Opnieuw een dood paard in Nietap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: Opnieuw een dood paard in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:08

Ik ben erg benieuwd wat de mensen zeggen die er geweest zijn.. De harde feiten..
want met dit gespeculeer schieten we ook niks op!

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:09

Amy77 schreef:
Dat is waar we mee bezig zijn op te stellen Lelle04 Knipoog verwaarlozing/mishandeling, onthouden van medische zorg en huisvestiging. Dat is alleen een heel breed begrip en dat moet verder uitgewerkt worden..daar staan nu hele lichte straffen op als geldboetes...er moeten hogere eisen gesteld worden aan de 3 voorgaand genoemde punten. Zolang die eisen zo laag zijn, kan er niets veranderen en verkoopt Jantje net zo lief weer 4paarden, om zn boete te betalen en weer vrolijk op zelfe voet verder te gaan..schiet niemand wat mee op.

Oh sorry duidelijk over heen gekeken Bloos
Als ik enigzins ergens mee kan helpen roept u maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:09

Amy wie heeft een politieachtergrond?

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:11

En misschien wanneer we deze petitie aanbieden en ze er geen interesse in tonen een Demonstratie? Ik denk dat er heel wat meer dierenliefhebbers ons hier in zullen steunen!!
Laatst bijgewerkt door Lelle04 op 02-12-08 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:11

Ik ben voor een petitie, en verder lijkt mij de enige optie om de landelijke media er bij te slepen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:12

Lieve mensen,
ik ga plat.... morgen verder!

Ninx

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:12

suleilitha schreef:
Ik ben voor een petitie, en verder lijkt mij de enige optie om de landelijke media er bij te slepen.

Het beste die media te benaderen na het opstellen van de petitie, kans dat er nog veel meer mensen zullen tekenen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:13

ThePast03 schreef:
Niemand die zich afvraagt door wie deze (blijkbaar) enters/twenters zijn gefokt en met welk doel?
En hoe het heeft kunnen gebeuren dat ze op de paardenmarkt zijn achtergebleven als kneuzen?

Er worden heel veel paarden gefokt voor de handel, velen ook zonder papier. Of van particulieren die het leuk vinden, maar blijkt dat ze geen ruimte of financien ervoor hebben.
Deze paarden gaan dus naar de markt.

En afgelopen keer is de handel ZWAAR TEGENGEVALLEN op de zuidlaardermarkt, er zijn er echt heel veel weer mee naar huis genomen of aan het einde voor een spotprijsje verkocht.
WIj hebben ook gemerkt dat de prijzen in de ochtend een stuk hoger lagen als in het begin van de middag.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:15

..klopt Patricia..maar als iemand dan wat zegt, dan staat heel bokt op zn kop zowat Tong uitsteken want wij bokkers kunnen niets zien of onderkennen wordt al aangegeven..

en sja...die DA zei dat het NET niet afkeuringswaardig was, dus nig NEt geen negatief rapport is opgesteld..en die zou het dus wel moeten weten..ben benieuws..Vooralsnog zijn we met zn allen goed bezig door onze ogen en oren open te houden en de handen samen te sluiten om ervoor te willen vechten!

Iemand die bij de AID werkt en de uiteindelijke eindcontroles uitoefenen hebben over het algemeen een politieachtergond (zij moeten bv inbeslagname advies geven aan de HOvJ, die dat dan weer moet goedkeuren). Degene die op vrijwllige basis daar werken, mogen niets, behalve een eerste indruk op papier zetten, zonder de grond van de eigenaar te betreden..dus als een eeste persoon daar langsgaat van de AID bv en die vind het volgens de normen van de wet ok/in orde, dan volgt er vaak geen verdere procedure..nu is dit geval bekend en zullen de hogere machten er wel een oogje in het zeil houden..hoop ik.

Dus ik hoop dat dat degene die jij net noemt, ook van de 'hogere machten' is, anders kan die waarschijnlijk net zo weinig als elke andere toeschouwer...behalve zijn ongerief uiten in de kringen waarin hij zich voiorheen verkeerde...wat al iig een stapje verder is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:19

Degene die ik ken heeft een andere vinger in de pap Amy, het gaat om een vooraanstaand paardenman die meer voor elkaar weet te krijgen bij de hogere heren binnen bepaalde instanties dan menigeen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:20

Kijk en dat horen we graag Lachen Ben benieuwd, op goed geluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:21

Ik ook, ik heb niet voor niks juist diegene gebeld. De man heeft niet alleen een kennersblik maar kan ook praten als brugman.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:22

Goedzo Sul: eigenlijk dus nog zo'n geval als die Vincenza.... het lijkt nu zelfs erger dan dat te zijn....
Laat je weten wat er gebeurd?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:48

Als er een petitie komt dan teken ik meteen. Knipoog
En dit moet stoppen. Hoeveel paarden zijn er nog de dupe van dit soort mensen. Bv VS idd en deze boer?
Er moet een nieuwe wet komen. Het is toch van de zotte dat de DB de AID en de LID niet eens in mogen grijpen. Want die mogen ook bijna niks. Ik heb het vaak genoeg gezien hoor.
Nee dan wil ik liever een wet die het mogelijk maakt dat er hoge straffen gegeven worden. Bv Gevangenis straf hoge boetes.
En in beslagname. Zoiets wat ze doen in Amerika dat mag hier ook komen. Dieren hebben hier geen enkel recht helaas.
En dat moet veranderen. Springen we niet met zijn allen in de bres als dit met mensen het geval was?
En waarom steeds verhandelen van oude, of zieke paarden? Dit moet ook stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:52

In beslagname heeft ook weer de nodige pro's en con's want wat wou je doen met deze dieren als ze in beslag zouden worden genomen? Toch niet verkopen?
Verder is de dierenbescherming daar in ook niet heilig, die verkopen ze zelf ook weer zonder pardon door, ook aan handelaren.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:55

Ter adoptie aanbieden of zoiets en dan volgen hoe het ermee gaat bv. Zo gaat het ook in amerika, waarom kan dat niet hier?
En de paarden die niet meer te redden zijn, een goed eind geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:55

Ik zit er niet om te springen om een paard met droes te adopteren Knipoog
Jij wel?

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:57

Ben ik het met je eens maar vind wel dat het makkelijkere moet worden wanneer ze willen ingrijpen wat ook kan inhouden dat de dieren in beslag worden genomen. Tevens vind ik dat daar ook een aantal dingen aangescherpt mogen worden zodat de dieren niet weer in een slechte situatie terecht komen door onzorgvuldigheid van bijv de dierenbescherming ik vind dat de mensen totaal doorgelichten moeten en mogen worden voordat ze zo`n diertje mee kunnen en mogen nemen. Want het vereist nog al wat ervaring en gezonde verstand om zo`n diertje er boven op te helpen zowel geestelijk als lichamelijk. Niet iets wat elke teun de beun kan lijkt mij.
Maar laten we 1 stap per keer nemen iedere vooruitgang is er 1 wanneer er een succes behaald is kun je verder strijden voor het volgende.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:58

Droes is te genezen hoor. Ook al is het lange weg soms.
Wat ik al zei paarden die niet meer te redden zijn, een goed einde geven. De gezonde ter adoptie aan bieden en blijven volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:59

Tuurlijk is droes te genezen maar iemand die thuis gezonde paarden heeft staan, haalt niet een paard met droes naar huis. Verder ga ik overigens volledig met je mee hoor Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:01

Fijn dan begrijpen we mekaar Knipoog

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 07:06

Ik ga nu naar school,na schooltijd zal ik foto's maken van van de paarden.
Zodat jullie nog meer bewijs hebben om het erbij te doen Lachen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:58

ben wel heel erg benieuwd hoe de situatie daar nu echt is. Direct je foto's posten hoor!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:25

Alet74 schreef:
ben wel heel erg benieuwd hoe de situatie daar nu echt is. Direct je foto's posten hoor!

Hier wacht ik ook op,hoewel het waarschijnlijk is dat de ernstige gevallen vast niet(meer)in zicht staan Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:01

de situatie lat zich toch wel zo ongeveer raden?
een grote groep paarden en pony's op een erg grote wei, met zo te lezen niet zulke beste omheining,
ergens een bult voerdroog,
over het algemeen natte zode,
en ergens buiten het zicht een hok/stal/schuur.

wellicht net zo'n beeld als toendertijd in Marum, toen de paarden terug aan wal waren.

er zullen nu vast geen stervende paarden staan, anders had die DA neem ik aan wel aan de bel getrokken.