Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:57

Ja of de linker.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:58

nombrado kan in ieder geval met een gerust hart een paard bij haar kopen!
totdat de rechter het tegendeel bewezen heeft
Laatst bijgewerkt door moija op 25-05-10 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:59

sprozee schreef:
Waves schreef:
Ah de belastingdienst.... ze zal vast niet ingeschreven staan bij de KvK en braaf ieder jaar belasting betalen.
Ben benieuwd wat de belastingdienst maakt van de 48.000,- die alleen al Lucky en de paarden van de politieman hebben opgebracht. Ik hoop echt zoooo dat ze achter haar aan gaan. :o

je kan anoniem een tip geven he wist je dat dan gaan ze controleren

Wie gaat de belastigndienst tippen?? Heel bokt O:)
Zou me wat mooi's zijn ja :))

russel schreef:
Weten mensen wel dat ze het paard aan het touwtje naar de slachtbank moeten brengen, ik zou het nl niet kunnen. Stel ik laat het aan een ander over, dan ben ik dus erg fout.

Vandaar ook dat ik ze thuis wil laten inslapen op de wei, maar in slapen schijnt ook weer niet altijd paardvriendelijk te zijn. Je zet mij wel voor een dilemma ;)

Je hoeft niet zelf mee te lopen.
Paard wordt zelf naar binnen gebracht, achter dichte deuren wacht je tot ie op de grond ligt en dan kan je daarna even snel om t hoekje kijken en zien dat jouw paard daar echt dood ligt en niet door de achterdeur weer weg is gegaan.

Vond dat erg fijn want ondanks dat mijn slager super bekend staan (Beerens uit Best) zei hij dus dat mijn pony prima als fokmerrie verder kon...
Beestje had ook erg goed papier en al eerder leuke veulens gegeven, waarvan 1 nogsteeds succesvol in de sport loopt, maar ivm spat, HKO fase 4, verbening hoefkraakbeen en dat voorjaar niet uit t haar komen en veel liggen, wilde ik haar geen zware dracht aandoen, sterker nog zelfs gewoon 24/7 op de wei leek ze pijn te hebben.

Viel me dan ook wel verkeerd dat hij haar in mijn plaats dus wel als fokmerrie had gehouden...was dus erg blij dat ik dus gewoon mocht kijken of ze echt dood was!

En na haar dood namen eigenaren van een nakomling van haar contact met me op, ze wilden graag nog een veulen van mijn pony hebben omdat haar zoon zo gruwelijk goed was!
Ik heb zelf niet durven fokken met haar, kans dat haar kapotte beentjes erfelijk waren was nml ook aanwezig en wist de andere nakomelingen niet meer te achterhalen dus wist niet zeker of ook die nog gezond waren op latere leeftijd...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:01

stalnijmegen schreef:
ben dit topic nu al dagen aant volgen, zitten heel wat uren in...
maar men, ik zou toch haast gaan denken dat je een handlanger van C bent ofzo
waarom steeds JOUW zin door drijven en een ander zo tegen spreken??

Ik wordt hier zo boos om
Ik probeer hier beide kanten van de verhalen te belichten
om zo de heksenjacht die hier ontstaat te nuanceren en omdat ik weet dat er meer achter verhalen zit dan wij allen hier weten.
Het is gewoon sensatie lust, wat hierdoor ontstaan is
Heksenjacht
daar wordt ik boos om...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:02

Huh waar is het bricht van Lillytjuh oid gbleven?
Die plaatste net dat zij een stal had gehad/op stal had gestaan met deze persoon en volledig door haar was ingepakt om vervolgens keihard onderuit geschopt te worden?

Zag die toen ik mijn bericht wilde plaatsen en bokt de berichten toonde die ondertussen waren geplaatst?

[edit] al gevonden :+
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 26-05-10 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:03

lillytjuh schreef:
Er is veel meer aan de hand als wat er is getoond. Dat kun je van me aannemen. Na een aantal maanden met haar een stal gedeelt te hebben kwam ik er pas achter hoe de vork in de steel zat. Ik vertrouwde haar ook en ik ben toch echt geen noob met paarden en bezit een aardige mensenkennis. Ze pakt je beetje bij beetje helemaal in om je vervolgens keihard onderuit te schoppen en met de noorderzon te vertrekken.

Je stond bij haar in pension/huurde op dezelfde plaats stallen als zij of had je een stal samen met haar?

stalnijmegen

dan is het maar in jouw ogen heksenjacht.. als hier nul komma nul waarheid in zou zitten, zou het dan en al met spoed voor de rechter zijn gekomen?
in mijn ogen verweer je je net iets te veel

nombrado

moija schreef:

Ik geloof dat wat ik geschreven heb, bij jou niet is binnen gekomen.
ik vind die heksenjacht eng!

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:05

nombrado

KOM OP ZEG mensen spreken hier uit eigen ervaring. mensen hier op bokt zijn gedupeerd, mensen kennen haar, hebben via PB rare berichten gekregen, niet 1 maar meerdere. en die mensen spannen toevallig allemaal samen en maakt alberto een programma gebaseerd op verzonnen verhalen van diverse mensen!

wake up!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:06

nombrado schreef:
moija schreef:

Ik geloof dat wat ik geschreven heb, bij jou niet is binnen gekomen.
ik vind die heksenjacht eng!

Je bent wel een barokkepaarden liefhebber net als C. Dus misschien moet je het wel voor haar opnemen. Wens je iig veel sterkte. Ben alleen bang dat je eenzame missie eenzaam zal blijven....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:08

Nombrado, wij zijn inderdaad geen rechters.

Voor alle duidelijheid, je zit hier op een paardenforum! Wat had je verwacht aan reacties over dit onderwerp? Op een paardenforum hoef je nou eenmaal niet zo weloverwogen en genuanceerd te zijn als een rechter.

Hier zitten gewoon wat paardenliefhebbers te kletsen en in het wilde weg onze mening te geven. ~~}> EN in dit topic zitten zelfs ervaringsdeskundigen die al helemaal gerechtigd zijn hun mening te geven. Zolang het geen smaad is of discriminatie oid mag dat allemaal gewoon. Raar hè....

Misschien moet je de definitie van het woord FORUM nog eens opzoeken

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:09

@Nombrado: ken je haar soms? je neemt het wel ver voor haar op met uitspraken als dat ze misschien wel niet tegen de zogenaamde verkopers heeft gelogen maar tegen roelie. Dat is toch hartstikke onlogisch?
Eerlijk is eerlijk: de paarden zagen er niet verwaarloosd uit en ook de uitspraak van de directeur van de DB dat die tik mishandeling was vond ik overdreven.
En je kan een paard al eerder een slachtpaard noemen dan dat het dat werkelijk is. Er zijn genoeg paarden die je ook een slachtpaard kunt noemen want je kan er niks meer mee en daarom gaan paarden ook soms naar de slager. Maar sommigen zijn duidelijk nog gelukkig en vrij pijnloos op het land als grasmaaier. En je zou er misschien ook nog wel heel wat leuke grondwerkoefeningetjes mee kunnen doen. Dus slachtpaard is ook subjectief.
Maar een paard dat niks aan de rug kan verdragen als goed rijpaard verkopen is gewoon laag bij de grond. je weet dat dat diertje eerst pijn gaat lijden voordat de nieuwe eigenaar snapt dat het onberijdbaar is.

Had die marialva niet ook haar eigen paardenforum opgezet waar ze vervolgens het er steeds over hadden wat nu hier werd besproken :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:13

Waves schreef:
Nombrado, wij zijn inderdaad geen rechters.

Voor alle duidelijheid, je zit hier op een paardenforum! Wat had je verwacht aan reacties over dit onderwerp? Op een paardenforum hoef je nou eenmaal niet zo weloverwogen en genuanceerd te zijn als een rechter.

Hier zitten gewoon wat paardenliefhebbers te kletsen en in het wilde weg onze mening te geven. ~~}> EN in dit topic zitten zelfs ervaringsdeskundigen die al helemaal gerechtigd zijn hun mening te geven. Zolang het geen smaad is of discriminatie oid mag dat allemaal gewoon. Raar hè....

Misschien moet je de definitie van het woord FORUM nog eens opzoeken

en als ik dan wel, weloverwogen en genuanceerd probeer te zijn, en niet in het wilde weg een mening geef, ben ik ineens een handlanger?
dat is pas raar ;(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:13

Spat komt er toch uit bij de klinische keuring?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:14

Elan schreef:

Nee hoor!
Pas op de foto is het te zien.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:15

nombrado schreef:
en omdat ik weet dat er meer achter verhalen zit dan wij allen hier weten.

Leg eens uit hoe je dat dan weet? :?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:16

Renske_ schreef:
Elan schreef:

Nee hoor!
Pas op de foto is het te zien.

Okay, thanks! Ben ik zeker verward met hoefkatrol?

Mindfields

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:17

@Elan, dat topic in je onderschrift, is dat dezelfde madam als in dit topic?

Sientje

Elan schreef:
Okay, thanks! Ben ik zeker verward met hoefkatrol?

Ook daarvan bestaan verschillende stadia en kan het even duren voordat het paard klinisch (dus met het blote oog zichtbaar) kreupel is...

nombrado

moija schreef:
nombrado

KOM OP ZEG mensen spreken hier uit eigen ervaring. mensen hier op bokt zijn gedupeerd, mensen kennen haar, hebben via PB rare berichten gekregen, niet 1 maar meerdere. en die mensen spannen toevallig allemaal samen en maakt alberto een programma gebaseerd op verzonnen verhalen van diverse mensen!

wake up!

je moet eens weten hoeveel rare pb's ik heb gekregen , sommige zelfs van hele rare mensen :+
maar ook hele leuke ,ook die hier posten
maar dat is pb...we hebben het hier toch over de uitzending?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:19

nombrado schreef:
en als ik dan wel, weloverwogen en genuanceerd probeer te zijn, en niet in het wilde weg een mening geef, ben ik ineens een handlanger?
dat is pas raar ;(

Dat hoor je mij dan ook niet zeggen.

Maar zo weloverwogen komen jouw argumenten nou ook weer niet over. Ik begrijp best dat je steeds probeert duidelijk te maken dat we eigenlijk niet de échte waarheid weten maar je argumenten zijn toch wel redelijk vergezocht.

Het is toch echt volgens alle wetten van de logica aannemelijker dat mevrouw liegt tegen de koper dan tegen Roelie. En het feit dat er veel gedupeerden op tv en hier hun verhaal doen wijst er toch op dat mevrouw bijna niet volledig onschuldig kan zijn. Tenzij er een enorm complot tegen haar wordt gespannen.

Maar je hebt gelijk dat bijna alle punten in de uitzending geen stand zullen houden voor de rechter tenzij er meer en tastbaarder bewijs is. Maar het lijkt mij ook meer dan aannemelijk dat er sulke bewijzen zullen zijn want anders zou Alberto niet het risico nemen zo´n uitzending te maken. Hij kan dan een grote claim wegens smaad verwachten.

Zo genuanceerd genoeg? ;)

F_Orumster

Mindfields schreef:

Bedoel je met madam de topicstarter? Of is er een madam (sorry, grooot topic ;))

nombrado

newnails schreef:
Precies.
*D
Moet zeggen dat je wel op dreef bent op dit topic.

jij ook :+
gezellig hé, vakantieman 8-)

heb je foto's gemaakt van Lucky?
wordt hij behandeld nu?
Heeft hij inmiddels spatbelag?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:21

Elan schreef:
Mindfields schreef:

Bedoel je met madam de topicstarter? Of is er een madam (sorry, grooot topic ;))

Of jouw topic ook gaat over dezelfde oplichtster :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:22

ikprobeer dit topic al een paar dagen bij te houden maar we gaan zo hard dat ik het niet bijgelezen krijg...!!

Heb de uitzending gezien en ik walg ervan. De handelaar weet niet wat ze mens én dier aan doet. Erg voor de gedupeerde.. nog erger voor de paarden...

Volgens de wet ben je toch ook verplicht om een gezond dier te leveren als handelaar/verkoper of de gebreken moeten duidelijk verteld zijn van te voren? help me even, ben niet thuis in die regels!

edit: even oftopicL ik heb nu al 4 keer op verzenden moeten drukken voordat ik er onderhand eens tussen kon... :+ ...