Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
randalinpony schreef:
Alane schreef:https://www.nu.nl/binnenland/5216030/ge ... eluwe.html
Gelderland heeft geen geld voor een verbinding tussen OVP en haar natuurgebieden.
lijkt er dus op dat men bezig is met een oplossing.
safina schreef:Alane schreef:https://www.nu.nl/binnenland/5216030/ge ... eluwe.html
Gelderland heeft geen geld voor een verbinding tussen OVP en haar natuurgebieden.
lijkt er dus op dat men bezig is met een oplossing.
Die Gelderse gedeputeerde is ook niet op zn achterhoofd gevallen natuurlijk.... Die zit daar echt niet op te wachten.
Alane schreef:safina schreef:
Die Gelderse gedeputeerde is ook niet op zn achterhoofd gevallen natuurlijk.... Die zit daar echt niet op te wachten.
Het bestand wat in de OVP leeft is enorm klein qua genen, weinig tot geen nieuw bloed, of je dat moet loslaten?
safina schreef:Alane schreef:
Het bestand wat in de OVP leeft is enorm klein qua genen, weinig tot geen nieuw bloed, of je dat moet loslaten?
Euh?Ik denk niet dat die gedeputeerde over dingen als bloedspreiding nadenkt hoor. Die ziet gewoon niet graag een probleem uitgebreid worden naar zijn provincie. Die weet hoeveel geld danwel stemmen dat gaat kosten en heeft ook wel gezien hoeveel gedonder het kan geven...
safina schreef:randalinpony schreef:
Goed verhaal, denk ik. Hij heeft er ook een brede kijk op en besteed aandacht aan ecologische en maatschappelijke belangen. Over dierenwelzijn heeft hij het verder helemaal niet. Slim om het zo naar voren te brengen. Want daar zit de oplossing: een nieuwe manier van beheren die ecologisch veel oplevert en die kan rekenen op draagvlak in de samenleving.
Of dat moerasidee gaat werken weet ik niet, daar heb ik geen verstand van. Maar zijn manier van naar het probleem en de oplossing kijken spreekt me aan: natuur beheer je om zeldzame soorten een kans te geven én voor het volk.
En je moet niet bang zijn afstand te doen van je oude ideeën. Daar hou ik ook wel van.
pillow schreef:Die actievoerders zijn helemaal van het padje, wat een idioten.
Kuggur schreef:Cayenne schreef:De grazers weghalen met trailers is natuurlijk een bizar idee.
Inderdaad. Hebben die mensen enig idee wat ze er mee willen gaan doen na het ophalen?