Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Is zo cassanova............. maar hebben mensen daar deze winter door kunnen trainen??????? niet echt, want de banen waren niet te rijden.
ik denk dat de paarden gestald op een manege met beperkt weidegang maar met binnenbaan meer beweging hebben gehad de afgelopen maanden dan paarden die alleen een buitenbak hadden bij een boer
DubbelDun schreef:En waarom alleen paardenbezitters daar op aan spreken !! Laat ze eens beginnen met de pensionstallen die geen of onvoldoende mogelijkheid hebben voor paardenm om voldoende beweging te krijgen daar eens op aan te spreken.
ikke99 schreef:ongelofelijk dat mensen die veel rijden 24/7 hun paard willen buiten zetten in weer en wind, nee gezond, lekker scheren, bevroren kuil, bevroren water. dikke buik en totaal geen vet
typisch mensen die aan iedereen vertellen maar ik heb een paard, maar dat ie zeker te weten blijer is met aandacht, warme stal, goede verzoring qua voer, lekker poetsen etc daar hebben we het niet over, nee het nederlandse paard met lekker wat bloed erin weer of geen weer buiten zetten, en als we dan zin hebben let op als dan gaan we lekker uren buiten rijden
nee zo gaat ie goed, ik denk dat het princiepe ook is dat algelang het paard algelang het weer etc beweging geven, en verzorgen, en verzorgen is niet een emmer brok 1x daags en wat kuilgras, oja water want helaas zie je maar vaak genoeg de badkuipen weken niet ververst worden
ikke99 schreef:ongelofelijk dat mensen die veel rijden 24/7 hun paard willen buiten zetten in weer en wind, nee gezond, lekker scheren, bevroren kuil, bevroren water. dikke buik en totaal geen vet
typisch mensen die aan iedereen vertellen maar ik heb een paard, maar dat ie zeker te weten blijer is met aandacht, warme stal, goede verzoring qua voer, lekker poetsen etc daar hebben we het niet over, nee het nederlandse paard met lekker wat bloed erin weer of geen weer buiten zetten, en als we dan zin hebben let op als dan gaan we lekker uren buiten rijden
nee zo gaat ie goed, ik denk dat het princiepe ook is dat algelang het paard algelang het weer etc beweging geven, en verzorgen, en verzorgen is niet een emmer brok 1x daags en wat kuilgras, oja water want helaas zie je maar vaak genoeg de badkuipen weken niet ververst worden
RedPassion schreef:Dat was een vraag waar ik op zat te wachten... In grote delen van Nederland staat 't 's winters idd gelijk aan elkaar. Zelfs als je ze enkel geheel overdag buiten zet. En ik zie er zat buitenstaan 24/7 van de 'naturals' die dus lekker in de modder staan te dansen. Dag en nacht...Staat 24/7 buiten staan gelijk aan tot de knieën in de modder staan?
Juist, maar blijkbaar is dat hier al not done. Want als je je paard 's zomers enkel overdag buiten zet ben je al een dierenbeul volgens sommige hier.Citaat:Er is een mooie middenweg, bijvoorbeeld overdag naar buiten
crazycactus schreef:Pardon... nou dat is t toch echt wel, ze zeiken en schijten er in, en ze kunnen er niet uit... Maar goed als je die discussie niet aan wilt gaan moet je het vooral niet doen natuurlijk.
Kijk t is heel simpel. In t westen zijn er veel stallen die gewoon niet de mogelijkheid hebben tot weidegang. Maar er zijn wel degelijk stallen te vinden waar het wel kan.
En daar heb je ook een binnenbak enz enz enz.
Er zijn natuurlijk altijd uitersten, zoals mensen die idd hun paard op de wei pleuren en er niet naar omkijken, of ze 24/7 op stal zetten, 2 keer in de week komen rijden en het dan heel raar vinden dat t paard explodeert (heb ik meegemaakt op de manege waar ik vroeger reed).
Maar ik vind dat je als eigenaar verplicht bent om je paard een zo paardwaardig bestaan te geven en rekening moet houden met waar het paard behoefte aan heeft!!!!!!!!!
vincentlover schreef:ja dit vind ik gewoon raar, als je er de middelen niet voor hebt, neem je toch ook geen kind/hond/weetikveel wat?
Waarom hebben mensen daar dan wel paarden, terwijl ze het geen goede natuurlijke huisvesting kunnen bieden?
Hoe wij paarden houden in Nederland is heel onnatuurlijk en toch doen we het allemaal. Maar ik hoop dat er nu verandering in gaat komen....
Citaat:Ja haha ben benieuwd wanneer ze daar een campagne voor gaan opzetten. Het verversen van het water in de badkuipen, minimaal 1x daags
Cyrina schreef:[
Nope, ik begrijp het niet. Ik vroeg je om een waarom niet, of dat het gewoon afzetten tegen is.
Je hebt nog steeds geen goede reden en probeert het blijkbaar ook niet om ze meer buiten te zetten, want ja ik ken de uitdrukking, maar nee mijn paarden hebben dat nooit, mits ik ze een uurtje geef om even 'uit te buiken" voordat ik ga rijden, ken je die uitdrukking?
Als je het ooit gaat proberen zul er nog wel eens achter komen.
Maar je hoeft niet boos te worden hoor, als jij ze zonder goede reden niet zoveel buiten wilt hebben, moet je zelf weten. Ze komen iedergeval buiten dat is al heel wat.
Maar kom dan gewoon niet aan met nutteloze argumenten waarom niet.
Cryssie schreef:Ik vind dit een super idee, maar zorg dan ook dat de weilanden behoud worden en niet volgebouwd gaan worden!!!