Bekende Duitse amazone mishandelt paard voor camera *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

07_Calimero

Re: Bekende Duitse amazone mishandelt opnieuw paard voor camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:23

Joto schreef:
Nou gelukkig weet iedereen waar het overgaat..Maar waarom ze haar 500 x laten slaan snap ik niet helemaal..

ja inderdaad, grijp dan in!!!!!!! mep die griet ook even 500 x met een zweep op dr bloote lichaam en wat mij betreft stenigen ze haar ook maar!!!!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
idio.ote imbe.ciel!!!!!

mag hopen voor haar dat ze nooit voor mijn bumper komt gggggggrrrrr

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:24

Jeeh 500 zweepslagen in een half uur??
Hopelijk komt ze hiermee niet in het Guinessbook of Records.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:28

Dit is gewoon te triest om te zien, dat een dier zo behandeled kan worden is gewoon idioot... Dit gaat echt veel maar dan ook veel te ver....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:28

de tranen staan me in de ogen, en ik kan aardig wat hebben al zeg ik het zelf....Ik stap niet gauw op iemand af, maar zelfs ik was hier toch echt naar het mens toegegaan.....! Ik hoop dat ze dit filmpje als juridische bewijslast mogen gebruiken!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:29

Gaat dit filmpje ook naar de FEI? Levenslang startverbod is wel het minste.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:29

Wat vreselijk. Niet normaal meer dit Bloos!
Dit is te walgelijk voor woorden.

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:34

Ik snap dit niet hoor!!! Inderdaad niet normaal. Hoever moet het komen voor dit onmens gestopt wordt??

Levenslang: Bij elke stap die ze zet een zweepslag!!! Kijken of zij dan nog vrolijk daar het leven gaat.....

Weet trouwens niet wie het is?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:35

Joto schreef:
Nou gelukkig weet iedereen waar het overgaat..Maar waarom ze haar 500 x laten slaan snap ik niet helemaal..

Bewijsmateriaal. Je zult het helaas op beeld moeten hebben en dan moet je haar haar gang laten gaan. Misselijkmakend, walgelijk. Wat een gefrustreerde tante zeg.

Wat denkt ze er nu eigenlijk mee te bereiken. Ik zie niet zo goed in wat het paard nu moet doen (?) maar dat zal wel niet uitmaken. Als ze haar agressie maar kwijt kan Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:37

Dat er nog steeds mensen zijn die daar een paard stallen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:39

Boos! Vreselijk!!! En ook weer ongelooflijk dat de mensen die daar rond lopen, en met name die man die bij haar staat, niet ingrijpen!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:39

waarom moet het paard die zweep slagen??
wat heb dit paard verkeerd gedaan??
En dan nog je paard straffen op deze manier?? of trainen wat zij zeggen:S???
Ik kan hier echt niet tegen.
We zullen haar vast moeten binden dat ze alelen met der hoofd zoals dat paard kan lopen in een rondje en met 500 zweepslagen.
Dit is toch niet normaal!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:43

Jannepauli schreef:

Precies...maar mag ik persoonlijk dit onmens dan ook even, als ze strak is vastgezet, 500 zweepslagen verkopen?
Ik zou het met alle liefde doen!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:45

(Het is vast al gezegd?) maar dit mens heeft dus een verbod gehad, is verhuisd en kan nu weer gewoon haar gang gaan? Zo zit het in elkaar toch?

Heb even op duitse sites gezocht maar daar is de discussie ook in volle gang Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:47

Ik snap niet eens dat iemand het kan, een paard zo vaak en zo hard slaan met een zweep...
Gewoon ziekelijk van iemand om zich zo te laten gaan op een dier wat zich niet kan verweren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:48

aerdenhout1 schreef:
Jannepauli schreef:

Precies...maar mag ik persoonlijk dit onmens dan ook even, als ze strak is vastgezet, 500 zweepslagen verkopen?
Ik zou het met alle liefde doen!

Je krijgt de neiging, maar dan ben je net zo slecht bezig....
Ik snap het heel goed, ik zou persoonlijk ook haar leven net zo'n hel maken alsdat zij bij de paarden heeft gedaan.
Maar wat schieten we daarmee op? alleen agressie afreageren....

Gooi haar maar in de cel, het liefst zo'n americaanse waar de zwaarste criminelen zitten. Pedofielen verkrachters en diermishandelaars hebben daar geen leven.... (die leven niet lang iig)...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:48

Yinari schreef:
Bewijsmateriaal. Je zult het helaas op beeld moeten hebben en dan moet je haar haar gang laten gaan. Misselijkmakend, walgelijk. Wat een gefrustreerde tante zeg.

Wat denkt ze er nu eigenlijk mee te bereiken. Ik zie niet zo goed in wat het paard nu moet doen (?) maar dat zal wel niet uitmaken. Als ze haar agressie maar kwijt kan Boos!

Ja tuurlijk maar waarom niet stoppen bij 100 200? das ook bewijs genoeg natuurlijk... Maarja ken helaas meer ruiters op dit niveau die zo met hun paarden omgaan. Die mogen ze van mij gerust pakken no problem..

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:50

Ik snap de toegevoegde waarde niet van het slaan, hij gaat er echt niet beter van lopen... Ik snap trouwens dat hele mens niet, het is een dier, die sla je toch niet zo maar!! Iedereen geeft z'n paard wel een tik, maar dit slaat werkelijk alles! Idd een levenslang startverbod en een levenslang verbod op het houden van paarden is wel de minste straf voor deze dierenmishanelaar

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:50

WAt een belachelijke vertoning van haar zeg!!En dat paard is die klappen wel gewend hij blijft er zo rustig onder vreselijk zeg. Als ik dat paard zou zijn had ik dr echt in dr smoel getrapt met 2 achterbenen. Ik ken haar verder ook niet maar ze komt me wel bekend voor. ach we komen er vanzelf wel achter namen gaan altijd wel rollen.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:53

Echt kansloos. Ik snap niet met alles wat er tegen haar spreekt, dat ze ooit nog met dieren in aanraking mag komen ..... en dat het allemaal zo licht wordt opgevat, of lang over gedaan word om te beslissen of ze verantwoordelijk genoeg is (NOT!!!!!!!!!!!!!!) om met paarden om te gaan ... echt rechtsystemen .... mogen van mij eens op de schop om herzien te worden vooral jegens dieren ......

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:56

Allemachtig, zit hier echt gewoon met open mond.
Dit is toch niet normaal meer? Hoe kun je dit je dier aandoen?
Dat paard probeert zn best te doen, maar krijgt hier zo de kans niet eens voor.
Hoop dat ze er dit keer eens wat meer aan doen.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:58

Misselijkmakend gewoon!
Heb dr verder geen woorden voor, dat dit zo kan, absurd gewoon!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:00

mick75 schreef:
Vind het vrij gruwelijk om te zien.

Maar voor alle mensen die beweren dat paarden die mishandeld worden niet kunnen presteren: ELK paard kan je op redelijk nivo laten lopen, hangt er maar net vanaf hoe bang je het dier maakt en of je liever je paard overheerst of juist met het paard SAMEN iets wil bereiken. Als iemand perse wil dat een Shet 1 meter springt moet je hem maar hard genoeg slaan, dan doet ie het wel. Echt waar, bewijs is te vinden bij Kinderboerderij Geldershoofd te Amsterdam Zuid-Oost. De Shet's daar springen 1.20, hoger dan ze zelf zijn of waar sommigen niet eens overheen kunnen kijken. Als je perse een Z-oefening wil rijden met een Fjord lukt dat met genoeg geweld ook wel, echt. Moet je dat willen? NEE!!! Laat het dier lekker in zijn waarde! Een ontspannen paard dat zich op zijn gemak voelt bij zijn ruiter zit trouwens ook een stuk lekkerder.

(p.s. ik rijd zelf alleen buiten met zweep, om vervelende honden en kinderen weg te kunnen slaan/ dreigen. Verder heb ik bij geen enkel paard dat ik ontmoet heb een zweep of sporen of ander geweld nodig gehad).

Ik denk die dat jij helemaal door hebt hoe de dressuur in elkaar zit, maar dat ter zijde. Als je een Fjord maar lang genoeg slaat zou hij ineens wel een zig-zag appuyement kunnen rijden of een vliegende wissel kunnen springen???? Hoe kom je daar toch bij, door lang te slaan gaat die Fjord echt niet ineens snappen dat zijn ruiter bedoelde dat hij een zig zag moest lopen hoor! Dat gaat hij alleen snappen door er systematisch naar toe te werken. Jij zet alle ruiters die met hun Fjord of Haflinger enz geweldige prestaties weten neer te zetten in een heel kwaad daglicht, jij doet net alsof ze dat niveau enkel bereikt hebben door een hoop geweld te gebruiken. Nou ik weet 1 ding en dat is dat zulke beestjes die niet alles mee hebben voor het nationale niveau er dus absoluut niet zullen komen door geweld, maar enkel door een kundige opleiding. Neem Guus van Jolanda Adelaar, piafferen en al en echt niet doordat ze hem iedere dag staat te mishandelen, ik denk dat menig ruiter nog wel iets kan opsteken van de manier hoe Jolanda met haar paard omgaat!
Ik heb zelf niks met Fjorden of Haflingers maar ik wel enorm veel respect voor de mensen die zich niet laten kennen en gewoon lekker proberen zo ver mogelijk te komen met deze paarden. Ze worden overal nagekeken en bevooroordeeld en daar trekken ze zich niets van aan, petje af. Denk niet dat ze het verdienen dat er dit soort uitspraken gedaan worden is het wel!
Ik moest dit toch even kwijt, want van zulke ongefundeerde en voor sommige mensen pijnlijke uitspraken wordt ik ook walgelijk!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:00

Wat ik in het fimpje zie is een gefrustreerd persoon die het afreageerd op het paard...
Wat mij betreft zou zo iemand gewoon berecht moeten worden.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:02

Ik snap het niet helemaal. Ze was toch veroordeeld tot "een verbod op het houden en voor het omgaan van en met paarden voor de duur van 2 jaar, en een boete van 6300 euro". Dit is amper een jaar geleden opgelegd, dus ze gaat sowieso al in overtreding! En dan komt die zweep er nog bij!!
Bah ik walg hiervan Stoom uit je oren

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:04

Ielsje schreef:
Ik snap het niet helemaal. Ze was toch veroordeeld tot "een verbod op het houden en voor het omgaan van en met paarden voor de duur van 2 jaar, en een boete van 6300 euro". Dit is amper een jaar geleden opgelegd, dus ze gaat sowieso al in overtreding! En dan komt die zweep er nog bij!!
Bah ik walg hiervan Stoom uit je oren

Ze gaat niet alleen in overtreding, maar volgens mij is dit zelfs hetzelfde paard! Hoe kan het dat zij dit dier nog steeds in zijn bezit heeft? Kunnen we niet met zijn allen geld inzamelen? Dan mag dat dier hier zijn leven in de weide slijten hoor.