Dat is dubbel. Als pijn in gradaties komt, kan een paard dat kreupel is dus daar soms prima mee leven. Dat hoeft dus niet altijd dierenmishandeling te zijn.
Ik vind het niet oke, maar er zijn natuurlijk ontzettend veel paarden die heel lang moeten revalideren en dat is vaak ook een lange lijdensweg. Het paard weet niet dat het beter kan worden en toch kiezen de mensen ervoor, want ze willen een paard niet kwijt en hopen dat het beter wordt.
En je mag altijd oordelen. We zijn een vrij land voor alsnog. Als je in je paarden leven veeartsen leert kennen, weet je ongeveer hoe ze vaak werken.
PZB schrijft continu dat ze alles in overleg doen met hun veearts en hoefsmid. Dat weten zij inmiddels ook echt wel. Dan zijn er echt niet zoveel opties.
Of ze vinden het prima werk en strijken graag het geld op
Of ze hebben er weleens iets van gezegd, maar blijven toch komen en strijken het geld op.
Dat ze denken dit is een goede vaste klant en zeggen; trek je niet zoveel aan van al die internet experts gebeurt ook vrij regelmatig.
Ze hebben iig niet gezegd; ik wil hier niet aan meewerken. Ook al is een veearts verplicht dieren te helpen, ik weet zeker dat een aantal veeartsen al zo zouden botsen, dat PZB die zelf niet meer zou bellen.
En dan nog steeds, dat is mijn mening over het geheel, naar aanleiding wat zij zelf schrijven, net zoals we oordelen op foto's en een verhaaltje over de paarden of die wel of geen pijn hebben.
Het is niet zo dat we hier gaan bepalen waar je wel een mening over mag hebben en waarover niet.