Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:20

kamsel schreef:
GG: goed lezen wat er staat..
Ze heeft gezegd tegen roelie dat het geen schimmel wordt.
Alberto gebruikt die zin om te zeggen dat het geen palomino wordt. Dat klopt niet.
C heeft 1150 euro betaald voor een 8 jarige pony die b springen is. Weet zij dan wel of niet dat die pony niet goed is? Ik zou het een mooie prijs vinden voor een gezonde 8 jarige pony die alleen b springen is. Dat zij het verhaal op z'n zachtst gezegd aandikt en er vet winst op maakt is een ander verhaal, en niet heel vreemd voor een handelaar.
Dat roelie nodig was voor de uitzending snap ik.
Dat zij niet wist hoe er gehandeld werd geloof ik niet.

Toch even reageren. Ook ik heb op een stal gereden waar dingen gaande waren waar ik totaal geen weet van had. Jaren later ben ik daar pas achter gekomen.
Niets dan respect voor Roelie hier dat ze haar zegje heeft gedaan!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:21

@Kamsel, persoonlijk denk wanneer je de baan van je dromen heb, dat de eerste periode alles geweldig is. Je mag rijden, doen en laten wat je wilt. Wanneer je eenmaal aan alles gewent bent, gaan dingen je opvallen. Eerst denk je, nou het zal wel, maar na mate het vaker voor komt gaan je ogen wel degelijk open. Zo ook bij Roelie. Ze werkte er geen 24/7 dus ze ziet en hoort ook niet alles. Vind niet dat je haar kan verwijten dat ze 2 jaar heeft gewacht. Gelukkig heeft ze dat nu wel gedaan

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:23

Ik heb jaren terug op een stal gereden waar ook wel eens wat verhandeld werd.. Buiten dat dat mens echt niet spoorde, drogeerde ze paarden en pony's ook zodat ze er makkelijk vanaf kon komen. Die ging met een kapot paard op de paardenmarkt staan omdat daar namelijk geen keuringen worden gedaan. En ze verkocht de pony van haar jongste dochter op de markt zonder het kind vooraf afscheid te laten nemen. Kind uit logeren sturen en pony naar de markt! Maar goed heb zoveel rare dingen meegemaakt daar ( heb haar ook een keer haar eigen dochter met een zweep zien slaan )

Ik ben daar heel rap weggegaan toen ik erachter kwam wat er allemaal gebeurde.. En dat was ook pas na 2 jaar ;)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 26-05-10 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:24

Gentlegiant schreef:
De pony heeft de handelaarster voor 6,000 verkocht en aangekocht voor 1150!

Ze heeft wel degenlijk gezecht dat dat veulen Palomino kan worden :j

Roelie werkte niet voor C maar reed daar de paarden
Zij heeft helemaal niets met de handel te maken

Zonder Roelie was deze uitzending overbodig want dan hadden we verder geen bewijk

a/ dat heet handel
b/dat het misschien een palomino kán worden (is dat strafbaar?)
c/we weten niet of roelie voor C werkte, ze heeft daar wel, met volgens zeggen , de mishandelingen van paarden, 2 jaar lang niks over gemeld.
zou er niet meer aan de hand zijn?
Zou jij ergens 2 jaar kunnen blijven werken/rijden waar paarden mishandeld worden en er niks van zeggen? Waar staat R en C voor?

ikkieikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:25

ik geloof die mevr. die de pony heeft gekocht ook...
snap ook niet waarom andere eraan twijfelen....
ik ken C uit eerdere disscussies op het lusitano forum... en geloof me ik kreeg pm tjes van haar waar geen vriendelijk woord in stond...
en dat alleen maar omdat zij commetaar gaf op andere en ik op haar ....
omdat ze mij een veulen wilde verkopen ....
toen ik via de lusitano vereninging info ging in winnen over deze vrouw werd my geatviseerd om geen veule by haar te kopen datz egt genoeg denk ik .....

de uitzending vind ik een hele goede zet van roelie en ze mag trots zijn op wat ze heeft gedaan want wie wil er nu mensen belazeren????????

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:27

kamsel schreef:
GG: goed lezen wat er staat..
Ze heeft gezegd tegen roelie dat het geen schimmel wordt.
Alberto gebruikt die zin om te zeggen dat het geen palomino wordt. Dat klopt niet.
C heeft 1150 euro betaald voor een 8 jarige pony die b springen is. Weet zij dan wel of niet dat die pony niet goed is? Ik zou het een mooie prijs vinden voor een gezonde 8 jarige pony die alleen b springen is. Dat zij het verhaal op z'n zachtst gezegd aandikt en er vet winst op maakt is een ander verhaal, en niet heel vreemd voor een handelaar.
Dat roelie nodig was voor de uitzending snap ik.
Dat zij niet wist hoe er gehandeld werd geloof ik niet.

Tegen roelie gezegt dat het geen schimmel word
Maar tegen de klanten vertelt ze dat het een palomino kan worden terwijl het een vos is!

Over lucky zeg ik niets meer het is gebeurt dat C fout is is nu wel duidelijk

Dat Roelie niet wist hoe er gehandelt word is normal hoor
Wij gaan onze ruiters niet vertellen of het paard er voor 1000 euro of 10,000 uitvliegd dat is niet de zorg van de ruiter
De ruiter rijd te paarden thats it

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:29

nombrado schreef:
c/we weten niet of roelie voor C werkte, ze heeft daar wel, met volgens zeggen , de mishandelingen van paarden, 2 jaar lang niks over gemeld.
Zou jij ergens 2 jaar kunnen blijven werken/rijden waar paarden mishandeld worden en er niks van zeggen? Waar staat R en C voor?

Dat zijn nogal een insinuaties zeg....
Als barokkepaardliefhebber zul je ongetwijfeld een vriendin van C zijn maar om de integriteit van Roelie zomaar in twijfel te trekken, vind ik beneden alle peil...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:31

Ze stelt zich voor als kleurfokkerij! Ze heeft hier op het forum een berg berichtjes gepost over kleurgenetica etc.
Als zo iemand vervolgens met droge ogen beweert dat die vos palomino kan worden dan is echt wel hard te maken dat ze de boel zit te belazeren.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:31

nombrado schreef:
Gentlegiant schreef:

Ze heeft wel degenlijk gezecht dat dat veulen Palomino kan worden :j

Roelie werkte niet voor C maar reed daar de paarden
Zij heeft helemaal niets met de handel te maken

Zonder Roelie was deze uitzending overbodig want dan hadden we verder geen bewijk

a/ dat heet handel

Dat het mischien een palomino kan worden omdat te zeggen is niet strafbaar maar het kan gewoon niet een vos kan nooit of te nimmer palomino worden

Roelie werkte niet voor C dat is toch wel duidelijk heeft ze zelf gezegt

Waar de R van C&R stable voor staat kan net zogoed een paard wat ze gehad heeft of haar man of weet ik wat zijn dat hoeft niet van Roelie te zijn dat geloof ik niet

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:32

nombrado schreef:
Abeltje77 schreef:
Nombrado kan hier wel de verdediger gaan uithangen.... maar in welke wereld is het goed te praten dat C. een afgekeurde merrie nog voor meer dan € 25.000 wilt verkopen?

Dat zegt toch gewoon álles over haar handelswijze.

hoe weet jij dat de merrie is afgekeurd? heb je de papieren daarvan gezien? of ga je af op verhalen hier?
wederom
ik verdedig niemand
ik belicht beide kanten van het verhaal
en veroordeel niemand
wij hier, weten het gewoon niet

Ik weet wel dat deze merrie afgekeurd is

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:33

slimmerik schreef:
nombrado schreef:

Dat zijn nogal een insinuaties zeg....
Als barokkepaardliefhebber zul je ongetwijfeld een vriendin van C zijn maar om de integriteit van Roelie zomaar in twijfel te trekken, vind ik beneden alle peil...

laat ik het anders zeggen
als ik ergens zou werken/rijden, waar er mishandelingen plaats vinden (zoals belicht werden) die niet door de beugel kunnen, had ik er melding van gemaakt. of er wat van gezegt(niet na 2 jaar)
ik vind het getuigen van sensatie lust, om zonder meerdere bewijzen je te schuilen achter de massa

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:34

amies100 schreef:

waarvoor is die merrie afgekeurd?
voor de fok? of voor rijden.

een goede fokmerrie kan anders best nog prijzig zijn.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:35

Even voor de duidelijkheid: ik ken geen van de betrokkenen en ga sec af op de uitzending van AS. Maar ik merk wel, dat als er een bepaalde sfeer gekweekt wordt, mensen klakkeloos alles overnemen en niet meer nadenken, dat is nou juist ook de manier waarop ze gen**id worden door handelaren als C.

Alane

Gentlegiant schreef:

Ja en? moet een fokker dan een veulen dat hij/zij gefokt heeft voor kostprijs verkopen en mag hij geen winst maken?
Is het dan onterecht dat totilas voor tig miljoen verkocht zou worden omdat hij voor minder aangekocht is?

Gentlegiant schreef:
Ze heeft wel degenlijk gezegd dat dat veulen Palomino kan worden :j

KAN worden.... KAN goedgekeurd worden... KAN veel geld opleveren.....
KAN dood gaan, KAN eroverheen groeien.... KAN een topper worden.....
en dan heb jij als koper onderzoeksplicht.
MAAR ze heeft nergens gezegd dat het GEEN palomino zou worden... enkel en alleen dat ze zeker wist dat het GEEN schimmel zou worden.

Waves

nombrado schreef:
[
a/ dat heet handel

Wie heeft het over mishandeling? Het gaat hier over oplichting, niet over mishandeling.

En zeggen dat het een palomino kan worden terwijl het heeeeel aannemlijk is dat mevrouw kan weten en moet weten (ze is toch kleurfokkerij?) dat het niet zo is dat heet valse informatie geven en dat is strafbaar.

Als een automonteur zegt dat een kapotte koppeling met wat olie gewoon weer goed wordt dan is dat ook strafbaar. Uit hoofde van zijn beroep en ervaring kan hij namelijk weten dat het niet zo is. Ergo, meneer liegt = strafbaar.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:36

nombrado schreef:
amies100 schreef:

waarvoor is die merrie afgekeurd?
voor de fok? of voor rijden.

een goede fokmerrie kan anders best nog prijzig zijn.

Voor de sport
Zij prees de merrie als 100% goedgekeurd sportpaard, dus daar gaat zij de fout in.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:36

slimmerik schreef:
Als barokkepaardliefhebber zul je ongetwijfeld een vriendin van C zijn ..

ik ken hele C niet.
zou haar niet eens willen kennen
maar ik kan heel slecht tegen een heksenjacht
van een grote groep mensen tegen 1
op die manier stenigde ze ook (doen ze trouwens nog in sommige landen)
vrouwen die verkracht worden, worden daar gestenigd
massahysterie noem ik dat!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:37

nombrado schreef:
laat ik het anders zeggen
als ik ergens zou werken/rijden, waar er mishandelingen plaats vinden (zoals belicht werden) die niet door de beugel kunnen, had ik er melding van gemaakt. of er wat van gezegt(niet na 2 jaar)
ik vind het getuigen van sensatie lust, om zonder meerdere bewijzen je te schuilen achter de massa

C wordt niet beschuldigd van mishandeling maar van oplichting. Sederen en meppen uitdelen op stal daar hoef je als stalhulp geen weet van te hebben. Neem aan dat C daar zelf niet trots op was en dat niet aan Roelie liet zien.

Ik vind persoonlijk dat het verdedigen van dat wijf door jou niet alleen getuigt van oogkleppen maar een zgn. plaat beton. Dus ik vraag me af hoe snel jij in de gaten zou hebben dat er iets mis is op die stal of whatever welke stal dan ook.....

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:38

kamsel schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik ken geen van de betrokkenen en ga sec af op de uitzending van AS. Maar ik merk wel, dat als er een bepaalde sfeer gekweekt wordt, mensen klakkeloos alles overnemen en niet meer nadenken, dat is nou juist ook de manier waarop ze gen**id worden door handelaren als C.

precies
dat bedoel ik ook

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:39

Slimmerik: juist omdat ze niet alles klakkeloos aanneemt waarschijnlijk eerder dan de meesten hier op bokt..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:39

@Nombrado
Roelie werkte er niet full-time.
Ze reed daar paarden buiten haar gewone werkzaamheden om.

Ik ben jaren (dagelijks?) bij mensen over de vloer gekomen en ben er tijden later pas achter gekomen dat de vader zijn dochter misbruikte, en dat deed hij echt niet waar ik bij was!!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:40

Dit topic barst van ervaringen uit de eerste hand.... dus daar heb ik gewoon meer mee als dat verdedigingswerk wat nergens op gestoeld is.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:41

slimmerik schreef:
Ik vind persoonlijk dat het verdedigen van dat wijf door jou niet alleen getuigt van oogkleppen maar een zgn. plaat beton. Dus ik vraag me af hoe snel jij in de gaten zou hebben dat er iets mis is op die stal of whatever welke stal dan ook.....

nogmaals, ik verdedig niemand, maar kan heel goed zelf denken
daar heb ik stegeman niet voor nodig
en ga niet blind af op verhalen en roddels van anderen.
ik trek mijn eigen conclusie
niet die van de massa
als er meer mensen dat nou eens zouden doen, zelf nadenken
ontstaan dit soort problemen ook niet.
en komen er ook geen oorlogen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:42

Feit blijft dat het beneden alle peil is om mensen een paard/pony te verkopen die niet geschikt voor het doel waarvoor deze mensen het dier willen gaan 'gebruiken'.
Inspelen op de onkunde en onervarenheid van kopers doen veel handelaren/verkopers.....daarom raad ik kopers altijd aan een derde persoon mee te nemen die kennis van zaken heeft, het liefste een DA die gelijk een klinische keuring kan uitvoeren en evt indien nodig een rongten erachteraan.
Dat mensen op eigen houtje in goed vertrouwen dan toch besluiten een paard/pony aan te schaffen en zich blindstaren op de uitleg/verkooppraatjes van de handelaar is zuur, soms hebben ze geluk en gaat het goed maar uit deze hele toestand blijkt wel dat het ook gruwelijk mis kan gaan.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat alle kopers naief of onervaren zijn geweest er schort wel meer aan, maar een deel is hunzelf te verwijten.
Paardenhandel is en blijft dubieus en ten alle tijden zul je er alles aan moeten doen om jezelf in te dekken.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:42

Citaat:
roelie85 schreef:
pff ben ik blij dat ik het meteen weet en het niet hier op terug hoef te lezen!
wat een reacties zeg... denk zal ook maar es wat neer zetten!
wat zullen er veel kaarsjes branden voor champie....
hopelijk komen ze nog in mijn vakantie anders worden het lange nachten en vroeg op om te gaan werken!
dus champie ff deze week nog

marialva schreef:
hey Roelie (dit is de R van C&R Stables)

we hebben samen al wat nachten erop zitten en heeft Roelie vorig jaar de bevalling van Estevão de Marialva gedaan
nou meis zal je vannavond wel weer bellen, we hebben nu een bokt corespondent die het laatse nieuws doorgeeft hier kunnen wij rsuten na een zware nacht

Ze zegt hier toch dat de R voor Roelie staat? Maarja of je C kan geloven?