Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:00

Pieteritus1 schreef:
Ik zat op mijn handen, maar kan het toch niet laten om een post te plaatsen.
Wat een trieste zet om zulke leugens de wereld in te helpen. Goed dat de curator en het Modteam hiervan op de hoogte zijn gesteld. Ik hoop van harte dat er actie ondernomen wordt tegen zowel Sammy1 als de oude eigenaar. Dit is schandalig!

Volgens mij gaat het niet om de oude eigenaar maar om de ruiter?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:01

Wow wat erg zijn hun Zeg wouden zeker zelf het paard voor weinig hebben en dan voor dik geld Door verkopen.
met een beetje verstand had jezelf ook wel geweten dat het paard best veel ging kosten.
Snap niet dat er zo sneu volk bestaat.
Wat een ander niks gunt.
als iemand veel geld voor een paard betaald krijg hij 9 van de 10 keer een goed te huis.

ik weet nirt of cynthia de oude verzorger was maar hoop dat je er veel plezier aan heb.
alleen wel er jammer als je nou de naam in drukt op Google van wico dan kun je genoeg vinden.
En nou denkt iedereen dat wico een afgekeurd paard is waar je eigenlijk niks meer aan hebt met rijden

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:02

Als die ruiter echt bestaat.
Is toch een leuke manier om zo'n toppaard goedkoop te kopen en heel duur weer te verkopen.
Maak je een leuke winst.

BigOne

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:07

Het lijkt me goed dat er verder niet gespeculeerd word over de rol van Sammy en anderen. Paard heeft een goed tehuis zo op het eerste gezicht en de mods en curator gaan de rest wel regelen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:12

Winged schreef:
sammy1 schreef:
dat verhaal met die blessures heb ik toen der tijd neergeZet zodat er niemand op hem zou bieden;) in overleg gedaan met de oude ruiter.wico is Gewoon helemaal gezond.dat is zeker weten zo.faye heb ik zadelmak gemaakt staan foto's van online.Paard was erg voorwaarts maar wel braaf.ik had al vernomen dat je erop gezeten had dat dat niet zo goed gegaan was.ze is alleen zadelmak en daarna niks mee gedaan waardoor je ze weer op moet pakken.heb wel heel veel respect dat je dit allemaal doet.ik ga je helemaal volgen lijkt me geweldig.faye raakt me echt

:n ....Not done...

Buiten dat nog strafbaar ook!! Knoeien met een failissementsboedel?? Wordt niet gewaardeerd. Ik HOOP Sammy1 dat de curator hier niet achter komt en hier niet meeleest want je krijgt echt, echt een behoorlijke douw als het geen gevangenisstraf wordt.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 07-02-14 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:19

Ah bah wat zielig om zoiets in de wereld te zetten. Waarom wordt er nooit eens iets aan een ander gegund? Alsof iemand niet recht heeft op een leuk paard. En heel erg mooi om te zien dat iemand de zorg heeft overgenomen van wico en de veulens. Toppie!! :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:22

Beste mensen.

Wico is meerdere keren op een zelfde pees wel geblesseerd geweest wat het een zwakke plek maakt = blessure gevoelig. Verder is en blijft het een karaktertje waar je mee om moet kunnen gaan :) Over het luchtzuigen zijn ook geen verhalen uit de duim gezogen want iedereen heeft hem op stal kunnen zien luchtzuigen. Evenals dat de stand van zijn benen te zien was.

In de hele commotie en vanuit emotie, zijn dingen niet naar waarheid verteld (geblesseerd zijn) of zijn er dingen aangedikt (been stand).
Dit is idd puur geweest om de oude ruiter (die daadwerkelijk bestaat, laten we daar nu niet ook nog twijfels aan gaan hangen) een kans te geven om hem zelf te kunnen kopen. Ook dat ze hem wilde kopen voor de verkoop was niet aan de orde. Ze wilde hem graag haar eigen kunnen noemen na 6 jaar lief en leed, na 6 jaar bloed zweet en tranen.

Het is nooit de bedoeling geweest om mensen moedwillig dwars te liggen, om laster te plegen zoals hier werd aan gegeven. Het was totaal on-nagedacht en absoluut niet slim. Maar het is wel gebeurd. Zoals ik al zei, er uit uit pure emotie gehandeld.

Verder ben ik blij om hier toch een aantal paarden tegen te komen. Ik ben blij dat ze het goed gaan krijgen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:23

Dan had de oude ruiter genoeg moeten bieden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:24

Niet uit moedwil? Er stond toch duidelijk dat dit expres is gedaan zodat minder mensen op Wico zouden bieden. Lijkt me dus wel degelijk moedwillig gedaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:26

Eerlijk gezegd vraag ik me af of de oude ruiter niet de dochter is van meneer de Jong...

Ik blijf het verder gewoon absoluut niet netjes vinden, zoiets doe je niet en ik kan me voorstellen dat er nu meer twijfels komen over de hele bedoeling hierachter...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:27

sammy1 schreef:
dat verhaal met die blessures heb ik toen der tijd neergeZet zodat er niemand op hem zou bieden;) in overleg gedaan met de oude ruiter.wico is Gewoon helemaal gezond.dat is zeker weten zo.faye heb ik zadelmak gemaakt staan foto's van online.Paard was erg voorwaarts maar wel braaf.ik had al vernomen dat je erop gezeten had dat dat niet zo goed gegaan was.ze is alleen zadelmak en daarna niks mee gedaan waardoor je ze weer op moet pakken.heb wel heel veel respect dat je dit allemaal doet.ik ga je helemaal volgen lijkt me geweldig.faye raakt me echt

^^ Best moedwillig iemand "dwars" liggen vind je niet? ^^

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:29

Mensen, rustig! Jeetje, gevangenisstraf en hoge boetes? Gaat dat niet een beetje erg ver? Lijkt me niet dat dat hier aan de orde is. :n

Mochten er daadwerkelijk consequenties aan vast zitten zal ze dat snel genoeg merken, maar dit lijkt me een beetje overdreven. En ik neem aan dat ze het gewoon wilde opbiechten en zeker niet dit veroorzaken?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:31

Sammyy schreef:
Beste mensen.

Wico is meerdere keren op een zelfde pees wel geblesseerd geweest wat het een zwakke plek maakt = blessure gevoelig. Verder is en blijft het een karaktertje waar je mee om moet kunnen gaan :) Over het luchtzuigen zijn ook geen verhalen uit de duim gezogen want iedereen heeft hem op stal kunnen zien luchtzuigen. Evenals dat de stand van zijn benen te zien was.

In de hele commotie en vanuit emotie, zijn dingen niet naar waarheid verteld (geblesseerd zijn) of zijn er dingen aangedikt (been stand).
Dit is idd puur geweest om de oude ruiter (die daadwerkelijk bestaat, laten we daar nu niet ook nog twijfels aan gaan hangen) een kans te geven om hem zelf te kunnen kopen. Ook dat ze hem wilde kopen voor de verkoop was niet aan de orde. Ze wilde hem graag haar eigen kunnen noemen na 6 jaar lief en leed, na 6 jaar bloed zweet en tranen.

Het is nooit de bedoeling geweest om mensen moedwillig dwars te liggen, om laster te plegen zoals hier werd aan gegeven. Het was totaal on-nagedacht en absoluut niet slim. Maar het is wel gebeurd. Zoals ik al zei, er uit uit pure emotie gehandeld.

Verder ben ik blij om hier toch een aantal paarden tegen te komen. Ik ben blij dat ze het goed gaan krijgen!

tja daar ben je volwassen voor, verantwoordelijkheid nemen voor je daden in plaats van excuses te zoeken. Deze actie kan wel tot gevolg hebben dat de curator zo'n 20000 euro misgelopen is ( nu voor 20000 verkocht, paard stond op de site voor 45000 dacht ik)
En een paard kost nou eenmaal veel geld, als de oude ruiter dit niet kan opbrengen, jammer dan.
Laatst bijgewerkt door FBN op 07-02-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:31

Sammyy schreef:
Beste mensen.

Sammy1 heeft zelf aangegeven dat Wico al vier maanden stil stond, blessuregevoelig is en voor de sport niet meer geschikt is, terwijl ze nu ineens zegt dat Wico gewoon helemaal gezond is. Dat is geen aandikken meer te noemen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:32

Sammyy, dit was een weldoordachte zet van (in ieder geval) Sammy1.
Je kan me niet wijsmaken dat dit een leugentje om bestwil was. Het is inkomstenderving, de curator had er nog veel meer voor kunnen vangen als dit niet de wereld in was geholpen. Op deze manier lopen schuldeisers waarschijnlijk geld mis, wat ze anders wél uit de boedelveiling konden krijgen.
En om nu te gaan verkondigen dat Wico 'een beter leven oid gegund werd' door de oude ruiter en/of Sammy1, vind ik een insinuatie en dat weet je nooit zeker. Tijden kunnen veranderen en soms móet je wel afstand doen van een dier.

Ben jíj niet toevallig de oude ruiter of een SA van Sammy1? Ik vind het er behoorlijk op lijken....

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:33

Even iets anders kimd heb jij al wat gehoord over doortje?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:36

Gezien de wending die dit topic heeft genomen zet ik er voor nu even een slotje voor overleg op, zodat de nieuwsmods kunnen kijken wat hiermee moet gebeuren.

Zodra er een beslissing is genomen wat betreft het vervolg van dit topic dan zal dat hier ook gecommuniceerd worden. Het slotje is puur zodat dit niet verder uit de hand kan lopen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:44

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat weer open. Wel willen we jullie vragen niet verder te discussiëren over de kwestie rond Sammy1 en niet te speculeren over de eventuele gevolgen daarvan. Houd het dus bij het bespreken van de andere paarden.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:49

Super!
Ik ben benieuwd of er nog updates zijn over alle paardjes!?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:26

Gelukkig weer open! Kunnen we weer updates lezen over de paarden!!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:00

Ik ben ook benieuwd naar updates

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:09

Ik zie bij Cynthia leuke foto's op fb van haar paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:28

O leuk, misschien wil ze ze hier ook posten?

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:24

Ja update .
ben erg benieuwd.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:32

Zijn jullie het keurings rapport van wico vergeten?

Geloof dat het er meer op neer komt, dat het paard weer goed in de media moet komen te staan als "gezond" paard, zodat hij weer de verkoop in kan.
:')
Want keurings rapport zag er toch ver van "gezond" uit...