere mogelijkheden van rijkunst dan FEI-type van wedstrijdjes en hopelijk zo ooit eens laten zien hoe het anders kan.
Er is veel meer onder de zon :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:59

kohtje schreef:
Arabesk schreef:

Een b proef kan iedereen rijden,gewoon basis.

Amen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:01

KiWiKo schreef:
heb paarden in de B gestart die al met al 6 uur onder het zadel geweest waren, zo een maand daarvoor van het land geplukt. Een B proef moet echt elk paard kunnen lopen zodra er een stuur een gashandel en een rem op gemonteerd is.

lijkt me echt een goed idee dat ik daar aankom met mijn boomloze westernzadel, bruine of knalblauwe touwhalster en witte touwteugels :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:05

Arabesk schreef:
lijkt me echt een goed idee dat ik daar aankom met mijn boomloze westernzadel, bruine of knalblauwe touwhalster en witte touwteugels :+

Ik kom met een paard dat bij de derde keer dezelfde volte gaat stoppen en omkijken 'zeg baas? daar zijn we al geweest!' :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:07

waarom niet arabesk :) :)

maakt toch niet uit?