Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:22

Nee, dat denk ik niet, die maakte het niet zo bont ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:24

Elan schreef:
Nee, dat denk ik niet, die maakte het niet zo bont ;)

Leuke woordspeling... ik weet over wie je het hebt... ;) :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:24

Waves schreef:
Maar je hebt gelijk dat bijna alle punten in de uitzending geen stand zullen houden voor de rechter tenzij er meer en tastbaarder bewijs is. Maar het lijkt mij ook meer dan aannemelijk dat er sulke bewijzen zullen zijn want anders zou Alberto niet het risico nemen zo´n uitzending te maken. Hij kan dan een grote claim wegens smaad verwachten.

Zo genuanceerd genoeg? ;)

kom nou toch
het is tokkie televisie , die we hebben zitten kijken :+

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:27

nombrado schreef:
kom nou toch
het is tokkie televisie , die we hebben zitten kijken :+

Nee, dat is lekker genuanceerd :+

En het doet toch niks af aan het feit dat de programmamaker niet het risico van smaad wil lopen? Ik kan me echt niet voorstellen dat er geen harde bewijzen zijn achter de schermen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:32

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:32

manueeltje82 schreef:
@Nombrado: ken je haar soms? je neemt het wel ver voor haar op met uitspraken als dat ze misschien wel niet tegen de zogenaamde verkopers heeft gelogen maar tegen roelie. Dat is toch hartstikke onlogisch?
Eerlijk is eerlijk: de paarden zagen er niet verwaarloosd uit en ook de uitspraak van de directeur van de DB dat die tik mishandeling was vond ik overdreven.
En je kan een paard al eerder een slachtpaard noemen dan dat het dat werkelijk is. Er zijn genoeg paarden die je ook een slachtpaard kunt noemen want je kan er niks meer mee en daarom gaan paarden ook soms naar de slager. Maar sommigen zijn duidelijk nog gelukkig en vrij pijnloos op het land als grasmaaier. En je zou er misschien ook nog wel heel wat leuke grondwerkoefeningetjes mee kunnen doen. Dus slachtpaard is ook subjectief.
Maar een paard dat niks aan de rug kan verdragen als goed rijpaard verkopen is gewoon laag bij de grond. je weet dat dat diertje eerst pijn gaat lijden voordat de nieuwe eigenaar snapt dat het onberijdbaar is.

Had die marialva niet ook haar eigen paardenforum opgezet waar ze vervolgens het er steeds over hadden wat nu hier werd besproken :D

Klopt!!!!
Daar ben ik ook een paar keer geweest.
Op haar forum dus he!

Jaime_

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:34

Ter verduidelijking spat hoeft op n klinische keuring niet aantoonbaar naar voren te komen :n absoluut niet.. Mijn pony liep kreupel zo nu en dan, geen touw aan vast te knopen DA erbij gehad, buigproeven etc, en hij liep gewoon goed.. paar dagen later weer kreupelachtig, dus fotos laten maken en toen kwam spat naar voren

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:36

vanavond maakte ik toch weer wat mee!
mijn stalgenoot die in het verleden ook bij C. een paard gekocht had belde de handelaar op dat ze een paard wilde kopen lachen en gek doen en zo op de achtergrond.

weet je wat mevrouw zegt? HAHA GRAPPIG, je wilt zeker de merrie met veulen kopen he!!!
en ging gewoon door met vertellen welke paarden ze nog wel te koop had heel serieus alsof er niets aan de hand was.
vond het eerst een beetje kinderachtig maar achteraf dacht ik, dat mens is niet wijs ook hoor.
ben benieuwd wanneer het stopt.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:36

Waves schreef:
En het doet toch niks af aan het feit dat de programmamaker niet het risico van smaad wil lopen? Ik kan me echt niet voorstellen dat er geen harde bewijzen zijn achter de schermen.

ik ook niet
ik heb ze niet gezien
en ik reageer hier op wat er wél te zien was
dus wat doen we hier eigenlijk?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:40

nombrado schreef:
Waves schreef:

ik ook niet
ik heb ze niet gezien

Lezen en reageren :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:41

Elan schreef:
Okay, thanks! Ben ik zeker verward met hoefkatrol?

Nee ook dat is niet altijd te zien in een klinische keuring

Ik heb helaas meerdere afgekeurde paarden(allen bij aankoop 100% oke, klinisch+rontgenoligisch)

Eentje had spat+hko fase 4 en zij is nog heel erg lang klinisch oké geweest, alle buigproeven kwam ze goed doorheen, fotos daarintegen waren zo dramatisch dat mijn DA ze nu nog gebruikt als voorbeeld op bv open dagen met 'zoek de gebreken' (mag uiteraard van mij, mijn naam is afgeschermd ;) )
Ander had in bekken/heup&rug en hoop stuk en zou ataxie hebben, ook die komt, en nu nogsteeds, door iedere klinische keruing heen én door de standaard rontgenologische keuring ook!(daarbij is hij ook onwijs mooi en om te voorkomen dat hij de handel in ging heb ik hem teruggekocht van de verzekering na het afkeuren)
Pas als je hem onder narcose op zn rug legt en dan foto's gaat maken ga je iets vinden, moeilijk gebied om goed op de foto te krijgen nml.
De een leeft niet meer, de ander gaat binnenkort weg, en zo heb(en had) ik helaas nog meer (bijrijd)paarden die niet zijn geworden wat ik had gehoopt, soms heb je gewoon pech, heel veel pech... hoe voorzichtig je ook bent en hoe goed je ze ook laat keuren...

En gelukkig heb je soms ineens ook geluk en krijg je door dat ene bijzonder paard toch weer plezier in de sport :)

Maar dit is beetje offtopic helaas, meer geeft wel aan hoe het dus kan dat slechte paarden toch door keuringen heen kunnen komen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:45

Helder, thanks! Wat een pech heb je dan gehad! *laatste offtopic mijnerzijds*

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:59

nombrado schreef:
Waves schreef:

ik ook niet
ik heb ze niet gezien

Misschien irriteren aan jou opmerkingen pffffffff

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 01:02

my_precious schreef:
mijn stalgenoot die in het verleden ook bij C. een paard gekocht had belde de handelaar op dat ze een paard wilde kopen lachen en gek doen en zo op de achtergrond.

weet je wat mevrouw zegt? HAHA GRAPPIG, je wilt zeker de merrie met veulen kopen he!!!
en ging gewoon door met vertellen welke paarden ze nog wel te koop had heel serieus alsof er niets aan de hand was.
vond het eerst een beetje kinderachtig maar achteraf dacht ik, dat mens is niet wijs ook hoor.

had je moeten antwoorden, nee die klinisch+rontgenoligisch 100% goede merrie, mét botsplinter :+

Haar reactie geeft wel aan dat ze dus vaker is gebeld de afgelopen dagen :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 01:05

Jeetje wat een topic, ik ben begonnen met lezen, heb ook de laatste paar pagina's doorgenomen en ben nog steeds aan het lezen dus excuses als ik iets ga zeggen dat al gezegd is, het is zo veeeeeeel!

Ik heb zondag de uitzending ook gezien, en twee jaar geleden ben ik bij C op stal geweest, een stal waar ze nu niet meer staat ;) Ze had toen ook wat paarden te koop en die zagen er op het eerste gezicht niet heel beroerd uit, moet ook zeggen dat ik ze niet heel grondig bekeken heb, die grote paarden is niets voor mij ;)

En nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet vinden. Het is heel sneu voor de gedupeerden natuurlijk, ik begrijp alleen niet zo goed dat je alleen op de praatjes af gaat. Ik bedoel, een paard koop je toch niet zomaar? Je kan toch bijvoorbeeld even googelen of zo'n paard wel echt in de sport heeft gelopen als hij als sportpaard wordt verkocht? En ik denk dat de meeste paarden wel online ergens te vinden zijn. Bij het stamboek kun je ook gegevens opvragen... kleine moeite toch?
Aan de andere kant heeft ze wel mooie praatjes, ik heb me rot gelachen om het veulen dat zogenaamd een palomino zou worden, je kan zo zien dat hij dat niet is. Ik vind het knap dat C met zo veel overtuiging die verhalen ophangt, ik zou het niet kunnen :o En daarmee bedoel ik niet dat ik pro-C ben, ik vond het geen prettig mens met haar grote mond, maar ergens is het wel knap.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 01:08

Renske_ schreef:
my_precious schreef:

had je moeten antwoorden, nee die klinisch+rontgenoligisch 100% goede merrie, mét botsplinter :+

:D :D :+ }> Die is goed.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:57

Ik vind het eigenlijk nogal kinderachtig om haar te gaan bellen, maar goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 08:08

my_precious schreef:

Wat ontzettend kinderachtig.
Op die manier verlaag je je tot haar nivo en dat lijkt me niet nodig..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:28

dat zou zelf niet in me opgekomen zijn om dat te doen.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:53

Nee dit is niet echt netjes, verlaag je toch niet tot dat niveau.
Dat deze mevrouw gestopt moet worden is duidelijk. Maar wel op een nette manier. Deze uitzending geeft al geen goed beeld voor de paardenhouderij, laten we nu niet verder afglijden.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:55

ik hoop dat de rechters van nederland hier wat aan gaan doen want ze moet echt gestopt worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:09

dipstaartje schreef:
ik hoop dat de rechters van nederland hier wat aan gaan doen want ze moet echt gestopt worden.

Ik hoop dat iedereen hier wat aan gaat doen.
- de rechters door oplichting aan te pakken en vervalste papieren en vervalste medische verklaringen (en zeker de dierenartsen die daaraan meewerken) nog harder aan te pakken.
- de dierenartsen zelf door in hun eigen gelederen te zorgen dat dit niet voorkomt (of in elk geval vrijwel niet.)
- slagers die gecontroleerd worden dat ze paarden niet door mogen verkopen als er onder bepaalde voorwaarden verkocht wordt
- de KNHS door handelaren te registreren en in te grijpen als ze de boel belazeren, zodat de klant ook wat meer zicht heeft op wat wel en niet goede handelaren zijn
- en door duidelijkere procedures / voorbeeld-koopcontracten (met daarin duidelijk het doel, bekende medische afwijkingen en een medische geschiedenis van bv het afgelopen jaar) en voorbeelden voorlopig koopcontracten (want dat verkopen aan een ander na een mondelinge afspraak, da's ook smerige handel) op te stellen die gebruikt kunnen worden en die rechtsgeldig zijn, en ondersteuning vanuit de KNHS om deze contracten ook na te leven
- en tenslotte de klant, die zich naar mijn bescheiden mening in veel transacties wel wat naief opstelt en die veel duidelijker alles moet controleren wat er gezegd wordt. Altijd medische keuring dus, dubbele controle van de papieren (waar de stamboeken weer aan mee zouden moeten werken), en alles goed gespecificeerd op papier.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:22

Renske_ schreef:
my_precious schreef:

En niet te vergeten OCD :+

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:29

Citaat:
Ik hoop dat iedereen hier wat aan gaat doen.

Amen!
Wil ik nog een categorie aan toe voegen. Paardenhouders, geef je dieren die nergens meer geschikt voor zijn, niet weg als grasmaaier of gezelschapsdier. Als je ze niet langer wilt of kunt houden breng ze dan zelf weg voor de dood.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:36

nombrado schreef:
capopjekop schreef:
Dat denk ik idd ook, als er niet genoeg bewijs was dan had Alberto het nooit mogen uitzenden, want dan was het smaad geweest als ik me niet vergis :)

Alberto is geen rechter,maar programma maker
Hij gaat daar niet over!
daarom moest hij van de rechter ook de advocaat van de betreffende handelaar horen.

Dat had hij sowieso moeten doen als hij zichzelf (misdaad)journalist wil noemen. Hoor- en wederhoor is nog steeds een belangrijk punt in de journalistiek. Als hij onvoldoende bewijs heeft dan had de rechter hem toch ook kunnen verbieden het uit te zenden? Ik zeg trouwens nergens dat Stegemans daar over gaat hoor?