Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
randalinpony schreef:Zijn er nu serieus mensen bezig de hekken open te knippen?
Marie_Anne schreef:randalinpony schreef:Ja dat wel, maar daar rijden ook autos... Ik vraag me af of het echt gebeurt.
Waar lees jij dat? In het nieuws wordt er niets over gezegd.
sterregoud schreef:Het enige echte bezwaar is dat ze alle dieren een hongerwinter laten doormaken.
Haal dat schietmoment een maand of 4, 5 naar voren, en alle dieren hebben een goed leven gehad.
randalinpony schreef:Marie_Anne schreef:Waar lees jij dat? In het nieuws wordt er niets over gezegd.
Ha Marie-Anne!
De PR-mensen van SBB willen natuurlijk op de zondag wel graag uitslapen en een croissantje eten!Intussen heb ik wel fotos gezien van dichtgeregen hekken, dus het zou wel kunnen kloppen.
Ik ben trouwens wel ontzettend benieuwd wat jij van het vergezicht van Olff denkt? Zou het in jouw ogen inderdaad een goede oplossing zijn om OVP met de Veluwe te verbinden?
fransje23 schreef:sterregoud schreef:Het enige echte bezwaar is dat ze alle dieren een hongerwinter laten doormaken.
Haal dat schietmoment een maand of 4, 5 naar voren, en alle dieren hebben een goed leven gehad.
Dat is niet wat ik momenteel in de facebookgroepen lees. Maar dat is het model op de Veluwe. Wat mij betreft prima, stoofpotje metvwild lust ik ook wel!
Vind de vergelijking die steeds met andere natuurgebieden ook krom. Aantal dieren in Yellowstone in vergelijking met de ovp bijvoorbeeld.
Die dieren zijn er omdat er dus voldoende voedsel was, anders waren ze er simpelweg niet. Te weinig sterfte in de afgelopen winters en dus voldoende voedsel tot de grens, deze winter was bereikt. In Yellowstone is het ogenschijnlijk minder vruchtbare grond, minder eten,minder dieren per hectare.
Een hoeveelheid dieren per hectare is van veel factoren afhankelijk.
randalinpony schreef:Nogmaals, mijn vraag was heel simpel, Randalinpony.Ik zal het bruggetje voor je maken Marie-Anne: als er deze nacht hekken zijn opengeknipt, dan kan dat best even duren voor dat in het nieuws terecht komt, zeker op de zondag. Bovendien moet iemand de media toch inlichten.
Maar er zijn in dit topic ook mensen die in het gebied zelf actief zijn, dus ik ben benieuwd of die wat weten.
Peetstap schreef:Mysa: staat hier: https://www.nationaalparknieuwland.nl/u ... cument.pdf
Maar dus niet in het algemene stuk verder, maar lekker verstopt.
Nou ja er hoeft niks natuurlijk.
Volgende bokker:
Enne het is doorspekt van natura2000 uitgangspunten, al jaren.
Geen zin meer in om daarover te gaan bomen.
Marie_Anne schreef:randalinpony schreef:
Ha Marie-Anne!
De PR-mensen van SBB willen natuurlijk op de zondag wel graag uitslapen en een croissantje eten!Intussen heb ik wel fotos gezien van dichtgeregen hekken, dus het zou wel kunnen kloppen.
Ik ben trouwens wel ontzettend benieuwd wat jij van het vergezicht van Olff denkt? Zou het in jouw ogen inderdaad een goede oplossing zijn om OVP met de Veluwe te verbinden?
Ha Randalinpony!
Mijn vraag was alleen waar je dat gelezen heb, ik begrijp jouw reacties op mijn berichten niet helemaal. Jij lijkt telkens dingen te lezen in mijn berichten die ik niet zeg.
Ik heb geen mening over het verbinden van OVP en Veluwe omdat ik vind dat ik vind dat ik onvoldoende kennis heb om daar iets van te vinden. Ik ben geen ecoloog en weet heel weinig van ecologie.
Maar ik vind het interessant om meningen van deskundigen te lezen, en dan van zowel voor- als tegenstanders.
Marie_Anne schreef:randalinpony schreef:Nogmaals, mijn vraag was heel simpel, Randalinpony.Ik zal het bruggetje voor je maken Marie-Anne: als er deze nacht hekken zijn opengeknipt, dan kan dat best even duren voor dat in het nieuws terecht komt, zeker op de zondag. Bovendien moet iemand de media toch inlichten.
Maar er zijn in dit topic ook mensen die in het gebied zelf actief zijn, dus ik ben benieuwd of die wat weten.
Waar heb je dat gelezen?
Als je daar geen antwoord op wil geven, prima. Maar haal er niet van alles bij aub.
Alane schreef:OVP = natura2000
niets doorspekt of wat dan ook, een beleidsplan is een onderdeel daarvan, echter status nationaal park is een beetje anti natura 2000
Citaat:Ehm dat is in het kader van de Floriade van 2022, heeft niets met natura 2000 te maken.
Voordeel van de stempel nationaal park is dat er meer recreatie is toegestaan, wat haaks staat op natura 2000, maar voordelig is voor de floriade.
De site loopt al vooruit dus lijkt het meer een formaliteit dan een daadwerkelijk wachten op goedkeuring
Citaat:sinds wanneer heb je een titel nodig om een mening te mogen geven?
op het moment dat 'je vindt' geef je al een mening....
waarom dan geen antwoord op de vraag die gesteld wordt?
Peetstap schreef:Alane schreef:OVP = natura2000
niets doorspekt of wat dan ook, een beleidsplan is een onderdeel daarvan, echter status nationaal park is een beetje anti natura 2000
Pagina terug zeg je dit:Citaat:Ehm dat is in het kader van de Floriade van 2022, heeft niets met natura 2000 te maken.
Voordeel van de stempel nationaal park is dat er meer recreatie is toegestaan, wat haaks staat op natura 2000, maar voordelig is voor de floriade.
De site loopt al vooruit dus lijkt het meer een formaliteit dan een daadwerkelijk wachten op goedkeuring
Kun je het zelf nog wel volgen wat je schrijft ?
Malenka schreef:Citaat:sinds wanneer heb je een titel nodig om een mening te mogen geven?
op het moment dat 'je vindt' geef je al een mening....
waarom dan geen antwoord op de vraag die gesteld wordt?
Ik ben juist heel blij als mensen geen ongefundeerde meningen spuien. Een beetje kennis van zaken is toch wel nodig om vooruit te komen. Zeker in een gecompliceerde situatie als deze.
Voor je het weet gaat iemand dingen bedenken als 's nachts dekentjes voor die arme pony's. Want wij slapen ook met een deken op. (Ik noem maar iets absurds waarvan we hier allemaal weten dat het niet goed zou zijn).