Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:48

elan geld is wel erg belangrijk voor je he?

haflingertje

Ik heb het net ook gezien!
Wat een prachtig paard!
Ik hoop dat je het geld bij elkaar krijgt...

Merry98

Anthea schreef:
Nou gezien... Als je zo'n paard koopt dan weet je dat er iets mee is, vind het op z'n minst gezegd BELACHELIJK dat ze nu de operatie willen gaan betalen uit iemand anders z'n zakken.... Al helemaal omdat ie gewoon nog zo kan grazen en er niet de grootste problemen mee heeft..... :x

vind het juist belachelijk meer dat je zo reageerd..
je bent niet verplicht om iets te geven.
Ze vragen of je eventueel iets wilt geven om te helpen.
het is niet dat het moet!
Het paardje zou er nog wat beter van kunnen leven...
En dat is wat ze graag zouden willen
dus houd je mening voor je reageer dan niet..
als je t belachelijk vind.

Heb er respect voor!
Dat ze haar overgekocht hebben! En dat ze ervoor willen zorgen.
En denk persoonlijk als jij zoiets speciaals had en medicatie of operatie nodig had voor je speciale paard dat je dan misschien ook zoiets zou doen..
Dus vind je commetaar nergens op slaan..!!

Al_Zawraa

Punt 1, als het mijn paard was geweest, had ik haar bij de geboorte direct in laten slapen. Een aantal mensen hier noemen dat gemakzucht, ik noem het realisme. Maar dat is de keuze van de eigenaar.

Ik moet zeggen dat ik de kosten van een operatie niet schrikbarend hoog vind. Ik weet het, je kunt niet in andermans portomonee kijken, maar ik vind dat als je zo'n paardje koopt, je er vanuit kunt gaan, dat daar nog heel wat DA kosten bijkomen. Voor dat geld zou ik haar direct laten opereren, als je er dan toch voor gekozen hebt zo'n paard in leven te laten.

Toch wil ik jullie veel succes wensen met dit paard en hoop ik dat ze na een operatie echt weer een normaal leven kan lijden, en dat het geld voor de operatie er komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:49

heaven schreef:

Dat verwijt kan je TS ook maken he... Moet je wel even eerlijk blijven. :)

vind 1500 euro niet eens zo'n enorm bedrag... Als je werkt heb je dat toch op een viertal maanden bij elkaar gespaard?

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:49

BounceBabe schreef:
Nou, is dat paard nou levensmoe mensen?
NEE!

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

pharagirlke schreef:
PlukenKrul schreef:
Vind het toch wel erg typisch dat altijd als ik "akkefietjes" lees hier op bokt, jij er in 8 van de 10 keer bij betrokken bent. Gelukkig heb je nog wel enige zelfkennis, getuige je onderschrift.

Gelukkig ben jij wel zo verstandig dat je enige argument een persoonlijke aanval gebaseerd op een onderschrift is. Vraag me af over wie het dan het meest zegt :')

Ik zit vaak op bokt en ga idd niet met de stroom mee, misschien is mijn onafhankeiljke karakter wel de oorzaak dat ik alle vijf goed half bokt op mijn kop heb? :') Enkel en alleen omdat mijn visie op leven net wat anders is dan gemiddeld.... Maar dat zal vast weer afgebroken worden. Je kan me iig niet verwijten dat ik geen moeite doe.

Een eigen mening is meer dan prima, het is meer de toon waarmee die altijd gepaard gaat bij jou. Bijvoorbeeld de smiley die je nu weer gebruikt, om maar aan te tonen dat je me totaal niet serieus neemt. Die smileys-strategie kom ik geregeld tegen bij jou, en dat irriteert me. Je verwijt andere mensen dat ze niet naar jouw mening luisteren, maar luister jij eigenlijk wel naar een ander?
Je woont in Belgie, dus je hebt het stukje vast niet kunnen zien, maar dit paard is alles behalve ongelukkig. En hij zal wellicht andere tijden gekend hebben, maar dan kunnen we driekwart van alle dieren wel afmaken..
En tot slot luister ik nu graag naar je onderschrift;
Citaat:
Ja, ik ben een gefrustreerd kreng. Leer er mee leven of negeer me

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:50

D_MR schreef:
Anthea schreef:
Nou gezien... Als je zo'n paard koopt dan weet je dat er iets mee is, vind het op z'n minst gezegd BELACHELIJK dat ze nu de operatie willen gaan betalen uit iemand anders z'n zakken.... Al helemaal omdat ie gewoon nog zo kan grazen en er niet de grootste problemen mee heeft..... :x

Heb er respect voor!
En denk persoonlijk als jij zoiets speciaals had en medicatie of operatie nodig had voor je speciale paard dat je dan misschien ook zoiets zou doen..

inderdaad, anders zou pagella nu niet meer geleefd hebben houd daar ook rekening mee.

F_Orumster

heaven schreef:

;( Sorry heaven, dat je zo meeleeft, maar hou jij er dan geen rekening mee dat je bontje ooit iets kan mankeren waar je dus geld voor opzij moet leggen? En je bent niet van mening dat als je een dergelijk bedrag niet hebt, niet aan een paard moet beginnen? En al helemaal niet met een afwijking.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 18-03-09 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Anthea schreef:

Dat is precies wat ik ook dacht. Zo'n groot bedrag vind ik het ook niet eens...als je het niet kunt betalen moet je er ook niet aan beginnen. sorry misschien een beetje hard gezegd maar zo denk ik erover. Ik kan ook niet alles betalen, en leg gewoon altijd wat opzij zodat ik het over een paar jaar wel kan betalen.

anneliesdj

Wat heeft Utrecht dan gezegd?

En hoe zit het nu met haar tanden en ademhalen, kan ze eten en rennen als elk ander paard of niet?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:51

ik stond idd ook wel te kijken van het bedrag.
1500 is niet veel zelfs niet voor mij in mn eentje zo ook mijn vrienden en familie. ik kan natuurlijk niet in jullie knip kijken.

maar ik vindt het wel onverantwoordelijk dat je een paardje met een handicapt koopt als je al eigenlijk niet zeker weet of het je ooit meer gaat kosten.

zelf een gezond paard kan zo ziek worden dat je er misschien wel meer dan 1500 euro voor kwijt bent..

wel blijft het gewoon een leuk ding en ik hoop ook zeker dat ze strax lekker kan ademen etc !

Vippie

Lotte1990 schreef:
Ben benieuwd wat al de negatieve mensen hadden gedaan in de schoenen van ambiiee.

Het dier in laten slapen toen het geboren werd. Maargoed er zijn ook mensen die dat niet doen :D

Bouncebabe ik denk dat half bokt hier verder kijkt dan hun scheve neus lang is. je weet nooit wat er ergens op je levensweg nog gebeurd en wie weet wat er dan met het dier gebeurd, want ze is, hoe lief ook, onverkoopbaar, laten we eerlijk zijn.

Gelukkig staat de medische wereld niet stil en zal er voor dit paard vast wel een passende correctie te maken zijn qua aangezicht. Hoop dat de eigenaar bereikt wat ze wil bereiken met een item in HVN. Succes daarmee!

Ambiiee

Nogmaals, Utrect heeft ons anders geinformeerd, volgens utrecht komt er een veel hoger bedrag uit.. de operatie is miss dat bedrag, daarbij komt dat ze lange tijd in de kliniek moet staan, medicijnen, etc.. dat is niet gezegd, en ga er vanuit, dat hetbedrag van utrecht uit, toch de volledige waarheid is..

PussInBoots

Re: Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:52

Vertel dan gewoon even welk bedrag dat is. Zo moeilijk is dat toch niet?

supermel

anneliesdj schreef:
Pipo schreef:
Paarden/dierenliefde is dat je soms afscheid van een dier kan nemen omdat deze weinig kans op een goede toekomst heeft.

Ik vind het een vrolijk ding met een apart blesje, maar ik ga wel met Moonfish en Pharalik mee. En ik heb hier echt heel veel moeite mee.

Als het diertje bij mij was geboren, was het gelijk ingeslapen en had ik het zeker niet verkocht aan een meisje.

Dat is dan ook weer zo'n uiterste, waarom zou het gelijk ingeslapen moeten worden?
Het kan tot op heden goed leven met haar beperking, ze heeft geen abnormale zorg nodig en heeft er zelf geen weet van(=weet niet beter), waarom moet ze dan meteen ingeslapen worden?

Ik snap helemaal wat je bedoeld hoor en geef je gelijk in veel situatie's maar waarom zou een dier wat er anders uitziet dan normaal niet een kans mogen krijgen?

Amen!

Als ik toch zo'n veulen fok dit jaar en ik weet dat ze GEZOND is en ze kan er GOED GENOEG mee leven dan laat ik dat tocj niet inslapen?!

Helemaal niet als ik er een meisje blij mee zou kunnen maken!

Ik wens jullie heel veel succes met t beestje en ik volg het wel via Hyves, daar gaan mensen in ieder geval een beetje NORMAAL met de situatie om..
En begrijp me goed, als ik zo'n veulen fok dit jaar en ik zie/weet dat het beestje er geen fijn leven mee zal lijden, dan is het einde verhaal maar ik denk dat iedereen hier kan zien dat ze er prima gezond en vrolijk uit ziet!

Succes! :(:)

Anoniem

D_MR schreef:
Anthea schreef:

Heb er respect voor!

Ik mag niet reageren omdat ik een andere mening heb?
Joh, get real...
En ik denk persoonlijk dat als ik zo'n paard had, ik hem in zou laten slapen. ALS hij er problemen mee had, en die heeft hij NIET, dus vind het nogal onzin om zo'n operatie te laten doen en ook nog eens met het geld van andere mensen. Vind het trouwens knap dat je voor mij kan spreken, props.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:53

PussInBoots schreef:
Vertel dan gewoon even welk bedrag dat is. Zo moeilijk is dat toch niet?

Thanks.

Al_Zawraa

elmiran schreef:
Anthea schreef:

Dat is precies wat ik ook dacht. Zo'n groot bedrag vind ik het ook niet eens...als je het niet kunt betalen moet je er ook niet aan beginnen. sorry misschien een beetje hard gezegd maar zo denk ik erover. Ik kan ook niet alles betalen, en leg gewoon altijd wat opzij zodat ik het over een paar jaar wel kan betalen.

Inderdaad, als je een 'gezond' paard koopt, moet je eigenlijk al een potje hebben om onverwachte medische kosten van te kunnen betalen, maar bij zo'n paard lijkt me dat helemaal logisch. Als je dit soort dingen niet kan betalen, moet je niet aan zo'n paard beginnen.

oOoKellyoOo

wat een leuk paardje.
Ik hoop echt dat je het geld bij elkar krijgt, Verdient gewoon een tweede kans, om er nog meer beter van de worden

heaven

Elan schreef:
heaven schreef:

;( Sorry heaven, dat je zo meeleeft, maar hou jij er dan geen rekening mee dat je bontje ooit iets kan mankeren waar je dus geld voor opzij moet leggen? En je bent niet van mening dat als je een dergelijk bedrag niet hebt, niet aan een paard moet beginnen? En al helemaal niet met een afwijking.

ja dat doen hun toch ook!!!had je moeten luisteren!!
maar jij weet net als ik dat er van alles kan gebeuren!!
en deze operatie meer zal kosten als 1500!!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:54

Pharagirlke:

Hoezo trek jij nou weer de conclusie dat ik niet afscheid kan nemen van een paard. Ik vind het onterecht naar het paard toe hem af te maken wanneer het dier geen pijn lijdt of nauwelijks last van heeft. Heeft het paard gigantisch veel pijn, geloof me dan kan ik zelfs afscheid nemen! Dan zit je niet met een schuldgevoel want dan weet je dat het niet anders kan. Maar dit paard, waarom zou je die afmaken?

Iedereen moet zelf weten of ze haar iets willen doneren of niet. Ik heb het gedaan want ik zie hier ook nog een kans van slagen in. Heb je het over een paard dat nabij de dood is, dan zou een donatie voor mij geen bevredigend gevoel hebben omdat je dan weet dat het slechts uitstel is met veel pijn.

Geloof me, ik weet ook wanneer ik een paard moet loslaten.

Ambiiee

Nou voor de nieuwsgierige, dat wij in aug. in utrecht waren, met haar foto's.. kwam het eruit, dat er al 5000-6000 euro neergelegd mag worden, voor medicatie en stalling.. Daarbij kwam de operatie nog.. die in hvn beschreven werd, als 1500 euro.. dat is dat alleen de operatie nog..

Anoniem

Jeetje, wat wordt er weer gekibbeld over en weer. :(
Ik hoop dat ze snel het bedrag bij elkaar krijgt: hoe sneller, hoe beter voor het paard. :j
Als mijn paard ziek zou zijn en alleen te redden was met een dure operatie die ik niet zou kunnen betalen, zou ik heel erg dankbaar zijn als er mensen zijn die mij daarbij willen helpen.
It's about the horse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:55

Wat ik begreep uit het spotje en verhalen eerder hier is dat de operatie eigenlijk pas voor over een paar jaar eventueel gepland stond, maar dat er nu besloten is dat het beter is om te kijken of het eerder kan.
Ze sparen er dus wel voor, alleen het is iets eerder dan verwacht.

Of zit ik nu fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:55