Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kamsel schreef:Heb de uitzending net voor de 2e keer gekeken en ondanks dat het gewoon pure oplichterij is, blijf ik toch met een aantal vragen zitten.
(nu heb ik ook niet alle pagina's gelezen, misschien dat ze al opgehelderd zijn)
Lucky zou direct na aankoop gereden zijn door het kleine meisje. 1150 E voor een 8 jarige pony die B springen is, is dat niet een nette prijs? Dat lijkt me geen prijs voor een 8 jarige pony die B springen is en waarvan je weet dat er niet mee te rijden is..
Is het dan niet mogelijk dat zij niet wist dat Lucky afgekeurd was? Dat haal ik niet uit de uitzending. Wel dat ze er een hoop over verzonnen heeft.
Daarnaast wordt er ook een aantal keren aangehaald dat C gezegd heeft dat het veulen van Kamilia geen palomino wordt. Maar dat heeft ze niet, ze heeft gezegd dat het geen schimmel wordt. Sensatiezucht en stemmingmakerij..
Die politieman heeft verschillende mensen die op zijn paarden hebben gereden, is hij ook iets van handelaar of heeft hij een erfenis gehad/loterij gewonnen?
Ik heb, sinds de invoering van een chip, nooit meer zo'n klein blauw gezelschapsdierenpaspoort gezien bij een paard. Komt het vaker voor dat ze niet zo'n rood ding hebben?
Als je 2 jaar voor zo iemand werkt, ben je, in mijn ogen, of dom of medeplichtig of allebei.
Abeltje, kijk eens hoeveel mensen hun afgekeurde/slachtrijpe paard nog proberen te verkopen, maakt het uit voor welk bedrag?
capopjekop schreef:Maar had dat toen er niet mee te maken dat hij onder invloed van drugs was toen hij die bekentenis deed? Maar je hebt gelijk, mensen zijn hopelijk toch beter gewaarschuwd voordat ze in goed vertrouwen een paard kopen![]()
We zullen gaan zien hoe het zich gaat ontwikkelen.
Edit: Idd gebrek aan bewijs. Hopelijk gaat dat in dit geval niet zo zijn.
kamsel schreef:Lucky zou direct na aankoop gereden zijn door het kleine meisje. 1150 E voor een 8 jarige pony die B springen is, is dat niet een nette prijs? Dat lijkt me geen prijs voor een 8 jarige pony die B springen is en waarvan je weet dat er niet mee te rijden is..
Is het dan niet mogelijk dat zij niet wist dat Lucky afgekeurd was? Dat haal ik niet uit de uitzending. Wel dat ze er een hoop over verzonnen heeft.
Daarnaast wordt er ook een aantal keren aangehaald dat C gezegd heeft dat het veulen van Kamilia geen palomino wordt. Maar dat heeft ze niet, ze heeft gezegd dat het geen schimmel wordt. Sensatiezucht en stemmingmakerij..
Die politieman heeft verschillende mensen die op zijn paarden hebben gereden, is hij ook iets van handelaar of heeft hij een erfenis gehad/loterij gewonnen?
Ik heb, sinds de invoering van een chip, nooit meer zo'n klein blauw gezelschapsdierenpaspoort gezien bij een paard. Komt het vaker voor dat ze niet zo'n rood ding hebben?
Als je 2 jaar voor zo iemand werkt, ben je, in mijn ogen, of dom of medeplichtig of allebei.
Abeltje, kijk eens hoeveel mensen hun afgekeurde/slachtrijpe paard nog proberen te verkopen, maakt het uit voor welk bedrag?
manic schreef:Dan is dat toch eigenlijk ook gewoon raar, want als die merrie voor 25 duzend verkocht gaat worden zou die toch gewoon weer afgekeurd worden?
Gentlegiant schreef:kamsel schreef:
Ze heeft wel degenlijk gezecht dat dat veulen Palomino kan worden
Abeltje77 schreef:Nombrado kan hier wel de verdediger gaan uithangen.... maar in welke wereld is het goed te praten dat C. een afgekeurde merrie nog voor meer dan € 25.000 wilt verkopen?
Dat zegt toch gewoon álles over haar handelswijze.
Shadow0 schreef:dipstaartje schreef:ik hoop dat de rechters van nederland hier wat aan gaan doen want ze moet echt gestopt worden.
Ik hoop dat iedereen hier wat aan gaat doen.
- de rechters door oplichting aan te pakken en vervalste papieren en vervalste medische verklaringen (en zeker de dierenartsen die daaraan meewerken) nog harder aan te pakken.
- de dierenartsen zelf door in hun eigen gelederen te zorgen dat dit niet voorkomt (of in elk geval vrijwel niet.)
- slagers die gecontroleerd worden dat ze paarden niet door mogen verkopen als er onder bepaalde voorwaarden verkocht wordt
- de KNHS door handelaren te registreren en in te grijpen als ze de boel belazeren, zodat de klant ook wat meer zicht heeft op wat wel en niet goede handelaren zijn
- en door duidelijkere procedures / voorbeeld-koopcontracten (met daarin duidelijk het doel, bekende medische afwijkingen en een medische geschiedenis van bv het afgelopen jaar) en voorbeelden voorlopig koopcontracten (want dat verkopen aan een ander na een mondelinge afspraak, da's ook smerige handel) op te stellen die gebruikt kunnen worden en die rechtsgeldig zijn, en ondersteuning vanuit de KNHS om deze contracten ook na te leven
- en tenslotte de klant, die zich naar mijn bescheiden mening in veel transacties wel wat naief opstelt en die veel duidelijker alles moet controleren wat er gezegd wordt. Altijd medische keuring dus, dubbele controle van de papieren (waar de stamboeken weer aan mee zouden moeten werken), en alles goed gespecificeerd op papier.
nombrado schreef:Abeltje77 schreef:Nombrado kan hier wel de verdediger gaan uithangen.... maar in welke wereld is het goed te praten dat C. een afgekeurde merrie nog voor meer dan € 25.000 wilt verkopen?
Dat zegt toch gewoon álles over haar handelswijze.
hoe weet jij dat de merrie is afgekeurd? heb je de papieren daarvan gezien? of ga je af op verhalen hier?
wederom
ik verdedig niemand
ik belicht beide kanten van het verhaal
en veroordeel niemand
wij hier, weten het gewoon niet