Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:38

Ik zal er misschien overheen gelezen hebben, maar gaan de gedupeerden eigenlijk een rechtszaak tegen Marialva aanspannen?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:39

Nombrado kan hier wel de verdediger gaan uithangen.... maar in welke wereld is het goed te praten dat C. een afgekeurde merrie nog voor meer dan € 25.000 wilt verkopen?

Dat zegt toch gewoon álles over haar handelswijze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:43

Idd, laten we vooral de kern van de zaak niet vergeten..

Zo is paardenminnend Nederland iig gewaarschuwd dat er ook niet toffe handelaren rondlopen...zo kunnen de beginners tenminste als gewaarschuwd mens gaan rondsnuffelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:47

Persoonlijk zie ik ook wel wat in wat nombrado zegt.. net als met bijv. de uitzending van Peter R. de Vries en Joran vd Sloot- weten jullie nog hoe dat na afloop van de uitzending ging??? Er was geen hard bewijs geleverd in de uitzending zelf, en Joran praatte zich er mooi weer uit....

Maakt niet dat ik C. in wat voor opzicht gelijk geef, ik vraag me alleen af wat er verder zal gebeuren rond deze 'zaak'. Maar zoals russel zegt, deze uitzending was in ieder geval een goede waarschuwing en wellicht eye-opener voor velen!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:49

Heb de uitzending net voor de 2e keer gekeken en ondanks dat het gewoon pure oplichterij is, blijf ik toch met een aantal vragen zitten.
(nu heb ik ook niet alle pagina's gelezen, misschien dat ze al opgehelderd zijn)

Lucky zou direct na aankoop gereden zijn door het kleine meisje. 1150 E voor een 8 jarige pony die B springen is, is dat niet een nette prijs? Dat lijkt me geen prijs voor een 8 jarige pony die B springen is en waarvan je weet dat er niet mee te rijden is..
Is het dan niet mogelijk dat zij niet wist dat Lucky afgekeurd was? Dat haal ik niet uit de uitzending. Wel dat ze er een hoop over verzonnen heeft.

Daarnaast wordt er ook een aantal keren aangehaald dat C gezegd heeft dat het veulen van Kamilia geen palomino wordt. Maar dat heeft ze niet, ze heeft gezegd dat het geen schimmel wordt. Sensatiezucht en stemmingmakerij..

Die politieman heeft verschillende mensen die op zijn paarden hebben gereden, is hij ook iets van handelaar of heeft hij een erfenis gehad/loterij gewonnen?

Ik heb, sinds de invoering van een chip, nooit meer zo'n klein blauw gezelschapsdierenpaspoort gezien bij een paard. Komt het vaker voor dat ze niet zo'n rood ding hebben?

Als je 2 jaar voor zo iemand werkt, ben je, in mijn ogen, of dom of medeplichtig of allebei.

Abeltje, kijk eens hoeveel mensen hun afgekeurde/slachtrijpe paard nog proberen te verkopen, maakt het uit voor welk bedrag?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:52

Maar had dat toen er niet mee te maken dat hij onder invloed van drugs was toen hij die bekentenis deed? Maar je hebt gelijk, mensen zijn hopelijk toch beter gewaarschuwd voordat ze in goed vertrouwen een paard kopen :)

We zullen gaan zien hoe het zich gaat ontwikkelen.

Edit: Idd gebrek aan bewijs. Hopelijk gaat dat in dit geval niet zo zijn.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 26-05-10 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:54

kamsel schreef:
Heb de uitzending net voor de 2e keer gekeken en ondanks dat het gewoon pure oplichterij is, blijf ik toch met een aantal vragen zitten.
(nu heb ik ook niet alle pagina's gelezen, misschien dat ze al opgehelderd zijn)

Lucky zou direct na aankoop gereden zijn door het kleine meisje. 1150 E voor een 8 jarige pony die B springen is, is dat niet een nette prijs? Dat lijkt me geen prijs voor een 8 jarige pony die B springen is en waarvan je weet dat er niet mee te rijden is..
Is het dan niet mogelijk dat zij niet wist dat Lucky afgekeurd was? Dat haal ik niet uit de uitzending. Wel dat ze er een hoop over verzonnen heeft.

Daarnaast wordt er ook een aantal keren aangehaald dat C gezegd heeft dat het veulen van Kamilia geen palomino wordt. Maar dat heeft ze niet, ze heeft gezegd dat het geen schimmel wordt. Sensatiezucht en stemmingmakerij..

Die politieman heeft verschillende mensen die op zijn paarden hebben gereden, is hij ook iets van handelaar of heeft hij een erfenis gehad/loterij gewonnen?

Ik heb, sinds de invoering van een chip, nooit meer zo'n klein blauw gezelschapsdierenpaspoort gezien bij een paard. Komt het vaker voor dat ze niet zo'n rood ding hebben?

Als je 2 jaar voor zo iemand werkt, ben je, in mijn ogen, of dom of medeplichtig of allebei.

Abeltje, kijk eens hoeveel mensen hun afgekeurde/slachtrijpe paard nog proberen te verkopen, maakt het uit voor welk bedrag?

Ja dat maakt uit, want met een prijs van € 25.000,- schep je hele andere verwachtingen dan een prijs van € 1000,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:56

capopjekop schreef:
Maar had dat toen er niet mee te maken dat hij onder invloed van drugs was toen hij die bekentenis deed? Maar je hebt gelijk, mensen zijn hopelijk toch beter gewaarschuwd voordat ze in goed vertrouwen een paard kopen :)

We zullen gaan zien hoe het zich gaat ontwikkelen.

Edit: Idd gebrek aan bewijs. Hopelijk gaat dat in dit geval niet zo zijn.

Ik geloof dat het kwam omdat er geen sterk bewijs was, en Jorans eigen bekentenis ook vooral stoerdoenerij zou zijn geweest volgens hemzelf.. wss had het dan ook iets met drugsgebruik te maken, ik weet het zo niet meer? Maargoed, dat bewijst maar weer dat je met harde feiten moet komen wil je iemand wat kunnen maken hier in NL..

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:59

Oke misschien heel stom, maar ik had de link opgeslagen waar de uitzending nog bekeken kon worden. Zit in me examens en ben er nog niet aan toe gekomen.. Nu is die link dus mooi weg. Weet iemand nog waar ik hem kan bekijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:00

Staat in de openingspost!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:01

Voor het paard maakt het niet uit...
Voor 1.000 euro wordt een paard vaker niet gekeurd dan voor 25.000 euro... (zo zou je zelfs kunnen zeggen dat het erger is dat ze voor het lage bedrag te koop staan omdat ze dan ongekeurd van hot naar her worden gesleept)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:02

lovemyladie schreef:
Oke misschien heel stom, maar ik had de link opgeslagen waar de uitzending nog bekeken kon worden. Zit in me examens en ben er nog niet aan toe gekomen.. Nu is die link dus mooi weg. Weet iemand nog waar ik hem kan bekijken?

Grrrrrt

Lees de OP!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:03

als ik een paard zou kopen van 25 duuz.......... kan je ervan uitgaan dat die van top tot teen op de foto gaat :D :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:04

kamsel schreef:

De pony heeft de handelaarster voor 6,000 verkocht en aangekocht voor 1150!

Ze heeft wel degenlijk gezecht dat dat veulen Palomino kan worden :j

Roelie werkte niet voor C maar reed daar de paarden
Zij heeft helemaal niets met de handel te maken

Zonder Roelie was deze uitzending overbodig want dan hadden we verder geen bewijk

lovemyladie

Ligt dat nou aan mijn computer dat dit dezelfde link is die ik opgeslagen had en het dus niet doet.. :?

Laatmaar.. Mijn pc gooit hem eruit ;) .
Laatst bijgewerkt door lovemyladie op 26-05-10 10:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

@Kiwiko
Ach ja, net zo iets als met Power and Paint.....

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:06

LML hij doet het gewoon hoor :j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:11

Dan is dat toch eigenlijk ook gewoon raar, want als die merrie voor 25 duzend verkocht gaat worden zou die toch gewoon weer afgekeurd worden?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:12

hestejente schreef:
Ik vind het knap dat C met zo veel overtuiging die verhalen ophangt, ik zou het niet kunnen :o En daarmee bedoel ik niet dat ik pro-C ben, ik vond het geen prettig mens met haar grote mond, maar ergens is het wel knap.

Alleen de besten komen op tv he ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:13

manic schreef:
Dan is dat toch eigenlijk ook gewoon raar, want als die merrie voor 25 duzend verkocht gaat worden zou die toch gewoon weer afgekeurd worden?

:j
Maargoed ze kan het altijd proberen he ;)
als zij kopers kan inpalmen en zegt ja ik heb een keuring en die is goed en ze laat een vervalsde zien en de mensen dat geloven

Heeft ze weer 20,000 ofzo winst gemaakt

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:13

Gentlegiant schreef:
kamsel schreef:

Ze heeft wel degenlijk gezecht dat dat veulen Palomino kan worden :j

ze heeft wel gezegt tegen de kopers dat het een palomino kan worden, maar ze heeft inderdaad niet in de undercover beelden gezegt dat het geen palomino wordt, ze heeft gezegt dat het geen schimmel wordt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:14

GG: goed lezen wat er staat..
Ze heeft gezegd tegen roelie dat het geen schimmel wordt.
Alberto gebruikt die zin om te zeggen dat het geen palomino wordt. Dat klopt niet.
C heeft 1150 euro betaald voor een 8 jarige pony die b springen is. Weet zij dan wel of niet dat die pony niet goed is? Ik zou het een mooie prijs vinden voor een gezonde 8 jarige pony die alleen b springen is. Dat zij het verhaal op z'n zachtst gezegd aandikt en er vet winst op maakt is een ander verhaal, en niet heel vreemd voor een handelaar.
Dat roelie nodig was voor de uitzending snap ik.
Dat zij niet wist hoe er gehandeld werd geloof ik niet.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:16

Abeltje77 schreef:
Nombrado kan hier wel de verdediger gaan uithangen.... maar in welke wereld is het goed te praten dat C. een afgekeurde merrie nog voor meer dan € 25.000 wilt verkopen?

hoe weet jij dat de merrie is afgekeurd? heb je de papieren daarvan gezien? of ga je af op verhalen hier?
wederom
ik verdedig niemand
ik belicht beide kanten van het verhaal
en veroordeel niemand
wij hier, weten het gewoon niet

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:17

Shadow0 schreef:
dipstaartje schreef:
ik hoop dat de rechters van nederland hier wat aan gaan doen want ze moet echt gestopt worden.

Ik hoop dat iedereen hier wat aan gaat doen.
- de rechters door oplichting aan te pakken en vervalste papieren en vervalste medische verklaringen (en zeker de dierenartsen die daaraan meewerken) nog harder aan te pakken.
- de dierenartsen zelf door in hun eigen gelederen te zorgen dat dit niet voorkomt (of in elk geval vrijwel niet.)
- slagers die gecontroleerd worden dat ze paarden niet door mogen verkopen als er onder bepaalde voorwaarden verkocht wordt
- de KNHS door handelaren te registreren en in te grijpen als ze de boel belazeren, zodat de klant ook wat meer zicht heeft op wat wel en niet goede handelaren zijn
- en door duidelijkere procedures / voorbeeld-koopcontracten (met daarin duidelijk het doel, bekende medische afwijkingen en een medische geschiedenis van bv het afgelopen jaar) en voorbeelden voorlopig koopcontracten (want dat verkopen aan een ander na een mondelinge afspraak, da's ook smerige handel) op te stellen die gebruikt kunnen worden en die rechtsgeldig zijn, en ondersteuning vanuit de KNHS om deze contracten ook na te leven
- en tenslotte de klant, die zich naar mijn bescheiden mening in veel transacties wel wat naief opstelt en die veel duidelijker alles moet controleren wat er gezegd wordt. Altijd medische keuring dus, dubbele controle van de papieren (waar de stamboeken weer aan mee zouden moeten werken), en alles goed gespecificeerd op papier.

registratie van auto's is beter geregeld dan die van paarden, en zelfs daar lukt het niet om het waterdicht te krijgen qua oplichting en fraude...
Stamboeken werken wel mee, maar dat kost geld, ik als lid van het stamboek betaal, en krijg dan ook de informatie waar ik om vraag, indien mogelijk, als een aspirantkoper geen lid wenst te worden, is dat een eigen keuze en geen tekortkoming van het stamboek, een stamboek is niets meer dan een fokvereniging en geen partij tijdens een koop.

Eerst maar eens zorgen dat de registratie er komt, en zelfs daar zijn tegenstanders... met een hoop geblaat over belastingdienst etc, en dan voorop lopen als er zo'n wassenneusuitzending op tv komt ... waar men niet eens het verschil weet tussen schimmel en palomino en dat als bewijs wordt aangevoerd... omdat het schijnbaar de ultime kans is om legaal iemand af te branden en niemand bij gebaat is, de 'gedupeerden' niet en toekomstige kopers niet.

Een aspirant koper die bij welke handelaar dan ook iets wil kopen, zal niet terecht komen in dit topic...
meerwaarde = nul, vwb 'beschermen' van mensen.

Paardenhandel is een schimmige wereld, net zo schimmig als de autohandel of welke handel dan ook.
Mensen hebben vaak een hoge verwachting en verkijken zich enorm op hun eigen kunnen en weten, maar ook op het kunnen en weten van derden.

Ik heb de uitzending nog maals gekeken en heb niet het idee dat C mensen express voorliegt maar zelf niet beter weet, mn het rhino stukje, lijkt eerder dat ze er 'stoer' over moet doen.
Het andere vervelende is dat er meerdere verhalen, door de gedupeerden zelf geschreven circuleren die niet allemaal hetzelfde zijn.

Er is geen verkoper of handelaar die je geld kadoo doet, geen euro... laat staan 20 000 of meer (het veulen verhaal) Ze heeft het over 1000 euro voor het veulen met ALS kans er 30 of 40 000 voor terug te vangen binnen 3 jaar.....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:19

nombrado schreef:
Abeltje77 schreef:

hoe weet jij dat de merrie is afgekeurd? heb je de papieren daarvan gezien? of ga je af op verhalen hier?
wederom
ik verdedig niemand
ik belicht beide kanten van het verhaal
en veroordeel niemand
wij hier, weten het gewoon niet

Ik ga af op de posts van de dame die de betreffende merrie aan C. heeft gekocht. Dit is zoals bokt het noemt 'uit de eerste hand' en ik ga ervan uit dat die dame dit niet gaat verzinnen.